Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten

Go down 
+5
Mutien
BFE
tiboo
Belgica
Bruno
9 posters
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyThu Jan 28, 2010 6:28 pm

Terwijl het hier rond loopt met communautaire zeveraars, mogen we trots zijn op wat de Belgen in Australië deden. Henin amper terug op de baan en nu al finale! De US Open, de voorgaande Grandslam, werd al door Clijsters gewonnen. The tennis world is becoming rapidly belgian Wink

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Media_xl_3568887



Mooi punt uit een eerdere ronde

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Media_xl_3568903

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Album_large_3557724
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyThu Jan 28, 2010 6:59 pm

Henin bouwt op, "onze" politici breken af.

Op haar eentje doet ze meer voor België dan alle deelparlementen en deelregeringen samen ! cheers
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyThu Jan 28, 2010 7:04 pm

Heb ze echter nog nooit één interview in het Nederlands weten doen... Is dat jullie rolmodel van 'Belg'?

En dan nog: Clijsters en Henin komen inderdaad uit hetzelfde land. Maar iets anders gemeenschappelijk hebben ze niet, goei vriendinnen zijn het evenmin.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyThu Jan 28, 2010 7:07 pm

Alert, Tiboo is terug. Laughing
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Mutien




Number of posts : 119
Location : Dudzele
Registration date : 2010-01-20

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyThu Jan 28, 2010 7:28 pm

Alleen politieke onnozelaars beelden zich in dat de "Belgen" er voordeel uit halen dat een "Belgische" tennisster een wint. Geen werkloze zal daardoor aan een nieuwe job geraken en de staatsschuld zal er niet door verminderen. De dame in kwestie zal de onfatsoenlijke hoge geldbedragen die ze met dat tennissen binnenhaalt veilig beleggen in een belastingparadijs.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyThu Jan 28, 2010 7:29 pm

Mutien wrote:
Geen werkloze zal daardoor aan een nieuwe job geraken en de staatsschuld zal er niet door verminderen.

Ach ja, u hebt gelijk, door de splitsing van B-H-V en het landbouwrampenfonds zal dat wel gebeuren.
Back to top Go down
Bourla Louis




Number of posts : 385
Location : Appartement avec vue sur mer - 1.000 €/mois charges comprises avec garage sauf Juillet et Août.
Registration date : 2009-09-19

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyThu Jan 28, 2010 9:20 pm

Certains Belges connus préfèrent Monaco ou la Suisse

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Johnny sepulture
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyFri Jan 29, 2010 12:04 pm

Belgica wrote:
Henin bouwt op, "onze" politici breken af.

Op haar eentje doet ze meer voor België dan alle deelparlementen en deelregeringen samen ! cheers

Henin spreekt geen Nederlands en Clijsters geen Frans, echte Belgen dus, ze converseren in het Engels met elkaar ... wij gaan dat in de toekomst ook doen.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySat Jan 30, 2010 12:32 am

perikles wrote:
Henin spreekt geen Nederlands en Clijsters geen Frans, echte Belgen dus, ze converseren in het Engels met elkaar ... wij gaan dat in de toekomst ook doen.
Ik heb Clijsters al wel Frans horen spreken, toen ze een tornooi in Frankrijk (Roland-Garros) gewonnen had. De reactie van de Vlaams-nationalisten was onverbiddelijk: wat ze gedaan had, was nog erger dan landverraad!

Of onze tennisters met elkaar in het Frans, Nederlands, Engels of Swahili converseren, dat horen we ons niet mee te bemoeien. Trouwens, we zouden eens van het cliché moet afgeraken als zou een goede Belg perfect tweetalig (moeten) zijn. Ik ken genoeg belgicisten die geen jota begrijpen van de andere landstaal, nochtans zijn ze tegen het separatisme. Of moeten een Zwitsers of een Indisch patriot ook respectievelijk vier en drieëntwinting talen perfect spreken?
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySat Jan 30, 2010 1:54 am

Diogène wrote:
perikles wrote:
Henin spreekt geen Nederlands en Clijsters geen Frans, echte Belgen dus, ze converseren in het Engels met elkaar ... wij gaan dat in de toekomst ook doen.
Ik heb Clijsters al wel Frans horen spreken, toen ze een tornooi in Frankrijk (Roland-Garros) gewonnen had. De reactie van de Vlaams-nationalisten was onverbiddelijk: wat ze gedaan had, was nog erger dan landverraad!

Of onze tennisters met elkaar in het Frans, Nederlands, Engels of Swahili converseren, dat horen we ons niet mee te bemoeien. Trouwens, we zouden eens van het cliché moet afgeraken als zou een goede Belg perfect tweetalig (moeten) zijn. Ik ken genoeg belgicisten die geen jota begrijpen van de andere landstaal, nochtans zijn ze tegen het separatisme. Of moeten een Zwitsers of een Indisch patriot ook respectievelijk vier en drieëntwinting talen perfect spreken?

Nog nooit iets van gehoord. Ik zou het maar raar vinden dat vlaams nationalisten iets hebben tegen frans spreken in frankrijk.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySat Jan 30, 2010 12:43 pm

jp wrote:
Diogène wrote:
Ik heb Clijsters al wel Frans horen spreken, toen ze een tornooi in Frankrijk (Roland-Garros) gewonnen had. De reactie van de Vlaams-nationalisten was onverbiddelijk: wat ze gedaan had, was nog erger dan landverraad!

Nog nooit iets van gehoord. Ik zou het maar raar vinden dat vlaams nationalisten iets hebben tegen frans spreken in frankrijk.
Dat dateert al van een tijdje geleden, en ze waren niet tegen het feit dat ze Frans sprak in Frankrijk, maar dat ze als Nederlandstalige Frans sprak om het publiek te bedanken...
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySat Jan 30, 2010 4:34 pm

Diogène wrote:
jp wrote:
Diogène wrote:
Ik heb Clijsters al wel Frans horen spreken, toen ze een tornooi in Frankrijk (Roland-Garros) gewonnen had. De reactie van de Vlaams-nationalisten was onverbiddelijk: wat ze gedaan had, was nog erger dan landverraad!

Nog nooit iets van gehoord. Ik zou het maar raar vinden dat vlaams nationalisten iets hebben tegen frans spreken in frankrijk.
Dat dateert al van een tijdje geleden, en ze waren niet tegen het feit dat ze Frans sprak in Frankrijk, maar dat ze als Nederlandstalige Frans sprak om het publiek te bedanken...

In frankrijk..., ach ja van de ultra rechtse vleugel van vlaams belang kan je ook wel alles verwachten.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySat Jan 30, 2010 7:56 pm

Quote :
Trouwens, we zouden eens van het cliché moet afgeraken als zou een goede Belg perfect tweetalig (moeten) zijn.

Dat is het cliché van de UB (wanneer het hun uitkomt, want zoals al vaak gezegd geldt dit alleen voor Nederlandstaligen volgens de UB), niet van ons.
Hoe het ook zij, ik zou het toch sympathieker vinden wanneer Henin af en toe eens anderhalf woord Nederlands zou spreken. Na tien jaar toptennis en vertegenwoordiging op OS (let op mijn woorden: wie gaat de vlag mogen dragen op OS van Londen!?), als ambacadrice van unicef, zou men toch mogen verwachten dat zij een beetje respect heeft voor het merendeel van haar 'landgenoten'.

Quote :
Dat dateert al van een tijdje geleden, en ze waren niet tegen het feit dat ze Frans sprak in Frankrijk, maar dat ze als Nederlandstalige Frans sprak om het publiek te bedanken...
Hier heb ik nooit iets van gehoord. Kan u interview geven aub? Want ik heb het moeilijk om te geloven dat een relevant percentage van de Vlaamsgezinden problemen zou hebben met het feit dat Clijsters Frans zou spreken in Frankrijk.
Clijsters spreekt (sprak?) overigens zeer slecht Frans, remember verloren finale RG tegen Capriati. Toen excuseerde ze zich dat ze amper Frans sprak.

Verder: ik heb het moeilijk om te supporteren voor Henin. Eerst en vooral kijk ik naar de sportkwaliteiten en de persoonlijkheid (Federer is mijn favoriet: zéér faire speler, altijd vrolijk en sympathiek, méér dan bv. Malisse of Vliegen). Ver daarna komt nationaliteit (voor mij de Vlamingen). Henin daarentegen is voor mij zoals bv. Mauresmo: ik heb daar weinig voeling mee. Als sportvrouw heeft ze ongelooflijk veel kwaliteiten, maar ik kan er niet aan doen, sympathiek vind ik haar allesbehalve...
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySat Jan 30, 2010 11:39 pm

Mijn nationaliteit is Belgisch. Elke Belg die daar anders over denkt is een loepzuivere racist die zijn eigen landgenoten anders behandelt en bejegent, louter omdat ze een andere taal spreken.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySun Jan 31, 2010 12:50 am

tiboo wrote:
Dat is het cliché van de UB (wanneer het hun uitkomt, want zoals al vaak gezegd geldt dit alleen voor Nederlandstaligen volgens de UB), niet van ons.
Met alle respect, maar de BUB is niet de spreekbuis van het belgicisme...

tiboo wrote:
Hoe het ook zij, ik zou het toch sympathieker vinden wanneer Henin af en toe eens anderhalf woord Nederlands zou spreken. Na tien jaar toptennis en vertegenwoordiging op OS (let op mijn woorden: wie gaat de vlag mogen dragen op OS van Londen!?), als ambacadrice van unicef, zou men toch mogen verwachten dat zij een beetje respect heeft voor het merendeel van haar 'landgenoten'.
Ik zou het ook sympathiek vinden, maar Henin is geen politica, maar een sportvrouw. Het enige dat ik verwacht van Henin, zijn goede resultaten. Waarom zou ze dan niet de Belgische vlag mogen dragen op de OS?

Waarom trekt u niet van leer tegen bepaalde Vlaamse voetbalclubs uit eerste klasse die voor 80 à 90% samengesteld zijn of waren uit niet-Nederlandstaligen en het Belgisch voetbalniveau serieus naar omlaag helpen?

Ik vind u een waardevolle gesprekspartner, maar u vervalt altijd in de flamingantische karikatuur: het tweeledig denken en onder het mom van "ik heb niets tegen de Franstaligen" geef ik toch te pas en te onpas kritiek erop" Waarom geeft u niet toe dat u Henin niet kan uitstaan omdat ze Waals is?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySun Jan 31, 2010 12:53 am

tiboo wrote:
Quote :
Dat dateert al van een tijdje geleden, en ze waren niet tegen het feit dat ze Frans sprak in Frankrijk, maar dat ze als Nederlandstalige Frans sprak om het publiek te bedanken...
Hier heb ik nooit iets van gehoord. Kan u interview geven aub?
Ik heb het gelezen op Vlaams-nationalistische fora en misschien ook op politics.be? Ik kan enig opzoekingswerk doen, maar vergeet niet dat dit al enkele jaartjes oud is. Maar wie mij op dit forum kent, weet dat ik nooit onbezonnen uitspraken doe en dat ik mijn ongelijk gaarne toegeef...
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySun Jan 31, 2010 1:37 am

Quote :
Ik heb Clijsters al wel Frans horen spreken, toen ze een tornooi in Frankrijk (Roland-Garros) gewonnen had.

Clijsters heeft nooit Roland-Garros gewonnen...
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySun Jan 31, 2010 6:07 am

Bruno wrote:
Quote :
Ik heb Clijsters al wel Frans horen spreken, toen ze een tornooi in Frankrijk (Roland-Garros) gewonnen had.

Clijsters heeft nooit Roland-Garros gewonnen...

ze was tweede geworden
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptySun Jan 31, 2010 11:38 pm

Inderdaad, ze verloor de finale, maar ik herinner me nog heelgoed dat ze het publiek in het Frans bedankte en dat daarop op een storm van protest losbrak op Vlaams-nationalistische fora..
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyMon Feb 01, 2010 1:04 am

Diogène wrote:
Inderdaad, ze verloor de finale, maar ik herinner me nog heelgoed dat ze het publiek in het Frans bedankte en dat daarop op een storm van protest losbrak op Vlaams-nationalistische fora..

Op vlaams nationalistische fora... Rolling Eyes , ik was al aan het denken dat leidinggevende personen van de vlaamse beweging of nva hier kritiek hadden op gegeven. Wat totaal belachelijk zou zijn, in frankrijk het publiek niet in het frans mogen bedanken...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten EmptyMon Feb 01, 2010 10:58 pm

jp wrote:
Diogène wrote:
Inderdaad, ze verloor de finale, maar ik herinner me nog heelgoed dat ze het publiek in het Frans bedankte en dat daarop op een storm van protest losbrak op Vlaams-nationalistische fora..

ik was al aan het denken dat leidinggevende personen van de vlaamse beweging of nva hier kritiek hadden op gegeven.
Neen, die geven kritiek op de inhoud van liedjes... Laughing

Ik geef toe, geen enkel boegbeeld van de Vlaamse Beweging heeft kritiek geuit op het feit dat Kim Clijsters het publiek in het Frans bedankte, het waren anoniemen van TAK, Voorpost, enz. maar die extremistische groeperingen leven in symbiose met de witteboorden-Vlaams-nationalisten.
Back to top Go down
Sponsored content





Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty
PostSubject: Re: Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten   Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten Empty

Back to top Go down
 
Tennissers doen politieke onnozelaars vergeten
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» "Wat we zelf doen, doen we... niet beter"
» Wat ze zelf doen, doen ze nog slechter
» Onnozelaars van de NSVAP
» Smerige flaminganten schorsen Belgische tennissers ! - Les sales flamingants suspendent des joueurs de tennis belges !
» Bomen doen langer leven

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: