| "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro | |
|
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Thu Sep 03, 2009 5:52 pm | |
| Gevonden op forum DS:
Op 03 september 2009 omstreeks 14u25, zei Guy Van den Heuvel:
Heb ik het gisteren op Ter zake juist gehoord: 187.000.000€ kostprijs voor onze stuk of 10 Vlaamse huizen !!!
Als dit waar is, is dat 5 keer meer dan het Koningshuis met al zijn gebouwen ! | |
|
| |
Pleimion
Number of posts : 290 Age : 40 Location : De Westhoek Registration date : 2009-07-02
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Thu Sep 03, 2009 6:22 pm | |
| Hoeveel luxejachten zijn dat? | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Thu Sep 03, 2009 9:04 pm | |
| Indien die Vlaamse huizen niet zouden bestaan, zouden er andere kantoren moeten gehuurd worden. U vergeet wederom de kosten-batenanalyse te maken.
Zoals met koningshuis:
Nederland: kosten = ongeveer 0 baten = relatief hoog België: kosten = hoog (we kunnen mss rekenen in luxejachten? :-)) baten = relatief laag
Ook voor Vlaamse huizen moet men in toekomst de rekening maken. Als baten veel lager liggen dan kosten, moeten ze afgevoerd worden. Maar zover zijn we nog ZEKER niet. | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Thu Sep 03, 2009 9:52 pm | |
| Ik heb juist in Trends gelezen dat het Nederlands koningshuis zowat 5 keer duurder is dan het Belgische. Wat zit u toch weer te bazelen. | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Thu Sep 03, 2009 9:54 pm | |
| - Pleimion wrote:
- Hoeveel luxejachten zijn dat?
Weet ik veel, maar ik weet wel dat het erg veel geld is om jaarlijks door de burgers te laten ophoesten. | |
|
| |
Jean de Nivelles
Number of posts : 1050 Location : Nivelles - département de la Dyle - France Registration date : 2008-12-11
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Fri Sep 04, 2009 12:18 am | |
| Je croyais que Charleroi avait le monopole dans ce genre d'affaires ! | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Fri Sep 04, 2009 4:14 pm | |
| La pression monte sur les nationalistes ! LE SOIR Les Flanders House passées à la loupe
BELGA
vendredi 04 septembre 2009, 12:03 Avec 104 postes de représentations à l’étranger, la Flandre est largement mise en vitrine. Il n’est pas évident de savoir précisément ce que ces représentations coûtent et rapportent. Du coup, le ministre-président flamand, Kris Peeters, fait analyser la rentabilité des sept « Maisons flamandes ». Et ce, dans la foulée de l’affaire de la « Flanders House » à New York. Les Flanders House passées à la loupe
Belga
Malgré l’affaire de la « Flanders House » à New York, Kris Peeters reste favorable à une présence flamande à l’étranger mais il n’exclut pas des économies, voire la fermeture de certains postes, rapporte ce vendredi Het Laatste Nieuws. « Je vais bien examiner la structure et la manière de fonctionner et j’avancerai une série de propositions au gouvernement flamand en vue d’opérer quelques adaptations pour rendre les postes plus efficaces. »
(D’après Belga) | |
|
| |
mimo
Number of posts : 193 Location : Mechelen Registration date : 2009-08-10
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Fri Sep 04, 2009 4:18 pm | |
| V'la, een toonbeeld van democratie. Oppositie legt iets bloot, meerderheid stuurt bij, en dit alles met geld van de eigen gemeenschap. Zo gaat dat dan. | |
|
| |
Renaat
Number of posts : 832 Location : Brugge Registration date : 2009-08-25
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Fri Sep 04, 2009 5:52 pm | |
| Zoals in elke parlementaire democratie: Er wordt een wantoestand vastgesteld. Dat wordt gesignaleerd. Of aangeklaagd door de oppositie. De uitvoerend macht -de regering - onderzoekt de zaak. De verantwoordelijken worden gehoord. De regering treft maatregelen (sancties, hervormingen) om de problemen op te lossen. Zo gaat dat in elke rechtsstaat in de wereld. | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Sat Sep 05, 2009 4:21 pm | |
| - Quote :
- Ik heb juist in Trends gelezen dat het Nederlands koningshuis zowat 5 keer duurder is dan het Belgische. Wat zit u toch weer te bazelen.
Blijkbaar kwaad voor mijn reactie op uw economische kennis? Ik moet eerlijk zijn: over het koningshuis weet ik niet veel, het interesseert me namelijk geen zier (gelukkig ). Ik heb onlangs gelezen in Humo dat het Nederlandse koningshuis hun eigen centjes verdiende. Hoe het ook mag zijn, het is ongehoord dat mensen verplicht moeten meebetalen aan het zoveelste luxejacht van een pipo die toevallig in de juiste familie geboren is. Mensen hebben gekozen voor Bourgois en Peeters, die hun plannen omtrent het Vlaamse huis bekend gemaakt hebben. Mochten deze mensen nu niet akkoord zijn met de schandalen, dan zullen ze volgende keer wel op iemand anders stemmen. Bijvoorbeeld de UB (grinnik, grinnik). | |
|
| |
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro Sun Sep 06, 2009 9:18 pm | |
| Kom, die Vlaamse huizen mogen wat kosten het zijn ten slote onze toekomstige ambassades. | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro | |
| |
|
| |
| "Vlaamse" Huizen: 187 miljoen euro | |
|