Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Clouseau: LEVE BELGIË!

Go down 
+9
Renaat
Admin
Diogène
Bruno
perikles
Jean de Nivelles
Olivier
Belgica
RADIKAAL
13 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
AuthorMessage
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË!   Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 EmptySat Oct 10, 2009 4:03 pm

Diogène wrote:
tiboo wrote:
Ik vind het echter flauw om creatief succes achteraf te misbruiken om een politieke boodschap te verspreiden via een medium dat hier niet voor dient. Als Clouseau aan politiek wil doen, dat ze in de politiek gaan en zich verkiesbaar stellen.
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn Shocked

Elke artiest heeft persoonlijke en politieke standpunten en verwerkt ze in zijn oeuvre, op zich heb ik daar geen problemen mee. En vind je niet dat er al genoeg BV's op tv en in de politiek zijn?

tiboo wrote:
Anderzijds: u heeft méér dan gelijk om te stellen dat men - indien men aan politiek doet zoals Clouseau - men niet moet zeveren dat de reacties van tegenstanders zeer streng zijn.
Er waren ook lovende kritieken, en alles hangt af van wie de reacties komen. Enkel de Vlaamse taalnationalistische partijen en groeperingen hebben massaal geprotesteerd, dat zegt toch al genoeg!

Welke Vlaams partijen en groeperingen hebben gereageerd, volgens mij heeft alleen Geert Bourgeous gereageerd en dat was te verwachten.

Het feit dat tolerantie, eendracht ... exclusief Belgische eigenschappen zouden zijn is politiek.
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË!   Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 EmptySat Oct 10, 2009 7:03 pm

Diogène wrote:
tiboo wrote:
Ik vind het echter flauw om creatief succes achteraf te misbruiken om een politieke boodschap te verspreiden via een medium dat hier niet voor dient. Als Clouseau aan politiek wil doen, dat ze in de politiek gaan en zich verkiesbaar stellen.
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn :shock

Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË!   Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 EmptySun Oct 11, 2009 4:16 am

Renaat wrote:
Diogène wrote:
tiboo wrote:
Ik vind het echter flauw om creatief succes achteraf te misbruiken om een politieke boodschap te verspreiden via een medium dat hier niet voor dient. Als Clouseau aan politiek wil doen, dat ze in de politiek gaan en zich verkiesbaar stellen.
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn :shock

Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd.

Dit is niet uw forum, dus enige hoffelijkheid van uwentwege is wel op zijn plaats. België bestaat nog voor minstens 1000 jaar, dus leer er maar mee leven, onnozelaar.
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË!   Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 EmptySun Oct 11, 2009 10:22 am

Puis–je attirer l'attention de mes compatriotes francophones sur le fait qu'en langue néerlandaise le mot "onnozelaar" n'est pas d'usage dans le vocabulaire d'un mouvement qui prétend de défendre la tolérance et l'union entre les citoyens?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË!   Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 EmptySun Oct 11, 2009 11:01 am

Bruno wrote:
Renaat wrote:
Diogène wrote:
tiboo wrote:
Ik vind het echter flauw om creatief succes achteraf te misbruiken om een politieke boodschap te verspreiden via een medium dat hier niet voor dient. Als Clouseau aan politiek wil doen, dat ze in de politiek gaan en zich verkiesbaar stellen.
Wat is de politieke boodschap van Clouseau's laatste single? Ik wist niet dat pleiten voor tolerantie, eendracht enz. politieke boodschappen zijn :shock

Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd.

Dit is niet uw forum, dus enige hoffelijkheid van uwentwege is wel op zijn plaats. België bestaat nog voor minstens 1000 jaar, dus leer er maar mee leven, onnozelaar.

Er was iemand anders die ook een 1000 jarig rijk beloofde ....
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË!   Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 EmptySun Oct 11, 2009 1:19 pm

Renaat wrote:
Niet te schijnheilige doen, please. Oude heertjes als Belgica hebben de tekst van Clouseau onmiddellijk politiek geïnterpreteerd.
Evenals N-Va, VB en dito groeperingen, wat is uw punt?
Back to top Go down
Sponsored content





Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Clouseau: LEVE BELGIË!   Clouseau: LEVE BELGIË! - Page 4 Empty

Back to top Go down
 
Clouseau: LEVE BELGIË!
Back to top 
Page 4 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Leve het federalisme: België tuimelt achteruit !
» Clouseau hué par les nat.flam uitgejouwd door de vl.nat werd Clouseau
» LEVE HET FEDERALISME !
» Partijen steeds rijker, leve de particratie !
» ZUID-BELGIE HAALT NOORD-BELGIE IN - LA BELGIQUE DU SUD RATTRAPE LA BELGIQUE DU NORD

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: