Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: 14 JULI 2008: LETERME VALT Fri Jul 17, 2009 8:46 pm | |
| Le revoilà, après sa chute d'il y a un an, sa gaffe dans l'affaire Fortis, sa Marseillaise etc., Yves le Gaffeur est de nouveau là, cette fois-ci dans le rôle de ministre des affaires étrangères, et oui. Alles is mogelijk in België: Leterme is terug ! Belga | |
|
Belgica Admin
| Subject: Re: 14 JULI 2008: LETERME VALT Mon Jul 20, 2009 5:27 pm | |
| Berichtje uit de oude doos, maar het blijft toch grappig: "Ik laat me niet opsluiten in een timing"
Vrijdag 3 Augustus 2007 | 717 d. | powered by skynet_nl
Volgens formateur Yves Leterme vlotten de regeringsonderhandelingen, maar is een nieuwe regering nog niet voor morgen.
Formateur Yves Leterme (CD&V) vindt dat de regeringsonderhandelingen goed opschieten. Er is een reeks principeakkoorden afgesloten en de eerste lezing van de formatienota is zo goed als afgerond.
"Dat is al een belangrijk resultaat", verklaarde Leterme vrijdag op een persconferentie op Hertoginnedal. Leterme zei relatief tevreden te zijn over de gang van zaken en gelooft in de goede afloop.
Volgens de formateur zijn de partijen het vrijdag in grote lijnen eens geraakt over het luik gezondheidszorg. Ook de passage dat de uitgaven niet sneller mogen stijgen dan in de vorige jaren, bleef onaangeroerd.
In de namiddag stond een lezing over de luiken ambtenarenzaken, openbare dienstverlening, overheidsbedrijven en justitie en veiligheid gepland. Vrijdagavond zou de eerste lezing van de formatienotie afgerond worden.
Hierna gaan de formateur en zijn medewerkers aan de slag om de nota te herschrijven op basis van de opmerkingen en de gemaakte principeakkoorden. De tweede lezing van de tekst zou midden volgende week van start gaan. Dan moeten ook de politieke knopen worden doorgehakt.
Over de communautaire onderwerpen zei Leterme het voornaamste is dat de discussie gaande is. Hij nuanceerde dat de Franstalige partijen op alles "non" zeggen.
Tegen 17 augustus hoopt Leterme met resultaten naar de koning te kunnen gaan. Een streefdoel voor een nieuwe regering schoof hij nog niet naar voren. "Ik laat me niet opsluiten in een timing."
(TVG) Nou, nou, het vervolg kennen we. | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: 14 JULI 2008: LETERME VALT | |
| |
|