Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten

Go down 
+3
perikles
jp
Bruno
7 posters
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 2:46 am

Leterme pikt belediging door Brits Europarlementslid niet
(bron: DS)

* donderdag 25 februari 2010, 14u56
* Bron: belga
* Auteur: svh

* Aanraden 62
* Delen
* Bewaar
* Corrigeer
* E-mail
* Print

Leterme pikt belediging door Brits Europarlementslid niet

Leterme pikt belediging door Brits Europarlementslid niet

belga

Lees ook

* LETTERLIJK. Herman Van Rompuy wordt uitgescholden
* Britse eurohater scheldt Van Rompuy de huid vol
* Voorzichtige Van Rompuy in Europees Parlement

BRUSSEL - Premier Yves Leterme heeft een brief gestuurd naar de voorzitter van het Europees Parlement Jerzy Buzek. Hij doet zijn beklag over het 'betreurenswaardige' incident in het Europees halfrond woensdag.

Het Britse Europarlementslid Nigel Farage schold Herman Van Rompuy de huid vol toen de Belg zijn functie van voorzitter van de Europese Raad kwam toelichten.

De eurohater Farage verweet Van Rompuy 'het charisma van een dweil en het uitzicht van een bankbediende' te hebben. In zijn tirade noemde hij België 'geen echt land'.

'Als Belgisch politicus moet ik reageren omwille van de lasterlijke draagwijdte van die interventie', legt Leterme uit in zijn brief aan Buzek. Hij veroordeelt niet alleen de persoonlijke aanval op 'een van onze meest eminente onderdanen', maar ook de 'onhoffelijke uitspraken over België als land en lidstaat'. Leterme vindt dat het incident het Europees parlement in diskrediet brengt.

'Ik vertrouw op uw unaniem erkende kwaliteiten als voorzitter en als groot democraat om, zo goed als mogelijk, dergelijke incidenten, waarvan het belang voor mijn landgenoten niet onderschat mag worden, in de toekomst te vermijden', zegt Leterme.

De Belgische premier looft wel de onmiddellijke reactie van Buzek na de verklaring van Farage. De Pool noemde de uitspraken 'ontoelaatbaar'.
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 4:12 am

Bruno wrote:
Leterme pikt belediging door Brits Europarlementslid niet
(bron: DS)

* donderdag 25 februari 2010, 14u56
* Bron: belga
* Auteur: svh

* Aanraden 62
* Delen
* Bewaar
* Corrigeer
* E-mail
* Print

Leterme pikt belediging door Brits Europarlementslid niet

Leterme pikt belediging door Brits Europarlementslid niet

belga

Lees ook

* LETTERLIJK. Herman Van Rompuy wordt uitgescholden
* Britse eurohater scheldt Van Rompuy de huid vol
* Voorzichtige Van Rompuy in Europees Parlement

BRUSSEL - Premier Yves Leterme heeft een brief gestuurd naar de voorzitter van het Europees Parlement Jerzy Buzek. Hij doet zijn beklag over het 'betreurenswaardige' incident in het Europees halfrond woensdag.

Het Britse Europarlementslid Nigel Farage schold Herman Van Rompuy de huid vol toen de Belg zijn functie van voorzitter van de Europese Raad kwam toelichten.

De eurohater Farage verweet Van Rompuy 'het charisma van een dweil en het uitzicht van een bankbediende' te hebben. In zijn tirade noemde hij België 'geen echt land'.
'Als Belgisch politicus moet ik reageren omwille van de lasterlijke draagwijdte van die interventie', legt Leterme uit in zijn brief aan Buzek. Hij veroordeelt niet alleen de persoonlijke aanval op 'een van onze meest eminente onderdanen', maar ook de 'onhoffelijke uitspraken over België als land en lidstaat'. Leterme vindt dat het incident het Europees parlement in diskrediet brengt.

'Ik vertrouw op uw unaniem erkende kwaliteiten als voorzitter en als groot democraat om, zo goed als mogelijk, dergelijke incidenten, waarvan het belang voor mijn landgenoten niet onderschat mag worden, in de toekomst te vermijden', zegt Leterme.

De Belgische premier looft wel de onmiddellijke reactie van Buzek na de verklaring van Farage. De Pool noemde de uitspraken 'ontoelaatbaar'.

hoe grof die uitspraken ook mogen zijn, ze kloppen wel. Laughing
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 10:57 am

Leterme maakt zich in de Britse pers hopeloos belachelijk ... in het VK zijn de parlementsleden wel wat meer gewoon. Wie in Engeland vokaal niet sterk is gaat af. En die kritiek op België ... "nice country I drove through it ones" is de meest gehoorde opmerking gedurende 15 jaar Engeland
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 12:58 pm

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Die Brit was onbeleefd, maar hij heeft niet volledig ongelijk. Laten we niet vergeten dat HVR de auteur is van een racistisch wetsvoorstel: de splitsing van een tweetalige kieskring.

Ik sluit me aan bij deze commentaar op LLB:

* trick - Belgique
*
* 26.02.10 | 10h52

Moi j'ai trouve cela assez comique. Tout comme ce type d'ailleurs.

Mais en meme temps il n'a pas tout a fait tort.
Les belges se dechirent du nord au sud depuis des decennies et il ne faut pas s'etonner de l'image que l'on donne de notre pays ...

Ce type est un comique, et la Belgique [fédérale] une parodie !
Back to top Go down
george




Number of posts : 122
Location : Oostende
Registration date : 2010-02-16

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 1:20 pm

[quote="Belgica"]Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Die Brit was onbeleefd, maar hij heeft niet volledig ongelijk. Laten we niet vergeten dat HVR de auteur is van een racistisch wetsvoorstel: de splitsing van een tweetalige kieskring.

Wat een onnozele redenering!
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 2:45 pm

[quote="george"]
Belgica wrote:
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Die Brit was onbeleefd, maar hij heeft niet volledig ongelijk. Laten we niet vergeten dat HVR de auteur is van een racistisch wetsvoorstel: de splitsing van een tweetalige kieskring.

Wat een onnozele redenering!

Herman van Rompuy is niet de auteur van een racistisch wetvoorstel. Er is over de splitsing van BHV nooit een wetsvoorstel geformuleerd. HVR is wel naar de RvS gegaan met het gevolg dat de RvS gepleit heeft tegen de huidige situatie.
Back to top Go down
george




Number of posts : 122
Location : Oostende
Registration date : 2010-02-16

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 2:59 pm

Het was niet de Raad vazn Stater, maar het Grondwettelijk Hof - een tweetalige Belgische instelling - dat vastgesteld heeft dat de thans vigerende indeling van de kiesomschrijvingen inzake B-H-V niet strookt met de Belgische Grondwet en ongelijkheid tussen de burgers schept.
Back to top Go down
george




Number of posts : 122
Location : Oostende
Registration date : 2010-02-16

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 3:22 pm

Ik vermoed zelfs dat de zeer gematigde, aan zijn politieke toekomst denkende Herman Van Rompuy toen hij de klacht bij het Grondwettelijk Hof indiende stilletjes hoopte dat het Grondwettelijk Hof de bestaande regeling niet ongrondwettelijk zou noemen...
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 4:27 pm

Wat die politicus zegt, vind ik niet echt belangrijk (persoon stelt electoraal niet zoveel voor, zal nooit ergens een leidende functie hebben). Dat Leterme zich daardoor laat verleiden tot een tegenuitspraak, is dom te noemen. Je geeft hem precies wat hij wilt: aandacht.
Back to top Go down
elvisrules




Number of posts : 4
Location : Leuven
Registration date : 2010-02-26

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 5:07 pm

Ik ben helemaal niet met eens met Falage en wat dat hij over België gezegd heeft.

Je ne suis pas du tout d'accord avec Falage et ce qu'il a dit à propos de la Belgique.

Volgens mij is Het Verenigd Koningrijk meer 'non-country' dan België; hoewel het eigenlijk een vereniging van 4 landen is, beheerst een van die landen (England) totaal over de anderen. Schotland heeft een parlement, Wales en Noord Ierland een Nationale Vergadering, maar England niets, gewoon een Brits parlement. Klopt dat? Het is misschien nu een constitutionele monarchie, maar in de kern blijft het een Keizerijk.

A mon avis, le Royaume-Uni est plus 'non-country' que la Belgique ; bien que ce soit en fait une union de 4 pays, un d'entre eux (l'Angleterre) domine complètement sur les autres. L'Ecosse a un parlement, Wales et l'Irelande du Nord une assemblée générale, mais l'Angleterre rien, juste un parlement Britannique. Ça a du sense ça? C'est peut-être maintenant une monarchie constitutionelle, mais ça suit toujours le modèle impérial.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptyFri Feb 26, 2010 7:26 pm

elvisrules wrote:
Ik ben helemaal niet met eens met Falage en wat dat hij over België gezegd heeft.

Je ne suis pas du tout d'accord avec Falage et ce qu'il a dit à propos de la Belgique.

Volgens mij is Het Verenigd Koningrijk meer 'non-country' dan België; hoewel het eigenlijk een vereniging van 4 landen is, beheerst een van die landen (England) totaal over de anderen. Schotland heeft een parlement, Wales en Noord Ierland een Nationale Vergadering, maar England niets, gewoon een Brits parlement. Klopt dat? Het is misschien nu een constitutionele monarchie, maar in de kern blijft het een Keizerijk.

A mon avis, le Royaume-Uni est plus 'non-country' que la Belgique ; bien que ce soit en fait une union de 4 pays, un d'entre eux (l'Angleterre) domine complètement sur les autres. L'Ecosse a un parlement, Wales et l'Irelande du Nord une assemblée générale, mais l'Angleterre rien, juste un parlement Britannique. Ça a du sense ça? C'est peut-être maintenant une monarchie constitutionelle, mais ça suit toujours le modèle impérial.

Het VK is geen constitutionele monarchie, het heeft immers geen geschreven grondwet. Maar na de oprichting van de Ierse, Schotse en Welse parlementen (met ruime bevoegdhedn op het gebied va financiën, gezondheidsbeleid en onderwijs) is het zelf zo dat Gordon Brown (naast eerste minister ook MP voor een deel van Glasgow) als parlementslid kan stemmen over de Engelse gezondheidszorg.

Voor België zou dat betekenen: Vlaanderen wil een volledige splitsing van arbeid, geen probleem, de Vlaamse regering (en het parlement) wordt bevoegd voor werk in Vlaanderen, maar voor Wallonië zou de federale regering (en het federale parlement) bevoegd blijven.
Back to top Go down
elvisrules




Number of posts : 4
Location : Leuven
Registration date : 2010-02-26

Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten EmptySat Feb 27, 2010 3:34 am

Of het VK heeft een grondwet of niet, het blijft een constitutionele (of "liberale") democratie. En Wales en Noord Ierland hebben geen parlement maar een Nationaal Vergadering. Trouwens, Gordon Browns zetel in Schotland ligt in Fife, niet in Glasgow.
Dat een Schot wetten in Engeland kan invoeren, hindert niets aan de invloed van Engeland binnen het VK, want hij moet de wil van de meerderheid (Engeland dus) volgen om verkozen te worden.
Sowieso, ik wilde gewoon mijn pointe aantonen, dat het Verenigd Koninkrijk meer "non-country" dan België is, omwille van zijn indeling die nog minder zin heeft dat die van ons hier in België.

Que le RU ait une constituion ou non, ça reste une démocratie constitutionel (ou "libéral"). Et le Pays de Galles et l'Ireland du Nord n'ont pas de parlement, mais une Assemblée Générale. Le siège que Gordon Brown tient en Ecosse est en fait en Fife, pas à Glasgow.
Le fait qu'un Ecossais sache établir des lois en Angleterre, ne gêne point le pouvoir de l'Angleterre, puis ce-qu'il faut qu'il suit la volonté de la majorité (l'Angleterre donc) afin d'être élu.
De toute manière, c'était simplement pour dire/démontrer mon point de vue que les divisions au RU ont encore moins de sense que les notres ici en Belgique, et que le Royaume Uni est donc beaucoup plus "non-country" que la Belgique.
Back to top Go down
Sponsored content





Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty
PostSubject: Re: Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten   Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten Empty

Back to top Go down
 
Goede reactie Leterme op anti-Belgische Britten
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» SHOW MEDIATIQUE ANTI-BELGE - ANTI-BELGISCHE MEDIASHOW
» Staatsschuld: met dank aan de anti-Belgische maffia
» nieuwe anti-Belgische haatcampagne in Britse pers
» Dood van een anti-Belgische particraat - mort d'un particrate antibelge
» Leterme démissionne à nouveau/Leterme ontslagt opnieuw

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: