Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Uitspraak van Marianne Thysen (CD&V) Tue Aug 04, 2009 3:49 pm | |
| ‘Nee, schaamte voor België is er niet. Altijd weer wordt me gevraagd: is er nog een regering en zal het land bij elkaar blijven? Ik zeg mijn gesprekspartners dan dat ze de “verkeerde” kranten lezen. Welk land heeft geen symbooldossiers die de geesten verwarren?’. Dat zei CD&V-voorzitster Marianne Thyssen in De Morgen (1 augustus).Ja, sorry dat ze niet in heel de wereld het "ampersandje" lezen (het zielige partijblaadje van CD&V). Ik krijg die vraag ook in het buitenland te horen. Ik zeg hen dat België niet uit elkaar zal vallen, maar dat we die incompetente particratie moeten opruimen en het unitaire België moeten herstellen. | |
|
Pleimion
Number of posts : 290 Age : 40 Location : De Westhoek Registration date : 2009-07-02
| Subject: Re: Uitspraak van Marianne Thysen (CD&V) Tue Aug 04, 2009 4:04 pm | |
| - Belgica wrote:
- Ja, sorry dat ze niet in heel de wereld het "ampersandje" lezen (het zielige partijblaadje van CD&V).
Hoe staat het nog met jullie partijblaadje? Ga je dat ook vullen door andermans artikels te copy-pasten, of ga je de wereld verblijden met proza van eigen makelij? - Quote :
- Ik krijg die vraag ook in het buitenland te horen. Ik zeg hen dat België niet uit elkaar zal vallen, maar dat we die incompetente particratie moeten opruimen en het unitaire België moeten herstellen.
Al een geluk dat de meeste buitenlanders niet weten wat ze zich bij een unitair België moeten voorstellen, ze zouden eens moeten vragen hoe je dat gaat doen. | |
|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Uitspraak van Marianne Thysen (CD&V) Tue Aug 04, 2009 5:03 pm | |
| Ze weten verdraaid goed wat een unitair België betekent: één regering en één parlement. Uw taalfederalisme daarentegen, dat snapt niemand. | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: Uitspraak van Marianne Thysen (CD&V) | |
| |
|