Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...

Go down 
+4
Belgica
Renaat
Jean de Nivelles
perikles
8 posters
AuthorMessage
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyWed Sep 09, 2009 11:12 pm

Prinses Louise, het zesjarige dochtertje van prins Laurent en prinses Claire, is van school veranderd. Voortaan volgt ze les op het Lycée Français, een Franse staatsschool waar ze geen Nederlands zal leren.

Zal ze wel ooit een job vinden?
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 9:53 am

On en a déjà parlé sur un autre fil de discussion. Non seulement elle n'apprendra pas le néerlandais mais elle suivra le programme républicain français (et pas celui de l'enseignement belge). Tout cela sent la fin du règne. Laurent s'en fiche car il ne montera jamais sur le trône.
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 4:45 pm

Ik heb er geen enkele probleem mee dat een zekere Laurent "de Belgique" zijn kinderen geen Nederlands laat leren. Maar ik zie ook geen enkele reden om die Laurent dankzij mijn belastinggeld een inkomen te laten genieten...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 4:56 pm

Ik zie ook niet in waarom ik moet blijven betalen voor Vlaams-nationale partijen en instellingen.
Back to top Go down
mimo




Number of posts : 193
Location : Mechelen
Registration date : 2009-08-10

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 5:27 pm

Quote : "Ik zie ook niet in waarom ik moet blijven betalen voor Vlaams-nationale partijen en instellingen."
Die zijn democratisch verkozen.
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 6:26 pm

Er zijn in België een aantal partijen die deelnemen aan de parlementsverkiezingen en er ook verkozenen hebben. Samen vormen die de volksvertegenwoordiging. Het is in het belang van de democratie dat die partijen en verkozenen goed kunnen kunnen functioneren en daartoe over de nodige financiële middelen beschikken. Het is beter voor de democratie dat die partijen daarvoor geld van de overheid krijgen dan dat zij finenciële steun moeten krijgen van particulieren en van anonieme ondernemingen die in ruil daarvoor tegenprestaties zouden kunnen eisen...
Ik ben het er daarom principiëel mee eens dat de staat met mijn belastinggeld ook partijen financiert waarvoor ik niet zou stemmen.
Dat betekent niet dat ik het helemaal eens ben met alle concrete aspecten van die financiering, die onvoldoende doorzichtig is en te zeer de grootste partijen bevoordeligt.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 9:15 pm

Volledig correct Renaat.

Desalnietemin raad ik u aan om uw uitleg in Word op te slaan, dat u het in een volgende topic niet opnieuw moet typen (en in die topic daarna, en die daarna...). Belgica kan men niet met rationeel (onweerlegbare) argumenten van iets overtuigen.

Net zoals hij altijd van wal steekt met verplichte tweetaligheid, maar tegelijkertijd een Nederlandsonkundige Miss verdedigt als terechte winnares, terwijl IN DE VOORSCHRIFTEN staat dat een Miss zowel Nederlands als Frans moet kunnen. De miss in kwestie heeft overigens twee nieuwe 'bumpers' laten plaatsen. Nederlandse talenknobbels hoop ik.
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 9:44 pm

Renaat wrote:
Ik heb er geen enkele probleem mee dat een zekere Laurent "de Belgique" zijn kinderen geen Nederlands laat leren. Maar ik zie ook geen enkele reden om die Laurent dankzij mijn belastinggeld een inkomen te laten genieten...
ik wil eveneens het recht om 'Jean de Belgique' te ondertekenen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 11:05 pm

mimo wrote:
Quote : "Ik zie ook niet in waarom ik moet blijven betalen voor Vlaams-nationale partijen en instellingen."
Die zijn democratisch verkozen.

Ik heb er niet voor gekozen.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 11:13 pm

Nu doe je gewoon kinderachtig. Alsof je niet weet hoe een meerpartijenstelsel werkt.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 11:16 pm

Pleimion wrote:
Nu doe je gewoon kinderachtig. Alsof je niet weet hoe een meerpartijenstelsel werkt.

Jij doet alsof partijsubsidies (en nationalistische instellingen) in alle landen bestaan.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... EmptyThu Sep 10, 2009 11:40 pm

Bruno wrote:
Pleimion wrote:
Nu doe je gewoon kinderachtig. Alsof je niet weet hoe een meerpartijenstelsel werkt.

Jij doet alsof partijsubsidies (en nationalistische instellingen) in alle landen bestaan.

Neen, Engeland heeft het niet, maar daar breekt af en toe een schandaaltje uit in verband met cash for questions of erger: het te koop aanbieden van adelijke titels voor geld
Back to top Go down
Sponsored content





Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty
PostSubject: Re: Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...   Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ... Empty

Back to top Go down
 
Laurent laat dochtertje geen Nederlands leren ...
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» N-VA laat geen overlopers van Vlaams Belang meer toe
» "Werklozen Halle-Vilvoorde kennen geen Nederlands"
» Leterme: geen nieuwe verkiezingen, ook niet als er geen staatsh. komt
» Laurent Louis (PP) exclu de son parti
» Regering laat leger bloeden

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: