Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 VB houdt van België en Europa !

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

VB houdt van België en Europa ! Empty
PostSubject: VB houdt van België en Europa !   VB houdt van België en Europa ! EmptySun Mar 08, 2009 10:46 pm

Ze moeten toch altijd weer opvallen en overdrijven. Rolling Eyes Maar het blijft wel de grappigste partij van België. Wink

DE STANDAARD:

Vlaams Belang wil dé anti-EU-partij zijn

zondag 08 maart 2009Bron: belga Auteur: dsl BRUSSEL -

Het Vlaams Belang is dé Eurokritische en anti-EU-partij. Van een toetreding van Turkije tot de EU, wil de partij niet weten. Dat bleek zondag op het Europese congres 'Europa: laat het volk beslissen', in Gent. Marie-Rose Morel stal de show.

De partij verzet zich tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie, wil dat Vlaanderen een volwaardige EU-lidstaat wordt, vraagt meer democratie en minder fraude en verspilling in Europa. Ze pleit ook voor een Europese immigratiestop.

Morel over 'Titanic' Europa

Het meeste applaus in het Gentse ICC was weggelegd voor lijstduwster Marie-Rose Morel, die momenteel strijdt tegen baarmoederkanker en chemotherapie ondergaat. Ze bedekte haar hoofd onder een doek.

'Deze campagnestrijd kan ik fysiek niet aan uw zijde voeren, maar weet dat ik, waar mogelijk, vanachter mijn pc, van aan mijn baxter of vanuit mijn ziekbed elke mogelijke seconde zal benutten om mijn steentje bij te dragen', zei ze strijdvaardig.

Morel verwees naar de affiche voor de Europese campagne: de 'Titanic' Europa die op een ijsberg met Turkse vlag afstevent. Een schip moet varen en veilig zijn, en dat was de Titanic niet, aldus Morel. Europa moet rendabel en betrouwbaar zijn, en aan die basisomschrijving voldoet Europa ook niet, zei ze.

Totalitarisme

Voor lijsttrekker Frank Vanhecke moet 7 juni in Vlaanderen 'een stuk referendum worden tegen de EU-bureaucratie, tegen de toetreding van Turkije, tegen het EU-profitariaat, voor een herstel van de democratie en nationale soevereiniteit'. Wink

De EU heeft volgens hem niets meer te maken met het Europese ideaal 'dat na de broedermoord van de Tweede Wereldoorlog ons continent veiligheid en vrede en welvaart en rijkdom in verscheidenheid wou garanderen'.

De Unie is veeleer op weg een totalitair systeem te worden, een 'België-in-het-groot' ook, 'bemoeizuchtig, zonder respect en zelfs met misprijzen voor Europese volkeren die hun taal en grondgebied en eigenheid willen koesteren en beschermen'.

EU: België in het groot

Partijvoorzitter Bruno Valkeniers wees op het democratisch deficit van Europa, dat als twee druppels water op de Belgische ziekte lijkt. Hij bedoelt ongetwijfeld het federalisme. Wink 'Europa is een vergrote versie van het Belgisch bestuurlijk labyrint waarin een kat haar jongen niet meer vindt. Ook de verfransingdruk in Brussel en de rand wordt mee bepaald door de inwijking van eurocraten die niet willen inburgeren.' Ah, alles is dus niet de schuld van de "Walen". Very Happy

Voor Marie-Rose Morel is de EU niet enkel ondemocratisch, maar is het ook een potverterende instelling die de transfers binnen België enkel versterkt. 'Van de vier miljard euro die België jaarlijks afdraagt aan Europa, wordt 75 procent opgehoest door Vlaanderen en Brussel. En de 3,3 miljard euro die dan van Europa naar België komt in de vorm van subsidies, gaan quasi volledig terug naar Wallonië', wist ze. 'De zoveelste miljardenstroom, ditmaal georganiseerd door de Europese Unie.' Zeg, madam, 't is niet omdat ge ziek zijt dat ge racistisch moet doen, hè. Neutral

'We houden van Europa'Ah, van België dan ook, als ik het goed begrepen heb. Very Happy

Uiterst eurosceptisch dus, maar niet tegen Europa, benadrukt Vlaams Belang. 'Wij houden wel degelijk van Europa. Europa als een oase van vrijheid en democratie, waar het bestuur dicht bij de burger staat. Een gedecentraliseerd, confederaal Europa dus, gevormd door onafhankelijke regio's, de nieuwe naties. Een cultuurbewust Europa ook, dat trots is op zijn geschiedenis, zijn eigenheid, zijn waarden, waaraan nieuwkomers zich hebben aan te passen en niet omgekeerd', vatte Valkeniers het samen. Ieder voor zich. Dat is geen eendrachtig Europa. Dat is de feodale middeleeuwen. Smile
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

VB houdt van België en Europa ! Empty
PostSubject: Re: VB houdt van België en Europa !   VB houdt van België en Europa ! EmptyTue Mar 10, 2009 10:25 am

VB verliest aan stemmen, dus zoeken ze een oplossing. En volgens mij hebben ze die gevonden.

Als enige anti-EU partij doet VB in België (Vlaanderen) wat al bestond in bijna elke ander land (regio). In de meeste landen zijn er zelfs meerdere anti-EU partijen.

Ik ben voor EU, maar als democraat vind ik de mogelijkheid tot anti-EU stem belangrijk.
Back to top Go down
 
VB houdt van België en Europa !
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Van Rompuy: "Europa kan België niet vervangen"
» België meest vervuilde land van Europa - La Belgique, pays le plus pollué de l'Europe
» ZUID-BELGIE HAALT NOORD-BELGIE IN - LA BELGIQUE DU SUD RATTRAPE LA BELGIQUE DU NORD
» TOM CRUISE HOUDT VAN NAZI-UNIFORMEN
» Cantona houdt niet van Goethals

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: