Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé

Go down 
+5
BFE
tiboo
PC
Boorman
Belgica
9 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 11:38 am

De voorzitter van het overbodig Vlaams parlement werd in de tweetalige gemeente Wezet in de provincie Luik door een man aangevallen. Geweld is niet goed te keuren, maar Peumans zou moeten weten dat wie wind zaait, storm zal oogsten... De flaminganten zijn immers mee met de wallinganten verantwoordelijk voor communautair gestook tussen Noord- en Zuid-Belgen. Woordgeweld wordt fysiek geweld, net zoals in bijvoorbeeld Joegoslavië. Dat voorspelt de B.U.B. al sinds zijn ontstaan. Bovendien zijn er ook al Belgen aangevallen of beschimpt omdat ze Frans spraken in hun eigen land...

De enige manier om dit gratuit geweld te stoppen is een unitaire en twee-, drietalige staat waar alle Belgen gelijk behandeld worden en elkaar respecteren.

La violence gratuite est fautive, mais Peumans doit arrêter de semer la haine entre les Belges. Qui sème le vent récolte la tempête.


Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Media_xl_3873795

LA LIBRE BELGIQUE

Le président du parlement flamand, Jan Peumans se fait agresser en Wallonie

Belga

Mis en ligne le 16/09/2010
Le Wallon excité estimait que le président du parlement flamand n'avait rien à faire en Wallonie. "Etre agressé pour mes idées politiques, je ne l'aurais jamais cru", témoigne jeudi Jan Peumans dans Het Belang van Limburg et la Gazet van Antwerpen.

Le président du parlement flamand Jan Peumans et son épouse ont reçu des coups à Visé alors qu'ils voulaient remonter en voiture après être allés manger une glace.

Le Wallon excité estimait que le président du parlement flamand n'avait rien à faire en Wallonie. "Etre agressé pour mes idées politiques, je ne l'aurais jamais cru", témoigne jeudi Jan Peumans dans Het Belang van Limburg et la Gazet van Antwerpen.

Les faits se sont produits dimanche vers 17h30. Alors que le couple Peumans regagnait sa voiture, il a été poursuivi par un trentenaire qui l'a insulté parce qu'il estimait que l'élu N-VA n'avait rien à faire en Wallonie.

Le président du parlement a reçu des coups alors qu'il essayait de monter en voiture.

Il a souffert de saignement à la temps, d'une mâchoire décrochée et d'un mal de tête fulgurant.

Jan Peumans a eu la chance de voir arriver une voiture de police. Selon les journaux, les policiers se sont montrés désagréables et voulaient en rester là, ce qu'a refusé Jan Peumans. Au commissariat, l'accueil a été agréable et un procès-verbal a été dressé et envoyé au parquet de Liège.



DE MORGEN

Jan Peumans (N-VA) aangevallen in Wallonië

16/09/10 04u02
Vlaams parlementvoorzitter Jan Peumans (N-VA).

Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans en zijn echtgenote kregen zondag in Wezet klappen toen ze na een bezoek aan een ijssalon in hun wagen wilden stappen.
Een opgehitste Waal vond dat de voorzitter van het Vlaams parlement niets te zoeken had in Wallonië. "Aangevallen worden omwille van mijn politieke ideeën, dat had in nooit verwacht", getuigt Peumans in de Concentrakranten.

Rake klappen
De feiten speelden zich zondag omstreeks 17.30 uur af. Toen Peumans en zijn vrouw naar hun wagen stapten, werden ze achtervolgd door een dertiger die hen uitschold omdat hij vond dat de N-VA'er niets te zoeken had in Wallonië. Toen de parlementsvoorzitter in zijn wagen wilde stappen, kreeg hij rake klappen. Hij hield er een inwendige bloeding aan de slaap, een scheve kaak en barstende hoofdpijn aan over.

Peumans had geluk dat er net een politiecombi langskwam. Volgens de kranten waren de politiemensen niet vriendelijk en wilde ze de zaak zo laten, maar dat wilde Jan Peumans niet. Op het politiekantoor was de ontvangst wel vriendelijk en werd een proces-verbaal opgesteld dat naar het parket van Luik gestuurd werd. (belga/tw)
Back to top Go down
Boorman




Number of posts : 161
Location : -
Registration date : 2010-07-08

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 12:35 pm

Hij is daar weer met Joegoslavië... Wat is dat trouwens een 'tweetalige' gemeente? Dat bestaat niet volgens de grondwet.
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 12:41 pm

Boorman wrote:
Hij is daar weer met Joegoslavië... Wat is dat trouwens een 'tweetalige' gemeente? Dat bestaat niet volgens de grondwet.

Tweetalige gemeentes bestaan wel, maar enkel binnen het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Visé is ééntalig Frans - maar enige kennis van de Grondwet is aan Belgica ondanks zijn nickname niet besteed. Opvallend is dat de commentaar van Belgica volledig gelijkloopt met de meeste lezerscommentaren in Le Soir - nog maar eens een bewijs dat voor onze Bubers in se België enkel het standpunt van de Franstaligen mag honoreren.

Overigens, wie verschoningsgronden zoekt voor geweld, veroordeelt in wezen het geweld niet. Overigens is dit geen Waals geweld, het is het geweld van 1 onnozelaar, niet dat van alle Walen.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 12:48 pm

De enige manier om racisme te stoppen, houdt dan ook in dat de zwarten moeten verdwijnen? Shocked De enige manier om geweld te stoppen, ligt bij personen zelf. Daar gaat GEEN ENKEL systeem iets aan oplossen. Gelukkig was er in het unitaire België NOOIT geweld Very Happy Very Happy Very Happy . Torens opblazen, op Vlamingen schieten (met enkele doden tot gevolg)...

Naar analogie van de verwoestingen en diefstal op het N-VA secretariaat twee jaar geleden, kan u nu ook beweren dat het een flamingant was die zich voordeed als Franstalige?? Dat gratuit geweld (ook hier) door u misbruikt wordt, verbaast mij niet. Mocht het omgekeerd zijn, u zou nogal op uw achterste poten staan :-).

Wanneer de voorzitter van een een democratisch orgaan wordt aangevallen, een voorzitter die dan ook nog meerdere malen de loftrompet van Wallonië heeft geblazen, dan is er iets serieus mis met enkele personen ten zuiden van de grens tussen Vlaanderen en Wallonië. Wanneer dit ook nog wordt goedgepraat door Wallonië (cfr de politie) (én de UB blijkbaar), dan is er iets mis met de ethiek van een hele bevolking.
Back to top Go down
Boorman




Number of posts : 161
Location : -
Registration date : 2010-07-08

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 12:55 pm

Misschien is die man wel een liefhebber van Radio Mille Collines met dj's Belgica & Bruno.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 1:36 pm

Boorman wrote:
Misschien is die man wel een liefhebber van Radio Mille Collines met dj's Belgica & Bruno.

Deze vergelijking is niet correct en ontheemden. Op welke basis bechouwd je de B.U.B. als Radio-Mille-Collines ? Hebben we al aan de haat geroept ? Hebben we al "we moeten deze vlaams kakkerlakken verdelgen" gezegd ? U bent belachelijk.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 1:42 pm

BFE wrote:
Boorman wrote:
Misschien is die man wel een liefhebber van Radio Mille Collines met dj's Belgica & Bruno.

Deze vergelijking is niet correct en ontheemden. Op welke basis bechouwd je de B.U.B. als Radio-Mille-Collines ? Hebben we al aan de haat geroept ? Hebben we al "we moeten deze vlaams kakkerlakken verdelgen" gezegd ? U bent belachelijk.

Uitspraken van Bruno als "Vlaams-nationalisten horen niet thuis in de Belgische samenleving." laten anders weinig twijfel over wat er volgens de Bub met andersdenkenden moet gebeuren. Wil u trouwens zo goed zijn om in het vervolg in het Frans te schrijven? Zinnen als: 'deze vergelijking is niet correct en ontheemden' of 'hebben we al aan de haat geroept' zijn op zijn zachtst gezegd moeilijk te begrijpen. Ik apprecieer uw wil om Nederlands te schrijven ten zeerste, maar als u zich beter uitdrukt in het Frans, kan dit de discussie alleen maar ten goede komen.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 1:45 pm

Gratuite agressie moet veroordeeld worden, maar wie creëert ze? Demotte en Di Rupo veroordelen deze agressie, maar die twee heren zijn mee aansprakelijk door het feit dat ze een taalapartheidssysteem hebben ingevoerd en onderhouden en zelfs verder willen uitbouwen.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 1:46 pm

PC wrote:
BFE wrote:
Boorman wrote:
Misschien is die man wel een liefhebber van Radio Mille Collines met dj's Belgica & Bruno.

Deze vergelijking is niet correct en ontheemden. Op welke basis bechouwd je de B.U.B. als Radio-Mille-Collines ? Hebben we al aan de haat geroept ? Hebben we al "we moeten deze vlaams kakkerlakken verdelgen" gezegd ? U bent belachelijk.

Uitspraken van Bruno als "Vlaams-nationalisten horen niet thuis in de Belgische samenleving." laten anders weinig twijfel over wat er volgens de Bub met andersdenkenden moet gebeuren. Wil u trouwens zo goed zijn om in het vervolg in het Frans te schrijven? Zinnen als: 'deze vergelijking is niet correct en ontheemden' of 'hebben we al aan de haat geroept' zijn op zijn zachtst gezegd moeilijk te begrijpen. Ik apprecieer uw wil om Nederlands te schrijven ten zeerste, maar als u zich beter uitdrukt in het Frans, kan dit de discussie alleen maar ten goede komen.

U verstaat toch dat u belachelijk bent? Smile
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 1:49 pm

Belgica wrote:
PC wrote:
BFE wrote:
Boorman wrote:
Misschien is die man wel een liefhebber van Radio Mille Collines met dj's Belgica & Bruno.

Deze vergelijking is niet correct en ontheemden. Op welke basis bechouwd je de B.U.B. als Radio-Mille-Collines ? Hebben we al aan de haat geroept ? Hebben we al "we moeten deze vlaams kakkerlakken verdelgen" gezegd ? U bent belachelijk.

Uitspraken van Bruno als "Vlaams-nationalisten horen niet thuis in de Belgische samenleving." laten anders weinig twijfel over wat er volgens de Bub met andersdenkenden moet gebeuren. Wil u trouwens zo goed zijn om in het vervolg in het Frans te schrijven? Zinnen als: 'deze vergelijking is niet correct en ontheemden' of 'hebben we al aan de haat geroept' zijn op zijn zachtst gezegd moeilijk te begrijpen. Ik apprecieer uw wil om Nederlands te schrijven ten zeerste, maar als u zich beter uitdrukt in het Frans, kan dit de discussie alleen maar ten goede komen.

U verstaat toch dat u belachelijk bent? Smile


Hoezo? Omdat ik een citaat van één van uw prominente leden geef dat aan duidelijkheid niets te wensen overlaat? Er staan er zo nog enkele op het forum, overigens. Indien u er niet tegen kan dat u wordt ontmaskerd als fascistische partij, gedraag u dan niet als dusdanig.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 2:01 pm

Ik maakte even een grapje, maar ik weet dat flaminganten het moeilijk hebben met humor. Ik zal me serieuzer gedragen. Wink
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 2:03 pm

Belgica wrote:
Ik maakte even een grapje, maar ik weet dat flaminganten het moeilijk hebben met humor. Ik zal me serieuzer gedragen. Wink


Met humor niet, maar flauwe opmerkingen zijn niet altijd humor - misschien dat dit in de 19de eeuw wel scoorde, maar de tijden zijn veranderd. Laughing
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 3:05 pm

Triestig voorval, maar wie haat zaait...

Misschien kan Jan Peumans nu klacht indienen omdat deze daad een (taal)racistische agressie is.

@ Tiboo, eens te meer rukt u mijn verklaringen uit hun context. Indertijd, toen het N-VA-secretariaat was aangevallen, heb ik dit voorval eveneens afgekeurd en gesteld dat de politie en het gerecht hun werk moesten doen, en dat bij de aanvang van de enquête alle mogelijkheden open waren: de auteurs konden zowel belgicistisch, als ultra-francofoon, allochtoon of zelfs Vlaams-nationalist zijn...

Het verbaast me dan ook dat u zich blindstaart op enkele domme flikken, maar in alle talen zwijgt over de reactie van Demotte of de "goede ontvangst" op het commissariaat?

OOk hier pleit ik ervoor om de politie en het gerecht hun werk te laten doen. ALs je inderdaad Peumans heet, schieten de politie en de onderzoeksrechter snel wakker.

Mijn vrouw was een paar maanden geleden het slachtoffer van een verkeersagressie omdat ze Frans sprak met mij. Ondanks getuigen, veiligheidscamera's en de nummerplaat van de dader, werd de zaak geseponeerd. Misschien moeten we nu onze naam veranderen in Peumans...
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 3:08 pm

Diogène wrote:


Mijn vrouw was een paar maanden geleden het slachtoffer van een verkeersagressie omdat ze Frans sprak met mij. Ondanks getuigen, veiligheidscamera's en de nummerplaat van de dader, werd de zaak geseponeerd. Misschien moeten we nu onze naam veranderen in Peumans...


Als de reden was dat ze Frans sprak was het geen verkeersagressie maar een taalagressie.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 3:13 pm

Quote :
Het verbaast me dan ook dat u zich blindstaart op enkele domme flikken, maar in alle talen zwijgt over de reactie van Demotte of de "goede ontvangst" op het commissariaat?
Ik vind deze zaken doodnormaal, daarom vermeld ik ze niet. Net zoals -mocht het voorval waar zijn- ik ten strengste veroordeel wat u en uw vrouw overkomen is.

Ik denk niet dat u mij ooit heeft kunnen beschuldigen van inconsequentie. Ik veroordeel elke gewelddadige en/of racistische uitspraak/daad. Ik stel enkel vast dat de UB niet zo consequent is, en enkel eenrichtingsverkeer hanteert...

Mocht ik blindstaren op deze feiten, ik zou zelf wel een topic aangemaakt hebben met dit artikel. Ik wordt echter (enkel) misselijk van het misbruik dat Hans VD Cauter maakt van elk voorval dat totaaaaaal niets met zijn zaken te maken heeft.

Ik vind trouwens - een volledig ander standpunt - dat een partijvoorzitter best zou reageren onder zijn eigen naam op zijn eigen forum... Wanneer men voor een openbaar politiek leven kiest, moet men zich hiernaar gedragen.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 3:14 pm

PC wrote:
Als de reden was dat ze Frans sprak was het geen verkeersagressie maar een taalagressie.
Volgens de politie kon het taalracistische aspect niet bewezen worden (als je al harde bewijzen hebt cf. vorig bericht en de zaak toch geseponeerd wordt, moet je nergens meer van verschieten). En omdat de dader tweemaal met zijn wagen inreed op mijn echtgenote heeft men gemakshalve ervoor geopteerd om het als een verkeersagressie te beschouwen.

Het probleem in België is dat taalracisme officieel niet erkend wordt, hoewel dat perfect strafbaar zou zijn...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 4:17 pm

Het was misschien niet eens zo erg. Zou Peumans liegen?

LE SOIR

Agression de Jan Peumans : l’auteur présumé dément

Rédaction en ligne

jeudi 16 septembre 2010, 14:59

L’auteur présumé de l’agression sur le président du parlement flamand Jan Peumans (NV-A) a formellement contesté les faits que celui-ci lui attribue. Il y a eu agression verbale mais aucun coup, déclare Robert Liebens, militant de l’Action Fouronnaise.
Agression de Jan Peumans : l’auteur présumé dément

Jan Peumans, Belga

Il y a eu une altercation verbale mais aucun coup n’a été porté, a affirmé Robert Liebens, militant de l’Action Fouronnaise, au quotidien « La Meuse ».

L’auteur présumé de l’agression sur le président du parlement flamand Jan Peumans a formellement contesté les faits que celui-ci lui attribue. Il y a eu une altercation verbale mais aucun coup n’a été porté, a affirmé Robert Liebens, militant de l’Action Fouronnaise, au quotidien « La Meuse ».

« J’allais reprendre ma voiture dimanche vers 17h30 après avoir quitté la fête consacrée à Visé au vieux train à vapeur. C’est à ce moment que j’ai entendu derrière moi quelqu’un dire en flamand : c’est une organisation de ces connards de l’Action fouronnaise ! Je me suis retourné et j’ai tout de suite reconnu Jan Peumans qui parlait à son épouse. Je lui ai demandé pourquoi il disait ça et le ton est effectivement monté entre nous. Un moment, son épouse a voulu me donner un coup avec son parapluie que j’ai réussi à retenir. Mais c’est le seul geste que j’ai fait », a-t-il expliqué.

Une patrouille de police est arrivée. Elle était prête à laisser les protagonistes s’en aller puisqu’il ne s’agissait que d’une altercation verbale mais M. Peumans a insisté pour que les policiers prennent sa déposition. Selon M. Liebens, le président du parlement flamand monte cette histoire en épingle pour en tirer un profit politique.

« Je trouve incroyable l’ampleur que cela prend. Il paraît que Rudy Demotte et Elio Di Rupo sont déjà en train de condamner cette soi-disant agression alors qu’ils ne savent même pas ce qui s’est passé », a-t-il ajouté La Meuse cite un témoin qui confirme cette version des faits.

(Belga)
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 4:20 pm

Belgica wrote:
Het was misschien niet eens zo erg. Zou Peumans liegen?

LE SOIR

Agression de Jan Peumans : l’auteur présumé dément

Rédaction en ligne

jeudi 16 septembre 2010, 14:59

L’auteur présumé de l’agression sur le président du parlement flamand Jan Peumans (NV-A) a formellement contesté les faits que celui-ci lui attribue. Il y a eu agression verbale mais aucun coup, déclare Robert Liebens, militant de l’Action Fouronnaise.
Agression de Jan Peumans : l’auteur présumé dément

Jan Peumans, Belga

Il y a eu une altercation verbale mais aucun coup n’a été porté, a affirmé Robert Liebens, militant de l’Action Fouronnaise, au quotidien « La Meuse ».

L’auteur présumé de l’agression sur le président du parlement flamand Jan Peumans a formellement contesté les faits que celui-ci lui attribue. Il y a eu une altercation verbale mais aucun coup n’a été porté, a affirmé Robert Liebens, militant de l’Action Fouronnaise, au quotidien « La Meuse ».

« J’allais reprendre ma voiture dimanche vers 17h30 après avoir quitté la fête consacrée à Visé au vieux train à vapeur. C’est à ce moment que j’ai entendu derrière moi quelqu’un dire en flamand : c’est une organisation de ces connards de l’Action fouronnaise ! Je me suis retourné et j’ai tout de suite reconnu Jan Peumans qui parlait à son épouse. Je lui ai demandé pourquoi il disait ça et le ton est effectivement monté entre nous. Un moment, son épouse a voulu me donner un coup avec son parapluie que j’ai réussi à retenir. Mais c’est le seul geste que j’ai fait », a-t-il expliqué.

Une patrouille de police est arrivée. Elle était prête à laisser les protagonistes s’en aller puisqu’il ne s’agissait que d’une altercation verbale mais M. Peumans a insisté pour que les policiers prennent sa déposition. Selon M. Liebens, le président du parlement flamand monte cette histoire en épingle pour en tirer un profit politique.

« Je trouve incroyable l’ampleur que cela prend. Il paraît que Rudy Demotte et Elio Di Rupo sont déjà en train de condamner cette soi-disant agression alors qu’ils ne savent même pas ce qui s’est passé », a-t-il ajouté La Meuse cite un témoin qui confirme cette version des faits.

(Belga)


Tja, een lid van het Action Fouronnaise, de tegenhanger van Tak of Voorpost in Wallonië, is gezien het gewelddadig verleden van deze organisatie niet echt geloofwaardig...
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyThu Sep 16, 2010 7:35 pm

Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA), die te maken kreeg met een opgehitste Waal, wou niet op de foto, maar uit de medische verklaring van zijn dokter blijkt dat hij wel degelijk enkele rake klappen heeft gekregen.


In de verklaring is sprake van ‘hematoma (bloeduitstorting, nvdr) met zwelling ter hoogte van de linkerslaapstreek’ en ‘gêne ter hoogte van de linkerkaak die een symmetrisch openen van de mond onmogelijk maakt’.

De vermoedelijke dader van de aanval op Peumans ontkent formeel dat hij hem heeft geslagen. 'Er is een woordenwisseling geweest, maar er zijn geen slagen uitgedeeld', zegt Robert Liebens, militant van de organisatie Action Fouronnaise (AF), aan de krant La Meuse.

'Ik ging mijn wagen zondagavond rond 17.30 uur oppikken nadat ik een feest had verlaten. Op dat moment hoorde ik achter mij iemand in het Nederlands zeggen dat de Action Fouronnaise een organisatie van idioten is. Ik heb me omgedraaid en ik heb meteen Jan Peumans herkend die aan het praten was met zijn echtgenote', zegt Liebens.

Woordenwisseling

'Ik heb hem gevraagd waarom hij dat zei en het kwam inderdaad tot een woordenwisseling. Op een bepaald moment wilde zijn echtgenote mij slaan met haar paraplu. Die heb ik kunnen tegenhouden. Maar dat is het enige gebaar dat ik heb gemaakt', zo legt hij uit. Volgens Liebens blaast Peumans de feiten op om er 'politiek profijt' uit te halen.

Peumans versie van de feiten

Parlementsvoorzitter Peumans geeft een andere versie van de feiten en die wordt ook ondersteund door een doktersverslag. Bij het verlaten van een ijssalon werden hij en zijn vrouw achtervolgd door een opgehitste dertiger die vond dat het koppel niets te zoeken had in Wallonië

'Aangevallen worden omwille van mijn politieke ideeën, dat had ik nooit verwacht', getuigt Peumans in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

Toen de parlementsvoorzitter in zijn wagen wilde stappen, kreeg hij rake klappen. 'Ik hield er een inwendige bloeding aan de slaap, een scheve kaak en barstende hoofdpijn aan over', zei hij vanmorgen op Radio 1. Ook zijn echtgenote deelde in de klappen toen ze haar man probeerde te helpen. Dat wilde ze doen met haar paraplu. Maar die was ze al kwijt nog voor ze die goed vast had.

Peumans had geluk dat er net een politiecombi langskwam. Volgens de kranten waren de politiemensen niet vriendelijk en wilden ze de zaak zo laten, maar dat weigerde Jan Peumans. Op het politiekantoor was de ontvangst wel vriendelijk en er werd een proces-verbaal opgesteld dat naar het parket van Luik gestuurd werd.

Uit De Standaard?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyFri Sep 17, 2010 3:11 am

Verbale agressie, structurele agressie, fysieke agressie... Nationalisme is nooit agressie-loos.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyFri Sep 17, 2010 11:27 am

In de gezamenlijke nationale, Belgische pers Wink staat nu het welles-nietes-spelletje tussen de twee protagonisten. Allebei beweren ze het gelijk aan hun kant te hebben. België wordt meer en meer zoals Joegoslavië door de fout van een kleine minderheid heethoofden. Nationalisme is heilig en dus de nieuwe kerk. Zeg niet dat we het niet voorspeld hebben.
Back to top Go down
Boorman




Number of posts : 161
Location : -
Registration date : 2010-07-08

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptyFri Sep 17, 2010 11:43 am

Belgica wrote:
In de gezamenlijke nationale, Belgische pers Wink staat nu het welles-nietes-spelletje tussen de twee protagonisten. Allebei beweren ze het gelijk aan hun kant te hebben. België wordt meer en meer zoals Joegoslavië door de fout van een kleine minderheid heethoofden. Nationalisme is heilig en dus de nieuwe kerk. Zeg niet dat we het niet voorspeld hebben.

Kunt u eens ophouden met altijd en overal Joegoslavië bij te betrekken? Uw argumentatie wordt heus niet indrukwekkender met dit soort groteske overdrijvingen.
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptySat Sep 18, 2010 11:13 am

Diogène wrote:
PC wrote:
Als de reden was dat ze Frans sprak was het geen verkeersagressie maar een taalagressie.
Volgens de politie kon het taalracistische aspect niet bewezen worden (als je al harde bewijzen hebt cf. vorig bericht en de zaak toch geseponeerd wordt, moet je nergens meer van verschieten). En omdat de dader tweemaal met zijn wagen inreed op mijn echtgenote heeft men gemakshalve ervoor geopteerd om het als een verkeersagressie te beschouwen.

Het probleem in België is dat taalracisme officieel niet erkend wordt, hoewel dat perfect strafbaar zou zijn...


Het probleem voor u is, is dat taalracisme nergens erkend wordt omdat het in wezen niet bestaat. Het is niet omdat u een eigen woord uitvindt, dat het begrip daarom ook algemeen gangbaar is.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptySat Sep 18, 2010 11:21 am

PC wrote:
Diogène wrote:
Het probleem in België is dat taalracisme officieel niet erkend wordt, hoewel dat perfect strafbaar zou zijn...

Het probleem voor u is, is dat taalracisme nergens erkend wordt omdat het in wezen niet bestaat. Het is niet omdat u een eigen woord uitvindt, dat het begrip daarom ook algemeen gangbaar is.
Hoe noemt u dan het type agressie waarbij iemand gediscrimineerd of aangevallen wordt omwille van de taal die hij spreekt?

En ook al moet ik u teleurstellen, het Arbitragehof (nu: Grondwettelijk Hof) en/of de Raad van State hebben destijds de wet-Moureaux uitgebreid met de factor "taal".

Dus, in theorie is het in België strafbaar om iemand omwille van zijn (moeder)taal te discrimineren of fysiek aan te vallen...
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  EmptySat Sep 18, 2010 11:29 am

Diogène wrote:
Dus, in theorie is het in België strafbaar om iemand omwille van zijn (moeder)taal te discrimineren of fysiek aan te vallen...

In theorie, misschien wel, maar alleen maar in theorie. Veel akten van taalracisme zijn onstraf en veel mensen (ook de politici) spreken met taal-onverdraagzaamheid in totale strafloosheid.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Sponsored content





Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty
PostSubject: Re: Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé    Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé  Empty

Back to top Go down
 
Peumans (N-VA) aangevallen in Wezet / attaqué à Visé
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Boze Peumans gooit Belgische studenten buiten / Peumans en colère jette des étudiants belges
» Peumans (N-VA) raadt aan zich bij de B.U.B. aan te sluiten - Peumans (N-VA) conseille de rejoindre le B.U.B.
» Agressé pour avoir parlé français à Bruges - Aangevallen wegens Frans spreken in Brugge
» Staatsveiligheid viseert niet alle staatsgevaarlijke partijen - la sûreté de l'Etat ne vise pas tous les partis qui mettent l'Etat en danger
» Peumans, le spécial

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: