Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Frieda Brepoels doet ook stoer in Europa Thu Jul 16, 2009 9:16 pm | |
| Verhofstadt doet toch wat hij wil, zeg.
DE STANDAARD
'Verhofstadt moet Nederlands spreken in Europa'
* donderdag 16 juli 2009 * Bron: BELGA * Auteur: wle
gia
BRUSSEL - Frieda Brepoels (N-VA) wil dat Guy Verhofstadt, voorzitter van de liberale fractie in Straatsburg, zich meer in zijn moedertaal uitdrukt, zo verzocht het Europarlementslid donderdag in een communiqué.
Brepoels zetelt in Straatsburg sinds kort in de kleine, regionalistische EVA-fractie. Met vertegenwoordigers uit onder meer Schotland, Corsica en Catalonië, pleit de Europese Vrije Alliantie voor de zelfbeschikking van volkeren in de schoot van de EU.
De erkenning van de taal van minderheden, zoals het Catalaans, is een van de stokpaardjes van de groep. Hoewel het Nederlands binnen de EU een officiële taal is, deelt Brepoels de frustratie van haar regionalistische collega's.
"Terwijl mijn Catalaanse en Welshe collega's al jaren strijden om zich in hun taal te mogen uitdrukken, presteert de nieuwe voorzitter van de liberalen, Guy Verhofstadt, het om zijn eerste toespraak uitsluitend in het Frans en in het Engels te houden", aldus een verontwaardigde Brepoels.
Overdreven, als je het mij vraagt. | |
|
Sprakeloos
Number of posts : 1205 Location : Antwerp Registration date : 2008-12-03
| Subject: Re: Frieda Brepoels doet ook stoer in Europa Fri Jul 17, 2009 12:55 am | |
| - Belgica wrote:
- Verhofstadt doet toch wat hij wil, zeg.
DE STANDAA
Wat doet Barroso. Bestookt die onze mede-eu'rs met Portugees? Ik geloof het nooit. Overigens hoeft Nederlands helemaal niet in het rijtje te passen met Catalaans, Welsh Baskisch Bretoens, want dat zijn allemaal talen van tweetalige Europeanen.
gia
BRUSSEL - Frieda Brepoels (N-VA) wil dat Guy Verhofstadt, voorzitter van de liberale fractie in Straatsburg, zich meer in zijn moedertaal uitdrukt, zo verzocht het Europarlementslid donderdag in een communiqué.
Brepoels zetelt in Straatsburg sinds kort in de kleine, regionalistische EVA-fractie. Met vertegenwoordigers uit onder meer Schotland, Corsica en Catalonië, pleit de Europese Vrije Alliantie voor de zelfbeschikking van volkeren in de schoot van de EU.
De erkenning van de taal van minderheden, zoals het Catalaans, is een van de stokpaardjes van de groep. Hoewel het Nederlands binnen de EU een officiële taal is, deelt Brepoels de frustratie van haar regionalistische collega's.
"Terwijl mijn Catalaanse en Welshe collega's al jaren strijden om zich in hun taal te mogen uitdrukken, presteert de nieuwe voorzitter van de liberalen, Guy Verhofstadt, het om zijn eerste toespraak uitsluitend in het Frans en in het Engels te houden", aldus een verontwaardigde Brepoels.
Overdreven, als je het mij vraagt. | |
|
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Frieda Brepoels doet ook stoer in Europa Fri Jul 17, 2009 2:44 am | |
| - Belgica wrote:
- Verhofstadt doet toch wat hij wil, zeg.
DE STANDAARD
gia
Overdreven, als je het mij vraagt. Grappig : de ene nationaliste zegt de andere nationalist dat hij nog niet nationalistisch genoeg is. | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: Frieda Brepoels doet ook stoer in Europa | |
| |
|