Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"

Go down 
+6
Sprakeloos
Diogène
RADIKAAL
Bruno
tiboo
Belgica
10 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyThu Jul 02, 2009 8:30 pm

Bij de VLD willen ze zich vooral niets als Franstalig afschilderen. Dat schijnt daar de grootste kwaliteit te zijn. Zo zegt Aimé Antheunis, ex-bondscoach van de Rode Duivers, over Filip Antheunis, volksvertegenwoordiger van de VLD:

bron website Filip Antheunis:

Hoe sta je tegenover Filips politieke carrière?

Aimé Anthuenis

Filip is in de voetsporen van zijn vader gestapt en dat is niet altijd een voordeel. De vergelijking wordt al te vlug gemaakt. Ik zie dat Filip er bijzonder goed in slaagt zijn eigen weg te maken, misschien met andere accenten. Net als bij mijn broer Georges merk ik ook bij Filip duidelijk sociale bewogenheid. Filip en zijn vader zijn geen patronale liberalen, geen franskiljons van weleer. Het zijn sociaal-liberalen die bij heel wat andere partijen aansluiting vinden.


Franskiljons is immers per definitie slecht en a-sociaal.

Hoe primitief kunnen de flaminganten toch zijn...
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyThu Jul 02, 2009 8:53 pm

Franskiljons (zeker diegenen waar hij op doelt) spreken Frans om zich te onderscheiden van de rest, zoals de voorname Romeinen vroeger Grieks spraken. De Franskiljons van PVV kwamen uit rijke, liberale families die aan deze criteria voldoen.

In dat opzicht vind ik (dat soort) Franskiljons dikke nekken, zijn ze a-sociaal en moet ik er niet veel van weten.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyThu Jul 02, 2009 11:03 pm

tiboo wrote:
Franskiljons (zeker diegenen waar hij op doelt) spreken Frans om zich te onderscheiden van de rest, zoals de voorname Romeinen vroeger Grieks spraken. De Franskiljons van PVV kwamen uit rijke, liberale families die aan deze criteria voldoen.

In dat opzicht vind ik (dat soort) Franskiljons dikke nekken, zijn ze a-sociaal en moet ik er niet veel van weten.

Ik moet ook niet weten van uw soort en pleit voor een humane doch kordate oplossing van het Vlaamsnationale vraagstuk. Groot meer, gezellig huis, lekker wijntje Cool
Back to top Go down
RADIKAAL




Number of posts : 270
Location : BELGISTAN
Registration date : 2008-11-23

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyThu Jul 02, 2009 11:05 pm

Bruno wrote:
tiboo wrote:
Franskiljons (zeker diegenen waar hij op doelt) spreken Frans om zich te onderscheiden van de rest, zoals de voorname Romeinen vroeger Grieks spraken. De Franskiljons van PVV kwamen uit rijke, liberale families die aan deze criteria voldoen.

In dat opzicht vind ik (dat soort) Franskiljons dikke nekken, zijn ze a-sociaal en moet ik er niet veel van weten.

Ik moet ook niet weten van uw soort en pleit voor een humane doch kordate oplossing van het Vlaamsnationale vraagstuk. Groot meer, gezellig huis, lekker wijntje Cool

Ach, Bruno, ge stelt het zéér scherp. Gelukkig begrijpt niemand het. Wink
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyThu Jul 02, 2009 11:44 pm

Bruno wrote:
Ik moet ook niet weten van uw soort en pleit voor een humane doch kordate oplossing van het Vlaamsnationale vraagstuk. Groot meer, gezellig huis, lekker wijntje Cool
@ Belgica, cautionnez-vous de tels propos... qui ne sont pas à propos?

Je croyais la hâche de guerre enterrée, mais Bruno continue de provoquer, trouvez-vous pareille attitude normale?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyFri Jul 03, 2009 12:24 am

Diogène wrote:
Bruno wrote:
Ik moet ook niet weten van uw soort en pleit voor een humane doch kordate oplossing van het Vlaamsnationale vraagstuk. Groot meer, gezellig huis, lekker wijntje Cool
@ Belgica, cautionnez-vous de tels propos... qui ne sont pas à propos?

Je croyais la hâche de guerre enterrée, mais Bruno continue de provoquer, trouvez-vous pareille attitude normale?

Il faut qu'on me banisse Cool
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyFri Jul 03, 2009 10:59 am

Bruno wrote:
tiboo wrote:
Franskiljons (zeker diegenen waar hij op doelt) spreken Frans om zich te onderscheiden van de rest, zoals de voorname Romeinen vroeger Grieks spraken. De Franskiljons van PVV kwamen uit rijke, liberale families die aan deze criteria voldoen.

In dat opzicht vind ik (dat soort) Franskiljons dikke nekken, zijn ze a-sociaal en moet ik er niet veel van weten.

Ik moet ook niet weten van uw soort en pleit voor een humane doch kordate oplossing van het Vlaamsnationale vraagstuk. Groot meer, gezellig huis, lekker wijntje Cool

In België zijn er geen grote meren, geen echt gezellige huizen (toch niet het doorsnee), en lekkere wijntjes, vooral import!
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyFri Jul 03, 2009 11:01 am

tiboo wrote:
Franskiljons (zeker diegenen waar hij op doelt) spreken Frans om zich te onderscheiden van de rest, zoals de voorname Romeinen vroeger Grieks spraken. De Franskiljons van PVV kwamen uit rijke, liberale families die aan deze criteria voldoen.

In dat opzicht vind ik (dat soort) Franskiljons dikke nekken, zijn ze a-sociaal en moet ik er niet veel van weten.

Wat bedoelt Tiboo met 'dat soort'? Zijn er dan andere soorten (geweest)?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyFri Jul 03, 2009 12:20 pm

Sprakeloos wrote:
tiboo wrote:
Franskiljons (zeker diegenen waar hij op doelt) spreken Frans om zich te onderscheiden van de rest, zoals de voorname Romeinen vroeger Grieks spraken. De Franskiljons van PVV kwamen uit rijke, liberale families die aan deze criteria voldoen.

In dat opzicht vind ik (dat soort) Franskiljons dikke nekken, zijn ze a-sociaal en moet ik er niet veel van weten.

Wat bedoelt Tiboo met 'dat soort'? Zijn er dan andere soorten (geweest)?

Ik vermoed dat hij met dat soort, mensen als Woeste bedoelt. Daens is (was) bij ons verplicht op school.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyFri Jul 03, 2009 12:44 pm

Sprakeloos wrote:
Bruno wrote:
tiboo wrote:
Franskiljons (zeker diegenen waar hij op doelt) spreken Frans om zich te onderscheiden van de rest, zoals de voorname Romeinen vroeger Grieks spraken. De Franskiljons van PVV kwamen uit rijke, liberale families die aan deze criteria voldoen.

In dat opzicht vind ik (dat soort) Franskiljons dikke nekken, zijn ze a-sociaal en moet ik er niet veel van weten.

Ik moet ook niet weten van uw soort en pleit voor een humane doch kordate oplossing van het Vlaamsnationale vraagstuk. Groot meer, gezellig huis, lekker wijntje Cool

In België zijn er geen grote meren, geen echt gezellige huizen (toch niet het doorsnee), en lekkere wijntjes, vooral import!

Wacht maar af. Nog enkele jaartjes opwarming van de aarde, en de Belgische wijnstreken zijn een feit Cool
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyFri Jul 03, 2009 1:59 pm

Ik vind persoonlijk franskiljons ongezellige mensen met verstarde geesten, in dat opzicht zijn ze karakterieel geheel gelijkwaardig aan de flaminganten. Vergeet niet dat er ook in die middens een soort van dikkenekkerig gedrag bestaat waarbij dit type uit principe weigert om in Brussel Frans te spreken, zelfs als ze er toe in staat zijn.

Vandaag de dag is zulk een haantjesgedrag pas ouderwets. Brussel bestaat immers voor zo'n 40 procent uit mensen die geen enkele van onze landstalen als moedertaal hebben. Ze sprken naast hun moedertaal veelal het Frans als tweede taal. Zij zijn dus meertalig en kozen er uit vrije wil voor zich het Frans eigen te maken. Als beloning voor hun inspanningen zouden ze dan nog door een autochtone flamingant in Brussel met de nek bekeken worden omdat ze het Nederlands niet machtig zijn. In ieder geval kan je iemand niet minachten omdat hij zich niet in je eigen taal kan uitdrukken. Het is wel verwerpelijk als iemand zich wel in je taal kan uitdukken maar hooghartig weigert je in deze taal toe te spreken enkel en alleen maar als onderdeel van een machtspelletje.

Beide types zowel franskiljons als flaminganten maken zich daar schuldig aan. De eerste in de rand rond Brussel en de tweede in Brussel zelf.

Bah, mensen van slechte wil, kleinzieligen die men kan ùissen als kiespijn.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptySat Jul 04, 2009 12:40 am

kyrios wrote:
Ik vind persoonlijk franskiljons ongezellige mensen met verstarde geesten, in dat opzicht zijn ze karakterieel geheel gelijkwaardig aan de flaminganten. Vergeet niet dat er ook in die middens een soort van dikkenekkerig gedrag bestaat waarbij dit type uit principe weigert om in Brussel Frans te spreken, zelfs als ze er toe in staat zijn.

Vandaag de dag is zulk een haantjesgedrag pas ouderwets. Brussel bestaat immers voor zo'n 40 procent uit mensen die geen enkele van onze landstalen als moedertaal hebben. Ze sprken naast hun moedertaal veelal het Frans als tweede taal. Zij zijn dus meertalig en kozen er uit vrije wil voor zich het Frans eigen te maken. Als beloning voor hun inspanningen zouden ze dan nog door een autochtone flamingant in Brussel met de nek bekeken worden omdat ze het Nederlands niet machtig zijn. In ieder geval kan je iemand niet minachten omdat hij zich niet in je eigen taal kan uitdrukken. Het is wel verwerpelijk als iemand zich wel in je taal kan uitdukken maar hooghartig weigert je in deze taal toe te spreken enkel en alleen maar als onderdeel van een machtspelletje.

Beide types zowel franskiljons als flaminganten maken zich daar schuldig aan. De eerste in de rand rond Brussel en de tweede in Brussel zelf.

Bah, mensen van slechte wil, kleinzieligen die men kan ùissen als kiespijn.

Wie omschrijft Kyrios als franskiljons?
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptySat Jul 04, 2009 2:24 pm

Wel sprakeloos,

Franskiljons zijn volgens mij al diegenen die (in een Nederlandstalig gebied) als Franstalige weigeren Nederlands te spreken in conversaties met nederlandstaligen terwijl ze wel op zijn minst een basiskennis Nederlands hebben.
Franskiljons zijn ook diegenen die ondanks het feit dat ze zich reeds lang in een Nederlandstalige streek zijn komen vestigen toch halsstarrig weigeren zich het Nederlands eigen te maken.

Gelukkig maken zij maar een kleine minderheid uit maar ze verzuren wel de prettige omgangssfeer die er anders wel zou kunnen zijn. Taalhoffelijkheid komt veel meer voor maar daarover hoort men veel minder. De meeste Franstaligen die ik ken en die zich in een Nederlands taalgbied zjn komen vestigen drukken zich wel degelijk in het Nederlands uit tegenover hun Nederlandstalige kennissen.
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptySun Jul 05, 2009 1:43 am

La définition du Fransquillon est me semble-t-il un tantinet différente. Ce sont des Flamands dont la famille appartient à la (haute) bourgeoisie francophone, voire noblesse. Ils parlent français entre eux mais néerlandais à leurs domestiques, ou leurs employés ou ouvriers. Ils maîtrisent généralement très bien l'ABN. Ils ne tiennent pas à parler flamand entre eux car l'usage du français est un signe d'appartenance à une classe dirigeante et à certains privilèges. Certains parlementaires flamands sont des Fransquillons. Voir aussi l'association d'étudiants gantois appelée 'la Gé gantoise' qui est le nid des générations futures de Fransquillons. On les fréquente généralement dans des châteaux ou demeures très cossues. Du temps de mes études je les ai fréquenté assidument, on en retire bien plus de relations utiles que sur certains forums.
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyMon Jul 06, 2009 12:05 am

Cher monsieur de Nivelles,

Ik denk dat uw beschrijving van franskiljons eigenlijk beter van toepassing is op wat we meer algemeen als -de Belgische bourgeoisie- mogen beschouwen.

Franskiljons blijven volgens mij de "die hard" Franstaligen die het vertikken Nederlands te spreken als onderdeel van hun triestige machtspelletje.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyMon Jul 06, 2009 12:17 am

Quote :
Franskiljons zijn volgens mij al diegenen die (in een Nederlandstalig gebied) als Franstalige weigeren Nederlands te spreken in conversaties met nederlandstaligen terwijl ze wel op zijn minst een basiskennis Nederlands hebben.
Franskiljons zijn ook diegenen die ondanks het feit dat ze zich reeds lang in een Nederlandstalige streek zijn komen vestigen toch halsstarrig weigeren zich het Nederlands eigen te maken.

Dus de weigering is een vast element. En Franstaligen die altijd in Belgisch Vlaanderen gewoond hebben horen daar dan ook niet bij.


Quote :

Gelukkig maken zij maar een kleine minderheid uit maar ze verzuren wel de prettige omgangssfeer die er anders wel zou kunnen zijn.


De omgangsfeer tussen Nederlandstalige Vlamingen is echt heel hartelijk. Op de trein wordt echt heel veel onderling gecommuniceerd, (hmm!) tot als er zo'n franskiljon tussen komt zitten. Maak de ganzen wijs dat uw modelvlamingen zo sympathiek zijn.

Quote :
Taalhoffelijkheid komt veel meer voor maar daarover hoort men veel minder.

Ik vrees dat uw begrip van taalhoffelijkheid maar in één richting werkt.

Quote :
De meeste Franstaligen die ik ken en die zich in een Nederlands taalgbied zjn komen vestigen drukken zich wel degelijk in het Nederlands uit tegenover hun Nederlandstalige kennissen.

'kennissen' - vrienden kunnen het in uw optiek toch nooit zijn he Kyrios. Dat is uw vooringenomenheid. Met hun Nederlandstalige vrienden wisselen ze elkaars talen uit: dat is taalhoffelijkheid.
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyMon Jul 06, 2009 12:34 am

Wat bedoel je te zeggen Sprakeloos ? Wie of wat zijn franskiljons volgens u ?
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyMon Jul 06, 2009 12:42 am

kyrios wrote:
Wat bedoel je te zeggen Sprakeloos ? Wie of wat zijn franskiljons volgens u ?

Dat wilde ik ook weten Kyrios. Ik vroeg me alleen af of in uw optiek alle franstaligen in B-Vlaanderen franskiljons zijn. Of alleen diegenen die zich niet willen onderschikken.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyMon Jul 06, 2009 11:52 am

"Onderschikken"? Die geen burka dragen? Laughing
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyMon Jul 06, 2009 4:36 pm

Kijk Sprakeloos, ik dacht dat het duidelijk was uit mijn posts dat het enkel die Franstaligen betreft die zich werkelijk geen enkele moeite willen getroosten om de Nederlandstalige Belgen in Nederlandstalig België in het Nederlands aan te spreken. Enkel zij dus die zelfs geen poging ondernemen om in Nederlandstalig België een woordje Nederlands te praten.

Wat is jou definitie van franskiljon dan als ik vragen mag ?
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" EmptyMon Jul 06, 2009 9:08 pm

kyrios wrote:
Kijk Sprakeloos, ik dacht dat het duidelijk was uit mijn posts dat het enkel die Franstaligen betreft die zich werkelijk geen enkele moeite willen getroosten om de Nederlandstalige Belgen in Nederlandstalig België in het Nederlands aan te spreken. Enkel zij dus die zelfs geen poging ondernemen om in Nederlandstalig België een woordje Nederlands te praten.

Wat is jou definitie van franskiljon dan als ik vragen mag ?

Een franskiljon is historisch een fransdolle Vlaming. Dus geen kwestie van zich komen vestigen en zo. Zij horen tot de Vlaamse geschiedenis. Het hondje Courtois was er al zo eentje.
Back to top Go down
Sponsored content





Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty
PostSubject: Re: Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"   Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer" Empty

Back to top Go down
 
Aimé Antheunis over zijn neef: "geen franskiljon van weleer"
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» FLATER VAN PAUS / BOURDE DU PAPE: "zijn geboorteland, Vlaanderen" / "son pays natal, la Flandre"
» VRT: "Wat is een Vlaming?"; Annemans: "wij zijn voor de inboorlingen."
» "Werklozen Halle-Vilvoorde kennen geen Nederlands"
» Immigranten voelen zich hoegenaamd geen "Vlaming"
» "Geen enkele Vlaamse partij haalt nog 20 procent"

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: