Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 België, land in verval (en de schuldigen kennen we)

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

België, land in verval (en de schuldigen kennen we) Empty
PostSubject: België, land in verval (en de schuldigen kennen we)   België, land in verval (en de schuldigen kennen we) EmptyMon Aug 03, 2009 2:16 pm

De nationalisten en de particratie doen België vervallen.

Het volstaat een beetje te reizen in Europa om dit gewaar te worden. Vooral onze openbare infrastructuur is er erg aan toe. Vergelijk dit dan eens met de pracht en praal van 1958 toen de Belgische staat nog unitair en zeer welvarend was.

Als je, zoals honderdduizenden toeristen per jaar, de trein neemt van de luchthaven van Zaventem naar Brussel en dan langs Schaarbeek Vorming rijdt, ken je de prijs van de staatshervormingen. Ik voel me dan echt beschaamd t.o.v. de toeristen in de trein. We hebben zelfs geen geld of geen zin om verrotte gebouwen af te breken, mede door onze kafkaïaanse bevoegdheidverdelingen.

En zo gaat dat maar verder. En wat doet de kiezer? Niets. Die stemt gewoon op dezelfde idioten.

Deze terechte commentaar las ik op Politics:

België: een land in verval

Nu ik zowat alle kanten vd wereld gezien heb begin ik meer en meer het gevoel te hebben dat België een land in verval aan het geraken is.
Ik ben verre van een Vlaam Blokker, eerder trots te mogen leven in België, maar ik zie toch veel aftakellen hier.
Om maar es op te noemen:

1. Infrastructuur: Onze wegen liggen er slechter bij dan in het Oostblok. Ik ben naar Hongarije geweest en daar tot zelfs in het kleinste boerendorpje is de beton splinternieuw, door de EU gesponsord. Hier zijn er putten overal. Tijd om de overheid/gemeente aan te klagen?

De nieuwe wegenwerken in ons dorp (e.g. overal) zijn erbarmelijk. Hier een lapje van deze beton, een beetje verder een ander lapje van een ander soort.
De grote autostraden zitten vol putten (wegens minderwaardige kwaliteit die gebruikt is maar dikke poen achter verdiend is)

De restauratie van een oud geclassificeerd schooltje is schrijnend. De aannemer heeft het er werkelijk van ver op gesmeten. Dat zoiets mogelijk is, ik begrijp het niet.

2. Waar men in andere landen oude gebouwen probeert te redden als partimonium, smijt men ze hier tegen de vlakte om lelijke appartementen te zetten die niet verkocht geraken. Kassakassa €€€ voor de gemeente. Idem met oude geclasseerde stijl villa's (art nouveu, deco, ...)

3. Bosbouw en natuur: buiten een paar gebieden blijft de inname vd industrie geweldadig verder gaan. Eerdere toegekende natuurgebieden worden ontnomen om voor de industrie te gebruiken. Ondanks de verplichting om iedere gekapte boom terug te plaatsen blijft het bos en groen in Vlaanderen afnemen.

4. Pensioen stelsel: onnodig te zeggen dat dit schrijnend aan het worden is.

5. De staatschuld is dieper dan ooit en de berekeningen zien er verre van rooskleurig uit.

6. De lonen gaan er sterk op achteruit, de armoede rukt op.

7. Sociaal stelsel, nog steeds van de betere ter wereld, maar er worden vele limieten op gezet.

8. Dan spreek ik nog niet over de corruptie op politiek vlak...

Wat denken jullie hierover?
Ik denk dat we toch iets mogen eisen voor onze zuurverdiende belastingskes?!


Last edited by Belgica on Mon Aug 03, 2009 4:27 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

België, land in verval (en de schuldigen kennen we) Empty
PostSubject: Re: België, land in verval (en de schuldigen kennen we)   België, land in verval (en de schuldigen kennen we) EmptyMon Aug 03, 2009 3:32 pm

Belgica wrote:
Het volstaat een beetje te reizen in Europa om dit gewaar te worden. Vooral onze openbare infrastructuur is er erg aan toe. Vergelijk dit dan eens met de pracht en praal van 1958 toen de Belgische staat nog unitair en zeer welvarend was.

Schokkend nieuws: dat is vijftig jaar geleden, een halve eeuw! Natuurlijk zijn die gebouwen verouderd, daar moet je geen architectuur voor gestudeerd hebben om dat te weten. Ik betwijfel trouwens of veel mensen zich laten meeslepen door ze nostalgie aan te praten naar een tijd die ze vaak niet eens bewust hebben meegemaakt.

Quote :
Als je, zoals honderdduizenden toeristen per jaar, de trein neemt van de luchthaven van Zaventem naar Brussel en dan langs Schaarbeek Vorming rijdt, ken je de prijs van de staatshervormingen. Ik voel me dan echt beschaamd t.o.v. de toeristen in de trein. We hebben zelfs geen geld of geen zin om verrotte gebouwen af te breken, mede door onze kafkaïaanse bevoegdheidverdelingen. En zo gaat dat maar verder. En wat doet de kiezer? Niets. Die stemt gewoon op dezelfde idioten.

Wat doet UB? Niets. De armen in de lucht gooien, zuchten "'t is toch wel erg" en al de rest zijn idioten. En dan zijn jullie verwonderd dat niemand voor UB stemt.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

België, land in verval (en de schuldigen kennen we) Empty
PostSubject: Re: België, land in verval (en de schuldigen kennen we)   België, land in verval (en de schuldigen kennen we) EmptyMon Aug 03, 2009 3:56 pm

Het aanklagen is al iets. Daar begint het mee. Bovendien hebben we gelijk. Dat is nog meer. Alleen de actie ontbreekt, maar ik zie de B.U.B. niet zelf die vervallen gebouwen gaan afbreken. Daar heb je trouwens een vergunning en een toelating van de eigenaar voor nodig en die gaan ze ons niet geven. Laat staan dat we ervoor gaan betaald worden. Rolling Eyes
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

België, land in verval (en de schuldigen kennen we) Empty
PostSubject: Re: België, land in verval (en de schuldigen kennen we)   België, land in verval (en de schuldigen kennen we) EmptyMon Aug 03, 2009 8:20 pm

Belgica wrote:
Het aanklagen is al iets. Daar begint het mee.

Correct.

Quote :
Bovendien hebben we gelijk. Dat is nog meer.

Dat is juist niks. Alle politieke partijen vinden van zichzelf dat ze gelijk hebben, anders deden ze niet aan politiek. De truc zit 'm erin om de kiezer daar ook van te overtuigen, maar daar doet UB niet de minste moeite voor.

Quote :
Alleen de actie ontbreekt, maar ik zie de B.U.B. niet zelf die vervallen gebouwen gaan afbreken. Daar heb je trouwens een vergunning en een toelating van de eigenaar voor nodig en die gaan ze ons niet geven. Laat staan dat we ervoor gaan betaald worden. Rolling Eyes

Hebben jullie eigenlijk wel zin om verkozen te raken? Wat een futloos hoopje zijn jullie, zeg.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

België, land in verval (en de schuldigen kennen we) Empty
PostSubject: Re: België, land in verval (en de schuldigen kennen we)   België, land in verval (en de schuldigen kennen we) EmptyMon Aug 03, 2009 8:31 pm

Misschien is de N-VA wel geïnteresseerd in een TV-debat met ons? Wink
Back to top Go down
Sponsored content





België, land in verval (en de schuldigen kennen we) Empty
PostSubject: Re: België, land in verval (en de schuldigen kennen we)   België, land in verval (en de schuldigen kennen we) Empty

Back to top Go down
 
België, land in verval (en de schuldigen kennen we)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» België 8ste beste land
» België is het 15de meest vreedzame land ter wereld
» ZUID-BELGIE HAALT NOORD-BELGIE IN - LA BELGIQUE DU SUD RATTRAPE LA BELGIQUE DU NORD
» VRT schrapt België uit zijn vocabularium: "Vlaanderen" is een Europees land
» Vlaamse leerlingen kennen vlot Frans

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: