Joris
Number of posts : 45 Location : Leuven Registration date : 2009-06-08
| Subject: Iemand een idee van het nut ? Wed Jun 10, 2009 11:01 pm | |
| Eens een vraag die niks met B/Vl te maken heeft. Wat is het nut dat de D-taligen moeten gaan stemmen voor europa ? Ze krijgen toch 0 zetels, maar toch moeten ze gaan stemmen, moeten de stemmen geteld worden ... | |
|
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Iemand een idee van het nut ? Wed Jun 10, 2009 11:02 pm | |
| - Joris wrote:
- Eens een vraag die niks met B/Vl te maken heeft.
Wat is het nut dat de D-taligen moeten gaan stemmen voor europa ? Ze krijgen toch 0 zetels, maar toch moeten ze gaan stemmen, moeten de stemmen geteld worden ... Die stemmen tellen bij die van de Franse taalgroep, meen ik. | |
|
Joris
| Subject: Re: Iemand een idee van het nut ? Wed Jun 10, 2009 11:05 pm | |
| - Bruno wrote:
- Joris wrote:
- Eens een vraag die niks met B/Vl te maken heeft.
Wat is het nut dat de D-taligen moeten gaan stemmen voor europa ? Ze krijgen toch 0 zetels, maar toch moeten ze gaan stemmen, moeten de stemmen geteld worden ... Die stemmen tellen bij die van de Franse taalgroep, meen ik. Hmm, lijkt me bizar. (maar zeg nooit nooit) Zal eens zien of ik ergens iets meer info kan vinden. Anders is het wel een mooie verspilling van geld (beetje) & moeten de mensen die de stemmen moeten tellen echt wel denken: wat een tijdverspilling. | |
|
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Iemand een idee van het nut ? Wed Jun 10, 2009 11:52 pm | |
| - Joris wrote:
- Wat is het nut dat de D-taligen moeten gaan stemmen voor europa ? Ze krijgen toch 0 zetels, maar toch moeten ze gaan stemmen, moeten de stemmen geteld worden ...
De reden is hierboven gegeven, maar verder wil ik benadrukken dat aangezien de Europese en gemeenschapsverkiezingen samenvallen, het niet zinloos is dat onze Duitstalige landgenoten die dag stemmen en dat de kosten dus niet zo hoog zijn. | |
|
Joris
| Subject: Re: Iemand een idee van het nut ? Wed Jun 10, 2009 11:59 pm | |
| - Diogène wrote:
- Joris wrote:
- Wat is het nut dat de D-taligen moeten gaan stemmen voor europa ? Ze krijgen toch 0 zetels, maar toch moeten ze gaan stemmen, moeten de stemmen geteld worden ...
De reden is hierboven gegeven, maar verder wil ik benadrukken dat aangezien de Europese en gemeenschapsverkiezingen samenvallen, het niet zinloos is dat onze Duitstalige landgenoten die dag stemmen en dat de kosten dus niet zo hoog zijn. daarom stond er ook een beetje, die paar stembrieven meer of minder gaan inderdaad de zaak niet uitmaken. Wel verloren tijd, stemmen tellen van partijen waarvan toch niemand een verkozene zal hebben. | |
|
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Iemand een idee van het nut ? Thu Jun 11, 2009 12:00 am | |
| - Joris wrote:
- Wel verloren tijd, stemmen tellen van partijen waarvan toch niemand een verkozene zal hebben.
Dat is democratie... | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: Iemand een idee van het nut ? | |
| |
|