Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch

Go down 
+4
Patrick9310
BFE
Jo
Belgica
8 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptySun Apr 25, 2010 12:28 am

En dat zou dan een humanistische partij moeten zijn... Ze zijn bijna even nationalistisch als het Blok.

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Media_l_3668524

HLN

"Groen! moet zijn communautair profiel verduidelijken"

"Wij hebben een verhaal te vertellen. Met name dat we Vlaming zijn, zonder complexen." Met een duidelijke klemtoon op de dialoog die noodzakelijk is om het land te hervormen, wil Wouter Van Besien dat zijn partij een duidelijker communautair verhaal brengt. Dat zegt hij vandaag in de krant De Standaard.

In dit land kan een partij zich niet permitteren om het niet te hebben over communautaire kwesties, aldus Van Besien. "Ik wil dat we ons communautaire profiel verduidelijken", klinkt het. Volgens de Groen!-voorzitter zal de kiezer appreciëren dat de partij vanuit de oppositie haar best heeft gedaan om mee te zoeken naar een oplossing voor BHV. (belga/ddh)

24/04/10 14u46
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptySun Apr 25, 2010 10:28 am

[quote="Belgica"]En dat zou dan een humanistische partij moeten zijn... Ze zijn bijna even nationalistisch als het Blok.


Zoals de pseudobelgicistische BUB even franskiljons is als het FDF!
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptySun Apr 25, 2010 1:43 pm

J'avais une assez bonne opinion des verts "belges", mais je suis de plus en plus déçu. C'est une honte pour leur couleur politique de verser dans l'identitaire.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Patrick9310




Number of posts : 74
Location : Belgie
Registration date : 2008-12-04

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyTue Apr 27, 2010 3:13 am

wat is er eigenlijk mis met het zijn van vlaams-nationlaist? Dit is iemand die opkomt voor zijn regio. De waals partijen PS, CDH, ECOLO, MR, komen op voor de franstaligen regio, dus zijn het frans- of waals-nationalisten! dit is toch hetzelfde? Ik snap het probleem niet, we zijn toch allemaal fier op onze eigen regio, en sommigen laten dat blijken. Het FDF daarentegen is een rascicitische partij, met als hoefdoel de vlamingen te deporteren en hun grondgebied af te pakken (lijkt zoals als de duitse bezetting)
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyTue Apr 27, 2010 5:24 am

Patrick9310 wrote:
wat is er eigenlijk mis met het zijn van vlaams-nationlaist? Dit is iemand die opkomt voor zijn regio. De waals partijen PS, CDH, ECOLO, MR, komen op voor de franstaligen regio, dus zijn het frans- of waals-nationalisten! dit is toch hetzelfde? Ik snap het probleem niet, we zijn toch allemaal fier op onze eigen regio, en sommigen laten dat blijken. Het FDF daarentegen is een rascicitische partij, met als hoefdoel de vlamingen te deporteren en hun grondgebied af te pakken (lijkt zoals als de duitse bezetting)

vlaams-nationalisme impliceert niet zomaar "opkomen voor een regio": het betekent soevereiniteit nastreven en België vernietigen. Bij mijn weten heeft het fdf nooit voor deportaties gepleit, kan u even een bron daarvoor geven?
Back to top Go down
Patrick9310




Number of posts : 74
Location : Belgie
Registration date : 2008-12-04

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyTue Apr 27, 2010 3:24 pm

Bruno wrote:
Patrick9310 wrote:
wat is er eigenlijk mis met het zijn van vlaams-nationlaist? Dit is iemand die opkomt voor zijn regio. De waals partijen PS, CDH, ECOLO, MR, komen op voor de franstaligen regio, dus zijn het frans- of waals-nationalisten! dit is toch hetzelfde? Ik snap het probleem niet, we zijn toch allemaal fier op onze eigen regio, en sommigen laten dat blijken. Het FDF daarentegen is een rascicitische partij, met als hoefdoel de vlamingen te deporteren en hun grondgebied af te pakken (lijkt zoals als de duitse bezetting)

vlaams-nationalisme impliceert niet zomaar "opkomen voor een regio": het betekent soevereiniteit nastreven en België vernietigen. Bij mijn weten heeft het fdf nooit voor deportaties gepleit, kan u even een bron daarvoor geven?

Dan moet ik u toch vragen om even de geschiedenisboeken opnieuw te gaan lezen, of beginnen te lezen. Trouwens, bij mijn weten is enkel het VB voor een splitsing van Belgie. NVA niet, die willen gewoon meer zeggenschap over eigen regio. En wees nu eerlijk, welke franstalige partij dult enige vlaame inspraak in wallonie, laat staan brussel??

Ik zou voorstellen om vooral brave partijtjes als groen niert aan te vallen, maar wel de populistische en racistische partijen als fdf en VB, die een gevaar zijn voor heel belgie.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyTue Apr 27, 2010 5:37 pm

België daarentegen heeft ooit wél aan deportaties gedaan, de zogenaamde spooktreinen vlak voor WOII. Hierop werden Vlaams-gezinden en Joden naar Noord-Frankrijk gebracht. Hiermee gaven ze aan Duitsland het voorbeeld over hoe het moest.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyTue Apr 27, 2010 8:18 pm

tiboo wrote:
België daarentegen heeft ooit wél aan deportaties gedaan, de zogenaamde spooktreinen vlak voor WOII. Hierop werden Vlaams-gezinden en Joden naar Noord-Frankrijk gebracht. Hiermee gaven ze aan Duitsland het voorbeeld over hoe het moest.
Belachelijke stelling, u schijnt de toenmalige context van toen te vergeten!
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 10:33 am

Diogène wrote:
tiboo wrote:
België daarentegen heeft ooit wél aan deportaties gedaan, de zogenaamde spooktreinen vlak voor WOII. Hierop werden Vlaams-gezinden en Joden naar Noord-Frankrijk gebracht. Hiermee gaven ze aan Duitsland het voorbeeld over hoe het moest.
Belachelijke stelling, u schijnt de toenmalige context van toen te vergeten!

Dus dat was gerechtvaardigd volgens u?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 11:55 am

Quote :
Belachelijke stelling, u schijnt de toenmalige context van toen te vergeten!
Volgens mij rechtvaardigt de context nooit misdaden tegen de menselijkheid... of bent u een andere mening toegedaan?

De context in de jaren 30 en 40 hield in dat er een algemene jodenhaat was (ook in Belgische middens, ook bij de meeste Belgische politici), dus de jodendeportaties moeten we ook in die context plaatsen? Ik dacht het niet.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 12:00 pm

Apartheid IS een misdaad tegen de mensheid. Tiboo pleit hier dus tegen zichzelf !
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 12:05 pm

Belgica wrote:
Apartheid IS een misdaad tegen de mensheid. Tiboo pleit hier dus tegen zichzelf !

U pleit zelf tegen uzelf! Uw BUB steunt de apartheidsideologie van de taalracisten die geen Nederlands willen kennen.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 12:09 pm

Belgica wrote:
Apartheid IS een misdaad tegen de mensheid. Tiboo pleit hier dus tegen zichzelf !

Ik blijf zeggen dat ons systeem totaal niet te vergelijkke valt met de misdadige Apartheid van Zuid-Afrika of de Segregatie in de zuidelijke staten van de VS
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 12:10 pm

Jo wrote:
Belgica wrote:
Apartheid IS een misdaad tegen de mensheid. Tiboo pleit hier dus tegen zichzelf !

U pleit zelf tegen uzelf! Uw BUB steunt de apartheidsideologie van de taalracisten die geen Nederlands willen kennen.

Ik blijf zeggen dat ons systeem totaal niet te vergelijkke valt met de misdadige Apartheid van Zuid-Afrika of de Segregatie in de zuidelijke staten van de VS
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 12:27 pm

Free Belgium wrote:
Jo wrote:
Belgica wrote:
Apartheid IS een misdaad tegen de mensheid. Tiboo pleit hier dus tegen zichzelf !

U pleit zelf tegen uzelf! Uw BUB steunt de apartheidsideologie van de taalracisten die geen Nederlands willen kennen.

Ik blijf zeggen dat ons systeem totaal niet te vergelijkke valt met de misdadige Apartheid van Zuid-Afrika of de Segregatie in de zuidelijke staten van de VS

Zeer juist!
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 6:25 pm

Free Belgium wrote:
Diogène wrote:
tiboo wrote:
België daarentegen heeft ooit wél aan deportaties gedaan, de zogenaamde spooktreinen vlak voor WOII. Hierop werden Vlaams-gezinden en Joden naar Noord-Frankrijk gebracht. Hiermee gaven ze aan Duitsland het voorbeeld over hoe het moest.
Belachelijke stelling, u schijnt de toenmalige context van toen te vergeten!

Dus dat was gerechtvaardigd volgens u?
Helemaal niet, België heeft na de inval in mei 40 inderdaad mensen op treinen gezet naar Frankrijk en dat is verkeerd, maar men mag geen appelen met peren vergelijken. Ik denk dat in vergelijking met de Joden die door de Duitsers gedeporteerd waren, er veel meer gedeporteerden door België het er levend vanaf gebracht hebben en dat hun reisomstandigheden beduidend beter waren...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch EmptyWed Apr 28, 2010 6:29 pm

tiboo wrote:
Quote :
Belachelijke stelling, u schijnt de toenmalige context van toen te vergeten!
Volgens mij rechtvaardigt de context nooit misdaden tegen de menselijkheid... of bent u een andere mening toegedaan?

De context in de jaren 30 en 40 hield in dat er een algemene jodenhaat was (ook in Belgische middens, ook bij de meeste Belgische politici), dus de jodendeportaties moeten we ook in die context plaatsen? Ik dacht het niet.
Zie mijn vorige bijdrage

Ik kan er ook aan toevoegen dat in mei 1940 de Belgische Staatsveiligheid amper één jaar bestond en dat in die chaotische dagen na de inval, men alle verdachte of staatsgevaarlijke personen (terecht of onterecht) op treinen heeft gezet. De context mag geen vergoelijking zijn, maar helpt wel de situatie begrijpen.

Waarheidsgetrouw vallen die deportaties niet te vergelijken: hoeveel staatsgevaarlijke burgers werden door België gedeporteerd en/of afgemaakt en hoeveel door nazi-Duitsland?
Back to top Go down
Sponsored content





Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty
PostSubject: Re: Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch   Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch Empty

Back to top Go down
 
Groen ook duidelijk Vlaams-nationalistisch
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Groen voelt zich mee verantwoordelijk voor catastrofe federalisme / Groen se rend co-responsable de la catastrophe du fédéralisme
» De separatisten van Groen-Ecolo - les séparatistes d'Ecolo-Groen
» Ook het "Vlaams" Belang vindt het "Vlaams" parlement niet relevant - Aussi le "Vlaams" Belang trouve que le parlement "flamand" n'est pas utile
» Vlaams Belang ten strijde tegen het Vlaams gewest : -))
» Jan Dhaen (Groen) naar N-VA

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: