Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Transfers in de VSA

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

Transfers in de VSA Empty
PostSubject: Transfers in de VSA   Transfers in de VSA EmptyThu Nov 12, 2009 1:13 pm

Die toestand moet nogal wat transfers opleveren. Volgens de logica van de Vlaams-nationalisten betekent dit dus het einde van de Verenigde Staten.

HET LAATSTE NIEUWS

Tien Amerikaanse staten zo goed als failliet

Naast Californië, stevenen nog eens negen Amerikaanse staten af op een financiële ramp. Dat blijkt uit een onderzoek van het Pew Center. De onderzoekers hebben alle Amerikaanse staten met elkaar vergeleken op zes punten, die gezorgd hebben voor de financiële ellende waarin Californië verkeert. Het gaat dan onder meer om begrotingstekorten, werkloosheid en het aantal woningen dat gedwongen verkocht moet worden omdat mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

Top vijf

Samen met Californië vormen Arizona, Rhode Island, Michigan en Oregon de top vijf. Arizona kampt met een enorm begrotingstekort van 41 procent, Rhode Island doet het op alle punten slecht.
In Michigan en Oregon is de economie teveel afhankelijk geweest van één soort industrie, respectievelijk de auto-industrie en de hout- en computerchip-sector.

Top tien

Ook Nevada, Florida, New Jersey, Illinois en Wisconsin staan in de top tien.
In Nevada is de overheidskas minder goed gevuld, doordat minder mensen geld hebben om te gokken. Florida kampt voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog met een krimpende bevolking. Het begrotingstekort is in Illinois opgelopen tot een ruime 47 procent.

Oorzaken

Volgens het onderzoeksinstituut is er een aantal oorzaken dat heeft geleid tot problemen in al deze staten. Zo zou er sprake zijn van onevenwichtigheid, waardoor één sector de hele economie heeft kunnen beïnvloeden. Ook geven de staten meer uit dan ze binnenkrijgen. Daarnaast hebben ze te weinig slagkracht om in te grijpen, bijvoorbeeld door beleidsbeslissingen die voorafgaand aan de crisis zijn genomen.

Tenslotte is in veel staten een deel van de crisis te wijten aan besluiteloosheid. In veel gevallen zijn belangrijke beslissingen volgens de onderzoekers vooruit geschoven. Zo werd in Californië een voorstel om de belastingen te verhogen door parlementariërs afgewezen.

In New Jersey werd besloten om de problemen op te lossen met een lening, waardoor de overheidsschuld een recordhoogte bereikte.
De problemen op staatsniveau kunnen voor Amerika in het geheel uiteindelijk ook een groot probleem vormen, stelt het Pew Center. De tien staten zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor een derde van de Amerikaanse inkomsten. De maatregelen die nodig zijn, zoals hogere belastingen en bezuinigingen, kunnen het economisch herstel van het land vertragen. (anp/mvl)
12/11/09 07u22
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Transfers in de VSA   Transfers in de VSA EmptyThu Nov 12, 2009 1:55 pm

Waar zijn uw transfers ... ik zie geen enkele cijfer over transfers
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

PostSubject: Re: Transfers in de VSA   Transfers in de VSA EmptyThu Nov 12, 2009 2:03 pm

Het is toch niet omdat u geen cijfers ziet, dat u niet even kan redeneren? Wie gaat die faillissementen opvangen, denk je?

Als ik even onnozel als u zou doen, zou ik de transfers binnen België ook ontkennen. Ik heb immers ook geen (objectieve) cijfers gezien.
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Transfers in de VSA   Transfers in de VSA EmptyThu Nov 12, 2009 3:09 pm

Belgica wrote:
Het is toch niet omdat u geen cijfers ziet, dat u niet even kan redeneren? Wie gaat die faillissementen opvangen, denk je?

Als ik even onnozel als u zou doen, zou ik de transfers binnen België ook ontkennen. Ik heb immers ook geen (objectieve) cijfers gezien.

Sorry, maar ik vermoed dat de Amerikaanse staten NIET moeten rekenen op transfers van andere staten. Zij kunnen misschien leningen ontvangen van de centrale overheid maat transfers? Er is nog nooit een Amerikaanse staat failliet gegaan?

PS: gelieve uw woordgebruik aan te passen, ik beschouw mezelf als een onderdeel van de denkende mensheid tongue
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Transfers in de VSA   Transfers in de VSA Empty

Back to top Go down

Transfers in de VSA
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» TRANSFERS - TRANSFERTS
» Noord-zuid-transfers overschat