Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord

Go down 
+2
tiboo
Belgica
6 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyThu Aug 06, 2009 6:32 pm

Les flamingants de notre forum les soutiennent? On ne sait jamais. Wink

LE SOIR

Des néonazis veulent organiser un concert en Flandre

jeudi 06.08.2009, 16:12

Un concert néonazi, programmé par l'organisation Blood and Honour, aura lieu samedi en Flandre en un lieu tenu secret, peut-on lire jeudi sur le blog du Front antifasciste. Il s'agirait du premier concert de la section Combat 18, fondée récemment au sein de l'organisation Blood and Honour Nederland & Vlaanderen. Selon le Front antifasciste, Combat 18 est la section la plus violente de Blood and Honour. Un habitant du Nord-Brabant aux Pays-Bas qui a fondé la division Blood and Honour Nederland & Vlaanderen, en est le nouveau chef depuis peu. L'endroit où aura lieu le concert sera communiqué au dernier moment. Les participants devront d'abord rejoindre un lieu de rassemblement, également encore tenu secret.


Last edited by Belgica on Sun Feb 26, 2012 11:30 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyThu Aug 06, 2009 7:35 pm

Een bende extremisten, zoals er zich in elk land bevinden.

Het verband is wederom zoek.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyThu Aug 06, 2009 7:59 pm

Mag zo'n concert volgens jou doorgaan, Tiboo, of moet het verboden worden?

Ik vind dat het moet verboden worden wegens oproepen tot haat, net zoals de Ijzerwake.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 2:27 am

IJzerwake heeft hiermee niets van doen, al ben ik het niet eens met de principes.

Uiteraard is het aangeraden om BenH concert te verbieden, aangezien het niet over vrije meningsuiting gaat, maar over racisme.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 3:24 am

tiboo wrote:
IJzerwake heeft hiermee niets van doen, al ben ik het niet eens met de principes.

Uiteraard is het aangeraden om BenH concert te verbieden, aangezien het niet over vrije meningsuiting gaat, maar over racisme.

Kan u mij het verschil eens uitleggen tussen het streven naar een Walenvrije Volksstaat en racisme?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 11:27 am

tiboo wrote:
IJzerwake heeft hiermee niets van doen, al ben ik het niet eens met de principes.

Uiteraard is het aangeraden om BenH concert te verbieden, aangezien het niet over vrije meningsuiting gaat, maar over racisme.

Dat is zowat het domste antwoord dat je kon geven. Racisme is immers ook een vorm van vrije meningsuiting. Denk maar aan de spreekkoren die je niet wil verbieden. De Ijzerwake is ook racistisch omdat ze daar oproepen om afscheid te nemen van de gehate "Walen".

Wat is het nu? Wat moet er verboden worden en wat niet en waarom ?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 11:45 am

Helemaal geen dom antwoord, u bent dom als u het niet begrijpt.

Een land splitsen is gebruik maken van het internationaal recht op zelfbeschikking, en dat is helemaal geen teken van haat. IJzerwake op zich is ook geen enkel probleem, enkel het feit dat daar verschillende mensen komen waar ik het niet voor heb (met racistisch gedachtegoed), dat vind ik een probleem. Een land splitsen is geen racisme, of u mag dat is gaan uitleggen aan andere volken: dat de Belgische regering een bende racisten was die wou afsplitsen van Holland (profiat, u berhoort volgens uw eigen definitie tot een racistische groep), of dat Ghandi een racist was, idem dito de Congolezen, of de Amerikanen, of...

En nog dommer is zeggen dat racisme recht op vrije meningsuiting is. Racisme is haat en vooroordelen, en staat om die redenen dan ook in strafwetboek.

Quote :
Denk maar aan de spreekkoren die je niet wil verbieden.
Dom, dommer domst. Dat u die spreekkoren als racisme ziet, is lachwekkend. Verbied anders meteen de Hollandermoppen?!

Uw EQ kan het blijkbaar niet aan om te zien wat Racisme is en wat niet. Elke keer dat u opnieuw afkomt met het feit dat zelfbeschikking racisme zou zijn, sterkt u mij meer in deze gedachte. Vooral omdat u die situatie niet op uw eigen stroming (Belgicisme) kan kopiëren: België is zelf ontstaan uit een splitsing ( EN DUS RACISME????). Ik dacht het niet.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 1:11 pm

Als de spreekkoren en de Ijzerwake niet racistisch zijn, wat zijn ze dan wel? Dat is de vraag.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 3:27 pm

Dat u dat niet aanvoelt, zegt veel over uw EQ.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 6:55 pm

tiboo wrote:
Dat u dat niet aanvoelt, zegt veel over uw EQ.

Wat vindt u dan van de verheerlijking van een Staf De Clerq op de Ijzerwake?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 6:56 pm

Quote :
Een land splitsen is geen racisme, of u mag dat is gaan uitleggen aan andere volken: dat de Belgische regering een bende racisten was die wou afsplitsen van Holland

België werd wel bezet door een vreemde mogendheid.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 7:13 pm

Bruno wrote:
Quote :
Een land splitsen is geen racisme, of u mag dat is gaan uitleggen aan andere volken: dat de Belgische regering een bende racisten was die wou afsplitsen van Holland

België werd wel bezet door een vreemde mogendheid.

Het zogenaamde België zal je bedoelen. Ik vraag me trouwens nog altijd af waarom het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven zonodig verketterd moet worden, terwijl jullie de Belgische onafhankelijkheid legitiem vinden.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 8:50 pm

Pleimion wrote:
Bruno wrote:
Quote :
Een land splitsen is geen racisme, of u mag dat is gaan uitleggen aan andere volken: dat de Belgische regering een bende racisten was die wou afsplitsen van Holland

België werd wel bezet door een vreemde mogendheid.

Het zogenaamde België zal je bedoelen. Ik vraag me trouwens nog altijd af waarom het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven zonodig verketterd moet worden, terwijl jullie de Belgische onafhankelijkheid legitiem vinden.

Je ontwijkt mijn vraag. Ten eerste werd België in 1815 België genoemd. Ten tweede heb ik de reden al gegeven.
Back to top Go down
RADIKAAL




Number of posts : 270
Location : BELGISTAN
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 10:33 pm

Eens zien of er op dit concert van de Vlaamse Beweging even veel volk gaat zijn als op het laatste concert van de Belgische Beweging - Belgavox. Cool
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 10:37 pm

Bruno wrote:
Ten eerste werd België in 1815 België genoemd.

Welja, dat zei ik toch: zogenaamd. Maar wat er in 1815 mee bedoeld werd, was niet het koninkrijk België dat we sinds 1830 kennen.

Quote :
Ten tweede heb ik de reden al gegeven.

Geef 'm dan nog eens, want ik zie dat nergens. Of bedoel je het feit dat België werd bezet door een vreemde mogendheid? Dat klopt niet, en dat weet jij ook wel, om de simpele reden dat de gebieden die later België zouden vormen, in één staatkundige entiteit met Nederland werden geplaatst. Bezetting impliceert oorlog en een inbreuk op de soevereiniteit van een land. België was in 1815 geen soevereine staat.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 11:32 pm

Quote :
Bruno wrote:
Ten eerste werd België in 1815 België genoemd.


Welja, dat zei ik toch: zogenaamd. Maar wat er in 1815 mee bedoeld werd, was niet het koninkrijk België dat we sinds 1830 kennen.

Ja, inderdaad, de ons ontstolen gebieden Limburg en Luxemburg maakten toen nog deel uit van het toekomstige Rijk.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 11:34 pm

Quote :
Bezetting impliceert oorlog en een inbreuk op de soevereiniteit van een land.

Sudetenland, Tsjechoslovakije en Oostenrijk zijn vrijwillig in het Rijk getreden hé
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 11:36 pm

Ah nog iets, gewoon omdat het grappig is: de Sovjets zijn 1955 samen met de landen van het Oostblok in een vrijwillige confederatie aangegaan, zonder winnaars of verliezers hé. Want ja, die landen waren ook niet soeverein hé, Duitsland bezette ze eerst.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptyFri Aug 07, 2009 11:56 pm

Ik ken geen enkele, maar dan ook geen enkele historicus die het Congres van Wenen gelijk zou durven stellen aan de praktijken van nazi-Duitsland en de Sovjetunie. Volgens hebben ze je enkel een diploma gegeven om af te zijn van je geleuter over ontstolen gebieden en die goede koning Cleopold.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptySat Aug 08, 2009 12:03 am

Pleimion wrote:
Ik ken geen enkele, maar dan ook geen enkele historicus die het Congres van Wenen gelijk zou durven stellen aan de praktijken van nazi-Duitsland en de Sovjetunie. Volgens hebben ze je enkel een diploma gegeven om af te zijn van je geleuter over ontstolen gebieden en die goede koning Cleopold.

Jij zegt dat een bezetting gebeurt na een oorlog én na het intrekken van de soevereiniteit. Ik pas JOUW definitie toe !
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptySat Aug 08, 2009 12:08 am

Bruno wrote:
Pleimion wrote:
Ik ken geen enkele, maar dan ook geen enkele historicus die het Congres van Wenen gelijk zou durven stellen aan de praktijken van nazi-Duitsland en de Sovjetunie. Volgens hebben ze je enkel een diploma gegeven om af te zijn van je geleuter over ontstolen gebieden en die goede koning Cleopold.

Jij zegt dat een bezetting gebeurt na een oorlog én na het intrekken van de soevereiniteit. Ik pas JOUW definitie toe !

Je zou moeten weten dat er niets riskanters bestaat dan zomaar een beetje tussen de eeuwen zappen en overal dezelfde definitie op plakken. In 1815 was Willem I de legitieme heerser over het Koninkrijk der Nederlanden en al de rest is zever.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptySat Aug 08, 2009 12:46 am

Je zei:

Quote :

Bezetting impliceert oorlog en een inbreuk op de soevereiniteit van een land.

Kan je misschien verduidelijken wat je hiervan intrekt?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptySat Aug 08, 2009 1:12 pm

Quote :
België werd wel bezet door een vreemde mogendheid.
We gaan de geschiedenis nog maar eens een draai geven. België werd niet bezet, maar maakte deel uit van een rijk.

Ik zou nu ook kunnen zeggen dat Vlaanderen wordt bezet door een vreemde mogendheid?

De Belgische staatsmannen waren separatisten, niet meer, niet minder. Overigens niet zo erg hoor (u vindt van wel, moet nogal zelfpijniging zijn dan), zelfbeschikking is een internationaal recht.

Quote :
Eens zien of er op dit concert van de Vlaamse Beweging even veel volk gaat zijn als op het laatste concert van de Belgische Beweging - Belgavox
Als u doelt op het neo-nazi concert, is uw reactie ENORM misplaatst. Die mensen hebben NIETS te maken met de Vlaamse Beweging.

En ik vond Belgavox geen succes. Er waren groepen aanwezig die in hun eentje meer betalende klanten in het sportpaleis kregen, dan er mensen waren op Belgavox.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptySun Aug 09, 2009 12:00 am

Quote :
an de geschiedenis nog maar eens een draai geven. België werd niet bezet, maar maakte deel uit van een rijk

Kan u het verschil uitleggen?
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord EmptySun Aug 09, 2009 1:09 am

Bruno wrote:
Quote :
an de geschiedenis nog maar eens een draai geven. België werd niet bezet, maar maakte deel uit van een rijk

Kan u het verschil uitleggen?

Als je dat niet weet, dan zou ik me in jouw plaats niet aan een debat met Bart De Wever wagen. Om maar één verschilpunt te geven: de zuidelijke Nederlanden mochten in het verenigd koninkrijk meewerken aan de politieke besluitvorming en vertegenwoordigers naar de assemblee sturen. Mocht België ten tijde van WOII parlementsleden voor de Rijksdag kiezen? Ik dacht het niet.
Back to top Go down
Sponsored content





Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty
PostSubject: Re: Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord   Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord Empty

Back to top Go down
 
Des néo-nazis flamingants tiennent un concert en Belgique du Nord
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» ZUID-BELGIE HAALT NOORD-BELGIE IN - LA BELGIQUE DU SUD RATTRAPE LA BELGIQUE DU NORD
» Les francophones en Belgique du nord
» Chômage en hausse de 20% en Belgique du nord
» De franstaligen in Noord-België - Les francophones en Belgique du nord
» Is Noord-België "Vlaanderen"? Le nord de la Belgique, est-ce la Flandre?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: