Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Rode Duivels

Go down 
4 posters
AuthorMessage
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Rode Duivels Empty
PostSubject: Rode Duivels   Rode Duivels EmptySun Sep 06, 2009 10:53 am

Waar is het gelach nu, toen ik zei dat VDE er niet veel aan kon doen dat de Rode Duivels slecht speelden (correctie: geen punten pakten).

VDE is goede trainer die al veel bewezen heeft. Hij kreeg echter kritiek van enkelingen hier (Bruno) omdat ze beter wisten hoe ze een opstelling in elkaar moesten blokken. Nu doet Vercauteren de taak, heeft alle tijd gekregen en naast een slecht resultaat, trok (trekt) het voetbal op NIETS. VDE kreeg hier kritiek omdat hij VandenBorre niet opstelde, gisteren de slechtste man op het veld. Nochtans heeft Vercauteren ook al het één en het ander bewezen.

Ik heb toen gezegd: wacht maar af, we zullen zien of de resultaten beteren met een nieuwe coach, omdat bij zulk een discussie (zoals bijna alles id sport) slechts in de toekomst duidelijk wordt wie er gelijk had. Tja...
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptySun Sep 06, 2009 5:58 pm

Nieuwe coach? Vercauteren neemt gewoon de zaken waar tot Advocaat het roer overneemt. Ik denk niet dat één voetballiefhebber zit te wachten op "nieuwe coach" Vercauteren.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptySun Sep 06, 2009 9:15 pm

Maakt niet uit: u vroeg om het ontslag van VDE, nu is hij ontslagen en is het geen MOER beter (zelfs pakken slechter).

Uw redder advocaat zat gisteren niet eens in de tribune. Toont aan owv welke reden hij de job op zicht genomen heeft, 'Ambitie' alleszins niet Wink.

Mochten de Rode Duivels niet presteren onder Advocaat, is het voor lange tijd gedaan lijkt mij. België heeft geen sponsors meer, geen inkomsten uit TV geld (match tegen EK werd niet eens uitgezonden op TV)... En loon Advocaat is enorm hoog. VDE houden was sowiso de beste, of alleszins de meest zekere keuze geweest. VDE is goede coach, was niet duur en dan had men zijn ontslagpremie niet moeten betalen.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptySun Sep 06, 2009 9:16 pm

De resultaten die we nu oogsten, zijn het gevolg van het falen van VDE, die geen animo en geen eenheid in zijn ploeg heeft kunnen scheppen, maar ik geef toe dat Advocaat nog veel werk voor de boeg heeft.

En ik zal me weer rotvervelen in juni 2010 Wink , waar vindt de wereldbeker in 2014 plaats eigenlijk?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptySun Sep 06, 2009 9:19 pm

Geen excuses. Vercauteren heeft een half jaar gehad om orde op zaken te stellen (Vercauteren is overigens een goede coach), in plaats van beter, is het VELE MALEN slechter.

Nogmaals: indien Advocaat faalt, is voetbalbond volgens mij bijna failliet. Voetbalbond heeft nu al geen eurocent gekregen voor de match tegen de Europese Kampioen (!!!).
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptySun Sep 06, 2009 9:21 pm

Quote :
En ik zal me weer rotvervelen in juni 2010
Ik geenszins. Brazilië en Nederland zijn al (bijna) geplaatst. Wordt weer genieten.

WK 2014 vindt overigens plaats in Brazilië.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptySun Sep 06, 2009 11:46 pm

tiboo wrote:
Geen excuses. Vercauteren heeft een half jaar gehad om orde op zaken te stellen (Vercauteren is overigens een goede coach), in plaats van beter, is het VELE MALEN slechter.

Nogmaals: indien Advocaat faalt, is voetbalbond volgens mij bijna failliet. Voetbalbond heeft nu al geen eurocent gekregen voor de match tegen de Europese Kampioen (!!!).

Vercauteren, noch VDE, noch Antheunis hebben ooit internationaal iets bereikt.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptyMon Sep 07, 2009 8:57 pm

Guardiola ook niet, maar won vorig seizoen in zijn eerste jaar wél alles wat er te winnen valt (ook op internationaal vlak). Erwin Thys heeft ook nooit iets bereikt internationaal, voor hij coach van Duivels werd...

En omgekeerd heeft coach Scolari successen bereikt met zowel Portugal als Brazilië (Europees en WK, en één van de twee coaches die met twee verschillende ploegen halve finale WK heeft bereikt), maar werd hij snel aan de deur gezet bij Chelsea.

Zo kan ik nog duizenden voorbeelden geven. Over de successen van 'nieuwe' coaches als Walter Meeuws, of over afgangen van gereputeerde coaches zoals Trappatoni bij Stutgart. Naam is ABSOLUUT geen garantie, het is wat je kunt. En VDE en Vercauteren hebben beiden onderscheidingen gehaald voor hun trainerscapaciteiten.

Vraag naar de Beste Coach in eerste klasse, en Leekens zal overal vrij hoog op het lijstje staan. Internationaal (en zelfs nationaal) heeft hij echter niets/weinig bereikt.

Het kan uiteraard zijn dat Advocaat voor de oplossing zorgt (een héél goede coach), maar doet hij dat niet, zullen de Rode Duivels bijna failliet zijn. Ik vind het bijgevolg een groot risico om een goede trainer te ontslaan.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptyThu Sep 10, 2009 12:01 am

Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptyThu Sep 10, 2009 4:14 pm

Mooie parallel met de "Belgische" politiek: totale chaos en incompetentie.

Maar er is ook een verschil: in het voetbal zegt men dan dat iedereen moet vervangen worden. In de politiek blijven de incapabelen gewoon zitten. Rolling Eyes
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptyThu Sep 10, 2009 7:23 pm

tiboo wrote:
Guardiola ook niet, maar won vorig seizoen in zijn eerste jaar wél alles wat er te winnen valt (ook op internationaal vlak). Erwin Thys heeft ook nooit iets bereikt internationaal, voor hij coach van Duivels werd...

En omgekeerd heeft coach Scolari successen bereikt met zowel Portugal als Brazilië (Europees en WK, en één van de twee coaches die met twee verschillende ploegen halve finale WK heeft bereikt), maar werd hij snel aan de deur gezet bij Chelsea.

Zo kan ik nog duizenden voorbeelden geven. Over de successen van 'nieuwe' coaches als Walter Meeuws, of over afgangen van gereputeerde coaches zoals Trappatoni bij Stutgart. Naam is ABSOLUUT geen garantie, het is wat je kunt. En VDE en Vercauteren hebben beiden onderscheidingen gehaald voor hun trainerscapaciteiten.

Vraag naar de Beste Coach in eerste klasse, en Leekens zal overal vrij hoog op het lijstje staan. Internationaal (en zelfs nationaal) heeft hij echter niets/weinig bereikt.

Het kan uiteraard zijn dat Advocaat voor de oplossing zorgt (een héél goede coach), maar doet hij dat niet, zullen de Rode Duivels bijna failliet zijn. Ik vind het bijgevolg een groot risico om een goede trainer te ontslaan.

Guy Thys, niet Erwin Thys. Bij de nationale ploeg moet je ofwel een groot tacticus zijn (à la Goethals) of een motivator (à la Thys of Waseige). Eigengereide, arrogante figuren falen altijd bij de nationale ploeg.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptyThu Sep 10, 2009 9:10 pm

Foutje, verschrijving met Erwin de coureur :-).

Uw theorietje slaat op niets. Vercauteren zou één van de beste motivatoren zijn die er is... U haalt het woord 'motivator' aan om uw vorige uitspraak te corrigeren ("VDE en Vercauteren hebben internationaal nooit iets bereikt"), maar elk fundament waar ze op gesteund zou moeten zijn, ontbreekt. Bovendien is het prototype van een groot tacticus VDE, wat uw uitspraak nog een beetje meer ridicuul maakt (VDE heeft ooit de prijs gekregen, enkel en alleen om zijn tactisch vernuft). Bovendien haalde VDE Europees voetbal met Genk, met een ploeg die intrinsiek niet al te sterk was. In de testmatchen tegen Standard draaiden zijn tactische verschuivingen uit in een overwinning voor Genk.

Ik zeg niet dat Advocaat het niet zal halen. Maar indien hij het NIET haalt, is de Voetbalbond dicht bij een zéér pijnlijke financiële situatie. Ik wist wat Advocaat bij Zenit verdiende, maar moet mijn term 'faillissement' weliswaar terugschroeven. Advocaat zou maar een tiende verdienen van wat hij bij Zenit verdiende (wat nog altijd ONGELOOFLIJK veel is), iets wat ik mij moeilijk kon inbeelden.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels EmptyThu Sep 10, 2009 11:09 pm

tiboo wrote:
Foutje, verschrijving met Erwin de coureur :-).

Uw theorietje slaat op niets. Vercauteren zou één van de beste motivatoren zijn die er is... U haalt het woord 'motivator' aan om uw vorige uitspraak te corrigeren ("VDE en Vercauteren hebben internationaal nooit iets bereikt"), maar elk fundament waar ze op gesteund zou moeten zijn, ontbreekt. Bovendien is het prototype van een groot tacticus VDE, wat uw uitspraak nog een beetje meer ridicuul maakt (VDE heeft ooit de prijs gekregen, enkel en alleen om zijn tactisch vernuft). Bovendien haalde VDE Europees voetbal met Genk, met een ploeg die intrinsiek niet al te sterk was. In de testmatchen tegen Standard draaiden zijn tactische verschuivingen uit in een overwinning voor Genk.

Ik zeg niet dat Advocaat het niet zal halen. Maar indien hij het NIET haalt, is de Voetbalbond dicht bij een zéér pijnlijke financiële situatie. Ik wist wat Advocaat bij Zenit verdiende, maar moet mijn term 'faillissement' weliswaar terugschroeven. Advocaat zou maar een tiende verdienen van wat hij bij Zenit verdiende (wat nog altijd ONGELOOFLIJK veel is), iets wat ik mij moeilijk kon inbeelden.

Ge moet dat toch in zijn context zien. Vercauteren als motivator? Maar motivator van wie? Van een spelersgroep die weet dat er in januari een andere trainer komt en al quasi uitgeschakeld was. Ik heb ook nooit gezegd dat de trainer de énige oorzaak is van de problemen. Wat ik wel vond - en nog steeds vind - is dat het contract van VDE nooit verlengd mocht worden.
Back to top Go down
Sponsored content





Rode Duivels Empty
PostSubject: Re: Rode Duivels   Rode Duivels Empty

Back to top Go down
 
Rode Duivels
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» J-M Dedecker over de Rode Duivels
» Diables Rouges / Rode Duivels
» Het belang van de Rode Duivels - l'intérêt des Diables Rouges
» Rode Duivels: een wereldploeg? - Diables Rouges: une équipe de choc?
» "Rode Duivels houden België samen" - "Les Diables Rouges gardent la Belgique ensemble"

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: