| Choquant... | |
|
|
|
Author | Message |
---|
Jean de Nivelles
Number of posts : 1050 Location : Nivelles - département de la Dyle - France Registration date : 2008-12-11
| Subject: Re: Choquant... Wed Feb 25, 2009 3:04 am | |
| - Diogène wrote:
- On m'a un jour parlé d'un livre ...
Vous ne confondez pas avec "Le siège de Bruxelles" de Jacques Neirynck ? | |
|
| |
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Choquant... Wed Feb 25, 2009 10:18 am | |
| - Jean de Nivelles wrote:
- Diogène wrote:
- On m'a un jour parlé d'un livre ...
Vous ne confondez pas avec "Le siège de Bruxelles" de Jacques Neirynck ? Non, le livre dont je parle s'appelle De Charme van chaos de Dirk Draulans | |
|
| |
Jean de Nivelles
Number of posts : 1050 Location : Nivelles - département de la Dyle - France Registration date : 2008-12-11
| Subject: Re: Choquant... Wed Feb 25, 2009 12:45 pm | |
| Ah, j'ignorais que ce livre existait. Il est vrai que comme la majorité des Francophones je ne lis plus rien depuis longtemps de la production flamande. Ce n'est pas une excuse, juste un constat significatif de ma paresse. | |
|
| |
Admin Admin
Number of posts : 283 Registration date : 2008-11-13
| Subject: Re: Choquant... Wed Feb 25, 2009 5:08 pm | |
| J'ai lu un épisode de LOST en néerlandais cet hiver. Ca m'a pris presque 3 mois mais j'ai gagné un beau bagage de vocabulaire ... | |
|
| |
BFE
Number of posts : 1312 Age : 36 Location : Namuren Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Choquant... Wed Feb 25, 2009 6:11 pm | |
| - Jean de Nivelles wrote:
- Ah, j'ignorais que ce livre existait. Il est vrai que comme la majorité des Francophones je ne lis plus rien depuis longtemps de la production flamande. Ce n'est pas une excuse, juste un constat significatif de ma paresse.
à ta place,je ne m'en vanterais pas.Il est vrai que dans notre système polarisant,les rattachs peuvent en toute impunité mépriser tout ce qui est flamand. | |
|
| |
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Choquant... Wed Feb 25, 2009 11:45 pm | |
| - Admin wrote:
- J'ai lu un épisode de LOST en néerlandais cet hiver. Ca m'a pris presque 3 mois mais j'ai gagné un beau bagage de vocabulaire ...
Et je suppose que le charme de Kate vous y a aidé | |
|
| |
Jean de Nivelles
| Subject: Re: Choquant... Thu Feb 26, 2009 12:00 am | |
| - BFE wrote:
- à ta place,je ne m'en vanterais pas.Il est vrai que dans notre système polarisant,les rattachs peuvent en toute impunité mépriser tout ce qui est flamand.
Vous tutoyez toujours en toute impunité ? Pour les autres, en dehors d'un cercle d'aimables lecteurs flamands, qui connaît cet auteur apparemment connu pour ses travaux scientifiques ? Je ne le méprise pas mais on ne peut pas tout connaître comme l'autre zigoto qui ne l'a pas lu mais qui fait semblant. | |
|
| |
Admin Admin
Number of posts : 283 Registration date : 2008-11-13
| |
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Choquant... Fri Feb 27, 2009 11:02 pm | |
| Virton-Antwerp: een match die volledig uit de hand gelopen is.
En waar die Antwerpfans hun inspiratie gehaald hebben: uit een idiote aanklacht op een ludiek spreekkoor, zoals er duizenden zijn per weekend.
Ik ben persoonlijk voorstander van het vervolgen owv spreekkoren die racistisch zijn, of dat men een zwarte lijst opstelt met woorden die niet door de beugel kunnen (hoer, pedofiel, moeder uitschelden, lachen met huidskleur...).
Iemand 'caca' noemen, behoort hier naar mijn mening niet toe. | |
|
| |
Diogène
| Subject: Re: Choquant... Sat Feb 28, 2009 12:06 am | |
| - tiboo wrote:
- Virton-Antwerp: een match die volledig uit de hand gelopen is.
... Iemand 'caca' noemen, behoort hier naar mijn mening niet toe. Ik ben het eens met uw tweede stelling. Op zich is daar niets mis mee, maar gezien de huidige communautaire context, de wederzijdse provocaties, de oorlogstaal en de extremisten aan weerszijden van de taalgrens had de Belgische voetbalbond een duidelijk signaal moeten geven na de match Tubeke-Genk. Wat gebeurd is in Virton, is beneden alle peil en nu moet de KBVB een duidelijk standpunt innemen. Want het is onlogisch om enerzijds antidiscriminatiecampagnes van de UEFA / FIFA te steunen en anderzijds in eigen land racistische uitlatingen met de mantel der liefde te bedekken | |
|
| |
Diogène
| Subject: Re: Choquant... Sat Feb 28, 2009 12:30 am | |
| | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Choquant... Sat Feb 28, 2009 10:23 pm | |
| Wat er in Virton-Antwerp gebeurd is, kan niet door de beugel. Antwerp was euforisch na de overwinning op (laten we een kat een kat noemen) het irritante gedrag van de Virtonspelers. Dus zochten de fans een manier om de Virton-aanhang te kwetsen. Makkelijk gevonden, in de actualiteit van de week ervoor. Gewoon dat spreekkoor een beetje aanpassen zodat het écht kwetsend is. Zoals zo vaak heeft het (volgens mij onterechte protest) van de week ervoor ervoor gezorgd dat er uitwassen kwamen de week erna (Virton-Antwerp).
Vgl met Man Bijt Hond en hun ludiek stukje journaal op het einde van de week. De Joodse gemeenschap klaagt om dit statirisch stukje. Een week later worden 'de joden' 10x méér op de korrel genomen in 'Het gesproken dagblad'.
Ik ben dus van mening dat men échte racistische/kwetsende gevallen moet aanpakken, die gevallen waar de vage grens van het toelaatbare overschreden wordt. Maar alle ludieke zaken racistisch noemen is belachelijk en contraproductief. Daarom: ik vind de opstartreden van deze topic nog altijd idioot. Het gevolg van de eerste hetse is het spreekkoor uit de match Virton-Antwerp, die niet door de beugel kon. Daar moet op ingegrepen worden.
Ik wil niet naar een maatschappij gaan waar men bij elke uitspraak moet opletten of men niemand zou kunnen kwetsen. Op deze manier ban je humor uit de maatschapptij. Of gaan we carnavalstoeten afschaffen, humorprogrammas censureren...? | |
|
| |
Diogène
| Subject: Re: Choquant... Sat Feb 28, 2009 11:36 pm | |
| - tiboo wrote:
- Wat er in Virton-Antwerp gebeurd is, kan niet door de beugel.
[...] Ik ben dus van mening dat men échte racistische/kwetsende gevallen moet aanpakken, die gevallen waar de vage grens van het toelaatbare overschreden wordt. Maar alle ludieke zaken racistisch noemen is belachelijk en contraproductief. Daarom: ik vind de opstartreden van deze topic nog altijd idioot. Het gevolg van de eerste hetse is het spreekkoor uit de match Virton-Antwerp, die niet door de beugel kon. Daar moet op ingegrepen worden.
Ik wil niet naar een maatschappij gaan waar men bij elke uitspraak moet opletten of men niemand zou kunnen kwetsen. Op deze manier ban je humor uit de maatschapptij. Of gaan we carnavalstoeten afschaffen, humorprogrammas censureren...? Uiteraard moet men humor niet uit de maatschappij bannen, maar humor waarbij bevolkingsgroepen door het slijk gehaald worden, en die dus aanleiding kunnen geven tot racisme en discriminatie, is uit den boze. Ik ben alvast blij dat u als Vlaams-nationalist de spreekkoren tijdens de match Virton-Antwerp hekelt, in tegenstelling tot TAK, waar men dat goedkeurt en zelfs goedpraat, en tot het VB, waar men dat niet echt slim vindt, maar ook zo iets heeft van "eigen schuld dikke bult". | |
|
| |
tiboo
| Subject: Re: Choquant... Sun Mar 01, 2009 1:00 pm | |
| Als ik eerlijk ben, heb ik ook wel een klein stemmetje dat zegt 'eigen schuld, dikke bult'. De banaliteit 'Wallons Caca' had men maar niet moeten uitvergroten tot iets wat het niet is... Dit praat niets goed, maar toont aan wat ik al eerder gezegd heb: overroep de banaliteiten niet, dan komen er minder zaken voor die écht mensen kwetsen.
Ik ben absoluut niet akkoord met alles wat het TAK en (nog minder) het VB zeggen, zoals hier het geval is. Al kan ik begrijpen dat sommige mensen het gedrag van Antwerp willen goedpraten en vinden dat dit nog door de beugel kan. Ikzelf vind van niet. Maar, zoals gezegd, de scheidingslijn tussen kwetsend en ludiek is subjectief en zéér vaag. Voor mij is ze overschreden bij 'pédophiles', vooral omdat het spreekkoor er kwam toen de gemoederen verhit waren...
En heeft u bewijzen dat het TAK de spreekkoren goedKEURT? Dat lijkt mij eerlijk gezegd nogal straf... | |
|
| |
Diogène
| Subject: Re: Choquant... Sun Mar 01, 2009 4:02 pm | |
| - tiboo wrote:
- Als ik eerlijk ben, heb ik ook wel een klein stemmetje dat zegt 'eigen schuld, dikke bult'. De banaliteit 'Wallons Caca' had men maar niet moeten uitvergroten tot iets wat het niet is...
Met "eigen schuld dikke bult" bedoel ik dat het VB insinueert dat die beledigingen het verdiende loon zijn van de Walen, die zich altijd arrogant opstellen enz. Enfin, u weet, de klassieke clichés van het VB! - tiboo wrote:
- En heeft u bewijzen dat het TAK de spreekkoren goedKEURT? Dat lijkt mij eerlijk gezegd nogal straf...
Website TAK, rubriek t-aktualiteit: http://www.taalaktiekomitee.org/takphp/blog/bericht/66624/02: Wallonië steigertRubriek: Communautair Geplaatst door: Jeroen
Vorig weekend was Virton te gast bij Antwerp. Voetbal kan mijzelf geen fluit schelen, maar blijkbaar moet het behoorlijk spannend geweest zijn. Tot de laatste minuut. Om de bezoekende ploeg te intimideren, scandeerden de Antwerpsupporters "Et les Wallons sont des pédophiles". In 't Frans uiteraard, anders zouden die van Virton er niets van begrepen hebben. Zo moet dat in Belzië.
Oh, wee, wat is dat spreekkoor tot ver buiten het stadion gehoord. Er is door Virton klacht neergelegd bij de Voetbalbond. Wallonië is in alle staten.
Misschien weet u het wel, maar Duitsland is niet bepaald populair in Nederland. Als u daarbij weet dat Nederland een fietsland is, en de Nazi's op het einde van de Tweede Wereldoorlog duizenden fietsen in beslag genomen hebben om hun troepen wat mobieler te maken, dan beseft u ongetwijfeld dat die maatregel nog steeds leeft bij onze broeders uit het noorden. Niet dat de getroffen families nog steeds zonder fiets zitten. Nee. Aan het aantal fietspaden te zien, floreert het stalen ros meer dan ooit. Tijdens een interland Nederland-Duitsland (of omgekeerd -- blijkbaar heeft dat ook belang) plegen de Oranjesupporters meermaals "Geef mijn fiets terug!" te roepen. Bij wijze van intimidatie. Kwestie van de huidige Duitse generatie eraan te herinneren wat hun grootouders/overgrootouders aangericht hebben in Nederland. En vooral: kwestie van het Mannschaft wat op de zenuwen te werken en de kans op winst van Oranje te vergroten.
Duitsland heeft nog nooit klacht neergelegd tegen Nederland. Want Duitsland beseft wat het aangericht heeft in Nederland en de rest van Europa. Waarschijnlijk beseft dat andere buurland van ons ook dat de Nederlandse supporters vooral proberen om de Duitse spelers uit hun concentratie te halen.
In Wallonië ligt de zaak echter anders. Het Waalse herrenvolk doet aan negationisme en revisionisme als het om de Belgische geschiedenis gaat. De achterstelling van Vlaanderen, de onderdrukking van onze cultuur en de pogingen om het Nederlands uit België te krijgen: het is allemaal niet gebeurd. Of toch niet met opzet. Het was in ons eigen belang.
Als Vlaamse supporters dan middels spreekkoren hun tegenstanders wat proberen te jennen, bijvoorbeeld door het Franstalige superioriteitsgevoel even in perspectief te plaatsen, dan is Wallonië te klein. Dan wordt de hulp ingeroepen van alles en iedereen. Dat ligt ook in de traditie van de Franstaligen in ons land, trouwens. De Belze revolutie kwam er met Franse hulp, de Waalse economie moet al jaren met Vlaamse hulp recht gehouden worden en als de Franstaligen in de Rand hun zin niet krijgen, dan roepen ze de hulp in van de Raad van Europa. Of van Herman van Rompuy en andere krokodillen.
Neen. Voetbal laat mij koud en spreekkoren ook. Maar die overtrokken reactie van het steeds-weer-slachtoffer-spelen-als-het-hen-uitkomt stoort mij enigszins. Vooral omdat dat Franstalige volkje zich op andere tijdstippen superieur waant. Uiteraard door op de schouders van Frankrijk te gaan staan. Want alleen zijn ze blijkbaar kwetsbaar...
Lees meer in het keukenlatijn ...Nu vraag ik mij af hoe TAK en aanverwante organisaties zouden gereageerd hebben als er Waalse supporters "les Flamands sont des nazis" hadden geroepen... | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Choquant... Sun Mar 01, 2009 9:41 pm | |
| - Quote :
- Duitsland heeft nog nooit klacht neergelegd tegen Nederland. Want Duitsland beseft wat het aangericht heeft in Nederland en de rest van Europa. Waarschijnlijk beseft dat andere buurland van ons ook dat de Nederlandse supporters vooral proberen om de Duitse spelers uit hun concentratie te halen.
In Wallonië ligt de zaak echter anders. Het Waalse herrenvolk doet aan negationisme en revisionisme als het om de Belgische geschiedenis gaat. Inderdaad, wist u zelfs dat het Waalse Herrenvolk met 30% der Parlementszetels van 1830 tot 1970 héél Vlaanderen onderdrukte? Zij zorgden er zelfs met opzet voor dat in de 19de eeuw homogeen Vlaamse regeringen waren, om zo te doen alsof de Vlamingen iets te zeggen hadden. Voorts is het een welbekend feit dat de Vlamingen naar Wallonië werden gehaald om daar te werken, omdat er geen enkele Waal ooit heeft willen werken!!! En in de oorlog waren er Waalse COLLABORATEURS en de Vlaamse jongens, dat waren idealisten, achteraf vervolgd door het belgisch regiem van champetters en sabelslijpers!!! Lees ook eens het boek van JUUL HANNES die toont aan dat er nooit ééééén eurocent vloeide van Wallonië naar Vlaanderen! Groot gelijk hebben ze, die supporters om anti-Waalse liederen te scanderen! Ze moesten verdomme nog hardere acties ondernemen! Hier ons bloed, wanneer ons recht!? | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Choquant... Sun Mar 01, 2009 9:44 pm | |
| - Quote :
- Als Vlaamse supporters dan middels spreekkoren hun tegenstanders wat proberen te jennen, bijvoorbeeld door het Franstalige superioriteitsgevoel even in perspectief te plaatsen
Supporter A: laten we even het Franstalige superioriteitsgevoel in perspectief plaatsen Supporter B: ik stel voor hen te jennen door te schreeuwen "les wallons c'est du caca" Supporter A: nou, dat lijkt me een excellent idee, we zullen dat zo aanpakken Supporter B: prima, licht jij de spreekkoren in? | |
|
| |
Jean de Nivelles
| Subject: Re: Choquant... Mon Mar 02, 2009 10:52 am | |
| - Diogène wrote:
- Nu vraag ik mij af hoe TAK en aanverwante organisaties zouden gereageerd hebben als er Waalse supporters "les Flamands sont des nazis" hadden geroepen...
Ce n'est pas le genre d'organisations à s'en inquiéter, je dirais même qu'ils se seraient sentis honorés. - La libre Belgique wrote:
- Le "Leeuw van Vlaanderen" dérape...
Christian Laporte - Mis en ligne le 25/07/2008
Le lieu de rendez-vous des ultranationalistes flamands et de l'extrême droite provoque les démocrates en affichant le sigle des SS. ... L'extrême droite nationaliste flamande ne met même plus de gants pour manifester son rejet de la Belgique et de ses valeurs démocratiques.... Sur nombre de sites internet, elle s'en prend, jusqu'à l'insulte, à la famille royale et aux institutions belges mais elle ne se gêne plus non plus pour afficher ses parfois troubles affinités idéologiques....A Anvers, le "Leeuw van Vlaanderen" qui est sis au Jezuietenrui est de longue date un "bruine kroeg" (un café brun, au propre et au figuré) où nationalistes antidémocrates et nostalgiques se retrouvent par-delà les différences partisanes. La façade dudit bistrot a été récemment repeinte et d'aucuns ont cru utile d'y ajouter "de beest", une référence on s'en doute au lion des lieux. Rien à redire à ce sujet sinon que le "s" ressemble à s'y méprendre au symbole des SS allemands. Et aussi qu'il a été bien mis en valeur sur la façade.... | |
|
| |
Diogène
| |
| |
tiboo
| Subject: Re: Choquant... Mon Mar 02, 2009 3:57 pm | |
| Ik zal het VB nooit verdedigen, dat ze dat zelf doen. Ik ben het met hun methodiek alles behalve eens, dus moet ik hen ook niet verdedigen.
Wat betreft het TAK, ik vind dat de commentaarschrijver een punt heeft.
Bij het simpele spreekkoor 'caca' stijgert heel Wallonië, terwijl Duitsland en Nederland (of herinner de uitspraken van Britse journalisten!!!! bij duel Duitsland-Engeland) van véél hevigere spreekkoren geen probleem maken. De 'pédofielenroep' vind ik erover, maar om hier een hele zaak van te maken, vind ik ridicuul. Ik vind het ook vreemd dat iedereen hier stijgert, terwijl bij de oerwoudgeluiden van vorig seizoen of het verwensen vande moeder van een bepaalde speler geen probleem gemaakt werd op dit forum.
Omgekeerd zou de TAK wrs van haar oren maken, maar dat is ook de taak van deze (radicale) groep. Een radicale groep (cfr GAIA, Green Peace...) heeft de taak om de belangen van haar groep (tot in het kleinste detail) te verdedigen. Deze groeperingen zijn gezond voor een maatschappij, zolang ze een beperkte aanhang hebben. | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: Choquant... Tue Mar 03, 2009 2:30 am | |
| - tiboo wrote:
- Ik zal het VB nooit verdedigen, dat ze dat zelf doen. Ik ben het met hun methodiek alles behalve eens, dus moet ik hen ook niet verdedigen.
Wat betreft het TAK, ik vind dat de commentaarschrijver een punt heeft.
Bij het simpele spreekkoor 'caca' stijgert heel Wallonië, terwijl Duitsland en Nederland (of herinner de uitspraken van Britse journalisten!!!! bij duel Duitsland-Engeland) van véél hevigere spreekkoren geen probleem maken. De 'pédofielenroep' vind ik erover, maar om hier een hele zaak van te maken, vind ik ridicuul. Ik vind het ook vreemd dat iedereen hier stijgert, terwijl bij de oerwoudgeluiden van vorig seizoen of het verwensen vande moeder van een bepaalde speler geen probleem gemaakt werd op dit forum.
Omgekeerd zou de TAK wrs van haar oren maken, maar dat is ook de taak van deze (radicale) groep. Een radicale groep (cfr GAIA, Green Peace...) heeft de taak om de belangen van haar groep (tot in het kleinste detail) te verdedigen. Deze groeperingen zijn gezond voor een maatschappij, zolang ze een beperkte aanhang hebben. Gelukkig voor ons collectief welzijn heeft de V.B. geen massale aanhang | |
|
| |
Diogène
| Subject: Re: Choquant... Tue Mar 03, 2009 11:17 am | |
| - tiboo wrote:
- Wat betreft het TAK, ik vind dat de commentaarschrijver een punt heeft.
Bij het simpele spreekkoor 'caca' stijgert heel Wallonië, terwijl Duitsland en Nederland (of herinner de uitspraken van Britse journalisten!!!! bij duel Duitsland-Engeland) van véél hevigere spreekkoren geen probleem maken. De 'pédofielenroep' vind ik erover, maar om hier een hele zaak van te maken, vind ik ridicuul. Ik vind het ook vreemd dat iedereen hier stijgert, terwijl bij de oerwoudgeluiden van vorig seizoen of het verwensen vande moeder van een bepaalde speler geen probleem gemaakt werd op dit forum. Laat ik duidelijk zijn: elke vorm van racisme moet verworpen worden, dus zowel het racisme ten aanzien van andere rassen / culturen / nationaliteiten als racisme ten aanzien van eigen landgenoten. Die oerwoudgeluiden vind ik persoonlijk niet alleen beledigend omdat er in elke eersteklasseploeg kleurlingen spelen, dus ook in de ploeg van die "supporters". Als ik naar de voetbal ga, dan supporter ik voor mijn eigen ploeg, niet tegen die van de andere Wat die kaka-spreekkoren betreft, ik ben ook van mening dat als men toch zo nodig de andere(n) wil beledigen, men zich moet beperken tot de realiteit van het moment. In het geval van de match Tubeke-Genk vind ik die spreekkoren des te belachelijker omdat het lijkt alsof alle Tubekenaren Walen zijn en vice versa. Hadden de Genk-"supporters" (gelukkig is de doorsnee Genk-supporter beschaafd en heeft het bestuur zijn excuses aangeboden) nu "les Tubizois sont du caca" geroepen, dan was er minder heisa geweest! En in het geval van Antwerp-Virton, dat is gewoon beneden alle peil! | |
|
| |
BFE
Number of posts : 1312 Age : 36 Location : Namuren Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Choquant... Tue Mar 03, 2009 11:36 am | |
| - Diogène wrote:
- tiboo wrote:
- Wat betreft het TAK, ik vind dat de commentaarschrijver een punt heeft.
Bij het simpele spreekkoor 'caca' stijgert heel Wallonië, terwijl Duitsland en Nederland (of herinner de uitspraken van Britse journalisten!!!! bij duel Duitsland-Engeland) van véél hevigere spreekkoren geen probleem maken. De 'pédofielenroep' vind ik erover, maar om hier een hele zaak van te maken, vind ik ridicuul. Ik vind het ook vreemd dat iedereen hier stijgert, terwijl bij de oerwoudgeluiden van vorig seizoen of het verwensen vande moeder van een bepaalde speler geen probleem gemaakt werd op dit forum. Laat ik duidelijk zijn: elke vorm van racisme moet verworpen worden, dus zowel het racisme ten aanzien van andere rassen / culturen / nationaliteiten als racisme ten aanzien van eigen landgenoten.
Die oerwoudgeluiden vind ik persoonlijk niet alleen beledigend omdat er in elke eersteklasseploeg kleurlingen spelen, dus ook in de ploeg van die "supporters". Als ik naar de voetbal ga, dan supporter ik voor mijn eigen ploeg, niet tegen die van de andere
Wat die kaka-spreekkoren betreft, ik ben ook van mening dat als men toch zo nodig de andere(n) wil beledigen, men zich moet beperken tot de realiteit van het moment. In het geval van de match Tubeke-Genk vind ik die spreekkoren des te belachelijker omdat het lijkt alsof alle Tubekenaren Walen zijn en vice versa. Hadden de Genk-"supporters" (gelukkig is de doorsnee Genk-supporter beschaafd en heeft het bestuur zijn excuses aangeboden) nu "les Tubizois sont du caca" geroepen, dan was er minder heisa geweest!
En in het geval van Antwerp-Virton, dat is gewoon beneden alle peil! Tu as mis le doigt dessus | |
|
| |
tiboo
| Subject: Re: Choquant... Tue Mar 03, 2009 11:42 am | |
| Dit is nog méér beneden alle peil, en het komt niet van enkelingen. Het komt van DE omroep van Wallonië. Een schande is dit. Het bewijst dat men op de RTBF de bedoeling had om van een grote ( ) mug een olifant te maken. Het is hen gelukt... - Quote :
- Journalist Christophe Deborsu heeft bij Phara toegegeven dat er tijdens een bijdrage op de RTBF over de Antwerp-supporters een beetje gefoefeld is met beeld en klank. De fans riepen wel degelijk 'Walen buiten', maar niet op het moment dat de spelers voor hen stonden te dansen. Een handig montagetrucje dus, met als bedoeling allicht om de gemoederen nog wat extra op te hitsen.
"Het gaat hier over drie spijtige seconden uit ons stuk. Jammer dat deze vergissing gebeurd is en ik wil dan ook mijn excuses hiervoor aanbieden", klonk het uit zijn mond. Dankzij beelden die Antwerp zelf draaide, werd duidelijk dat de spelers niet uit hun dak gingen op de spreekkoren. (svm) Ik kan u vinden in de Antwerp-Virton spreekkoren (al moeten we die blijkbaar met een korrel zout nemen!!!), maar de 'caca' beledigend noemen, vind ik overdreven. De supporters van KVM zingen zelf regelmatig dat 'Malinois caca' is. Deze spreuk hoort tot het ludieke studentenleven (zoals in Leuven: VTK est du caca: (bijna) geen enkele VTKer neemt hier aanstoot aan, het hoort er gewoon bij). | |
|
| |
tiboo
| Subject: Re: Choquant... Tue Mar 03, 2009 12:13 pm | |
| - Quote :
- In die optiek geeft de Standard-directeur toe dat hijzelf en manager Louis Derwa van Tubeke een fout maakten toen ze enkele weken geleden een actie startten tegen beledigende spreekkoren. 'Wij hadden toen ook de Vlaams clubs naast ons aan tafel moeten vragen.'
Verder in dit artikel wordt ook gesteld dat hij het niet kunnen vindt dat de Walen 'boeren' zingen, wanneer er een ploeg op bezoek komt. 1. Hoe komt het dat NIEMAND ooit klacht heeft ingediend op deze boeren? 2. Ik voel mij persoonlijk niet gekwetst als men mij boer noemt, hoort bij de spreekkoren. | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Choquant... | |
| |
|
| |
| Choquant... | |
|