Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Visie BUB Oosterweelverbinding

Go down 
+4
Bruno
perikles
Belgica
Cedric Vloemans
8 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Visie BUB Oosterweelverbinding - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Visie BUB Oosterweelverbinding   Visie BUB Oosterweelverbinding - Page 2 EmptySun Jul 12, 2009 11:49 am

Belgica wrote:
Mijn opmerking, Cedric, was er nochtans één van puur rationeel denken. Wat voor zin heeft het grote projecten te ontwikkelen als je geen geld hebt? Zoek eerst het geld en kom dan terug met je project, dat zeker zijn nut zou kunnen hebben, maar misschien in een andere vorm die de Antwerpenaren minder overlast bezorgt. En laat diegenen die betalen (bijv. de inwoners van de provincie Antwerpen) beslissen in een referendum.

De voor- en nadelen van wegen kennen we ook wel.


De brug wordt betaald van privéorganisaties en tolgelden dra ze klaar is, dus mag enkel de aandeelhouder van het concern bepalen welke brug er komt in dit referendum.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Visie BUB Oosterweelverbinding - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Visie BUB Oosterweelverbinding   Visie BUB Oosterweelverbinding - Page 2 EmptySun Jul 12, 2009 12:26 pm

Sprakeloos wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Sprakeloos wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Belgica wrote:
De kostprijs van zo'n brug is inderdaad cruciaal, zeker in een land met een staatsschuld van 80% van het BNP. Misschien kan Cedric ons eens zeggen hoeveel dat project gaat kosten, met welk geld 'hij' het gaat betalen en vooral wie gaat betalen. Koken kost geld en dat laatste hebben we niet, tenzij... Wink U raadt het al: tenzij we het federalisme afschaffen. Maar dan beloof ik u direct een tunnel. Minder last voor de omwonenden. Wink

Zulk een interventie bewijst net het punt dat België, Vlaanderen, Brussel, Wallonnië, de Dutistalige gemeenschap, timboektoe en hottentottenland samen met de rest van de wereld blij mogen zijn dat BUB er niet komt.

Stel nu, BUB komt er, hup en hopla, België is unitair. En dan? Dan vertrekken jullie terug, want er is niemand die zich ooit met iets anders bezig hield als haatdragende slogans te propageren op ongeveer 99.9 procent van de bevolking, daar wie niet BUB is, niet unitair is, wie niet unitair is, is federalistisch, federalisme staat gelijk aan separatisme, en uit de bijdragen van de BUBers hier, weten wat de toekomstige BUB-machthebbers vinden van separatisten.

Zelfs ik word nu reeds naar het separatistische kamp verwezen...


... waarom zitten kibbelen over al die termen (waarvan je toch NOOIT weet welke lading hun vlag dekt) ... het belangrijkste is dat er een Belgische samenleving komt.

Ik weet welke vlag "separatisme" dekt, en ik hou niet van katten (nooit gedaan zelfs). In mijn ervaring zijn katten altijd valse rotbeesten geweest die eerst flemen en dan krabben en bijten. No thanks Smile Maar dat was niet de essentie van betoogje: de vraag is: wat doet BUB mocht ze de kans gekregen hebben aan de macht te geraken.

Ik ben geen BUB-lid, maar ik denk dat een partij die opkomt voor de eenheid van het land dit debat probeert open te trekken naar een Belgische publieke opinie. Dit wat het habitat van de streefdoelen betreft, inhoudelijk, er kunnen vaderlandslievenden (Belgicististen, Belgofielen,...) erg voorstander zijn, andere tegenstander. Dat is helaas zo.

Wie houdt van grootstedelijke ecologie, of urbanistieke harmonie, is tegen dit project. Er zal heel veel moeten opgeofferd worden aan de Lange Wapperbrug; het Eilandje (dat nu al een gedrocht is aan het worden, maar bon); de idyllische plekken rond de Zeevaartschool en Sint-Anneke; het Sportpaleis en de bevolking daarrond; ik wil het niet geweten hebben, maar het kan zijn dat een Belgischvoelende partij ervoor is, en dan is het aan mij om dit niet door te laten wegen in de balans om ze aldan niet te steunen.

Het standpunt van de Belgen kan er een zijn dat resulteert uit de bevindingen van de grootste gemene deler in deze (geclaimde) samenleving. Misschien gaat die resultante dan wel uit naar een snelle oplossing voor een nijpend probleem rond Antwerpen, niet noodzakelijk wat Antwerpenaars fijn vinden en gezien ik Antwerpenaar ben zal ik deze resultante niet volgen.

Wat BUB volgens mij moet doen, is het debat tot Aarlen en Luik opentrekken, want per slot van rekening betalen wij hier allemaal voor.

De vraag blijft wel hoe je de bevolking van pakweg Aarlen kan mobiliseren rond een thema dat bijna alleen de bevolking van Antwerpen aangaat.
Als je bij hen afkomt met termen als Eilandje en Sportpaleis gaan ze het in keulen horen donderen
Back to top Go down
 
Visie BUB Oosterweelverbinding
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» VISIE VB OP STAATSHERVORMING (02.11.2008)
» BUB-visie op media
» BUB-visie op democratie
» Visie BUB over asielzoekers
» Visie politieke partijen op monarchie

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: