Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

GASPILLAGE - VERSPILLING

Go down 
+4
perikles
Jean de Nivelles
Diogène
Belgica
8 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 Empty
PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyMon Mar 02, 2009 7:01 pm

kyrios wrote:
Jonge vriend Tiboo,

2,5 euro per dag betaalt elke Vlaming per dag aan de waal zo blokletterden de Vlaamse media vorig jaar.
2,5 euro per dag dat is 912.5 euro per jaar, toegegeven daar koop je al wat moois mee voor jezelf. Maar die 2,5 euro die worden natuurlijk niet zomaar in baar geld afgegeven aan die verderfelijke walen. De in totaal 5,6 miljard euro transfers van Vlaanderen naar Wallonië gaan hoofdzakelijk via de sociale zekerheid, die worden dus gebruikt om de buitengewone bijkomende kosten te dekken van zieke mensen, oude mensen, kinderen, werklozensteun, pensioenen etc….

Wie dus voorstelt om die 2,5 euro niet langer beschikbaar te stellen moet beseffen wat de gevolgen daarvan zouden zijn voor de betrokken landgenoten en op termijn voor zichzelf als al die dompelaars dan nadien door de omstandigheden gedwongen bereid zullen zijn om aan inferieure voorwaarden aan de slag te gaan.

Maar het blijft natuurlijk ieders recht om de interpersoonlijke solidariteit abnormaal te vinden alhoewel dit solidariteitsprincipe het fundament is van de onze welvaart en het de cement vertegenwoordigd van het Europese beschavingsniveau.

Maar wat dan te denken van een rapport van de Europese centrale bank dat stelt dat de Belgische overheden dezelfde output zouden kunnen leveren met 66% van de middelen die ze nu gebruiken ten bedrage van 149 miljard euro (recentste studie met volledige cijfers over 2004).
De besparingswinst die we aldus zouden kunnen realiseren bedraagt volgens dit rapport niet minder dan 50 (vijftig) miljard euro !
50 miljard euro, dat is wat we teveel afdragen voor een bestuur dat er steeds minder één is maar ons door zijn expansie bij iedere staatshervorming wel telkens opnieuw duurder kost.

50 miljard euro, dat is een overtollige transfer van de burger naar de politiek die bijna tien maal zo veel kost als de zogenaamde transfer van de Vlaming naar de Waal.

Hou er dan ook rekening mee dat vele bekleders van politieke mandaten eigenlijk meerdere politieke mandaten bekleden en dus almaar met een groter deel van de koek weglopen.
Het geld van deze transfers dient in tegenstelling tot de 2,5 euro van daarstraks niet voor allerhande uitkeringen van hulpbehoevenden maar voor de instandhouding van een politiek profitariaat dat zijn gelijke niet kent.

Al wie bijgevolg een transfer van 5,6 miljard teveel vindt voor een gerechtvaardigd doel moet wel helemaal sprakeloos worden van een totaal overbodige en nutteloze transfer van ten minste 50 miljard euro (2017 miljard oude Belgische franken) die enkel gebruikt wordt voor de handhaving en zelfs uitbreiding van een almaar groter wordend korps van sluwe zelfbedieners die gedurig meer maar allerminst beter bestuur voorstaan.

Als de loonlasten in België zo hoog zijn dan ligt dit zeker niet aan (normale) transfers in de sociale zekerheid maar des te meer aan de (abnormale) en afschuwelijk hoge transfer van de burger naar de politiek.

Gemiddeld heeft België een werklozenpercentage dat min of meer vergelijkbaar is met de buurlanden/regio’s, dus moet de reden voor de hoge loonlast ergens elders liggen.
De Europese centrale bank heeft met zijn rapport de vinger op de (open) wonde gelegd.
Een open wonde waar voortdurend nieuwe roofdieren op af komen om hun deel van de prooi op te eisen.

Puik, maar dat is net wat LiDe zegt, en daar heeft Rudy Arnoudt een punt. Dit land kreunt onder een hoge belastingdruk maar heeft inefficiënte administratie. Het Britse Ministerie van Financiën heeft even veel ambtenaren als het Belgische Ministerie van Financiën, waarom? Wij zijn het erover eens dat we de Belgische staat moeten hervormen, alleen niet over de wijze hoe we moeten hervormen. Ik (en een heel aantal anderen) denk dat België onhervormbaar is, alleen een nieuwe revolutie (een staatsvorming) kan ons redden.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 2:15 am

[quote="tiboo"]
Quote :
Bovendien is eenzelfde beleid ter promotie van de Groene ARdennen en de Vlaamse 6 Topsteden een zéér moeilijke taak.

U maakt een grapje? Of pleit u voor een splitsing van het Nederlands ministerie van toerisme!?
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 2:21 am

Quote :
Ik (en een heel aantal anderen) denk dat België
onhervormbaar is, alleen een nieuwe revolutie (een staatsvorming) kan
ons redden.

Dit vind ik allemaal heel wollig taalgebruik. Schaf gewoon de gewesten en gemeenschappen af en vervang ze door de provincies. Het enige andere logische - ik zeg uiteraard niet wenselijke Wink - alternatief is separatisme. Dat wordt nog tof in een land waar men niet eens een kieskring annex gerechtelijk arrondissement kan splitsen. Wink

Er zijn geen onoverkomelijke "verschillen" binnen de grenzen van een afgebakend territorium (buiten voor criminelen, die worden dan ook - tijdelijk of definitief - buiten de maatschappij gezet). Elk ander verschil, of dat nu tussen MR en PS, of VLD en CD&V is, of weet-ik-veel-wie nog, behoort zijn beslag te vinden in het parlement (daar dient het tenslotte voor). Als iedereen hetzelfde zou denken, of verschillen inderdaad een basis tot scheiding zouden inhouden, dan is er geen nood meer aan democratie.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 2:23 am

Quote :
Deze transferts zijn een slaappilletje voor mensen die anders wakker zouden worden om aan hun welvaart te werken.

Dit kan zo uit een VB-boekje komen...
Back to top Go down
Sprakeloos

Number of posts : 1205
Registration date : 2008-12-03

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 4:38 am

[quote="Bruno"]
tiboo wrote:
Quote :
Bovendien is eenzelfde beleid ter promotie van de Groene ARdennen en de Vlaamse 6 Topsteden een zéér moeilijke taak.

U maakt een grapje? Of pleit u voor een splitsing van het Nederlands ministerie van toerisme!?

De Groene Ardennen en de 6 Vlaamse Topsteden; nog
moeilijker te verenigen dan Hawaï & Alaska.

"Vlaamse 'Top'steden", wat een peptaal.
Back to top Go down
Diogène

Diogène

Number of posts : 1611
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 11:19 am

En parlant de gaspillage, j'ai lu ou entendu ce matin que la Belgique allait accorder 50 millions d'euros d'aides à la Palestine.

Si ça ce n'est pas du gaspillage à l'état brut Shocked
Back to top Go down
tiboo

Number of posts : 1160
Registration date : 2008-11-21

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 11:44 am

Mja, Diogène, ik heb daar ook al over nagedacht.

Mijn voorstel: verplicht Israël om alles te betalen, gooi ze anders bij de NAVO buiten.

In ieder geval is het gewoonweg triestig hoe het Palestijnse volk er weer voorstaat: geen eten, geen medicijnen en gesloten grenzen. Probeer dan maar eens uit dat diepe dal te geraken.
Back to top Go down
tiboo

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 11:54 am

Wat zijn het hier weer zwakker reacties voor het overige. Kleine details aanvallen, maar de essentie uit het oog verliezen. Zo herkennen we de meeste forumganger weer.

In Nederland hebben de provincies véél bevoegdheden om hun toeristische troeven uit te spelen, dus ook daar hebben ze te maken met eigen bevoegdheden. In Nederland komen de verschillende regio's echter op alle andere punten in grote mate overeen, zodat het opsplitsen duurder zou zijn dan het samenhouden. In België (waar de opinie van beide landsdelen op bijna elk vlak verschilt) is dit niet het gaval. Ik kan hier nogmaals verwijzen naar de studie van Spolaore wbt de heterogeniteitskost. Spijtig genoeg moet ik vaststellen dat deze vooraanstaande professor hier nog maar weinig gelezen is...

Vlaamse 'Topsteden' is geen peptaal, maar een vaststelling. Gent is uitgeroepen tot 4de meest authentieke stad ter wereld. Brugge heeft al langer die eer. Mechelen is eveneens een toeristische trekpleister, hoe langer hoe meer. Ieper is enorm populair bij de oorlogsbezoekers. Enkel Leuven en Antwerpen vallen (voorlopig) nog een beetje uit de toon, al trekken deze twee steden OOK véél volk.

Quote :
Er zijn geen onoverkomelijke "verschillen" binnen de grenzen van een afgebakend territorium (buiten voor criminelen, die worden dan ook - tijdelijk of definitief - buiten de maatschappij gezet). Elk ander verschil, of dat nu tussen MR en PS, of VLD en CD&V is, of weet-ik-veel-wie nog, behoort zijn beslag te vinden in het parlement (daar dient het tenslotte voor). Als iedereen hetzelfde zou denken, of verschillen inderdaad een basis tot scheiding zouden inhouden, dan is er geen nood meer aan democratie.

Dus dan bent u ook voorstander om een land te vormen met Frankrijk en Nederland? Of moeten we gewoon AANVAARDEN dat België bestaat en er verder niet over nadenken? Doet mij aan Chinese praktijken denken Smile.
Indien er binnen het land regio's (waar men een EENVOUDIGE grens kan tussentrekken) waartussen de heterogeniteitskost groter is dan de voordelen van schaalvergroting, dan kan men deze beter hun eigen weg laten gaan (op economisch gebied dan).
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 12:14 pm

tiboo wrote:
Mijn voorstel: verplicht Israël om alles te betalen, gooi ze anders bij de NAVO buiten.

In ieder geval is het gewoonweg triestig hoe het Palestijnse volk er weer voorstaat: geen eten, geen medicijnen en gesloten grenzen. Probeer dan maar eens uit dat diepe dal te geraken.
Israël is wel een Westerse bondgenoot, maar geen NAVO-lid. Wink

En wat ik eigenlijk bedoelde met die verspilling, is dat dat geld weeral besteed zal worden aan het aankopen van wapens e.d. De Palestijnen zullen uit dat diepe dal geraken wanneer ze niet langer Hamas en aanverwante orgzanisaties steunen!
Back to top Go down
Sprakeloos

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 1:57 pm

"In Nederland hebben de provincies véél bevoegdheden om hun toeristische troeven uit te spelen, dus ook daar hebben ze te maken met eigen bevoegdheden. In Nederland komen de verschillende regio's echter op alle andere punten in grote mate overeen, zodat het opsplitsen duurder zou zijn dan het samenhouden. In België (waar de opinie van beide landsdelen op bijna elk vlak verschilt) is dit niet het gaval. Ik kan hier nogmaals verwijzen naar de studie van Spolaore wbt de heterogeniteitskost. Spijtig genoeg moet ik vaststellen dat deze vooraanstaande professor hier nog maar weinig gelezen is..."

In België zou men ook best het toerisme aan provincies overlaten.
Maar dan weer die berekening (VL²/w = - B). Het enige wat voor deze intervenant telt is geld.
Geld, geld... en vooral: opbrengst, al gaat het over lijken (cfr. infra)!

" Vlaamse 'Topsteden' is geen peptaal, maar een vaststelling."

Het is een vaststelling dat... Het is een feit dat... Klinkt zo pover.
Dat ééndimensionale taalgebruik gaat dus maar door!

"Gent is uitgeroepen tot 4de meest authentieke stad ter wereld."

Voor de architectuur misschien nog wel. Zelfs al hebben ze de tweetaligheid er al goed weggegomd, beschouwt men veel als authentiek! Ook Gent is de oude wereld aan het kwijtspelen. Zeldzame artistieke en intellectuele persoonlijkheden. De potsierlijke burgerij, het volk, de savoureuse mengeling Vlaams/Frans. Patisserie Block in de Veldstraat heeft er in ieder geval alvast voor bedankt.

"Ieper is enorm populair bij de oorlogsbezoekers."

Het soldatenleed doet blijkbaar goed het kassaatje rinkelen.
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 2:57 pm

Bruno wrote:
Quote :
Ik (en een heel aantal anderen) denk dat België
onhervormbaar is, alleen een nieuwe revolutie (een staatsvorming) kan
ons redden.

Dit vind ik allemaal heel wollig taalgebruik. Schaf gewoon de gewesten en gemeenschappen af en vervang ze door de provincies. Het enige andere logische - ik zeg uiteraard niet wenselijke Wink - alternatief is separatisme. Dat wordt nog tof in een land waar men niet eens een kieskring annex gerechtelijk arrondissement kan splitsen. Wink

Het probleem met uw provincies is

- Ze zijn onbekend, iedereen kent misschien zijn/haar gouverneur, maar de leden van de bestendige deputatie?
- Gouverneurs zijn ambtenaren zonder democratisch mandaat. Dat zijn in feite relieken uit het ancien regime. Een gouverneur wordt door de koning aangesteld, ja waarom: hoeveel macht heeft een gouverneur? Het budget van de provincie Antwerpen is kleiner dan dat van de Stad Antwerpen.
- De leden van de bestendige deputaties zijn onbekend omdat ze in feite helemaal geen macht hebben. Een gouverneur heeft macht omdat hij/zij blijft zitten ook als de bestendige deputatie verandert. Een beetje zoals een koning, die heeft ook geen macht maar vermits de meeste ministers nog kinderen waren terwijl hij al op de troon zat, heeft hij en zijn entourage een grote macht.
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyTue Mar 03, 2009 3:22 pm

perikles wrote:
Het probleem met uw provincies is

- Ze zijn onbekend, iedereen kent misschien zijn/haar gouverneur, maar de leden van de bestendige deputatie?
- Gouverneurs zijn ambtenaren zonder democratisch mandaat. Dat zijn in feite relieken uit het ancien regime. Een gouverneur wordt door de koning aangesteld, ja waarom: hoeveel macht heeft een gouverneur? Het budget van de provincie Antwerpen is kleiner dan dat van de Stad Antwerpen.
- De leden van de bestendige deputaties zijn onbekend omdat ze in feite helemaal geen macht hebben. Een gouverneur heeft macht omdat hij/zij blijft zitten ook als de bestendige deputatie verandert. Een beetje zoals een koning, die heeft ook geen macht maar vermits de meeste ministers nog kinderen waren terwijl hij al op de troon zat, heeft hij en zijn entourage een grote macht.
In het kader van een staatshervorming waarbij België gefederaliseerd wordt op basis van de provincies, kan men eveneens de democratische werking van de provincies verbeteren door
- de gouverneur rechtstreeks te laten verkiezen, waarbij de beslissing van de bevolking "bevestigd" wordt door de Koning
- meer bevoegdheden te geven aan de provincies: een deel van de huidige gewestelijke bevoegdheden kunnen aan de provincie toevertrouwd worden
Back to top Go down
tiboo

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyWed Mar 04, 2009 12:48 pm

Quote :
Israël is wel een Westerse bondgenoot, maar geen NAVO-lid.
Kwas nog aan het twijfelen toen ik het neerschreef :-). Bondgenootschap opzeggen dan :-p.

Quote :
En wat ik eigenlijk bedoelde met die verspilling, is dat dat geld weeral besteed zal worden aan het aankopen van wapens e.d. De Palestijnen zullen uit dat diepe dal geraken wanneer ze niet langer Hamas en aanverwante orgzanisaties steunen!
De Palestijnen steunen Hamas omdat ze niet uit het dal geraken Smile. Zij hebben geen water, geen vruchtbare grond, geen geld, overbevolking en leven in een ommuurd concentratiekamp. Men moet zich die situatie inbeelden alvorens te oordelen over de Palestijnen. Indien men hierbij nog rekent dat elke Palestijn minstens één familielid heeft dat gestorven is door Israëlisch toedoen, dan kan ik mij inbeelden dat men radicaal wordt.

Quote :
Maar dan weer die berekening (VL²/w = - B). Het enige wat voor deze intervenant telt is geld.
Geld is niet het enige wat voor mij telt, maar beleid is wel synoniem met geld, of u het nu wil of niet. Meer moeite doen voor een bepaald domein is per definitie gelijk aan meer geld uittrekken voor een bepaald domein. Iedere mens die iets van politiek kent, WEET dat in beleid de begroting en de controle ervan de belangrijkste opdracht is. Ook welzijn wordt dus met geld geregeld. Voorts zijn er ook wetgevingsaanpassingen mogelijk, maar OOK deze gaan (bijna) altijd gepaard met geld. U moet mij niet beginnen uitschelden omdat u te kortzichtig bent om dit te zien. In mijn persoonlijk leven zijn vele zaken belangrijker dan geld: mijn vriendin, mijn familie (zussen en ouders), mijn vrienden, mijn geluk... Maar dat heeft UITERAARD niets met beleid te maken.

Quote :
Dat u niet in staat bent om zinnen met elkaar in verband te brengen of achterliggende discussies van andere topics te linken, maakt mijn rekening (owla, weeral ben ik bezig met GELD GELD GELD Smile) niet. Vlaamse steden trekken elk jaar meer en meer toeristen. De Vlaamse steden leveren per hoofd van de bevolking meer op dan andere landen. En of u het nu wil of niet, banen creëren is voor de Staat één van de belangrijkste doelstellingen.

Quote :
Voor de architectuur misschien nog wel. Zelfs al hebben ze de tweetaligheid er al goed weggegomd, beschouwt men veel als authentiek! Ook Gent is de oude wereld aan het kwijtspelen. Zeldzame artistieke en intellectuele persoonlijkheden. De potsierlijke burgerij, het volk, de savoureuse mengeling Vlaams/Frans. Patisserie Block in de Veldstraat heeft er in ieder geval alvast voor bedankt.
Op het Forum Romanum spreekt men tegenwoordig ook voornamelijk Engels en Italiaans.
In elke niet-Franstalige Europese stad is het Frans (dat overal een zéér belangrijke rol speelde, als taal van de intellectuelen in de 17de en 18de eeuw) momenteel niet meer aanwezig. De elite in Europa sprak Frans, zoals ook hier het geval was. Het volk heeft echter het pleit gewonnen, mij niet gelaten.

Quote :
Onderandere ja. Zoals bloemenverkopers op Allerheiligen en Allerzielen. U heeft nog nooit een kasteel bezocht? Dat had ook maar één belangrijke functie hoor, en u zou eens weten hoeveel mensen daar gestorven zijn.
Back to top Go down
kyrios

kyrios

Number of posts : 309
Registration date : 2008-12-13

PostSubject: Enige gelijkenis met bestaande personen of gebeurtenissen is volkomen toevallig...   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyWed Mar 04, 2009 4:01 pm

Stel je een bedrijf voor dat 10 mensen tewerkstelt, het beheer van dat bedrijf is in de handen van de directeur die daarvoor een riant
loon ontvangt.

De negen anderen in dit bedrijf voeren uit wat de directeur in al zijn wijsheid beslist.
Samen zorgen zij voor de opbrengsten waarmee hun aantrekkelijke loon en het riante loon van de directeur betaald worden.
Tot zover het bedrijfsleven - zo is het altijd geweest en zo zal het waarschijnlijk altijd zijn.

Op een dag echter beslist de directeur zonder daarvoor iets aan de anderen te vragen dat de uitvoering van zijn taak moet verdeeld worden tussen hem en zijn vriend medewerker die soms een andere visie heeft en die dit samen zo bedacht hebben.
Vanaf nu worden er twee riante directeurslonen uitgekeerd en de acht overige lonen van de medewerkers.
De winsten voortgekomen uit de opbrengsten verminderen daardoor maar alles gaat nog goed.
De tweede directeur heeft echter binnen het bedrijf ook last van iemand die in het snotje heeft wat er gebeurd is en wil meeprofiteren van het systeem bedacht door zijn twee voorgangers. Voor de lieve vrede beslissen ze onder hun drieën dat er voortaan drie directeurs zullen zijn die elk dezelfde dikke directeurspree zullen ontvangen.
De winst is nu weg en de werkdruk voor de overige zeven medewerkers begint zich te laten voelen.
Met drie directeurs aan het hoofd van het bedrijf begint de besluitvorming mank te lopen, de slagvaardigheid vermindert en er ontstaat enige onenigheid.
Drie haantjes de voorsten (bij de resterende 7 medewerkers) maken van de ontstane verwarring gebruik en eisen omwille van een beter bestuur inspraak in dat bestuur.
De oorspronkelijke directeur ziet zijn machtspositie verschrompelen terwijl de vijf nieuwe directeurs zich steeds meer macht toe-eigenen in een poging om het bedrijf terug op de rechte sporen te krijgen.

Intussen maakt het bedrijf verlies wegens de 6 maal duurdere bestuurskosten dan die die het oorspronkelijk had. De resterende medewerkers zijn vooral harde werkers geworden onderhevig aan een onhoudbare werkdruk (waarvoor de 6 directeurs hen niet genoeg kunnen prijzen).
De gewone medewerkers moeten ook meer en meer de broeksriem aanhalen want ze zien zich geconfronteerd met besparingen die de directeurs hebben doorgevoerd.

Om vooral de aandacht van zichzelf af te leiden zetten de directeurs de drie overgebleven (mede)werkers tegen elkaar op door te beweren dat de slechte bedrijfsresultaten te wijten zijn aan die of die werker die meer ziek is dan de andere of trager werkt dan de twee andere.
Op dezelfde manier leggen ze ook de schuld bij de oorspronkelijke directeur in een poging om hem weg te krijgen en ook op zijn pree beslag te kunnen leggen en onder hen te verdelen.

De drie overgebleven werkers zijn nogal goedgelovige types (wat verklaart waarom zij werkers zijn en de anderen directeurs) en trappen met open ogen in het verhaaltje dat hen wordt wijsgemaakt.
Ze laten zich verdelen en spreken niet meer met elkaar terwijl de eerste directeur almaar meer kritiek krijgt te verwerken.
De andere directeurs wachten intussen verlekkerd af..........
Back to top Go down
tiboo

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyThu Mar 05, 2009 3:01 pm

Een mooi sprookje, dat niet strookt met de WH. U stelt een simpel verhaaltje op, dat wij klakkeloos moeten aanvaarden? Het verhaaltje klopt NIET, het is een weerspiegeling van fantasie.

U doet alsof er in dit land meerdere regeringen zijn gewoon omdat mensen WILLEN dat er meer regeringen zijn.
Het is echter omgekeerd: er zijn meerdere regeringen omdat één regering niet werkte.

Stap toch in godsnaam af van die complottheorie tegen België en discussieer over de meerwaarde van België. Weinigen zien dit, en dat komt door een gebrek aan argumenten, niet door een complottheorie tegen België (door 'slechte' managers).
Back to top Go down
Sprakeloos

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyFri Mar 06, 2009 1:49 am

tiboo wrote:
Quote :
Israël is wel een Westerse bondgenoot, maar geen NAVO-lid.
Kwas nog aan het twijfelen toen ik het neerschreef :-). Bondgenootschap opzeggen dan :-p.

Quote :
De Palestijnen steunen Hamas omdat ze niet uit het dal geraken Smile. Zij hebben geen water, geen vruchtbare grond, geen geld, overbevolking en leven in een ommuurd concentratiekamp. Men moet zich die situatie inbeelden alvorens te oordelen over de Palestijnen. Indien men hierbij nog rekent dat elke Palestijn minstens één familielid heeft dat gestorven is door Israëlisch toedoen, dan kan ik mij inbeelden dat men radicaal wordt.

Quote :
Geld is niet het enige wat voor mij telt, maar beleid is wel synoniem met geld, of u het nu wil of niet. Meer moeite doen voor een bepaald domein is per definitie gelijk aan meer geld uittrekken voor een bepaald domein. Iedere mens die iets van politiek kent, WEET dat in beleid de begroting en de controle ervan de belangrijkste opdracht is. Ook welzijn wordt dus met geld geregeld. Voorts zijn er ook wetgevingsaanpassingen mogelijk, maar OOK deze gaan (bijna) altijd gepaard met geld. U moet mij niet beginnen uitschelden omdat u te kortzichtig bent om dit te zien. In mijn persoonlijk leven zijn vele zaken belangrijker dan geld: mijn vriendin, mijn familie (zussen en ouders), mijn vrienden, mijn geluk... Maar dat heeft UITERAARD niets met beleid te maken.

Quote :
Dat u niet in staat bent om zinnen met elkaar in verband te brengen of achterliggende discussies van andere topics te linken, maakt mijn rekening (owla, weeral ben ik bezig met GELD GELD GELD Smile) niet. Vlaamse steden trekken elk jaar meer en meer toeristen. De Vlaamse steden leveren per hoofd van de bevolking meer op dan andere landen. En of u het nu wil of niet, banen creëren is voor de Staat één van de belangrijkste doelstellingen.

Quote :
Op het Forum Romanum spreekt men tegenwoordig ook voornamelijk Engels en Italiaans.
In elke niet-Franstalige Europese stad is het Frans (dat overal een zéér belangrijke rol speelde, als taal van de intellectuelen in de 17de en 18de eeuw) momenteel niet meer aanwezig. De elite in Europa sprak Frans, zoals ook hier het geval was. Het volk heeft echter het pleit gewonnen, mij niet gelaten.

Quote :
Onderandere ja. Zoals bloemenverkopers op Allerheiligen en Allerzielen. U heeft nog nooit een kasteel bezocht? Dat had ook maar één belangrijke functie hoor, en u zou eens weten hoeveel mensen daar gestorven zijn.

Zou u zo ijverig willen zijn om de oorsprong van de quotes zichtbaar te maken? Dit is het allerminste.
Back to top Go down
tiboo

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 EmptyFri Mar 06, 2009 2:43 pm

Aangezien deze enkele centimeters hoger staan, lijkt mij dat volledig overbodig.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: GASPILLAGE - VERSPILLING   GASPILLAGE - VERSPILLING - Page 2 Empty

Back to top Go down

GASPILLAGE - VERSPILLING
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» CANCUN et le gaspillage fédéraliste / en de federalistische verspilling !
» La RTBF: du gaspillage anti-belge à supprimer