| Onafhankelijk Brabant | |
|
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Onafhankelijk Brabant Fri Jun 26, 2009 3:35 pm | |
| Even een onderwerpje gepikt van het forum van politics.be. Lees vooral de reactie van de Groot-Nederlander van dienst: Tijd voor een onafhankelijk Brabant.
Hallo beste forummers alhier,
Om te beginnen, ik ben vuggie. Boven alles een Hagenees, doch heel mijn familie van vaders kant woont in Brabant. Maar ja, hij moest zonodig verliefd worden op een rasechte Haagse.
En wat kom ik hier doen?
Een verzoek inwilligen van Derk de tweede die ik ken van stand.nl. In een discussie op stand.nl, alwaar Derk en ondergetekende frequent vertoeven, vroeg hij me mijn antwoord op een stelling alhier te plaatsen. Hieronder vind u de opening en mijn reactie hierop.
Citaat: Leopold II wilde Nederland binnenvallen
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat: woensdag 24 juni 2009 10:45 RIJSWIJK (ANP) - De Belgische koning Leopold II, die leefde van 1835 tot 1909, beraamde plannen om Nederland binnen te vallen. Dat blijkt uit documenten in het Koninklijk Huisarchief in Brussel, die zijn gevonden door de Belgische journalist Kris Clerckx. Dat meldde het Nederlands Dagblad woensdag.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...ntentid=239501
Toch fijn dat we dat niet is doorgegaan.
Mijn reactie:
Citaat: En weer wordt bewezen dat Belgen eigenlijk Fransen met een Duitse mentaliteit en Nederlanders Duitsers met een Franse mentaliteit zijn.
En met dat gedoe om Wallonie en Vlaanderen alleen al dienen alle Brabanders in Nederland, Nederlandstalig Belgie en Wallonie, inclusief Brussel, de hoofdstad van Brabant, te streven naar onafhankelijkheid.
Plus dat de Brabanders dan de gehele EU hofhouding uit hun hoofdstad en uit hun land kunnen gooien.
En eenieder die de geschiedenis een beetje kent, weet dat Brabant al twee maal eerder de globalisatie in de Lage Landen als eerste trotseerde, maar dat de eerste keer de calvinisten in het noorden er mee weg liepen en de tweede keer de Fransen en Luikenaren in het zuiden.
Drie keer is scheepsrecht.
Brabant één en vrij.
Vrij van Nederland, Nederlands en Frans Belgie en de EU.
"Shadowke": vuggie, een onafhankelijk groot-brabant zal er nooit komen. niet genoeg aanhang ervoor.Zet dat nu even over op 'Vlaamse onafhankelijkheid' of 'Groot-Nederland'. | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Sat Jun 27, 2009 6:53 pm | |
| Als meneer een partij wil oprichten en genoeg stemmen kan vergaren, mij geen probleem. Mensen die ijverden voor meer bevoegdheden voor de deelstaten hebben bijvoorbeeld de verkiezingen gewonnen, hopelijk komt er bijgevolg een staatshervorming.
Ik vrees echter dat deze partij niet veel stemmen zal halen. Net zoals de UB overigens. | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Sat Jun 27, 2009 8:32 pm | |
| - tiboo wrote:
- Als meneer een partij wil oprichten en genoeg stemmen kan vergaren, mij geen probleem.
Mensen die ijverden voor meer bevoegdheden voor de deelstaten hebben bijvoorbeeld de verkiezingen gewonnen, hopelijk komt er bijgevolg een staatshervorming.
Elke partij in het Vl. parlement ijverde voor meer bevoegdheden voor gemeenschappen en gewesten | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Sun Jun 28, 2009 3:26 pm | |
| Groen amper (enige groene partij die niet gewonnen heeft), SPa ook zééér beperkt (niet echt afgestraft), VLD verkondigde dat zij voor Federale Kieskring waren, dat Staatshervorming niet belangrijk was en zij hebben samen met MR de staatshervorming geblokkeerd.
U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-). | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Sun Jun 28, 2009 5:26 pm | |
| - tiboo wrote:
- Groen amper (enige groene partij die niet gewonnen heeft), SPa ook zééér beperkt (niet echt afgestraft), VLD verkondigde dat zij voor Federale Kieskring waren, dat Staatshervorming niet belangrijk was en zij hebben samen met MR de staatshervorming geblokkeerd.
U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-). Uw redenering volgende, kom ik tot volgende conclusies: 1) Het VB is dus pro-Belgisch (immers verloren) 2) VLD die in hun programma pleitte voor een splitsing van gezondheidszorgen en werkgelegenheid (niet voor een federale kieskring) is niet Vlaamsgezind 3) SLP is dus pro-Belgisch (immers, verloren) 4) LDD was niet Vlaams-nationalistisch genoeg (immers, niet voldoende gewonnen) 5) PVDA is Vlaams-nationalistisch (stemmenaantal verdubbeld) | |
|
| |
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 12:24 pm | |
| - Bruno wrote:
- tiboo wrote:
- Groen amper (enige groene partij die niet gewonnen heeft), SPa ook zééér beperkt (niet echt afgestraft), VLD verkondigde dat zij voor Federale Kieskring waren, dat Staatshervorming niet belangrijk was en zij hebben samen met MR de staatshervorming geblokkeerd.
U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-). Uw redenering volgende, kom ik tot volgende conclusies:
1) Het VB is dus pro-Belgisch (immers verloren) 2) VLD die in hun programma pleitte voor een splitsing van gezondheidszorgen en werkgelegenheid (niet voor een federale kieskring) is niet Vlaamsgezind 3) SLP is dus pro-Belgisch (immers, verloren) 4) LDD was niet Vlaams-nationalistisch genoeg (immers, niet voldoende gewonnen) 5) PVDA is Vlaams-nationalistisch (stemmenaantal verdubbeld) Dat heeft Tiboo niet gezegd, de verkiezingen zijn gewonnen door die partijen die meer bevoegdheidsoverdrac hten willen naar het regionale niveau. NVA won overtuigend de verkiezingen, zo werkt het natuurlijk | |
|
| |
Free Belgium
Number of posts : 279 Location : Onze mooie kust Registration date : 2009-06-29
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 12:31 pm | |
| - Bruno wrote:
- tiboo wrote:
U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-). Uw redenering volgende, kom ik tot volgende conclusies:
1) Het VB is dus pro-Belgisch (immers verloren) 2) VLD die in hun programma pleitte voor een splitsing van gezondheidszorgen en werkgelegenheid (niet voor een federale kieskring) is niet Vlaamsgezind 3) SLP is dus pro-Belgisch (immers, verloren) 4) LDD was niet Vlaams-nationalistisch genoeg (immers, niet voldoende gewonnen) 5) PVDA is Vlaams-nationalistisch (stemmenaantal verdubbeld) Misschien kan u eens proberen te antwoorden met argumenten in plaats van de redenering van de tegenpartij door te trekken tot in het absurde. Op die manier kan u misschien krediet winnen en, wie weet, een aantal stemmen; | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 1:00 pm | |
| Oh nee, Kim Roovers. Meisje, ga wat zaniken bij Bplus, aub. | |
|
| |
Free Belgium
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 1:02 pm | |
| - Belgica wrote:
- Oh nee, Kim Roovers. Meisje, ga wat zaniken bij Bplus, aub.
Wie is Kim Roovers? Ik ben haar in elk geval niet | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 1:07 pm | |
| Je mag zijn wie je wil, maar ruziestokers willen we hier niet. Zelfs de flaminganten en wallinganten gedragen zich hier met meer respect t.o.v. de B.U.B. en zijn leden. Anders zouden ze al lang geband zijn. Dus aanpassen of opkrassen. Je hebt de keuze. | |
|
| |
Free Belgium
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 1:48 pm | |
| - Belgica wrote:
- Je mag zijn wie je wil, maar ruziestokers willen we hier niet. Zelfs de flaminganten en wallinganten gedragen zich hier met meer respect t.o.v. de B.U.B. en zijn leden. Anders zouden ze al lang geband zijn. Dus aanpassen of opkrassen. Je hebt de keuze.
A) Ik ben geen ruziestoker. Ik voer alleen graag een discussie inhoudelijk. Dus met argumenten B) Omdat ik op jullie forum post, hoef ik het toch niet in alles met jullie eens te zijn? C) Ik zou het appreciëren indien u niet a priori een naam op mij plakt en mij aldus in een hokje stopt | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 1:52 pm | |
| - Free Belgium wrote:
- Belgica wrote:
- Je mag zijn wie je wil, maar ruziestokers willen we hier niet. Zelfs de flaminganten en wallinganten gedragen zich hier met meer respect t.o.v. de B.U.B. en zijn leden. Anders zouden ze al lang geband zijn. Dus aanpassen of opkrassen. Je hebt de keuze.
A) Ik ben geen ruziestoker. Ik voer alleen graag een discussie inhoudelijk. Dus met argumenten
B) Omdat ik op jullie forum post, hoef ik het toch niet in alles met jullie eens te zijn?
C) Ik zou het appreciëren indien u niet a priori een naam op mij plakt en mij aldus in een hokje stopt A) Ik mag het hopen voor u. B) Uiteraard niet. Dat heb ik ooit nooit beweerd. Het ging over uw stijl, niet over de inhoud. Die kenden we trouwens al van anderen zoals Diogenes, die hier al een jaar berichten post. C) Ok, maar volg dan de regels van hoffelijkheid en onthoud u van persoonlijke aanvallen, des te meer omdat u hier anoniem post. | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 1:56 pm | |
| En dit nog Free Belgium: gelieve u aan de onderwerpen te houden. Hier ging het over Brabant. Dank bij voorbaat ! | |
|
| |
Free Belgium
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 2:24 pm | |
| On topic dan: Vlaams-Brabant moet enkel onafhankelijk worden als Vlaanderen zich afscheurt. Na een zeer kortstondige zelfstandigheid zoekt het dan weer aansluiting bij de restanten van België. Dra gevolgd door Limburg, Oost- en West-Vlaanderen en de provincie Antwerpen. met uitzondering van de stad Antwerpen waar alle separatisten zich schijnen te verenigen | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 2:27 pm | |
| Laten we de Stad Antwerpen van dat onheil behoeden en het lekker Belgisch houden / (her)maken. | |
|
| |
Free Belgium
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 2:31 pm | |
| We zullen De Wever en consoorten een plekje geven op Sint-Anneke In de chalet van radio Minerva | |
|
| |
tiboo
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 3:44 pm | |
| - Quote :
- Het ging over uw stijl, niet over de inhoud.
Met zijn/haar stijl is niets mis. Over schelden gesproken, u (Belgica) en voornamelijk Bruno hebben hier al meermaals een bloemlezing gegeven uit het scheldwoordenboek. - Quote :
- Vlaams-Brabant moet enkel onafhankelijk worden als Vlaanderen zich afscheurt. Na een zeer kortstondige zelfstandigheid zoekt het dan weer aansluiting bij de restanten van België. Dra gevolgd door Limburg, Oost- en West-Vlaanderen en de provincie Antwerpen. met uitzondering van de stad Antwerpen waar alle separatisten zich schijnen te verenigen
Ik vind dat dit allemaal niet "moet", ik luister gewoon naar de stem van het volk (zoals bv. bij de verkiezingen). | |
|
| |
perikles
| |
| |
Bruno
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Mon Jun 29, 2009 11:30 pm | |
| | |
|
| |
perikles
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant Tue Jun 30, 2009 4:03 pm | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Onafhankelijk Brabant | |