Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 N-VA kiezer is ... niet separatistisch

Go down 
+6
Joris
Belgica
perikles
Diogène
Jean de Nivelles
Bruno
10 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 12:36 am

Dave Sinardet op 09 juni om 23:21

Een journalist van le soir had mij meegevraagd op reportage. Doel: uitzoeken waarom 'vlaanderen' op n-va stemde. En in het kanton kontich werd n-va de grootste met 21,6 % (nu bestaat dat kanton uit meer gemeenten dan kontich, maar soit). Boeiend (en licht verontrustend), zo'n namiddagje zoeken naar de ondoorgrondelijke wegen van de kiezer.
Het bevestigde mijn overtuiging dat de wetstraat en zijn watchers dé stem van dé kiezer te veel vanuit eigen denkkaders interpreteert. En vooral veel te rationeel interpreteert. Geen één van de mensen die we spraken wist dat de n-va een separatistische partij is. Velen, maar niet allemaal, wisten wel dat ze 'vlaams' zijn, maar dat was daarom niet hun voornaamste beweegreden om erop te stemmen (ja, er is wel degelijk een de wever-effect). De man van 'le soir' was ervan 'geschrokken'. Eindelijk geloven ze mij, de Franstalige journalisten aan wie ik al jaren probeer uit te leggen dat dé Vlaming niet elke ochtend de Vlaamse leeuw groet.

(bron: Facebook)
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 12:55 am

Oui mais quand tous ces messieurs-dames de Flandre passent à la télé, surtout francophone, ils disent bien leur séparatisme/natonalisme. Dès lors - et pour rappeler une vieille règle de communication - seul le message reçu compte. De ce côté on entend et comprend que la Flandre veut se séparer et qu'elle fiche la mouise dans les institutions et l'économie. Message reçu 5 sur 5.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 9:16 am

Le même phénomène peut s'observer avec les électeurs du VB. Si je prends par exemple le grand-père de mon épouse (pour rappel, d'origine francophone, je me suis installé en Flandre et me suis marié avec une néerlandophone) est royaliste et un "Vlaams-voelende Belg". Il n'a rien contre les Wallons ou les étrangers ("pourvu qu'ils s'adaptent"). Pourtant, il vote VB, mais semble ne pas comprendre que ce parti est antibelge, antiwallon, antiroyaliste et antipolitique Evil or Very Mad
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 10:46 am

Dat is oud nieuws, de NVA spreekt over het "verdampen" van Belgie, dat betekent dat België op een of andere manier blijft bestaan. Een heel aantal bevoegdheden die nu federaal zijn zouden naar de deelregeringen moeten gaan, en de andere bevoegdheden (leger, leefmilieu, buitenlandse zaken) zouden Europees gergeld moeten worden. Dan zegt de NVA, niet splits België. Het is natuurlijk eenvoudiger om te zeggen dat de NVA een seperatistische partij is, dat vereenvoudigt de discussie
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 11:36 am

perikles wrote:
Dat is oud nieuws, de NVA spreekt over het "verdampen" van Belgie, dat betekent dat België op een of andere manier blijft bestaan. [...] Dan zegt de NVA, niet splits België. Het is natuurlijk eenvoudiger om te zeggen dat de NVA een seperatistische partij is, dat vereenvoudigt de discussie
Je kan twisten over woorden en betekenissen, maar dat neemt niet weg dat de N-VA separatistisch is aangezien ze een onafhankelijk Vlaamse staat willen. Alleen zeggen ze het niet zo. Trouwens, veel kopstukken van de N-VA hebben zich al meermaals in die zin uitgesproken.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 2:53 pm

Diogène wrote:
perikles wrote:
Dat is oud nieuws, de NVA spreekt over het "verdampen" van Belgie, dat betekent dat België op een of andere manier blijft bestaan. [...] Dan zegt de NVA, niet splits België. Het is natuurlijk eenvoudiger om te zeggen dat de NVA een seperatistische partij is, dat vereenvoudigt de discussie
Je kan twisten over woorden en betekenissen, maar dat neemt niet weg dat de N-VA separatistisch is aangezien ze een onafhankelijk Vlaamse staat willen. Alleen zeggen ze het niet zo. Trouwens, veel kopstukken van de N-VA hebben zich al meermaals in die zin uitgesproken.

Juist. Separatisme, afscheiding, "verdampen", noem het zoals je wilt: de N-VA kiezer heeft NIET gestemd op een partij die voor een Vlaamse republiek is (ze weten het zelfs niet !)
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 3:38 pm

Als mensen stemmen op mode-fenomenen zijn we erg laag gevallen in deze anti-Belgische politiek. Rolling Eyes
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 3:48 pm

Diogène wrote:
perikles wrote:
Dat is oud nieuws, de NVA spreekt over het "verdampen" van Belgie, dat betekent dat België op een of andere manier blijft bestaan. [...] Dan zegt de NVA, niet splits België. Het is natuurlijk eenvoudiger om te zeggen dat de NVA een seperatistische partij is, dat vereenvoudigt de discussie
Je kan twisten over woorden en betekenissen, maar dat neemt niet weg dat de N-VA separatistisch is aangezien ze een onafhankelijk Vlaamse staat willen. Alleen zeggen ze het niet zo. Trouwens, veel kopstukken van de N-VA hebben zich al meermaals in die zin uitgesproken.
Ik heb zopas het manifest en de beginselverklaring van de N-VA gelezen, daarin staat heet volgende:
Quote :
In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa
Quote :
Alleen door een autonomie te verwerven - zoals die van volkeren als de Zweden, de Ieren, de Portugezen of de Grieken - kan Vlaanderen zich binnen de Europese Unie echt ontplooien. Dat betekent dat we moeten streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.
Er is misschien geen sprake van een afscheiding (separatisme), maar een onafhankelijk Vlaanderen impliceert het einde van België!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 3:54 pm

Belgica wrote:
Als mensen stemmen op mode-fenomenen zijn we erg laag gevallen in deze anti-Belgische politiek. Rolling Eyes

Zeker, maar het zijn de politici die dit in de hand werken.

Ik citeer Filip De Winter: "U, de VRT, U hebt Bart De Wever groot gemaakt!". Goede analyse Wink
Back to top Go down
Joris

Joris


Number of posts : 45
Location : Leuven
Registration date : 2009-06-08

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 3:59 pm

Bruno wrote:
Diogène wrote:
perikles wrote:
Dat is oud nieuws, de NVA spreekt over het "verdampen" van Belgie, dat betekent dat België op een of andere manier blijft bestaan. [...] Dan zegt de NVA, niet splits België. Het is natuurlijk eenvoudiger om te zeggen dat de NVA een seperatistische partij is, dat vereenvoudigt de discussie
Je kan twisten over woorden en betekenissen, maar dat neemt niet weg dat de N-VA separatistisch is aangezien ze een onafhankelijk Vlaamse staat willen. Alleen zeggen ze het niet zo. Trouwens, veel kopstukken van de N-VA hebben zich al meermaals in die zin uitgesproken.

Juist. Separatisme, afscheiding, "verdampen", noem het zoals je wilt: de N-VA kiezer heeft NIET gestemd op een partij die voor een Vlaamse republiek is (ze weten het zelfs niet !)

Ha dank u
Goed te weten dat ik niet weet dat de nva voor een vlaamse republiek is ...
Back to top Go down
Joris

Joris


Number of posts : 45
Location : Leuven
Registration date : 2009-06-08

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 4:00 pm

Bruno wrote:
Belgica wrote:
Als mensen stemmen op mode-fenomenen zijn we erg laag gevallen in deze anti-Belgische politiek. Rolling Eyes

Zeker, maar het zijn de politici die dit in de hand werken.

Ik citeer Filip De Winter: "U, de VRT, U hebt Bart De Wever groot gemaakt!". Goede analyse Wink

Ik vrees dat Filipje een beetje gefrustreerd is.
De opmars is gestuit & hij heeft nog niks van zijn programma kunnen realiseren
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 4:22 pm

Ik denk dat er een grond van waarheid schuilt in de uitspraak als zou de VRT Bart DW groot gemaakt hebben. Sinds de jaren 90 worden, door toedoen van tv, illustere onbekenden van de ene dag op de andere BV terwijl politici in allerlei spelletjes- en praatprogramma's verschijnen die helemaal niets met politiek te maken hebben. In die zin kan tv iemand groot of klein maken...

Anderzijds moeten we toegeven dat BDW zeer intelligent en een goede redenaar is, dat bewijst hij als hij in politieke debatprgramma's verschijnt!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 5:42 pm

Diogène wrote:
Ik denk dat er een grond van waarheid schuilt in de uitspraak als zou de VRT Bart DW groot gemaakt hebben. Sinds de jaren 90 worden, door toedoen van tv, illustere onbekenden van de ene dag op de andere BV terwijl politici in allerlei spelletjes- en praatprogramma's verschijnen die helemaal niets met politiek te maken hebben. In die zin kan tv iemand groot of klein maken...

Anderzijds moeten we toegeven dat BDW zeer intelligent en een goede redenaar is, dat bewijst hij als hij in politieke debatprgramma's verschijnt!

Hij heeft ook geen tegenstand.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 6:19 pm

Bruno wrote:
Diogène wrote:
Ik denk dat er een grond van waarheid schuilt in de uitspraak als zou de VRT Bart DW groot gemaakt hebben. Sinds de jaren 90 worden, door toedoen van tv, illustere onbekenden van de ene dag op de andere BV terwijl politici in allerlei spelletjes- en praatprogramma's verschijnen die helemaal niets met politiek te maken hebben. In die zin kan tv iemand groot of klein maken...

Anderzijds moeten we toegeven dat BDW zeer intelligent en een goede redenaar is, dat bewijst hij als hij in politieke debatprgramma's verschijnt!

Hij heeft ook geen tegenstand.

Hij heeft tegenstand, maar ik vermoed dat vandaag alleen FDW en De Decker opgewassen zijn tegen De Wever
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 6:26 pm

Dave Sinardet en Mark Reynebeau zijn ongetwijfeld de enige twee opiniemakers die deze opinie delen.

En de paradoks: Dave Sinardet beweert dat de NVA een one issue partij is, en toch wint de partij in een niet communautaire verkiezing.
Back to top Go down
Belg!




Number of posts : 6
Location : Belgium
Registration date : 2009-06-10

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 6:39 pm

Ik ken een aantal personen die voor NVA stemmen zonder separatistisch te zijn. Ze zijn de Franstalige arrogantie in de rand kotsbeu.

En terecht ook.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyWed Jun 10, 2009 6:42 pm

Belg! wrote:
Ik ken een aantal personen die voor NVA stemmen zonder separatistisch te zijn. Ze zijn de Franstalige arrogantie in de rand kotsbeu.

En terecht ook.

Maar natuurlijk, maar een heel aantal mensen denkt nog dat de kiezer een absolute nul is. Wij leven niet meer in de 20 ste eeuw, de meeste Europeanen hebben toch een of andere opleiding genoten
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyThu Jun 11, 2009 4:37 pm

perikles wrote:
Belg! wrote:
Ik ken een aantal personen die voor NVA stemmen zonder separatistisch te zijn. Ze zijn de Franstalige arrogantie in de rand kotsbeu.

En terecht ook.

Maar natuurlijk, maar een heel aantal mensen denkt nog dat de kiezer een absolute nul is. Wij leven niet meer in de 20 ste eeuw, de meeste Europeanen hebben toch een of andere opleiding genoten


Laughing en dan? lees artikel Sinardet vandaag in DS
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyThu Jun 11, 2009 5:02 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Belg! wrote:
Ik ken een aantal personen die voor NVA stemmen zonder separatistisch te zijn. Ze zijn de Franstalige arrogantie in de rand kotsbeu.

En terecht ook.

Maar natuurlijk, maar een heel aantal mensen denkt nog dat de kiezer een absolute nul is. Wij leven niet meer in de 20 ste eeuw, de meeste Europeanen hebben toch een of andere opleiding genoten


Laughing en dan? lees artikel Sinardet vandaag in DS

Gaat u nu beweren dat de NVA geen Vlaams Nationalistische partij is en dat de kiezer dat niet weet????
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyThu Jun 11, 2009 7:30 pm

perikles wrote:
Bruno wrote:
perikles wrote:
Belg! wrote:
Ik ken een aantal personen die voor NVA stemmen zonder separatistisch te zijn. Ze zijn de Franstalige arrogantie in de rand kotsbeu.

En terecht ook.

Maar natuurlijk, maar een heel aantal mensen denkt nog dat de kiezer een absolute nul is. Wij leven niet meer in de 20 ste eeuw, de meeste Europeanen hebben toch een of andere opleiding genoten


Laughing en dan? lees artikel Sinardet vandaag in DS

Gaat u nu beweren dat de NVA geen Vlaams Nationalistische partij is en dat de kiezer dat niet weet????

Ja, absoluut. Veel mensen weten dit inderdaad niet.
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyThu Jun 11, 2009 7:38 pm

De winnaar is diegene die de verkiezingen gewonnen heeft. Volgens mij is dat zeker niet NVA.
Met 13% ben je toch niet de winnaar. Zeker niet als je in aanmerking neemt dat het aantal partijen waar er zetels te verdelen vallen beperkt is tot 8 en dat NVA bij die zetelverdeling de 5de plaats bekleedt. Ik heb nog nooit de vijfde deelnemer aan een wedstrijd met acht deelnemers als winnaar horen uitroepen.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyThu Jun 11, 2009 8:10 pm

kyrios wrote:
De winnaar is diegene die de verkiezingen gewonnen heeft. Volgens mij is dat zeker niet NVA.
Met 13% ben je toch niet de winnaar. Zeker niet als je in aanmerking neemt dat het aantal partijen waar er zetels te verdelen vallen beperkt is tot 8 en dat NVA bij die zetelverdeling de 5de plaats bekleedt. Ik heb nog nooit de vijfde deelnemer aan een wedstrijd met acht deelnemers als winnaar horen uitroepen.

Sport is tot nader order iets anders dan politiek, de VLD en de SPa verloren beide zetels. De NVA waarvan het aandeel voor de verkiezingen ongeveer 5 % was gaat naar 13 % dat is een overwinning. Als de BUB of de Belgische Alliantie de kiesdrempel gehaald had, dan was de BuB ongetwijfeld tot grote winnaar uitgeroepen.

Ik heb u vier jaar geleden nooit horen beweren dat het Vlaams Belang (de grootste partij van Vlaanderen) de verkiezingen gewonnen had. U wringt gelijk een rat in de val om toch maar uw groot gelijk te kunnen bewijzen
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyThu Jun 11, 2009 8:15 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
perikles wrote:
Belg! wrote:
Ik ken een aantal personen die voor NVA stemmen zonder separatistisch te zijn. Ze zijn de Franstalige arrogantie in de rand kotsbeu.

En terecht ook.

Maar natuurlijk, maar een heel aantal mensen denkt nog dat de kiezer een absolute nul is. Wij leven niet meer in de 20 ste eeuw, de meeste Europeanen hebben toch een of andere opleiding genoten


Laughing en dan? lees artikel Sinardet vandaag in DS

Gaat u nu beweren dat de NVA geen Vlaams Nationalistische partij is en dat de kiezer dat niet weet????

Ja, absoluut. Veel mensen weten dit inderdaad niet.

Ik lach me te pletter: een regering met de NVA is een gevaar voor dit land, de overwinning van de NVA zal door de franssprekende aanzien worden als een dreiging, het Vlaams vlaggengezwaai na de laatste overwinning van de CD&V/NVA is niet in goede aarde gevallen bij de Walen ... ik begrijp best dat heel wat mensen de BUB niet kennen, maar de NVA???
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyFri Jun 12, 2009 12:28 pm

perikles wrote:
Dave Sinardet en Mark Reynebeau zijn ongetwijfeld de enige twee opiniemakers die deze opinie delen.

En de paradoks: Dave Sinardet beweert dat de NVA een one issue partij is, en toch wint de partij in een niet communautaire verkiezing.

Dit is een paradoks in zoverre men politieke argumenten in aanmerking neemt om voor een partij te kiezen. Als men iemand benieuwend vindt omwille van zijn koele pokerface, valt dit alles genadeloos in het water en kan om het even wat kiezen.

(Persoonlijk vind ik N-VA geen one issue partij /cfr. vorige posts: Bart De Wever is iemand die met een relatieve intelligentie die op centrale spots (die men hem gul verleent) zeer begrijpelijke taal spreekt over het leven van nu), dus ik rangschik me niet in die politicologische paradox)
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch EmptyFri Jun 12, 2009 1:00 pm

Haha, de VRT Dewever groot gemaakt? Dat heeft één iemand gedaan: DeWever zelf.

Decroo zat ook in de slimste mens, idem voor VDlanotte, Kris Peeters... Slechts één persoon wordt nochtans onthouden: Dewever, en zeker niet (alleen) door zijn goede prestatie, maar vooral door zijn humor. De slimste mens is een goede katalysator geweest om De Wever bekend te maken (hij heeft nu eenmaal een antipatieke kop :-)) en om te laten zien dat zijn stuurs gezicht enkel een facade is... Maar zeggen dat De Slilmst Mens hem rechtstreekse stemmen heeft opgeleverd, is infantiel. Hiervoor kan men ook analyses leven van allerlei marketingexperten. Eén ervan stelde zelfs dat het hem sommige kiezers RECHTSTREEKS zou doen verliezen, omdat het underdog effect weg was.

Voorts: wat ik uit het artikel afleid (als het al klopt), is dat men in Vlaanderen idd niet elke dag de Vlaamse leeuw groet. Vlaanderen is niet extreem separatistisch, dat weet iedereen. Een beperkte groep heeft onafhankelijkheid van Vlaanderen als streefdoel (10-20 procent). MAAR voor een groeiend deel van de Vlamingen MOET België absoluut niet meer. Onverschilligheid is troef. Argumenten voor behoud van België wroden schaarser.

In ieder geval stemt het overgrote deel van de N-VA ers owv onafhankelijkheid. En jullie doen alsof het éénrichtingsverkeer is: veel mensen die voor onafhankelijkheid zijn (maar ook zelfstandige zijn), kunnen bijvoorbeeld ook voor VLD kiezen. Ik ken persoonlijk voorbeelden :-).

Ik stel toch vast bij mijn vriendengroep: splitsing van België is al lang geen taboe meer. En weinigen die nog écht opkomen voor België. 'Voor mij hoeft het niet meer' is een veelgehoord zinnetje ;-).
Back to top Go down
Sponsored content





N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty
PostSubject: Re: N-VA kiezer is ... niet separatistisch   N-VA kiezer is ... niet separatistisch Empty

Back to top Go down
 
N-VA kiezer is ... niet separatistisch
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Internetpeiling van DS over unitaristisch en separatistisch gevoel
» "Ook N-VA-kiezer kan pro België zijn"
» cdH en CD&V samen naar de kiezer in St.-Jans-Molenbeek
» Groen en Ecolo samen naar de kiezer in Brussel
» Staatsschuld rijst de pan uit !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: