Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyFri May 22, 2009 3:25 am

Welk antwoord kan men hebben op de niet-communautaire bevindingen van het N-VA?

Voor zover die bestaan natuurlijk, want om de hoek staat het leeuwtje al gauw op de loer.

Maar goed, hedenavond bij Farah had je Bart De Wever, die sprak over een volgens hem illusoire filosofie over de samenleving als som van individuën, en de staat die voor allen zorgt, wat als mythe voorbij is. Mensen stellen het niet goed, zegt Bart De Wever; er is geen cohesie in de samenleving, iedereen zit in psychologische crisissen, de roep om roesmiddelen is groot.

Ik bedoel hiermee: sommigen zouden dit kunnen horen, en zelfs niet communautaristisch denken om hierdoor aangesproken te zijn. En dan komt het; maak "Vlaanderen", en dan is de samenleving niet meer louter de som van individuën, is de staat er om de mensen te responsabiliseren. Mensen zullen het beter stellen; er komt terug (Nieuw-Vlaamse) samenhorigheid, psychologen worden werkloos en voor een jointje zal je tien jaar moeten brommen. Hmm.

En het identitaire wordt plots geen taboe-onderwerp meer (als het dit al was!), en dan eensklaps schrikken de eenden in het stadspark van Antwerpen van iets dat op gebrul lijkt.

Zonder ironie; misschien is niet Vlaanderen het lokmiddel (eenden vluchten weg van luidkeels tieren), maar wel zo'n analyse van de menselijke conditie van 2009 in hoofde van Bart De Wever.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyFri May 22, 2009 3:27 pm

Sprakeloos wrote:
Welk antwoord kan men hebben op de niet-communautaire bevindingen van het N-VA?

Voor zover die bestaan natuurlijk, want om de hoek staat het leeuwtje al gauw op de loer.

Maar goed, hedenavond bij Farah had je Bart De Wever, die sprak over een volgens hem illusoire filosofie over de samenleving als som van individuën, en de staat die voor allen zorgt, wat als mythe voorbij is. Mensen stellen het niet goed, zegt Bart De Wever; er is geen cohesie in de samenleving, iedereen zit in psychologische crisissen, de roep om roesmiddelen is groot.

Ik bedoel hiermee: sommigen zouden dit kunnen horen, en zelfs niet communautaristisch denken om hierdoor aangesproken te zijn. En dan komt het; maak "Vlaanderen", en dan is de samenleving niet meer louter de som van individuën, is de staat er om de mensen te responsabiliseren. Mensen zullen het beter stellen; er komt terug (Nieuw-Vlaamse) samenhorigheid, psychologen worden werkloos en voor een jointje zal je tien jaar moeten brommen. Hmm.

En het identitaire wordt plots geen taboe-onderwerp meer (als het dit al was!), en dan eensklaps schrikken de eenden in het stadspark van Antwerpen van iets dat op gebrul lijkt.

Zonder ironie; misschien is niet Vlaanderen het lokmiddel (eenden vluchten weg van luidkeels tieren), maar wel zo'n analyse van de menselijke conditie van 2009 in hoofde van Bart De Wever.

Die filosofie die BDW aanhangt is geen illusoire filosofie, maar het conservatisme. Ik wed dat heel wat franstaligen binnen de CDH, binnen MR of binnen de partij van de franse president dezelfde filosofie aanhangen.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptySat May 23, 2009 2:06 am

perikles wrote:
Sprakeloos wrote:
Welk antwoord kan men hebben op de niet-communautaire bevindingen van het N-VA?

Voor zover die bestaan natuurlijk, want om de hoek staat het leeuwtje al gauw op de loer.

Maar goed, hedenavond bij Farah had je Bart De Wever, die sprak over een volgens hem illusoire filosofie over de samenleving als som van individuën, en de staat die voor allen zorgt, wat als mythe voorbij is. Mensen stellen het niet goed, zegt Bart De Wever; er is geen cohesie in de samenleving, iedereen zit in psychologische crisissen, de roep om roesmiddelen is groot.

Ik bedoel hiermee: sommigen zouden dit kunnen horen, en zelfs niet communautaristisch denken om hierdoor aangesproken te zijn. En dan komt het; maak "Vlaanderen", en dan is de samenleving niet meer louter de som van individuën, is de staat er om de mensen te responsabiliseren. Mensen zullen het beter stellen; er komt terug (Nieuw-Vlaamse) samenhorigheid, psychologen worden werkloos en voor een jointje zal je tien jaar moeten brommen. Hmm.

En het identitaire wordt plots geen taboe-onderwerp meer (als het dit al was!), en dan eensklaps schrikken de eenden in het stadspark van Antwerpen van iets dat op gebrul lijkt.

Zonder ironie; misschien is niet Vlaanderen het lokmiddel (eenden vluchten weg van luidkeels tieren), maar wel zo'n analyse van de menselijke conditie van 2009 in hoofde van Bart De Wever.

Die filosofie die BDW aanhangt is geen illusoire filosofie, maar het conservatisme. Ik wed dat heel wat franstaligen binnen de CDH, binnen MR of binnen de partij van de franse president dezelfde filosofie aanhangen.

Maar natuurlijk Perikles, daarom spreek ik erover. Dus er zijn voor een aanzienlijke groep mensen niet-communautaire redenen om voor N-VA te stemmen (ik zou het niet, zelfs al was Bart De Wevers' boodschap mutatis mutandis Belgisch). Dat is tegelijk verontrustend en verheugend: Pure nationalisten zijn een eerder beperkte groep.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptySun May 31, 2009 2:33 pm

Mocht het N-VA al scoren, dan is het op de no nonsensleer, op niet-communautaire bevindingen. De interpretatie in Noord, Centrum en Zuid zal echter eensluidend anders klinken.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Weinig, dat is pas goed voor N-VA   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyFri Jun 05, 2009 12:32 am

Weinig, dat is pas goed nieuws voor N-VA.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyFri Jun 05, 2009 11:25 am

Sprakeloos wrote:
Mocht het N-VA al scoren, dan is het op de no nonsensleer, op niet-communautaire bevindingen. De interpretatie in Noord, Centrum en Zuid zal echter eensluidend anders klinken.

Mocht de NVA al scoren, de NVA wordt in Vlaanderen meer en meer de inzet van de verkiezingen. De aanvallen van FVDB en JLDH zijn een godsgeschenk voor de NVA.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 2:27 am

Sprakeloos wrote:
Weinig, dat is pas goed nieuws voor N-VA.


"Het goede nieuws heeft zich voltrokken. Dat was toch die droge gast van de slimste mens he! Ja, ik weet niet wat die allemaal te vertellen heeft, maar die kraamt toch geen onzin uit, dus heb ik zo iets van, yes"

Een kleine illustratie van het gemiddeld politiek besef in Belgisch Vlaanderen. Amen.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 11:03 am

Sprakeloos wrote:
Sprakeloos wrote:
Weinig, dat is pas goed nieuws voor N-VA.


"Het goede nieuws heeft zich voltrokken. Dat was toch die droge gast van de slimste mens he! Ja, ik weet niet wat die allemaal te vertellen heeft, maar die kraamt toch geen onzin uit, dus heb ik zo iets van, yes"

Een kleine illustratie van het gemiddeld politiek besef in Belgisch Vlaanderen. Amen.

1. Stop aub met de denken dat de gemiddelde Vlaming een domme idioot is, als ik de score van de PS zie kan ik getzelfde beginnen denken.

2. Niets zegt ons dat de NVA in de regering zit, misschien kiest Peeters wel voor een klassieke tripartie
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 3:10 pm

Perikles, l'électeur wallon moyen est très limité et l'électeur moyen flamand l'est aussi. Tous les deux sont indécrottables. Permettre à des gens de voter émotionnellement ne résulte jamais sur des choix intelligents.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 3:15 pm

Elke Vlaming weet dat N-VA staat voor meer Vlaanderen. Elke stem verklaart zich dan ook akkoord met MINIMAAL een zéééér uitgebreide staatshervorming, zeg maar confederalisme...

Grappig hoe mensen van de BUB de feiten keer op keer verdraaien :-). Vlaanderen heeft duidelijk gekozen voor mensen die extra bevoegdheden voor Vlaanderen willen, en voor mensen die daar constructief aan mee willen werken.

PS: hoeveel stemmen haalde de BUB?
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 3:28 pm

tiboo wrote:
hoeveel stemmen haalde de BUB?
712 in Brussel, Franstaligen inbegrepen.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 3:58 pm

perikles wrote:
Sprakeloos wrote:
Sprakeloos wrote:
Weinig, dat is pas goed nieuws voor N-VA.


"Het goede nieuws heeft zich voltrokken. Dat was toch die droge gast van de slimste mens he! Ja, ik weet niet wat die allemaal te vertellen heeft, maar die kraamt toch geen onzin uit, dus heb ik zo iets van, yes"

Een kleine illustratie van het gemiddeld politiek besef in Belgisch Vlaanderen. Amen.

1. Stop aub met de denken dat de gemiddelde Vlaming een domme idioot is, als ik de score van de PS zie kan ik getzelfde beginnen denken.

2. Niets zegt ons dat de NVA in de regering zit, misschien kiest Peeters wel voor een klassieke tripartie

1. Ik denk niet dat de gemiddelde Vlaming een domme idioot is. Het N-VA heeft heel wat te bieden; zonder ironie; diep morele menselijke waarden die niemand heeft ontmaskerd (ook ik niet...) als toetje op een giftige taart. 13 of 14% is natuurlijk ook niet de gemiddelde Vlaming!

Als ik de leuzen van de CD&V zie, 'sterk in moeilijke tijden', dan denk ik pas dat zelfs sommige idioten hierdoor gechoqueerd zouden zijn. Er zijn immers altijd andere landen die moeilijke tijden beleven, die ze vaak zelf niet gecreëerd hebben; honger, dood, oorlogsgeweld, ...

2. VLD en SPA zijn op gewestelijke en communautair niveau geen pluim beter: dat Kris Peeters maar gauw N-VA opneemt en zoals zijn voorganger monstersportefeuilles aan die heren geeft. Dan rijdt de Vlaamse Gewestregering zichzelf muurvast...


Last edited by Sprakeloos on Mon Jun 08, 2009 11:04 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 6:01 pm

Sprakeloos wrote:
perikles wrote:
Sprakeloos wrote:
Sprakeloos wrote:
Weinig, dat is pas goed nieuws voor N-VA.


"Het goede nieuws heeft zich voltrokken. Dat was toch die droge gast van de slimste mens he! Ja, ik weet niet wat die allemaal te vertellen heeft, maar die kraamt toch geen onzin uit, dus heb ik zo iets van, yes"

Een kleine illustratie van het gemiddeld politiek besef in Belgisch Vlaanderen. Amen.

1. Stop aub met de denken dat de gemiddelde Vlaming een domme idioot is, als ik de score van de PS zie kan ik getzelfde beginnen denken.

2. Niets zegt ons dat de NVA in de regering zit, misschien kiest Peeters wel voor een klassieke tripartie

1. Ik denk niet dat de gemiddelde Vlaming een domme idioot is. Het N-VA heeft heel wat te bieden; zonder ironie; diep morele menselijke waarden die niemand ontmaskerd (ook ik niet...) als toetje op een giftige taart. 13 of 14% is natuurlijk ook niet de gemiddelde Vlaming!

Als ik de leuzen van de CD&V zie, 'sterk in moeilijke tijden', dan denk ik pas dat zelfs sommige idioten hierdoor gechoqueerd zouden zijn. Er zijn immers altijd andere landen die moeilijke tijden beleven, die ze vaak zelf niet gecreëerd hebben; honger, dood, oorlogsgeweld, ...

2. VLD en SPA zijn op gewestelijke en communautair niveau geen pluim beter: dat Kris Peeters maar gauw N-VA opneemt en zoals zijn voorganger monstersportefeuilles aan die heren geeft. Dan rijdt de Vlaamse Gewestregering zichzelf muurvast...

Ik vermoed dat de NVA voorzichtiger gaat zijn, onze Leuvense burgemeester sprak gisteren nog over Egmont (ook een paleis waar er over een staatshervorming gesproken werd), en dat heeft de Volksunie kapot gemaakt. Ik denk niet dat de NVA in dezelfde val trapt
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? EmptyMon Jun 08, 2009 11:07 pm

Jean de Nivelles wrote:
Perikles, l'électeur wallon moyen est très limité et l'électeur moyen flamand l'est aussi. Tous les deux sont indécrottables. Permettre à des gens de voter émotionnellement ne résulte jamais sur des choix intelligents.

Ah mais Bart Dewever l'a dit ce soir! C'est pénible de se séparer, car les émotions des gens les incitent à ne pas vouloir que les choses ne vont pas lorsqu'on est ensemble...

Quelle empathie sunny
Back to top Go down
Sponsored content





Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty
PostSubject: Re: Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?   Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA? Empty

Back to top Go down
 
Welk antwoord op niet-communautaire bevindingen N-VA?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Quelle paix politico-communautaire? Welke politiek-communautaire vrede?
» Nieuwe politiek-communautaire rel over water? Nouvelle querelle politico-communautaire sur l'eau?
» Een antwoord op Juul Hannes
» Gemeenschapsveronttaling - Délinguistiquation communautaire
» STOP DIE POLITIEK-COMMUNAUTAIRE ONZIN !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: