Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Cantona houdt niet van Goethals

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals EmptyTue Jun 16, 2009 5:14 pm

Zie ook commentaren. Vreemde affaire, zo natrappen. Rolling Eyes

"Raymond Goethals was onnozelaar en oneerlijk man" (Cantona)

Dinsdag 16 Juni 2009 | 6 u. | powered by Belga

(Belga) De Franse ex-voetballer Eric Cantona, die maandag in Brussel zijn nieuwe film "Looking for Eric" van Ken Loach kwam voorstellen, loopt niet al te hoog op met Raymond Goethals. De in 2004 overleden Goethals was bij Marseille coach van Cantona, maar gaf hem weinig speelkansen. In een interview met de RTBF bestempelde Cantona Goethals als een "onnozelaar" en een "oneerlijk man".
"Ik weet dat hij een groot man was voor jullie, maar voor mij is hij een onnozelaar. Goethals was iemand die ik absoluut niet graag had. Hij was oneerlijk en niet enkel tegenover mij. Hij heeft het voetbal belazerd en ik vind dat mensen die zoiets doen onnozelaars zijn", verduidelijkte Cantona. "Goethals heeft enkel successen geboekt bij clubs die veroordeeld werden voor omkoping. Dat mag je niet vergeten", verwees Cantona naar de omkoopaffaires Standard-Waterschei in 1982 en Olympique Marseille-Valenciennes in 1993. "Voor journalisten was hij misschien een idool omdat hij een komiek was en mensen aan het lachen bracht. Toch was deze persoon geen grote persoonlijkheid voor de fantastische sport die voetbal is", besloot Cantona. (DWM)


*
Dragon52 | Vandaag - 14u45 Negatief beoordeeld - Toon - Verberg

Groot gelijk. Opmerking van iemand die kan spelen en niet alleen cigaretten rollen...

*
efkes | Vandaag - 14u03

Raymond had zijn manier van communiceren.
Met resultaten.

*
B.O.B. | Vandaag - 13u38

Cantona is misschien wel een "een levensbedreigende beenhakker", een "potstamper", een "zwaar overroepen arrogante zak", enz., maar dat verandert niets aan het feit dat hij hier gelijk heeft.

*
tetitatute... | Vandaag - 12u17

Daar gaan we dan weer !...Als het geen negers of moslimvoetballers zijn die alles en iedereen hier voor racist uitschelden,nu een super-macho die natrapt...
Hier mijn mening over deze shit :
1.Voetbal is geen sport,maar een spelletje dat veel beoefenaars en toeschouwers kan vermaken.Maar van zodra de poen er mee gemoeid is,krijgen we te doen met een bende overbetaalde strandjanetten,die met hun oerdwaze wijven op TV komen,zichzelf het heldendom toeschrijven,en daarvoor decadente bedragen opstrijken.Kortom,niets meer dan parasieten.
2.Vermits ik het bovenstaande relativeer,kan ik voor Raymond Goethals alleen maar BEWONDERING opbrengen : een echte entertainer en allesbehalve een "dikke nek" als de meeste actoren uit die oerdomme voetbalgekte.

*
solution | Vandaag - 11u58

Who the f*ck is cantona ?
En wie was de kinkel die hem inviteerde voor een intervieuw (en dan nog live op de radio zeker)?
De potstamper heeft nooit enige prijs bijeen gespeeld, tenzij . . . rode kaarten.

*
krikke1 | Vandaag - 11u23

Cantona is gewoon ne zwaar overoepen arrogante zak. Enigste degelijke prijs is diezelfde EC1 bij marseille want komaan, met man utd ne prijs in engeland pakken is nu ook ni echt moeilijk. En dan had em nog karatestampen nodig. Hij zou beter eens dank u zeggen voor de enigste degelijke prijs die hij bij marseille gewonnen heeft door op de bank te zitten.

*
BEIRE1 | Vandaag - 11u18

Dit levendige varken,die een levensbedreigende beenhakker was voor technisch bedreven voetballers,had beter een plaatske gekozen bij het rugby team van 'pig united'...zelfs het publiek was voor hem niet veilig...zijn reputatie zelf,hield hem van de velden,niet de trainers!
Typisch voor deze tijd,zo een uitspraken...hij alleen is top,en een overleden mens,die tackel je niet,of zo niet bewonder je hem,...zoniet verzwijg je hem!
Zelfs als 24ste rangsacteur,kan hij het onder de zoden schoffelen niet laten...foei 'stampona'!

*
hvandemoor... | Vandaag - 10u27

Overledenen verdienen uiteraard respect. Maar Cantona vertelt dingen die niet meer zijn dan de waarheid. Hij is zelfs beleefd gebleven
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Re: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals EmptyTue Jun 16, 2009 10:26 pm

Ik vind Contona zelf niet zo een groot persoon. Al kan het wel zijn dat hij ergens gelijk heeft natuurlijk. Ik ken Goethals zelf niet...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Re: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals EmptyTue Jun 16, 2009 11:36 pm

Cantona a toujours eu des problèmes avec l'autorité et les entraîneurs. Il a "fui" la France pour l'Angleterre, justement parce que sa carrière était arrivée à un point mort. Ceci étant dit, Cantona fut un grand footballeur, Goethals un brillant entraîneur!
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Re: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals EmptyFri Jun 19, 2009 12:23 pm

Goethals had idd zijn kwaliteiten, maar de opmerkingen van Contona kloppen wel gedeeltelijk.

Goethals was idd verscheidene malen trainer van een ploeg die verwikkeld was in omkoopschandalen.

En Goethals had idd een dikke nek, waardoor hij altijd van zijn gelijk overtuigd was (ook al had hij ongelijk). Ik herinner mij een programma op sporza, waar sportgrootheden over hun carrière mochten spreken en nadien over een sportman die ze enorm bewonderden. Goethals koos voor Sampras. Heel overtuigd en zodner tegenspraak te dulden beweerde hij dat Sampras Roland Garros niet kon winnen... omdat dit het enige niet-overdekte toernooi was, en aangezien hij heel precies speelde (tot op een centimeter van de lijn) en Frankrijk een winderig land was, sloeg hij die bal altijd uit.

In ieder geval had Goethals (volgens mij) ongelijk om Contona op de bank te houden.

Over de tekortkomingen van Contona heb ik ook al gesproken :-).
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Re: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals EmptyFri Jun 19, 2009 3:26 pm

tiboo wrote:
Goethals was idd verscheidene malen trainer van een ploeg die verwikkeld was in omkoopschandalen.
Standard en Marseille zijn niet de enige ploegen die Goethals getraind heeft, en ik kan ook moeilijk geloven dat hij zelf betrokken was bij die omkopingen... Shocked

tiboo wrote:
En Goethals had idd een dikke nek, waardoor hij altijd van zijn gelijk overtuigd was (ook al had hij ongelijk).
Tja, hij had persoonlijkheid en charisma, en zijn passages op Tv waren memorabel, maar blijkbaar wordt dat niet echt getolereerd in België. Wat er ook van zij, hij heeft in het totaal 5 Europese finales gespeeld, waarvan er 3 gewonnen werden. Wie doet beter?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Re: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals EmptySat Jun 20, 2009 10:15 am

Diogène: ik zeg niet dat ik Goethals geen goede coach vind (integendeel), ik zeg dat Contona in zijn kritiek wel een punt had!

Hoe Goethals als eerste trainer (met sint-truiden) gebruik maakte van de buitenspelval (toen pas ingevoerd) is memorabel. Dat is ZONDER TWIJFEL zijn grootste kunstje als trainer!

Maar Contona geen kans geven, is toch wel een fout(je). Iedere trainer maakt fouten, dit is er één van.

Quote :
Standard en Marseille zijn niet de enige ploegen die Goethals getraind heeft, en ik kan ook moeilijk geloven dat hij zelf betrokken was bij die omkopingen...
Het zijn er wél twee van, en niet elk omkoopschandaal komt aan het licht... Ik ken er een vijftal, en bij twee was hij (onrechtstreeks) betrokken. Zélf kan ik ook niet geloven dat Gerets erbij betrokken was, maar het WAS WEL ZO. Het waren weliswaar andere tijden, maar toch...
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Re: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals EmptyMon Jun 22, 2009 5:39 pm

Quote :
"Goethals heeft enkel successen geboekt bij clubs die veroordeeld werden voor omkoping. Dat mag je niet vergeten", verwees Cantona naar de omkoopaffaires Standard-Waterschei in 1982 en Olympique Marseille-Valenciennes in 1993.

Goethals heeft wel brons behaald met België op het E.K. van 1982 (geen club, maar toch). Hij werd internationaal gerespecteerd als trainer. Bij Cantona zit een schroef los, ook vroeger al.

https://www.youtube.com/watch?v=u-WmfTIRUWY
Back to top Go down
Sponsored content





Cantona houdt niet van Goethals Empty
PostSubject: Re: Cantona houdt niet van Goethals   Cantona houdt niet van Goethals Empty

Back to top Go down
 
Cantona houdt niet van Goethals
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» TOM CRUISE HOUDT VAN NAZI-UNIFORMEN
» Atmosfeer houdt zichzelf schoon
» B.U.B. SUR RTL (Grégory Goethals)
» VB houdt van België en Europa !
» Lora Nivesse (UF) houdt van Maingain

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Varia / Divers / Miscellaneous / Verschiedenes-
Jump to: