Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Wat heeft België ons te bieden?

Go down 
+7
Patrick9310
Jo
Belgica
Loik
Bruno
BFE
August Vermeylen
11 posters
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
August Vermeylen




Number of posts : 24
Location : Deurle
Registration date : 2010-06-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySat Jun 19, 2010 3:26 pm

In de discussie over een onafhankelijk Vlaanderen hoor ik veel argumenten tegen die onafhankelijkheid. Nu zou ik wel eens willen horen wat België Vlaanderen nog te bieden heeft. Geef mij dus argumenten voor België.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySat Jun 19, 2010 3:30 pm

Bezoek eens ons forum en ons site, er zijn er veel.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
August Vermeylen




Number of posts : 24
Location : Deurle
Registration date : 2010-06-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySat Jun 19, 2010 3:33 pm

Ik heb al heel wat topics gelezen en ik lees enkel anti-argumenten.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySat Jun 19, 2010 4:06 pm

Wat zijn de argumenten voor Polen?
Back to top Go down
August Vermeylen




Number of posts : 24
Location : Deurle
Registration date : 2010-06-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySat Jun 19, 2010 5:41 pm

Euh, er is geen enkele reden om Polen wel te splitsen, dus die vraag is irrelevant. Zeg je nu dat je geen argumenten hebt voor het behoud van België? Jullie website staat wel vol met slogans à la 'maak België unitair!' Maar echte argumentering is er eigenlijk niet. Ik vraag jullie om mij te overtuigen dat België Vlaanderen iets te bieden geeft, copy paste er maar op los desnoods. Je moet mij zelfs niet overtuigen van de voordelen van een unitair België. Heel simpel, wat heeft België Vlaanderen te bieden?

Blijkbaar zijn jullie deze vraag niet gewoon. Neutral
Back to top Go down
Loik

Loik


Number of posts : 183
Age : 40
Location : Brussels
Registration date : 2010-05-10

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 12:35 am

La flandre fait partie de la Belgique... la flandre c'est Belge avant d'être flamand ! Comme la flandre française est a la france ;-) Les flamands ne veulent pas que l'ont touche a l'intégrité de leur térritoire "la flandre" mais sont pret a toucher a l'intégrité du térritoire belge!!! pour qui se prennent-t-ils ? Le térritoire de flandre n'appartient pas a des hommes... il appartient a l'état Belgique !
Back to top Go down
http://loic1983music.skyrock.com
August Vermeylen




Number of posts : 24
Location : Deurle
Registration date : 2010-06-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 12:42 am

Niet echt een motiverend argument voor België e...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 12:46 am

Het meest motiverende antwoord is dat volgens alle ernstige peilingen ongeveer 90% van de Nederlandstalige Belgen en zelfs nog meer Franstalige Belgen België willen behouden.

Gewoon de democratie laten spelen. Of bent u geen democraat?


Last edited by Belgica on Sun Jun 20, 2010 12:48 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 12:47 am

August Vermeylen wrote:
Heel simpel, wat heeft België Vlaanderen te bieden?

Blijkbaar zijn jullie deze vraag niet gewoon. Neutral

Wat heeft "Vlaanderen" Limburg te bieden?
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 1:05 am

Het meest relevante gegeven is dat op 13 juni 2010 40 procent van de kiezers in Noord-België hebben gestemd voor partijen die het voortbestaan van de Belgische staat niet vanzelfsprekend vinden. Het is niet ondenkbaar dat bij een volgende verkiezing dat aantal nog groter wordt. Degenen die willen dat de staat België blijft bestaan, moeten argumenten.aanvoeren.
.
Back to top Go down
August Vermeylen




Number of posts : 24
Location : Deurle
Registration date : 2010-06-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 1:21 am

Maak daar maar 45 van...

Ik heb nog altijd geen argument gehoord voor België.

Ik kom hier niet als Vlaams nationalist u overtuigen dat we moeten splitsen. Zie mij als een naïeve twijfelaar die nog moet beslissen. Go.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 11:54 am

En waarom moeten wij "argumenten" aanvoeren? Moet u dat niet doen? U bent immers in de eerste plaats vragende partij. Wij zijn niet verantwoordelijk voor uw falen in het verkopen van uw separatistische waanideeën. Als wij bovendien eens in de media mochten komen, zou er van die 45% (wat?) niet veel meer overschieten.
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 12:16 pm

Vermeylen vraagt terecht welke rationele argumenten er zijn die om het voortbestaan van de staat België te verdedigen. In afwachting dat de media voor die argumenten toegankeleijk blijken, lijkt het mij aangewezen dat u en uw partij die argumenten op uw eigen website op een rijtje zet.
Back to top Go down
Loik

Loik


Number of posts : 183
Age : 40
Location : Brussels
Registration date : 2010-05-10

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 3:13 pm

40% qui on voté contre la belgique ? Le slogan de la nva n'était pas "Belgïe barst" mais "Nu durven veranderen" :-) Donc en toute logique les gens on voté pour le changement pas pour la fin de la belgique. Pas sur que si la NVA aurait fait campagne sous le slogan "Belgïe barst" elle aurait pu rassembler autant d'électeurs a sa causes... Que la NVA soi franc avec ses électeurs, qu'elles disent réellement ce qu'elle veut !
Back to top Go down
http://loic1983music.skyrock.com
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 4:03 pm

Le Brusseleir wrote:
40% qui on voté contre la belgique ? Le slogan de la nva n'était pas "Belgïe barst" mais "Nu durven veranderen" :-)

Conclusion: les votes N-VA sont principalement protestataires. Imaginez un peu le citoyen lambda qui voit ce slogan, il n'imaginerait même pas que la NVA est flamingante.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 4:49 pm

Zoals Bruno terecht opmerkt: wat heeft Polen ons te bieden? Wat heeft het zogenaamde "Vlaanderen" ons te bieden? Hebben we die nodig om gelukkig te zijn? Ik alvast niet !
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 6:57 pm

Het antwoord" Wat heeft Polen ons te bieden?" is het zoveelste voorbeeld van domme klap waarmee BUB-woordvoerders ernstige discussie uit te weg gaan.
De vraag is waarom de staat België ons gelukkiger zou maken dan de staat Vlaanderen, of met andere woorden, welke meerwaarde biedt de staat België?
Dit lijkt mij, op een moment dat honderduizenden kiezers stemmen voor partijen die het voortbestaan van de staat België op de helling zetten, een pertinente vraag.

.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 6:59 pm

Honderdduizenden? In België leven meer dan 10 miljoen mensen. Misschien ook eens rekening houden met de grote meerderheid, die van uw nationalistische zever niets wil weten. Ook dat is democratie !
Back to top Go down
August Vermeylen




Number of posts : 24
Location : Deurle
Registration date : 2010-06-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 7:14 pm

Los van hoeveel kiezers je kan overtuigen, los van de huidige politieke realiteit.

Hoe kan jij mij, de twijfelaar, overtuigen dat België een meerwaarde heeft? De Vlaams-nationalisten hebben net een powerpoint presentatie gegeven waarin ze het hadden over de gespleten democratie, verschillende publieke opinie, andere cultuur, andere taal, andere media, de economische hefbomen die de onafhankelijkheid zouden impliceren.

Nu hun presentatie is afgelopen, is het aan jou, hoe ga jij mij overtuigen dat België meer te bieden heeft aan Vlaanderen dan een onafhankelijk Vlaanderen? Ik vraag je niet de visie van de Vlaams-nationalisten af te breken, ik vraag je niet elk punt in de presentatie van de Vlaams-nationalisten te ontkrachten, ik vraag je simpelweg je eigen visie te verdedigen zonder te wijzen naar de ander. Geef mij niet de nadelen van Vlaanderen, geef mij de voordelen van België.

Nog een analogie voor de duidelijkheid: als je vrouw je verlaat voor een andere man, ga je haar dan proberen terug te winnen door die andere man af te breken of ga je jezelf promoten?

Wat heeft België ons te bieden?
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptySun Jun 20, 2010 9:21 pm

Dat is inderdaad de vraag: Wat heeft België ons te bieden? Wat zouden wij missen als de staat België niet meer bestond?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptyMon Jun 21, 2010 3:54 pm

"Meerwaarde" is een onlogisch begrip. Meerwaarde in wat: geld, macht, aanzien? Wat is de "meerwaarde" van gehandicapten voor de maatschappij? Wat is de "meerwaarde" van Limburg voor Hasselt?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptyMon Jun 21, 2010 4:08 pm

Wat zouden we missen als het Nederlands niet bestond? Antwoord: niets.
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptyMon Jun 21, 2010 4:31 pm

Over taal die je in je leven zult spreken, kun nen de overgrote meerderheid van de mensen helemaal niet beslissen. Dat hangt niet af van een beslissing van mensen, maar van de plek en de tijd waar je wordt geboren. Als het Nederlands niet bestond, zouden wij een andere taal spreken. Wij zouden waarschijnlijk niets missen. Maar aan het feit dat je in een bepaalde taalgebied bent geboren, kun je eigenlijk niet veel veranderen. De geschiedenis bewijst dat talen nog eeuwenlang blijven bestaan als de overheid beslist heeft ze niet langer als ambtstaal te gebruiken. (Concreet: ju kunt - zoals een vriendin van mij - aan de Costa Brava als Franstalige in de ambtelijk Catalaanse stad Barcelona rustig en comfortabel leven zonder dat je een woord Catalaans kent).
Maar en staat is is helemaal door beslissingen van mensen tot stand gekomen en kan door beslissingen van mensen met één pennentrek worden afgeschaft.
De vraag is dus: wat zou er mis aan zijn als een politieke overheid, met een relevante politieke meersderheid, na een periode van discussie en politieke strijd, tot de conclusie zou komen dat het zinnig is te beslissen een einde te maken aan het bestaan van de staat België, wat zouden wij "Noord-Belgen" dan missen?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptyMon Jun 21, 2010 7:17 pm

Jo, je zou deze lokale independentisten toch volmondig gelijk moeten geven? Wat is de meerwaarde van Brugge voor die mensen?

Lissewege en Zwankendamme onafhankelijk?

* maandag 21 juni 2010
*
* Auteur: (rso)

BRUGGE - Een aantal inwoners van Lissewege en Zwankendamme pleit op Facebook voor de onafhankelijkheid van hun gemeenten, los van Brugge. Aan de toog van café Kavijak in Zwankendamme was dat idee donderdagavond aanvankelijk als grap ontstaan, maar de Zwankendamse slager Kurt Deschacht ging er op Facebook mee aan de slag.

‘Al vlug kreeg ik heel wat steun van inwoners die het menen. In een uur tijd had ik al 30 mensen die achter het voorstel stonden, zondagmiddag waren dat er al meer dan 300. Zelfs de Brugse schepen Annick Lambrecht (SP.A) vond het voorstel leuk. En zondagnamiddag liet iemand uit Dudzele weten dat ook hun gemeente niet langer onder Brugge wil vallen.'

‘We merken hier in het noorden van Brugge dat het belastingsgeld enkel dient voor het Brugse centrum en voor Zeebrugge, en dus niet eerlijk verdeeld wordt onder alle deelgemeenten. Wij worden vergeten, en dat moet voor eens en voor altijd tot het verleden behoren', zegt Deschacht.

Daarom zal de slager in 2012, bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, zo goed als zeker met een eigen politieke partij opkomen. ‘De komende weken zullen wij alvast bekijken wie bereid is om ons te steunen en welke acties wij nog kunnen ondernemen in de toekomst.'
Back to top Go down
August Vermeylen




Number of posts : 24
Location : Deurle
Registration date : 2010-06-19

Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? EmptyMon Jun 21, 2010 8:29 pm

Begrijpen jullie dan niet dat je heel zwak staat wanneer onafhankelijk Vlaanderen ons allerlei economische, sociale en andere voordelen te bieden heeft en jullie hier doodleuk toegeven dat België niets te bieden heeft?

Als je ooit wilt kunnen opboksen tegen andere politieke partijen zal je de gematigde kiezer moeten kunnen overtuigen. En dat zal moeten gebeuren met argumenten die verder gaan dan 'wat heeft een gehandicapte ons te bieden?' Dat is ongeveer het intellectueel equivalent van willekeurig ergens naar te wijzen, 'KIJK! EEN PELIKAAN!' roepen en dan weglopen.
Back to top Go down
Sponsored content





Wat heeft België ons te bieden? Empty
PostSubject: Re: Wat heeft België ons te bieden?   Wat heeft België ons te bieden? Empty

Back to top Go down
 
Wat heeft België ons te bieden?
Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» LETERME: MERKNAAM "VLAANDEREN" HEEFT WEINIG ZIN, BELGIË WEL !
» Schmidt: "Hij heeft het imago van België besmeurd."
» ZUID-BELGIE HAALT NOORD-BELGIE IN - LA BELGIQUE DU SUD RATTRAPE LA BELGIQUE DU NORD
» Senator Q heeft een voorstel
» Somers (VLD) heeft het ook gesnapt

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: