Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Problemen uitgeven boek

Go down 
+3
Diogène
perikles
Belgica
7 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyFri Sep 25, 2009 1:05 pm

Zoals u weet heeft de B.U.B. een boek in het Nederlands geschreven en zoeken we naar een uitgever. Dat is echter geen sinecure. Ofwel kunnen ze geen beslissing nemen, ofwel vrezen ze dat het boek niet voldoende zal verkopen.

Nochtans zie ik in elke boekhandel boeken liggen van straal onbekende Nederlandstalige schrijvers over mij compleet onbekende onderwerpen als bonzaiboompjes. Worden die dan wel voldoende verkocht?

Zijn we niet controversieel genoeg?

Volgens mij is dit een zoveelste boycot van ons gedachtegoed en een fnuiking van de vrijheid van meningsuiting.

In elk geval zal het boek worden uitgegeven. Als het moet via het internet.

Momenteel zijn we zelf bezig met een laatste lectuur. We spelen dan zelf maar de uitgever. Wink
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyFri Sep 25, 2009 2:21 pm

Belgica wrote:
Zoals u weet heeft de B.U.B. een boek in het Nederlands geschreven en zoeken we naar een uitgever. Dat is echter geen sinecure. Ofwel kunnen ze geen beslissing nemen, ofwel vrezen ze dat het boek niet voldoende zal verkopen.

Nochtans zie ik in elke boekhandel boeken liggen van straal onbekende Nederlandstalige schrijvers over mij compleet onbekende onderwerpen als bonzaiboompjes. Worden die dan wel voldoende verkocht?

Zijn we niet controversieel genoeg?

Volgens mij is dit een zoveelste boycot van ons gedachtegoed en een fnuiking van de vrijheid van meningsuiting.

In elk geval zal het boek worden uitgegeven. Als het moet via het internet.

Momenteel zijn we zelf bezig met een laatste lectuur. We spelen dan zelf maar de uitgever. Wink

Beste Belgica

1. het onderwerp Bonzai boompjes spreekt nu eenmaal een heel aantal mensen aan, dat boek kan verspreid worden in Vlaanderen en Nederland ... het bereikt meer dan 20 mln consumenten. Bovendien is het hoogstwaarschijnlijk een boek dat oorspronkelijk geschreven is in een andere taal en die gelijktijdig in heel wat Europese talen wordt uitgegeven.

2. Niet controversieel genoeg? Ik ken niemand buiten de B.U.B. die terug naar een unitair Belgie wil, zelf B-plus gaat uit van een federaal België

3. Boycot? Dat bestaat niet in het boekbedrijf, er is een heel brede schakering van links, progressief (Epo, Kritak) tot eerder conservatief (Lannoo, Davidsfonds) ... maar boycot, vergeet het. Alles, zeker in non fictie draait om geld ... ik wed dat je je boek kunt uitgeven als je zelf 1000 exemplaren van je boek koopt. Een heel aantal uitgevers denkt dat jouw boek niet zal verkopen en daarom geven ze het niet uit.

Rethinking Belgium - http://www.rethinkingbelgium.eu/ - maakt haar bevindingen bekend in pdf om het internet.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyFri Sep 25, 2009 5:38 pm

Pourquoi ne contactez-vous pas Jean-Marie Gillet qui a écrit Les étonnantes origines de la querelle linguistique en Belgique, il serait à même de vous aiguiller ou de vous pistonner.

Quid aussi des membres de BPlus ayant sorti dans le passé un livre?
Back to top Go down
Bourla Louis




Number of posts : 385
Location : Appartement avec vue sur mer - 1.000 €/mois charges comprises avec garage sauf Juillet et Août.
Registration date : 2009-09-19

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyFri Sep 25, 2009 8:44 pm

Ce livre n'est pas assez rentable pour un éditeur car le sujet n'est pas au top et l'auteur est inconnu.

Edition classique par un éditeur. Prix de vente 20 euros x 1.000 exemplaires = 20.000 euros en entrée. Couts de mise en page 1.500 euros. Couts d'impression 15%: 3.000 euros. Couts de distribution en librairie 40%: 8.000 euros. Coûts divers dont couverture: 1.000 euros. Droits d'auteurs 10%: 2.000 euros. Support marketing: 1.000 euros --> Reste 3.500 euros pour l'éditeur y compris ses frais généraux donc au mieux 1.500 à 2.000 euros de bénéfice net. Mais ce calcul n'est vrai que si tout est vendu. Si 100 à 150 livres ne sont pas vendus l'éditeur ne gagne rien donc il ne prendra pas le risque.

Edition à compte d'auteur. Dans ce cas tu ne dois pas payer les droits d'auteur, les frais de promotion, soit 3.000 euros récupérés si tout est vendu. Déconseillé de faire la mise en page et la couverture soi-même quand on n'est pas du métier.

Melleure solution: éditer en petite série par impression numérique professionnelle (100 à la fois par exemple) sauf la couverture qui doit être imprimée en offset avec pellicule de plastique (1.000 couvertures). Les lots d'impression sont petits donc les investissements sont presque proportionnels à la vente. C'est un peu plus cher que l'offset mais presque aucun risque.

Encore meilleure solution: impression numérique pro + vendre par internet soit en faisant un site (mais là il faut s'y connaître) soit par amazon ou un autre distributeur (le nom m'échappe, peut-être proxys) les couts de distribution sont de 10 à 15% mais il faut faire les envois soi-même.

Pas oublier que les traductions doivent être pro et cela coûte aussi pas mal. Tous les Flamands qui interviennent ici parlent en général bien le français mais pas assez bien pour une traduction de livre. Les traductions sont comme les femmes, quand elles sont fidèles elles sont moches, et quand elles sont belles elles ne sont pas fidèles.
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyFri Sep 25, 2009 8:49 pm

Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.
Back to top Go down
Bourla Louis




Number of posts : 385
Location : Appartement avec vue sur mer - 1.000 €/mois charges comprises avec garage sauf Juillet et Août.
Registration date : 2009-09-19

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyFri Sep 25, 2009 8:53 pm

Je n'ai évidemment pas parlé du contenu mais de la production du contenant.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySat Sep 26, 2009 1:30 am

Renaat wrote:
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.

Andere partijen doen dat ongetwijfeld wel Wink
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySat Sep 26, 2009 1:39 pm

Bruno wrote:
Renaat wrote:
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.

Andere partijen doen dat ongetwijfeld wel Wink

Misschien niet, maar die hebben genoeg leden die zich verplicht voelen om een boekje te kopen.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySun Sep 27, 2009 11:24 am

"die zich verplicht voelen". Very Happy

Tja, het is een circus, hè. Wink

Wij betalen het wel. Neutral
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySun Sep 27, 2009 12:22 pm

Alleen al door het feit dat er tegenwoordig zoveel studenten politieke wetenschappen of geschiedenis studeren, hebben uitgevers interesse voor voor serieuze manuscripten over politieke bewegingen of partijen. Uiteraard niet te vewarren met de boekjes die lijsttrekkers in verkiezingsperiodes publiceren...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySun Sep 27, 2009 1:58 pm

Renaat wrote:
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.

Of net het tegenovergestelde. Wink
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySun Sep 27, 2009 2:10 pm

Belgica wrote:
Renaat wrote:
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.

Of net het tegenovergestelde. Wink

Dat blijkt vooralsnog niet uit de verkiezingsuitslagen!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySun Sep 27, 2009 8:05 pm

Renaat wrote:
Belgica wrote:
Renaat wrote:
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.

Of net het tegenovergestelde. Wink

Dat blijkt vooralsnog niet uit de verkiezingsuitslagen!

Uw plaat blijft hangen.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySun Sep 27, 2009 10:17 pm

Bruno wrote:
Renaat wrote:
Belgica wrote:
Renaat wrote:
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.

Of net het tegenovergestelde. Wink

Dat blijkt vooralsnog niet uit de verkiezingsuitslagen!

Uw plaat blijft hangen.

De pot verwijt de ketel, dat hij zwart ziet ... maar als uw boek over Belgie even wetenschappelijk is als uw cijfers over de kostprijs van het feederalisme vrees ik dat niemand uw boek wil uitgeven.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptySun Sep 27, 2009 10:21 pm

Belgica wrote:
Renaat wrote:
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat de BUB er niet in slaagt een realistisch en coherent verhaal op papier te zetten en zinnige voorstellen voor een oplossing van de Belgische staatsproblemen te formuleren.

Of net het tegenovergestelde. Wink

Is uw boek proefgelezen? Neen, gooi het op het forum ....
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyMon Sep 28, 2009 12:51 pm

Onze familie heeft ook een boek uitgegegeven, zonder uitgever. Daarvan zijn er meer dan duizend verkocht.

Niet zagen, gewoon doen. Overigens vind ik het logisch dat men voor een politieke uitgave een kleine uitgeverij zoekt, en de uitgave op eigen kosten financiert.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyTue Sep 29, 2009 1:17 am

Van mij mag iedereen boeken publiceren, ook politieke tegenstanders. Ik heb boeken gelezen van zowat alle ideologiëen. Een unitaristisch boek is net een zegen voor separatisten: dan kunnen jullie het volkomen afbreken. Misschien uitgeverij Egmont contacteren Wink
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyTue Sep 29, 2009 11:44 am

Bruno wrote:
Van mij mag iedereen boeken publiceren, ook politieke tegenstanders. Ik heb boeken gelezen van zowat alle ideologiëen. Een unitaristisch boek is net een zegen voor separatisten: dan kunnen jullie het volkomen afbreken. Misschien uitgeverij Egmont contacteren Wink

Elk boek mag afgebroken worden, probeer het boek Juul Hannes: De Mythe van de Omgekeerde Transfers maar eens wetenschappelijk te herleggen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyTue Sep 29, 2009 9:25 pm

perikles wrote:
Bruno wrote:
Van mij mag iedereen boeken publiceren, ook politieke tegenstanders. Ik heb boeken gelezen van zowat alle ideologiëen. Een unitaristisch boek is net een zegen voor separatisten: dan kunnen jullie het volkomen afbreken. Misschien uitgeverij Egmont contacteren Wink

Elk boek mag afgebroken worden, probeer het boek Juul Hannes: De Mythe van de Omgekeerde Transfers maar eens wetenschappelijk te herleggen.

Dat is al gebeurd (zoek maar eens op de site van de B.U.B.)
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyTue Sep 29, 2009 11:45 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
Van mij mag iedereen boeken publiceren, ook politieke tegenstanders. Ik heb boeken gelezen van zowat alle ideologiëen. Een unitaristisch boek is net een zegen voor separatisten: dan kunnen jullie het volkomen afbreken. Misschien uitgeverij Egmont contacteren Wink

Elk boek mag afgebroken worden, probeer het boek Juul Hannes: De Mythe van de Omgekeerde Transfers maar eens wetenschappelijk te herleggen.

Dat is al gebeurd (zoek maar eens op de site van de B.U.B.)

Daar droop de wetenschappelijke analyse vanaf ... ik heb jullie voorgedragen voor de Nobelprijs Economie
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyWed Sep 30, 2009 11:13 am

perikles wrote:
Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
Van mij mag iedereen boeken publiceren, ook politieke tegenstanders. Ik heb boeken gelezen van zowat alle ideologiëen. Een unitaristisch boek is net een zegen voor separatisten: dan kunnen jullie het volkomen afbreken. Misschien uitgeverij Egmont contacteren Wink

Elk boek mag afgebroken worden, probeer het boek Juul Hannes: De Mythe van de Omgekeerde Transfers maar eens wetenschappelijk te herleggen.

Dat is al gebeurd (zoek maar eens op de site van de B.U.B.)

Daar droop de wetenschappelijke analyse vanaf ... ik heb jullie voorgedragen voor de Nobelprijs Economie

Dank! Laat ons iets weten wanneer de uitreiking is der prijzen Cool
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek EmptyThu Oct 01, 2009 1:59 pm

Quote :
Dat is al gebeurd (zoek maar eens op de site van de B.U.B.)
Als één van de 'top'mensen uit de UB, kan u de link wrs wel posten hier...

Ik heb die befaamde 'weerlegging' ook al gelezen, ik werd simpelweg omver geblazen. Of het door de sterke argumentatie was, of door het aantal foute redeneringen en verkrachtingen van economische begrippen en principes, laat ik in het midden.
Back to top Go down
Sponsored content





Problemen uitgeven boek Empty
PostSubject: Re: Problemen uitgeven boek   Problemen uitgeven boek Empty

Back to top Go down
 
Problemen uitgeven boek
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» LDD in de problemen
» crisis, regeringen, echte problemen
» Le VB dans les problèmes - de fascisten in de problemen
» DE LINK TUSSEN GEWELD EN DE POLITIEK-COMMUNAUTAIRE PROBLEMEN
» Leterme is pas terug en zorgt weer voor problemen !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: