Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Fijnstof: een groot probleem

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Fijnstof: een groot probleem Empty
PostSubject: Fijnstof: een groot probleem   Fijnstof: een groot probleem EmptySun Apr 05, 2009 4:21 pm

Dit stoort me erg:

DE STANDAARD

Fijnstofnorm voor 2009 al overschreden op twee plaatsen

zondag 05 april 2009Bron: belga Auteur: llc
marc herremans

BRUSSEL - Na amper drie maanden hebben al twee meetpunten in België - Ruisbroek en Luik - de Europese fijnstofnorm voor heel 2009 overschreden. Dat blijkt zondag uit gegevens op de website van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (IRCEL).

Volgens de Europese Unie mag een gemeente jaarlijks maximaal 35 dagen de norm van 50 microgram per kubieke meter overschrijden. Dat is begin april al gebeurd in Ruisbroek en Luik, waar de fijnstofnorm telkens al 36 dagen werd overschreden.

Op nog zeven plaatsen (Roeselare, Zwijndrecht, Evergem, Sint-Kruiswinkel, Haren, Oostrozebeke en Vilvoorde) werd de norm al meer dan dertig keer overschreden.

Dat er nu al normoverschrijdingen zijn, is niet zo verwonderlijk. Begin januari waren er al verschillende dagen met smogalarm ten gevolge van hoge fijnstofconcentraties.

Over heel 2008 werd de Europese jaarnorm voor fijn stof op vijftien plaatsen in België overschreden. Dat was een halvering tegenover de jaren ervoor en de beste prestatie sinds eind jaren negentig.


Ik ben niet voor een snelheidsbeperking op autosnelwegen, integendeel zelfs, maar wel voor het maximaal uitbouwen van het openbaar vervoer in de grote steden. Dit moet NU gebeuren.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Fijnstof: een groot probleem Empty
PostSubject: Re: Fijnstof: een groot probleem   Fijnstof: een groot probleem EmptyMon Apr 06, 2009 4:15 pm

Uiteraard moet het fijn stof naar beneden, ik denk dat iedereen het daar over eens is.
Zodra ik een eigen auto heb, ga ik bijna nooit meer het openbaar vervoer nemen.

Ik fiets sneller van Westmalle naar Leuven (84 km) dan wanneer ik ga met het openbaar vervoer. Dat is toch 'stof' tot nadenken. Bovendien heb ik nog vele andere klachten, voornamelijk van NMBS.
-Gisteren moest ik twee keer overstappen op een rechtstreekse trein. Reden? Omdat ze zo terug op schema konden rijden. En dan maar fier zijn dat ze "meer op tijd rijden". Wiselen is ambetant (zeker als je 3 stukken bagage met je meedraagt + ik heb er mijn bus voor gemist
-Onvriendelijke behandeling van klanten (al meermaals meegemaakt), zonder reden. Zelfs indien er een reden is, gaan ze er meestal over: bv mijn zus die een zware boete kreeg omdat ze met de punt van haar schoen op een zetel rustte. Zonder waarschuwing de bon op. Zwartrijders die de conducteurs bedreigen, moeten zelfs hun ticket niet betalen. Mooi mooi. Twee maten, twee gewichten.
-Stakingen, verschillende malen per jaar. Vorig jaar heb ik 5 keer een thesisinterview moeten afmelden, wegens laattijdig aangekondigde stakingen. Bovendien ben ik een 5tal keer niet naar huis kunnen komen, wegens stakingen.
-Kleine treinen op vrijdag van Leuven naar Antwerpen (en zondag omgekeerd), nochtans twee grote steden in Vlaanderen. Zelf heb ik nog maar zelden een zitplaats gehad. Méér nog: ik heb al meermaals in een overvolle tussenruimte gestaan: 20 mensen + bagage op 10 m2. Niet echt aangenaam.

Geef mij maar milieuvriendelijke auto's. Steek geld in onderzoek, want ik denk dat velen er dezelfde mening als ik op nahouden...
Back to top Go down
 
Fijnstof: een groot probleem
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» WAT IS HET PROBLEEM EIGENLIJK ? QUEL EST ENFIN LE PROBLEME?
» Aucun problème en périphérie - Geen enkel probleem in de rand
» GROOT-LIMBURG?
» NV-A verdiende winnaar van de verkiezingen!!!
» NIEUW ITITIATIEF: GROOT-BXL

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: