Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Het nepotisme groeit

Go down 
+3
tiboo
Diogène
Belgica
7 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 8:31 pm

Rechters worden ook niet verkozen en god weet hoe ze benoemd worden. Ook afschaffen? Idem voor bedrijfsleiders.

Weerom draait de discussie rond een non-probleem (eerst de provincies, nu de Koning). Waarschijnlijk weer eens uit schrik voor de flaminganten. Wel, hebt u dan maar schrik voor de rest van uw leven, Japie ! affraid Very Happy
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 8:32 pm

Wie kritiek heeft op het erfelijk Koningschap omdt het erfelijk is zou op zijn minst het erfelijk staatsburgerschap ook moeten verwerpen. Dan zou ieder mens immers vrij moeten kunnen kiezen van welk land hij staatsburger wordt.

Ja toch hé Japie...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 8:33 pm

Japie wrote:
kyrios wrote:
Japie,

Hoe democratisch is het feit dat wij in België geboren werden ?
Het Belgisch staatsburgerschap dat wij zomaar door erfrecht in de schoot geworpen krijgen.
Enkel door dat geboorterecht genieten wij immers alle voordelen die iemand die de pech heeft om in Biafra geboren te worden moet ontberen.

Niettegenstaande wij niets anders hebben dan ons geboorterecht ( het geboorterecht dat enkel maar van ouder op kind kan overgedragen worden) ontzeggen wij anderen die dit geboorterecht niet hebben de priveleges die gepaard gaan met het Belgisch staatsburgerschap.

Da's weer een ander verhaal Kyrios.
Zolang er nog geen wereldgemeenschap is, zal dat nog even duren.

België kan zo'n wereldgemeenschap zijn in het klein. Begrijpt u nu waarom ik unitarist ben?

Verdorie, ik ga nu nog de opening van ons Belgisch zuidpoolstation missen. Neutral
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 8:37 pm

Belgica wrote:
Rechters worden ook niet verkozen en god weet hoe ze benoemd worden. Ook afschaffen? Idem voor bedrijfsleiders.

Weerom draait de discussie rond een non-probleem (eerst de provincies, nu de Koning). Waarschijnlijk weer eens uit schrik voor de flaminganten. Wel, hebt u dan maar schrik voor de rest van uw leven, Japie ! affraid Very Happy

Ik heb helemaal geen schrik van flaminganten Belgica. Cool
Ik hoef ze althans niet te verketteren als nazi's, fascisten of racisten zoals uw partij dat doet. Wat mij eerder een pure angstreflex lijkt. What a Face

Rechters hebben nog steeds een diploma behaald dat hen in principe gekwalificeerd maakt voor de uitoefening van hun job. Bedrijfsleiders nemen een al dan niet verantwoord risico met eigen of geleend kapitaal, ook hier weer sprake van eigen verdienste.

Wat is de verdienste van een koning? In het juiste kraambed geboren worden...

Overigens, door elke discussie die u niet kan winnen af te doen als een non-probleem maakt u zichzelf weer een beetje meer tot de jocolor van de politiek. Very Happy
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 8:40 pm

kyrios wrote:
Wie kritiek heeft op het erfelijk Koningschap omdt het erfelijk is zou op zijn minst het erfelijk staatsburgerschap ook moeten verwerpen. Dan zou ieder mens immers vrij moeten kunnen kiezen van welk land hij staatsburger wordt.

Ja toch hé Japie...

Daar ben ik dan ook een voorstander van Kyrios. Alleen moet de wereld dan nog heel hard gaan veranderen...
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 9:00 pm

Welaan dan Japie, wie de wereld wil verbeteren begint het best bij zichzelf. Het kraambed waarin we geboren worden zou niet bepalend mogen zijn voor het staatsburgerschap hetwelke we behoren.

De kraambedtheorie is enkel maar geloofwaardig als je ze in haar geheel verkondigd en niet gedeeltelijk daar waar je er gemakshalve je eigen situatie maar niet bij vermeld.

Afschaffing van alle voorrechten die enkel maar het gevolg zijn van erfelijkheid (dus ook al dan niet idiote bedrijfsleiders die toevallig de zoon zijn van enz...).
Om clausibel te zijn zou je je eigen staatsburgerschap eigenlijk publiek moeten verwerpen juist omdat je ze enkel maar door erfrecht heb verkregen.

Zolang we dat niet doen kunnen we ook niet het koningschap in vraag stellen.
Volgens mij is een constitutionele monarchie zoals we die in België kennen perfect op maat van ons land, geen enkele andere staatsvorm lijkt me beter te zijn dan die dewelke we nu kennen.
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 9:06 pm

Daar sla je de bal dan weer mis Kyrios. Waar we geboren worden is inderdaad een louter toevallige lotsbepaling en dus in beginsel oneerlijk. Maar daar valt weinig aan te verhelpen. Tenzij je kiest voor een extreme vorm van meritocratie, waar iedereen slechts op een positie kan komen owv eigen verdiensten. maar dan moet je de hele wereldgemeenschap gaan hervormen.

Maar de staatsvorm van België kunnen we wel veranderen. En het is in mijn ogen belangrijker om een in c oneerlijke staatsvorm af te schaffen en te vervangen door een meer democratische variant. Op die manier is de wereld weer een stukje rechtvaardiger...

Overigens, Kyrios, wie zegt dat ik mijn Belgisch staatsburgerschap zomaar door erfrecht heb verkregen? Wat weet jij eigenlijk van mij?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 9:23 pm

We weten in elk geval dat je tegenstrijdigheden verkondigt. Surprised

Eerst zeg je dat het niet realistisch is om terug te keren naar het unitarisme en nu zeg je dat we in staat zijn de Belgische staatsvorm te veranderen.

Ik kan eerlijk gezegd niet goed meer volgen, maar het zal wel aan mij liggen, hè. Smile
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 10:05 pm

Het lijkt me nogal gemakzuchtig om het ene te verwerpen en te willen veranderen terwijl je daar waar het jezelf betreft je zomaar bij de feiten neerlegt Japie. Helemaal niet consequent zou ik zeggen.
Diegenen die zeggen dat monarchie niet rijmt op democratie, hebben het voor wat ons land betreft alvast bij het verkeerde eind. In België is de Koning immers gebonden aan de spelregels die in de Grondwet zijn opgenomen. Die spelregels kunnen door het parlement gewijzigd worden, indien men daarvoor de nodige meerderheid kan verzamelen. Dat is geenszins ondemocratisch. Integendeel, de monarchie staat steeds onder de democratische controle van het parlement. Wat is daar dan oneerlijk aan ? Oneerlijker dan ons eigen staatsburgerschap ?

Democratisch is ook niet altijd synoniem voor rechtvaardiger, laten we niet vergeten dat het nazi-regime ook op een democratische wijze tot stand is kunnen komen.

Verder weet ik helemaal niets van je dan datgene wat je over jezelf beweert, namelijk dat jij een Belgicist zou zijn die tot nog toe niet heeft ontkend dat zijn staatsburgerschap door erfrecht bepaald is.
Uw oplossingen voor het probleem waarmee we in België worstelen (afschaffing van de provincies, opdeling in taalgemeenschappen) , daarvan is het nuttig te weten dat Vlaamse separatisten al meer dan 80 jaar geleden dit als uitweg zagen om hun onafhankelijkheidsstreven in realiteit om te zetten.

Met de vorming van een derde gewest hebben ze echter geen rekening gehouden. In het bijzonder een derde gewest dat officieel tweetalig (en officieus meertalig) en desondanks wel werkt. Brussel bewijst zo dag na dag dat een meertalig België ook perfect werkbaar zou zijn indien de politieke wil zou bestaan.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptySun Feb 15, 2009 10:08 pm

Dank aan Kyrios voor zijn heldere samenvatting, die ik volledig bijtreed. We wachten op de - hopelijk - verstandige repliek van Japie, de zogenaamde Belgisch-gezinde forummer. Wink
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 12:28 am

Japie wrote:
Belgica wrote:
Rechters worden ook niet verkozen en god weet hoe ze benoemd worden. Ook afschaffen? Idem voor bedrijfsleiders.

Weerom draait de discussie rond een non-probleem (eerst de provincies, nu de Koning). Waarschijnlijk weer eens uit schrik voor de flaminganten. Wel, hebt u dan maar schrik voor de rest van uw leven, Japie ! affraid Very Happy

Ik heb helemaal geen schrik van flaminganten Belgica. Cool
Ik hoef ze althans niet te verketteren als nazi's, fascisten of racisten zoals uw partij dat doet. Wat mij eerder een pure angstreflex lijkt. What a Face

Rechters hebben nog steeds een diploma behaald dat hen in principe gekwalificeerd maakt voor de uitoefening van hun job. Bedrijfsleiders nemen een al dan niet verantwoord risico met eigen of geleend kapitaal, ook hier weer sprake van eigen verdienste.

Wat is de verdienste van een koning? In het juiste kraambed geboren worden...


Kim, de zonen en dochters van "onze" traditionele politici worden ook in het juiste kraambed geboren.
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 11:36 am

Belgica wrote:
We weten in elk geval dat je tegenstrijdigheden verkondigt. Surprised

Eerst zeg je dat het niet realistisch is om terug te keren naar het unitarisme en nu zeg je dat we in staat zijn de Belgische staatsvorm te veranderen.

Ik kan eerlijk gezegd niet goed meer volgen, maar het zal wel aan mij liggen, hè. Smile

Ik zie niet wat daar tegenstrijdig aan is. Je kan perfect de huidige staatsvorm vereenvoudigen zonder terug te keren naar de untaire staat. Dat kan zelfs - en dit is misschien echt een schok voor je - zonder de Belgische staat op te delen. Shocked


Dat je niet meer kan volgen, zal dan wel helemaal aan jou liggen beste Belgica. Ik heb de indruk dat je al een tijdje niet meer mee bent met de realiteit. tongue
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 11:43 am

Bruno wrote:
Japie wrote:
Belgica wrote:
Rechters worden ook niet verkozen en god weet hoe ze benoemd worden. Ook afschaffen? Idem voor bedrijfsleiders.

Weerom draait de discussie rond een non-probleem (eerst de provincies, nu de Koning). Waarschijnlijk weer eens uit schrik voor de flaminganten. Wel, hebt u dan maar schrik voor de rest van uw leven, Japie ! affraid Very Happy

Ik heb helemaal geen schrik van flaminganten Belgica. Cool
Ik hoef ze althans niet te verketteren als nazi's, fascisten of racisten zoals uw partij dat doet. Wat mij eerder een pure angstreflex lijkt. What a Face

Rechters hebben nog steeds een diploma behaald dat hen in principe gekwalificeerd maakt voor de uitoefening van hun job. Bedrijfsleiders nemen een al dan niet verantwoord risico met eigen of geleend kapitaal, ook hier weer sprake van eigen verdienste.

Wat is de verdienste van een koning? In het juiste kraambed geboren worden...


Kim, de zonen en dochters van "onze" traditionele politici worden ook in het juiste kraambed geboren.

Ik heet niet Kim, dus ik weet niet over wie je het hebt

En dan moeten ze nog steeds verkozen worden Bruno, weet je wel, verkiezingen?
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 11:57 am

kyrios wrote:
Het lijkt me nogal gemakzuchtig om het ene te verwerpen en te willen veranderen terwijl je daar waar het jezelf betreft je zomaar bij de feiten neerlegt Japie. Helemaal niet consequent zou ik zeggen.
Diegenen die zeggen dat monarchie niet rijmt op democratie, hebben het voor wat ons land betreft alvast bij het verkeerde eind. In België is de Koning immers gebonden aan de spelregels die in de Grondwet zijn opgenomen. Die spelregels kunnen door het parlement gewijzigd worden, indien men daarvoor de nodige meerderheid kan verzamelen. Dat is geenszins ondemocratisch. Integendeel, de monarchie staat steeds onder de democratische controle van het parlement. Wat is daar dan oneerlijk aan ? Oneerlijker dan ons eigen staatsburgerschap ?

Kijk kyrios, de koning oefent de functie uit van staatshoofd. Ik ben gewoon van mening dat de persoon die deze functie uitoefent democratisch moet worden verkozen. Da's rechtvaardiger dan dat ie die functie krijgt door een soort geboorterecht.

En ja hoor, waar we geboren worden is in c onrechtvaardig voor iedereen. Maar moeten we dan al die onrechtvaardigheden zomaar laten bestaan? En nee hoor, ik leg me niet zomaar bij de feiten neer. Ik wil gewoon ergens beginnen waar het realistisch is om resultaat te boeken.

kyrios wrote:
Democratisch is ook niet altijd synoniem voor rechtvaardiger, laten we niet vergeten dat het nazi-regime ook op een democratische wijze tot stand is kunnen komen.

De dooddoener van alle monarchisten. Hitler is ook democratisch verkozen. Is dat dan een reden om democratie overboord te gooien Kyrios?

kyrios wrote:

Verder weet ik helemaal niets van je dan datgene wat je over jezelf beweert, namelijk dat jij een Belgicist zou zijn die tot nog toe niet heeft ontkend dat zijn staatsburgerschap door erfrecht bepaald is.
Uw oplossingen voor het probleem waarmee we in België worstelen (afschaffing van de provincies, opdeling in taalgemeenschappen) , daarvan is het nuttig te weten dat Vlaamse separatisten al meer dan 80 jaar geleden dit als uitweg zagen om hun onafhankelijkheidsstreven in realiteit om te zetten.
Met de vorming van een derde gewest hebben ze echter geen rekening gehouden. In het bijzonder een derde gewest dat officieel tweetalig (en officieus meertalig) en desondanks wel werkt. Brussel bewijst zo dag na dag dat een meertalig België ook perfect werkbaar zou zijn indien de politieke wil zou bestaan.

Kijk ik ben niet geboren met de Belgische nationaliteit, maar heb deze door puur geluk kunnen verwerven. Ik ben inderdaad een belgicist (kunnen we daar nu even allemaal van uitgaan aub?), dus mijn staatsburgerschap is in feite niet zomaar door erfrecht bepaald. Waardoor ik er wel veel belang aan hecht, want ik weet dat ik geluk heb gehad.

Omdat de separatisten ets in dezelfde trant beweren is mijn oplossing dus sowieso verkeerd? Wel heel erg kortzichtig Kyrios.
Ik aanvaard gewoon het feit dat in België twee grote taalgemeenschappen zijn: nl Franstalig en Nederlandstalig.
Ik besef dat we in België vier bestuursniveaus hebben en dat dat er eentje te veel is, en mij lijkt het provinciale niveau het meest overbodige.
Is dat Vlaams-nationalisme?
Tuurlijk niet.
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 11:59 am

Belgica wrote:
Dank aan Kyrios voor zijn heldere samenvatting, die ik volledig bijtreed. We wachten op de - hopelijk - verstandige repliek van Japie, de zogenaamde Belgisch-gezinde forummer. Wink

Ik wacht nog op uw eerste verstandige repliek zonder smerige insinuaties over mijn belgicisme Evil or Very Mad
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 12:07 pm

Een nationaliteit verwerven door puur geluk? Hoe doe je dat? Door op de lotto te spelen? Laughing

Er zijn naturalisatieprocedures, Kim. Very Happy
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 12:41 pm

Belgica wrote:
Een nationaliteit verwerven door puur geluk? Hoe doe je dat? Door op de lotto te spelen? Laughing

Er zijn naturalisatieprocedures, Kim. Very Happy

Ooit al van adoptie gehoord Belgica? Of bestaat dat niet in dat enge wereldje van jou? Very Happy Laughing

En mijn naam is niet Kim
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 1:55 pm

Japie wrote:
.... Dat kan zelfs - en dit is misschien echt een schok voor je - zonder de Belgische staat op te delen. ..... Ik heb de indruk dat je al een tijdje niet meer mee bent met de realiteit.
En effet.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 3:45 pm

Japie wrote:

Ik zie niet wat daar tegenstrijdig aan is. Je kan perfect de huidige staatsvorm vereenvoudigen zonder terug te keren naar de untaire staat.

Ha, zijt ge dan ook tegen de unitaire gewesten?
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 4:06 pm

Bruno wrote:
Japie wrote:

Ik zie niet wat daar tegenstrijdig aan is. Je kan perfect de huidige staatsvorm vereenvoudigen zonder terug te keren naar de untaire staat.

Ha, zijt ge dan ook tegen de unitaire gewesten?

De gewesten zijn an sich niet unitair omdat ze ondergeschikt zijn aan de federale staat.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 6:37 pm

De zogenaamde "Belgiciste" Japie zou eens moeten weten dat er nog heel wat andere toffe onderwerpen zijn op dit forum waarin ze te keer kan gaan, niet tegen de unitaristen, maar tegen de flaminganten (zoals de draad over het Vlaams-nationaal zangfeest van gisteren). Maar dat doet ze natuurlijk niet...Rolling Eyes
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 6:50 pm

De BUB met haar enorme achterban (10 000 kiezers) meent te mogen zeggen wat 'Belg zijn' is en 'Belgicist zijn' is. Schandalig!

Die opmerkingen over rechters en bedrijfsleiders: dat heeft niets met erfelijkheid te maken. Die mensen hebben een diploma gehaald en/of steun gekregen van een breed publiek (dit heet kapitalisme) en van de aandeelhouders.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 6:55 pm

Quote :
Omdat de separatisten ets in dezelfde trant beweren is mijn oplossing dus sowieso verkeerd? Wel heel erg kortzichtig Kyrios.
Ik aanvaard gewoon het feit dat in België twee grote taalgemeenschappen zijn: nl Franstalig en Nederlandstalig.
Ik besef dat we in België vier bestuursniveaus hebben en dat dat er eentje te veel is, en mij lijkt het provinciale niveau het meest overbodige.
Is dat Vlaams-nationalisme?
Tuurlijk niet.

Voor alle duidelijkheid: ik ben een separatist.

Ik kan u deels volgen in uw redenering. Ik vind het provinciale niveau ook vrij nutteloos.

Anderzijds hebben we 5 bestuurdniveaus (EU, Belgisch, Regionaal, Provinciaal, Gemeentelijk). Ik deel echter dezelfde mening dat we er maar 3 nodig hebben ;-).
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 7:38 pm

Belgica wrote:
De zogenaamde "Belgiciste" Japie zou eens moeten weten dat er nog heel wat andere toffe onderwerpen zijn op dit forum waarin ze te keer kan gaan, niet tegen de unitaristen, maar tegen de flaminganten (zoals de draad over het Vlaams-nationaal zangfeest van gisteren). Maar dat doet ze natuurlijk niet...Rolling Eyes

Belgica

Ten eerste ik bepaal zelf wel in welke draden ik reageer en in welke niet. Of gaat u dat plots ook voor mij bepalen? Zijn uw dictatoriale trekjes zo immens geworden? GELIEVE NIET TE BELEDIGEN OF TE SCHELDEN. EERSTE WAARSCHUWING

Ten tweede ik ben wel degelijk een belgicist. U daarentegen bent het levende bewijs dat het niet volstaat zich te tooien met de driekleur om zich rechtgeaarde belgicist te noemen. Evil or Very Mad

Ten derde zijn het mijn unitaristische "medestanders" die begonnen zijn met te keer te gaan tegen mij (onder meer door mij flamingant te noemen).


PS U heeft dus nog steeds niet door dat ik GEEN VROUW ben, en dat mijn naam NIET KIM is. Ziende blind noemt men dat geek


Last edited by Japie on Mon Feb 16, 2009 8:19 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 EmptyMon Feb 16, 2009 8:16 pm

tiboo wrote:
Quote :
Omdat de separatisten ets in dezelfde trant beweren is mijn oplossing dus sowieso verkeerd? Wel heel erg kortzichtig Kyrios.
Ik aanvaard gewoon het feit dat in België twee grote taalgemeenschappen zijn: nl Franstalig en Nederlandstalig.
Ik besef dat we in België vier bestuursniveaus hebben en dat dat er eentje te veel is, en mij lijkt het provinciale niveau het meest overbodige.
Is dat Vlaams-nationalisme?
Tuurlijk niet.

Voor alle duidelijkheid: ik ben een separatist.

Ik kan u deels volgen in uw redenering. Ik vind het provinciale niveau ook vrij nutteloos.

Anderzijds hebben we 5 bestuurdniveaus (EU, Belgisch, Regionaal, Provinciaal, Gemeentelijk). Ik deel echter dezelfde mening dat we er maar 3 nodig hebben ;-).

Tiboo, het is niet omdat we tegengestelde meningen hebben dat we het over alles oneens moeten zijn. Smile

Waarom ben jij eigenlijk een separatist?
Back to top Go down
Sponsored content





Het nepotisme groeit - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Het nepotisme groeit
Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Aantal stadsbendes in Brussel groeit

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: