Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Het nepotisme groeit

Go down 
+3
tiboo
Diogène
Belgica
7 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 8:24 pm

[quote="Japie"]
Belgica wrote:


PS U heeft dus nog steeds niet door dat ik GEEN VROUW ben, en dat mijn naam NIET KIM is. Ziende blind noemt men dat geek

Je ziet er toch uit als een vrouw, Kim.
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:00 pm

[quote="Bruno"]
Japie wrote:
Belgica wrote:


PS U heeft dus nog steeds niet door dat ik GEEN VROUW ben, en dat mijn naam NIET KIM is. Ziende blind noemt men dat geek

Je ziet er toch uit als een vrouw, Kim.

U heeft mij nog nooit gezien. Ik heet niet Kim. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:10 pm

[quote="Japie"]
Bruno wrote:
Japie wrote:
Belgica wrote:


PS U heeft dus nog steeds niet door dat ik GEEN VROUW ben, en dat mijn naam NIET KIM is. Ziende blind noemt men dat geek

Je ziet er toch uit als een vrouw, Kim.

U heeft mij nog nooit gezien. Ik heet niet Kim. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Jaja, zeg dan je naam hé Rolling Eyes
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:19 pm

Japie - in verband met die erfrechten, indien die me werkelijk als oneerlijk voor de borst zouden stoten dan zou ik daar alvast opteren voor een oplossing daar waar ze voor het meest mensen iets kan betekenen. Het staatsburgerschap van een westers land is hooguit voorbehouden aan 500 miljoen mensen terwijl we een wereldbevolking hebben van 6 miljard. Meer dan 90 % van de wereldbevolking wordt zo uitgesloten van de voordelen die ons geboorterecht ons heeft. Een veel grotere oneerlijkheid dan het non-probleem die de Belgische constitutionele monarchie betekent. En zoals gezegd onze monarchie staat steeds onder de democratische controle van het parlement. Voor wat het verkrijgen van het staatsburgerschap betreft, daar bestaat er geen enkele democratische controle op. In feite is het staatsburgerschap zo een veel ondemocratischer toestand dan de monarchie zoals we die in België kennen.

Waar heb ik ergens beweert dat ik de democratie overboord zou willen gooien ? Een democratisch bewind geniet ook mijn voorkeur, ik heb enkel gezegd dat de democratie niet altijd synoniem is aan rechtvaardiger en er een voorbeeld bijgevoegd.

Verder heb ik ook niet beweerd dat je oplossingen sowieso verkeerd zouden zijn enkel maar omdat separatisten iets in dezelfde trant beweren. Ik heb enkel gezegd dat dit nuttig kan zijn om te weten, ik laat het aan jou zelf om daar gevolgtrekkingen uit op te maken.

als je zegt "Ik aanvaard gewoon dat in de Belgische realiteit de taalgemeenschappen de beste basis zijn voor het bestuursniveau tussen de federale overheid en het lokale gemeentebestuur." hoe kan je dat dan aantonen. Hebben die taalgemeenschappen dan sinds hun ontstaan gezorgd voor een beter, efficiënter, goedkoper, transparanter en eenvoudiger bestuur.
Ik heb de evolutie meegemaakt en kan uit ervaring spreken als ik zeg dat dit niet het geval is.
De taalgemeenschappen zijn een dure bron van conflictpolitiek gebleken, waarom zouden de provincies naar analogie met de Zwitserse kantons niet de beste basis kunnen zijn voor het bestuursniveau tussen de Belgische overheid en het lokale gemeentebestuur?

En tenslotte waar heb ik jou uitlatingen ergens vergeleken met Vlaams-Nationalisme ?
Back to top Go down
Wolf




Number of posts : 54
Location : Herent
Registration date : 2008-12-14

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:35 pm

Zonder al te diep in te gaan op de historische context, moet je toch weten dat de communautaire conflicten al voor de federalisering bestonden. Het federalisme was een poging om deze op te lossen, niet de oorzaak. Of het de juiste was, laat ik in het midden.

Maar zoals ik al aangaf stoort het huidige systeem me niet. Er is nog geen enkel zinnig argument tegen het federalisme gegeven, enkel slogans (vb. "duur", maar dat is niet bewezen; rascisitsch, hoezo?; ...). Ik kan alleen maar vaststellen dat ik tamelijk tevreden ben over de Vlaamse regering en hun beleid. Het sociaal-economisch beleid is wat mij interesseert, de rest is bijkomstig.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:39 pm

Japie wrote:
Belgica wrote:
De zogenaamde "Belgiciste" Japie zou eens moeten weten dat er nog heel wat andere toffe onderwerpen zijn op dit forum waarin ze te keer kan gaan, niet tegen de unitaristen, maar tegen de flaminganten (zoals de draad over het Vlaams-nationaal zangfeest van gisteren). Maar dat doet ze natuurlijk niet...Rolling Eyes

Belgica

Ten eerste ik bepaal zelf wel in welke draden ik reageer en in welke niet. Of gaat u dat plots ook voor mij bepalen?

Ten tweede ik ben wel degelijk een belgicist. U daarentegen bent het levende bewijs dat het niet volstaat zich te tooien met de driekleur om zich rechtgeaarde belgicist te noemen. Evil or Very Mad

Ten derde zijn het mijn unitaristische "medestanders" die begonnen zijn met te keer te gaan tegen mij (onder meer door mij flamingant te noemen).


PS U heeft dus nog steeds niet door dat ik GEEN VROUW ben, en dat mijn naam NIET KIM is. Ziende blind noemt men dat geek

Je doet wat je wil, Kim Roovers (of wie je ook bent), maar ik heb nog het recht om je gedrag te beschrijven. Zeker op het forum van mijn eigen partij, waar jij te gast bent ! Smile

Ik zou je toch willen vragen enige beleefdheid aan de dag te leggen. Ik weet dat flaminganten en pseudo-Belgisch-gezinden het daar moeilijk mee hebben, maar doe toch maar eens moeite. Je kan het. Ik weet het. Wink Ik zeg het nogmaals: wij hebben hier steeds zeer beschaafde discussies gevoerd en we wensen niet dat dit een scheldforum wordt. Anders wordt er ingegrepen.
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 11:45 pm

Belgica wrote:
Japie wrote:
Belgica wrote:
De zogenaamde "Belgiciste" Japie zou eens moeten weten dat er nog heel wat andere toffe onderwerpen zijn op dit forum waarin ze te keer kan gaan, niet tegen de unitaristen, maar tegen de flaminganten (zoals de draad over het Vlaams-nationaal zangfeest van gisteren). Maar dat doet ze natuurlijk niet...Rolling Eyes

Belgica

Ten eerste ik bepaal zelf wel in welke draden ik reageer en in welke niet. Of gaat u dat plots ook voor mij bepalen?

Ten tweede ik ben wel degelijk een belgicist. U daarentegen bent het levende bewijs dat het niet volstaat zich te tooien met de driekleur om zich rechtgeaarde belgicist te noemen. Evil or Very Mad

Ten derde zijn het mijn unitaristische "medestanders" die begonnen zijn met te keer te gaan tegen mij (onder meer door mij flamingant te noemen).


PS U heeft dus nog steeds niet door dat ik GEEN VROUW ben, en dat mijn naam NIET KIM is. Ziende blind noemt men dat geek

Je doet wat je wil, Kim Roovers (of wie je ook bent), maar ik heb nog het recht om je gedrag te beschrijven. Zeker op het forum van mijn eigen partij, waar jij te gast bent ! Smile

Ik zou je toch willen vragen enige beleefdheid aan de dag te leggen. Ik weet dat flaminganten en pseudo-Belgisch-gezinden het daar moeilijk mee hebben, maar doe toch maar eens moeite. Je kan het. Ik weet het. Wink Ik zeg het nogmaals: wij hebben hier steeds zeer beschaafde discussies gevoerd en we wensen niet dat dit een scheldforum wordt. Anders wordt er ingegrepen.

Ik ben Kim Roovers niet! Ik heb geen idee wie die vrouw is. Dringt dat nu zo moeilijk tot jullie door?

Ik leg evenveel beleefdheid aan de dag als ik zelf krijg. Rolling Eyes
Het is niet omdat het uw forum is, dat u zomaar mensen mag beledigen zonder enig weerkwerk te verwachten. Of is dat de bedoeling hier? Evil or Very Mad
En welke zijn die "beschaafde discussies" dan wel? Elkaar proberen te overtreffen in het bewieroken van een reeds lang vervlogen tijd. Elkaar de loef afsteken met spitsvondige vergelijkingen tussen flaminganten/wallinganten en nazi's?

Daar doe ik niet aan mee.
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 11:48 pm

[quote="Bruno"]
Japie wrote:
Bruno wrote:
Japie wrote:
Belgica wrote:


PS U heeft dus nog steeds niet door dat ik GEEN VROUW ben, en dat mijn naam NIET KIM is. Ziende blind noemt men dat geek

Je ziet er toch uit als een vrouw, Kim.

U heeft mij nog nooit gezien. Ik heet niet Kim. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Jaja, zeg dan je naam hé Rolling Eyes

Ik heb nergens gelezen dat dit verplicht is Rolling Eyes
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 11:50 pm

Japie, heb je misschien ook positieve Belgisch-gezinde boodschap te brengen? Smile
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 11:58 pm

Belgica wrote:
Japie, heb je misschien ook positieve Belgisch-gezinde boodschap te brengen? Smile

Lees mijn postings!

Maar bon, wil je positivisme, je krijgt positivisme.(het is jouw forum Rolling Eyes )

Jullie persbericht over de verloederde Plantentuin van Meise was zeer geslaagd en de nagel op de kop (grotendeels dan toch). Alleen halen jullie er de media niet mee. Waarom? Omdat het al in alle media was gecoverd. Als politieke en belgicistische partij zou je zo'n dossier juist aan de media moeten overhandigen. Dat had jullie heel wat positieve publiciteit kunnen opleveren.

Voorts snap ik niet dat een eenvoudige vrouw (een ambtenaar uit Nijvel dacht ik) er in slaagt om pakweg 100.000 man op straat te krijgen VOOR België en dat er bij jullie acties zo weinig mensen komen opdagen. Kunnen jullie niet beter mobiliseren?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 12:35 am

Japie wrote:
Belgica wrote:
Japie, heb je misschien ook positieve Belgisch-gezinde boodschap te brengen? Smile

Lees mijn postings!

Maar bon, wil je positivisme, je krijgt positivisme.(het is jouw forum Rolling Eyes )

Jullie persbericht over de verloederde Plantentuin van Meise was zeer geslaagd en de nagel op de kop (grotendeels dan toch). Alleen halen jullie er de media niet mee. Waarom? Omdat het al in alle media was gecoverd. Als politieke en belgicistische partij zou je zo'n dossier juist aan de media moeten overhandigen. Dat had jullie heel wat positieve publiciteit kunnen opleveren.

Voorts snap ik niet dat een eenvoudige vrouw (een ambtenaar uit Nijvel dacht ik) er in slaagt om pakweg 100.000 man op straat te krijgen VOOR België en dat er bij jullie acties zo weinig mensen komen opdagen. Kunnen jullie niet beter mobiliseren?

Ach ja, het is allemaal onze fout natuurlijk... Zeg je dat ook aan je vrienden van BPlus want die mobiliseren toch ook wel 100.000 man op straat, niet ? Very Happy

Maar toch bedankt dat je nog iets goed vindt aan onze berichten. Het is dus niet allemaal kommer en kwel. Misschien kan je even over de Nationale Plantentuin in discussie treden met Tiboo? Very Happy
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 5:22 am

100 000 man, waarvan 90 000 Franstaligen. Uiteraard hebben die verlatingsangst, Vlaanderen is immers de wereldkampioen van de solidariteit...

En de nationale plantentuin is het minste van mijn zorgen. Mij interesseert eerder de jeugdcriminaliteit, de belachelijk lage participatiegraad in België (60 %), het aantal overheidsmensen (belachelijk hoog, vooral in Wallonië), de slechte aanpak van de crisis door de federale regering...
België faalt! Ik zeg niet dat Vlaanderen het sowiso beter gaat doen, maar slechter is simpelweg ONmogelijk!
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 11:49 am

Belgica wrote:
Japie wrote:
Belgica wrote:
Japie, heb je misschien ook positieve Belgisch-gezinde boodschap te brengen? Smile

Lees mijn postings!

Maar bon, wil je positivisme, je krijgt positivisme.(het is jouw forum Rolling Eyes )

Jullie persbericht over de verloederde Plantentuin van Meise was zeer geslaagd en de nagel op de kop (grotendeels dan toch). Alleen halen jullie er de media niet mee. Waarom? Omdat het al in alle media was gecoverd. Als politieke en belgicistische partij zou je zo'n dossier juist aan de media moeten overhandigen. Dat had jullie heel wat positieve publiciteit kunnen opleveren.

Voorts snap ik niet dat een eenvoudige vrouw (een ambtenaar uit Nijvel dacht ik) er in slaagt om pakweg 100.000 man op straat te krijgen VOOR België en dat er bij jullie acties zo weinig mensen komen opdagen. Kunnen jullie niet beter mobiliseren?

Ach ja, het is allemaal onze fout natuurlijk... Zeg je dat ook aan je vrienden van BPlus want die mobiliseren toch ook wel 100.000 man op straat, niet ? Very Happy

Maar toch bedankt dat je nog iets goed vindt aan onze berichten. Het is dus niet allemaal kommer en kwel. Misschien kan je even over de Nationale Plantentuin in discussie treden met Tiboo? Very Happy

U bent echt wel hardleers he Rolling Eyes

Ik heb geen banden met Bplus, ik weet alleen dat het ook belgicisten zijn. Maar blijkbaar zijn zij ook al gezworen vijanden van u. confused

Ik probeer u goede raad te geven, maar blijkbaar hebt u die niet nodig. U weet het immers allemaal zoveel beter Rolling Eyes
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 11:57 am

tiboo wrote:
100 000 man, waarvan 90 000 Franstaligen. Uiteraard hebben die verlatingsangst, Vlaanderen is immers de wereldkampioen van de solidariteit...

En de nationale plantentuin is het minste van mijn zorgen. Mij interesseert eerder de jeugdcriminaliteit, de belachelijk lage participatiegraad in België (60 %), het aantal overheidsmensen (belachelijk hoog, vooral in Wallonië), de slechte aanpak van de crisis door de federale regering...
België faalt! Ik zeg niet dat Vlaanderen het sowiso beter gaat doen, maar slechter is simpelweg ONmogelijk!

Uiteraard hebben die mensen verlatingsangst. Zij zullen het economische slachtoffer worden van een splitsing.
Een vraagje Tiboo, ben je eigenlijk voor ontwikkelingssamenwerking?
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 2:20 pm

Japie - in verband met die erfrechten, indien die me werkelijk als oneerlijk voor de borst zouden stoten dan zou ik daar alvast opteren voor een oplossing daar waar ze voor het meest mensen iets kan betekenen. Het staatsburgerschap van een westers land is hooguit voorbehouden aan 500 miljoen mensen terwijl we een wereldbevolking hebben van 6 miljard. Meer dan 90 % van de wereldbevolking wordt zo uitgesloten van de voordelen die ons geboorterecht ons heeft. Een veel grotere oneerlijkheid dan het non-probleem die de Belgische constitutionele monarchie betekent. En zoals gezegd onze monarchie staat steeds onder de democratische controle van het parlement. Voor wat het verkrijgen van het staatsburgerschap betreft, daar bestaat er geen enkele democratische controle op. In feite is het staatsburgerschap zo een veel ondemocratischer toestand dan de monarchie zoals we die in België kennen.

Waar heb ik ergens beweert dat ik de democratie overboord zou willen gooien ? Een democratisch bewind geniet ook mijn voorkeur, ik heb enkel gezegd dat de democratie niet altijd synoniem is aan rechtvaardiger en er een voorbeeld bijgevoegd.

Verder heb ik ook niet beweerd dat je oplossingen sowieso verkeerd zouden zijn enkel maar omdat separatisten iets in dezelfde trant beweren. Ik heb enkel gezegd dat dit nuttig kan zijn om te weten, ik laat het aan jou zelf om daar gevolgtrekkingen uit op te maken.

als je zegt "Ik aanvaard gewoon dat in de Belgische realiteit de taalgemeenschappen de beste basis zijn voor het bestuursniveau tussen de federale overheid en het lokale gemeentebestuur." hoe kan je dat dan aantonen. Hebben die taalgemeenschappen dan sinds hun ontstaan gezorgd voor een beter, efficiënter, goedkoper, transparanter en eenvoudiger bestuur.
Ik heb de evolutie meegemaakt en kan uit ervaring spreken als ik zeg dat dit niet het geval is.
De taalgemeenschappen zijn een dure bron van conflictpolitiek gebleken, waarom zouden de provincies naar analogie met de Zwitserse kantons niet de beste basis kunnen zijn voor het bestuursniveau tussen de Belgische overheid en het lokale gemeentebestuur?

En tenslotte waar heb ik jou uitlatingen ergens vergeleken met Vlaams-Nationalisme ?
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 3:32 pm

kyrios wrote:
[size=12] Japie - in verband met die erfrechten, indien die me werkelijk als oneerlijk voor de borst zouden stoten dan zou ik daar alvast opteren voor een oplossing daar waar ze voor het meest mensen iets kan betekenen. Het staatsburgerschap van een westers land is hooguit voorbehouden aan 500 miljoen mensen terwijl we een wereldbevolking hebben van 6 miljard. Meer dan 90 % van de wereldbevolking wordt zo uitgesloten van de voordelen die ons geboorterecht ons heeft. Een veel grotere oneerlijkheid dan het non-probleem die de Belgische constitutionele monarchie betekent. En zoals gezegd onze monarchie staat steeds onder de democratische controle van het parlement. Voor wat het verkrijgen van het staatsburgerschap betreft, daar bestaat er geen enkele democratische controle op. In feite is het staatsburgerschap zo een veel ondemocratischer toestand dan de monarchie zoals we die in België kennen. [size]

Tja Kyrios, als men zo redeneert hoeft men geen enkel probleem of onrechtvaardigheid op te lossen. Er zal altijd wel een groter probleem of frappantere onrechtvaardigheid te vinden zijn. Een non-argument dus.

kyrios wrote:
[size=12] Waar heb ik ergens beweert dat ik de democratie overboord zou willen gooien ? Een democratisch bewind geniet ook mijn voorkeur, ik heb enkel gezegd dat de democratie niet altijd synoniem is aan rechtvaardiger en er een voorbeeld bijgevoegd. [size]

Heb ik beweerd dat u de democratie overrboord wil gooien? Ik vind het gewoon zeer zwak van de monarchisten om telkens weer met figuren als Hitler en Stalin te komen aandraven als men hen wijst op het ondemocratisch karakter van de monarchie.

kyrios wrote:
[size=12] Verder heb ik ook niet beweerd dat je oplossingen sowieso verkeerd zouden zijn enkel maar omdat separatisten iets in dezelfde trant beweren. Ik heb enkel gezegd dat dit nuttig kan zijn om te weten, ik laat het aan jou zelf om daar gevolgtrekkingen uit op te maken.[size]

Ik zie daar het nut niet van in.
Tenzij ik zou moeten geloven dat alles wat separatisten zeggen sowieso verkeerd is

[quote="kyrios"][font=Verdana][size=12]
als je zegt "Ik aanvaard gewoon dat in de Belgische realiteit de taalgemeenschappen de beste basis zijn voor het bestuursniveau tussen de federale overheid en het lokale gemeentebestuur." hoe kan je dat dan aantonen. Hebben die taalgemeenschappen dan sinds hun ontstaan gezorgd voor een beter, efficiënter, goedkoper, transparanter en eenvoudiger bestuur.
Ik heb de evolutie meegemaakt en kan uit ervaring spreken als ik zeg dat dit niet het geval is.
De taalgemeenschappen zijn een dure bron van conflictpolitiek gebleken, waarom zouden de provincies naar analogie met de Zwitserse kantons niet de beste basis kunnen zijn voor het bestuursniveau tussen de Belgische overheid en het lokale gemeentebestuur?[quote="kyrios"][font=Verdana][color=darkblue][size=12]

[color=black]Tja andere mensen hebben diezelfde evolutie evolutie meegemaakt Kyrios en zij komen tot tegenovergesteld conclusies. Tot zover dus de waarde van persoonlijke ervaring...

En waarom kunnen de taalgemeenschappen die rol van de Zwitserse kantons niet overnemen Kyrios?


[quote="kyrios"]
En tenslotte waar heb ik jou uitlatingen ergens vergeleken met Vlaams-Nationalisme ?

Waar heb ik dat beweerd?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 5:05 pm

Quote :
En waarom kunnen de taalgemeenschappen die rol van de Zwitserse kantons niet overnemen

De Zwitserse kantons zijn met 26, waarvan verscheidene meertalig. Er is nog nooit in de geschiedenis een federatie met minder dan 6 entiteiten en/of een federatie die ingedeeld was op 'etnische' criteria die zichzelf heeft overleefd.
Back to top Go down
Guest
Guest




Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 5:57 pm

Bruno wrote:
Quote :
En waarom kunnen de taalgemeenschappen die rol van de Zwitserse kantons niet overnemen

De Zwitserse kantons zijn met 26, waarvan verscheidene meertalig. Er is nog nooit in de geschiedenis een federatie met minder dan 6 entiteiten en/of een federatie die ingedeeld was op 'etnische' criteria die zichzelf heeft overleefd.

Exact vier van de 26 kantons zijn meertalig. Maar da's het punt niet.
En dan? Er was nog nooit in de geschiedenis van de VS een zwarte verkozen tot president...
beschouwt u Vlamingen en Walen als etnisch verschillend?
Back to top Go down
Sponsored content





Het nepotisme groeit - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Het nepotisme groeit   Het nepotisme groeit - Page 3 Empty

Back to top Go down
 
Het nepotisme groeit
Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Aantal stadsbendes in Brussel groeit

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: