| Clouseau: LEVE BELGIË! | |
|
+9Renaat Admin Diogène Bruno perikles Jean de Nivelles Olivier Belgica RADIKAAL 13 posters |
|
Author | Message |
---|
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË! Sat Oct 10, 2009 4:03 pm | |
| - Diogène wrote:
- tiboo wrote:
- Ik vind het echter flauw om creatief succes achteraf te misbruiken om een politieke boodschap te verspreiden via een medium dat hier niet voor dient. Als Clouseau aan politiek wil doen, dat ze in de politiek gaan en zich verkiesbaar stellen.
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn
Elke artiest heeft persoonlijke en politieke standpunten en verwerkt ze in zijn oeuvre, op zich heb ik daar geen problemen mee. En vind je niet dat er al genoeg BV's op tv en in de politiek zijn?
- tiboo wrote:
- Anderzijds: u heeft méér dan gelijk om te stellen dat men - indien men aan politiek doet zoals Clouseau - men niet moet zeveren dat de reacties van tegenstanders zeer streng zijn.
Er waren ook lovende kritieken, en alles hangt af van wie de reacties komen. Enkel de Vlaamse taalnationalistische partijen en groeperingen hebben massaal geprotesteerd, dat zegt toch al genoeg! Welke Vlaams partijen en groeperingen hebben gereageerd, volgens mij heeft alleen Geert Bourgeous gereageerd en dat was te verwachten. Het feit dat tolerantie, eendracht ... exclusief Belgische eigenschappen zouden zijn is politiek. | |
|
| |
Renaat
Number of posts : 832 Location : Brugge Registration date : 2009-08-25
| Subject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË! Sat Oct 10, 2009 7:03 pm | |
| - Diogène wrote:
- tiboo wrote:
- Ik vind het echter flauw om creatief succes achteraf te misbruiken om een politieke boodschap te verspreiden via een medium dat hier niet voor dient. Als Clouseau aan politiek wil doen, dat ze in de politiek gaan en zich verkiesbaar stellen.
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn :shock Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd. | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË! Sun Oct 11, 2009 4:16 am | |
| - Renaat wrote:
- Diogène wrote:
- tiboo wrote:
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn :shock Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd. Dit is niet uw forum, dus enige hoffelijkheid van uwentwege is wel op zijn plaats. België bestaat nog voor minstens 1000 jaar, dus leer er maar mee leven, onnozelaar. | |
|
| |
Renaat
Number of posts : 832 Location : Brugge Registration date : 2009-08-25
| Subject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË! Sun Oct 11, 2009 10:22 am | |
| Puis–je attirer l'attention de mes compatriotes francophones sur le fait qu'en langue néerlandaise le mot "onnozelaar" n'est pas d'usage dans le vocabulaire d'un mouvement qui prétend de défendre la tolérance et l'union entre les citoyens? | |
|
| |
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË! Sun Oct 11, 2009 11:01 am | |
| - Bruno wrote:
- Renaat wrote:
- Diogène wrote:
- tiboo wrote:
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn :shock Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd. Dit is niet uw forum, dus enige hoffelijkheid van uwentwege is wel op zijn plaats. België bestaat nog voor minstens 1000 jaar, dus leer er maar mee leven, onnozelaar. Er was iemand anders die ook een 1000 jarig rijk beloofde .... | |
|
| |
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË! Sun Oct 11, 2009 1:19 pm | |
| - Renaat wrote:
- Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd.
Evenals N-Va, VB en dito groeperingen, wat is uw punt? | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË! | |
| |
|
| |
| Clouseau: LEVE BELGIË! | |
|