Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Een land voor de Vlamingen!

Go down 
+5
tiboo
george
Bruno
perikles
RADIKAAL
9 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
RADIKAAL

Number of posts : 270
Registration date : 2008-11-23

Een land voor de Vlamingen! Empty
PostSubject: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 7:50 pm

De Vlaams-nationalisten willen een land. Een kleine suggestie.

In de Noordzee staan een aantal boorplatformen leeg, waar vroeger al enkele microstaatjes werden opgericht met wisselend succes. Mijn voorstel is om de flaminganten naar daar te verhuizen, alwaar ze naar hartelust republiekske Vlaanderen mogen spelen. Uiteraard mogen ze wel nooit nog contact leggen met België, of hun heilstaat verlaten.

Vinden jullie dit een goed compromis, beste flaminganten? Jullie krijgen jullie land en in ruil laten jullie de eerbare Belgen gerust. Win-win zou ik zeggen.
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 8:20 pm

PATRIOT wrote:

In de Noordzee staan een aantal boorplatformen leeg, waar vroeger al enkele microstaatjes werden opgericht met wisselend succes. Mijn voorstel is om de flaminganten naar daar te verhuizen, alwaar ze naar hartelust republiekske Vlaanderen mogen spelen. Uiteraard mogen ze wel nooit nog contact leggen met België, of hun heilstaat verlaten.

Vinden jullie dit een goed compromis, beste flaminganten? Jullie krijgen jullie land en in ruil laten jullie de eerbare Belgen gerust. Win-win zou ik zeggen.

Bestaat dat eerbare Belgen
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 8:23 pm

perikles wrote:
PATRIOT wrote:

Bestaat dat eerbare Belgen

Goed dat u zichzelf in twijfel trekt.
Back to top Go down
george

Number of posts : 122
Registration date : 2010-02-16

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 8:27 pm

PATRIOT wrote:

Uw voorstel doet denken aan dat van een zekere Adolf Hitler die, voor hij tot de Holocaust overging, aan de wereld voorstelde alle joden naar Madagascar over te brengen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 8:28 pm

george wrote:
PATRIOT wrote:

Uw voorstel doet denken aan dat van een zekere Adolf Hitler die, voor hij tot de Holocaust overging, aan de wereld voorstelde alle joden naar Madagascar over te brengen.

En?
Back to top Go down
tiboo

Number of posts : 1160
Registration date : 2008-11-21

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 8:44 pm

Quote :

Rolling Eyes

Quote :
En?
Shocked Mad

Wat is er Bruno? Slechte werkdag gehad? Of is deze nazistische praat uw gedachtegoed?
Back to top Go down
Bruno

Bruno

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 11:16 pm

De "Vlamingen" verkrijgen hun recht op zelfbeschikking in dit eerbaar compromis en nog is het niet goed. Rolling Eyes
Back to top Go down
george

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyWed Mar 10, 2010 11:42 pm

Als we nu eens die boorplatforms cadeau deden aan de "Belgen", ik bedoel de kiezers die voor de BUB stemmen. Ze kunnen daar dan een unitair koninkrijkje beginnen , een nationale Belgische TV-zender oprichten die quiz-uitzendingen brengt met vragen als "Waar ligt Vlaanderen" en de anti-Belgische partijen in haar programma's doodzwijgt. Ze zouden er naar hartelust Frans kunnen praten en niet gehinderd worden door "flaminganten"... Bruno kan er staatshoofd worden en Belgica minister van voorlichting. In hun grondwet kunnen ze een vorm van snelrecht inschrijven die toestaat iedereen die voorstelt de boorplatforms te federaliseren onmiddellijk op te knopen. Zij zouden ongetwijfeld onmiddellijk diplomatiek erkend worden door de Democratische Republiek Congo.
Bij de officiële stichting van hun koninkrijk zouden ze van de "flaminganten" allicht al de standbeelden van de genaamden Leopold I, Leopold II, Albert I en Boudewijn I grootmoedig cadeau krijgen.
Op die dag kan ook een gedenksteen worden onthuld als hulde aan al de helden die sinds 1430 hun leven voor dit vaderland hebben gegeven.
Back to top Go down
Diogène

Diogène

Number of posts : 1611
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:07 am

PATRIOT wrote:

Beste Bob Van Geel, zou u dergelijke standpunten ook openlijk in uw eigen naam verdedigen bij de VLD? Of verkiest u de anonimiteit om dit forum en de BUB nog meer ongeloofwaardig te doen lijken?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 12:13 pm

Ik denk dat vooral jij, Diogène, probeert de B.U.B. en het Belgisch unitarisme (dat is hetzelfde) in diskrediet te brengen door het verdedigen van een soort van lamlendig B-Plus-discourstje om toch op een niet te slecht blaadje te staan bij de laatste Vlaams-nationalisten, van wie je bang bent.

Het voorstel van Patriot is gewoon grappig en vertaalt het gevoelen bij vele Belgen die het flamingantisch én wallingantisch gezever kotsbeu zijn.

A BAS LA FLANDRE ET LA WALLONIE ! VIVE LA BELGIQUE ! Wink
Back to top Go down
perikles

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:00 pm

Belgica wrote:
Ik denk dat vooral jij, Diogène, probeert de B.U.B. en het Belgisch unitarisme (dat is hetzelfde) in diskrediet te brengen door het verdedigen van een soort van lamlendig B-Plus-discourstje om toch op een niet te slecht blaadje te staan bij de laatste Vlaams-nationalisten, van wie je bang bent.

Het voorstel van Patriot is gewoon grappig en vertaalt het gevoelen bij vele Belgen die het flamingantisch én wallingantisch gezever kotsbeu zijn.

Ik heb van de Diogène al gefundeerde kritiek gelezen, van de BUB stal helaas nog nooit.

Hoeveel Belgen zijn het flamingantisch en wallingantisch gezever kotsbeu? Uw kiezers?
Back to top Go down
george

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:06 pm

perikles wrote:
Belgica wrote:

Ik heb van de Diogène al gefundeerde kritiek gelezen, van de BUB stal helaas nog nooit.

Hoeveel Belgen zijn het flamingantisch en wallingantisch gezever kotsbeu? Uw kiezers?

Als je dit forum bestudeert, stel je vast dat de BUB zelfs HIER de laatste vijf jaar er geen aanhang bij gekregen heeft!
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:12 pm

Belgica wrote:
De pot verwijt de ketel... Laughing Wie is er bang van wie? Wie zien we nooit "buiten" betogen? Wie is er bang van harde acties? Wie zien we nooit in publieke debatten?

Ik neem nota dat u uw medestanders (BPlus) lamlendig noemt (hoewel zij al meer voor het belgicisme gedaan en bereikt hebben dan de BUB) en zal niet nalaten om hen een kopie van bovenstaand bericht te bezorgen... Arrow

Belgica wrote:
Ik wist niet dat Patriot aka Bob Van Geel voor clown gestudeerd. Het is niet de eerste (noch de laatste) keer dat jullie "humor" het belgicisme in verlegenheid brengen, misschien is een naamsverandering te overwegen: de CUC (Clownunie - Union des clowns)

Ik ben ook het flamingantisch én wallingantisch gezever kotsbeu, maar dan stem je voor een partij die een beter argumentarium heeft, maar tot nu toe vind ik de belgicistische partijen ongeloofwaardig en amateuristisch!
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:15 pm

George: aanhang is een zeer relatief begrip. De ene dag is het groot, de andere dag is het klein (kijk maar naar de slinkende invloed van de Vlaams-nationalisten). Aanhang is vooral een waardemeter van de media-aandacht die een partij krijgt en wat ons betreft hebben we die niet omdat we juist de waarheid zeggen. Wat telt op de lange duur, is ideologische standvastigheid en de B.U.B. is de meest ideologisch-standvastige partij van België. Wij hebben onze basisprincipes nooit verloochend en bovendien voeren we een humanistisch-universalistisch discours en bestrijden we het nationalisme, dat het humanisme wil vernietigen. Dat is geen enkele andere partij, buiten de PVDA, gegeven.

Dat is ook de enige reden waarom we aan politiek doen. Al de rest is bijzaak.
Back to top Go down
george

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:20 pm

Belgica wrote:
George: aanhang is een zeer relatief begrip. De ene dag is het groot, de andere dag is het klein (kijk maar naar de slinkende invloed van de Vlaams-nationalisten). Aanhang is vooral een waardemeter van de media-aandacht die een partij krijgt en wat ons betreft hebben we die niet omdat we juist de waarheid zeggen. Wat telt op de lange duur, is ideologische standvastigheid en de B.U.B. is de meest ideologisch-standvastige partij van België. Wij hebben onze basisprincipes nooit verloochend en bovendien voeren we een humanistisch-universalistisch discours en bestrijden we het nationalisme, dat het humanisme wil vernietigen. Dat is geen enkele andere partij, buiten de PVDA, gegeven.

Dat is ook de enige reden waarom we aan politiek doen. Al de rest is bijzaak.

Die "slinkende aanhang van de Vlaams-nationalisten" blijkt in elk geval niet uit de verkiezingscijfers en de opiniepeilingen van de voorbije tien jaar... Les seuls chiffres valables sont ceux des urnes!
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:21 pm

Diogène wrote:
Belgica wrote:
De pot verwijt de ketel... Laughing Wie is er bang van wie? Wie zien we nooit "buiten" betogen? Wie is er bang van harde acties? Wie zien we nooit in publieke debatten?

Ik neem nota dat u uw medestanders (BPlus) lamlendig noemt (hoewel zij al meer voor het belgicisme gedaan en bereikt hebben dan de BUB) en zal niet nalaten om hen een kopie van bovenstaand bericht te bezorgen... Arrow

Belgica wrote:
Ik wist niet dat Patriot aka Bob Van Geel voor clown gestudeerd. Het is niet de eerste (noch de laatste) keer dat jullie "humor" het belgicisme in verlegenheid brengen, misschien is een naamsverandering te overwegen: de CUC (Clownunie - Union des clowns)

Ik ben ook het flamingantisch én wallingantisch gezever kotsbeu, maar dan stem je voor een partij die een beter argumentarium heeft, maar tot nu toe vind ik de belgicistische partijen ongeloofwaardig en amateuristisch!

Jij bent ook de man van de contradicties:

1) de B.U.B. betekent niets, maar ze zou wel het belgicisme belachelijk maken.
2) de B.U.B. komt niet op straat, maar zelf doe je dat ook niet.
3) Je bent het Vlaams-nationalisme beu, maar je ondersteunt meer het flamingantisch discours omdat je politiek correct blijft.
4) Je vindt de B.U.B. niet goed, maar je kent geen alternatief;
5) Bovendien maak je nota bene van ONS forum gebruik om die zever mee te delen.

Etc.

Rolling Eyes

Allez, je bent een typische Belg (of Waal?): klagen en zagen, maar zelf geen poot uitsteken.

En zeg het aan Bplus met mijn groeten. Ik sta erop ! Dan doe je nog eens iets nuttig.
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:30 pm

Belgica wrote:
Jij bent ook de man van de contradicties:

1) de B.U.B. betekent niets, maar ze zou wel het belgicisme belachelijk maken.
2) de B.U.B. komt niet op straat, maar zelf doe je dat ook niet.
3) Je bent het Vlaams-nationalisme beu, maar je ondersteunt meer het flamingantisch discours omdat je politiek correct blijft.
4) Je vindt de B.U.B. niet goed, maar je kent geen alternatief.
Geen contradicties, maar paradoxen...

1) de BUB betekent niets omdat het zichzelf en het belgicisme belachelijk maakt door haar amateurisme
2) wat weet jij daarvan?
3) zoals ik al in een andere post zei: ik ben bereid om bij u meer wijsheid op te steken, maar vertel me waar ik het taalnationalistisch discours ondersteun en waar ik politiek correct ben en, indien mogelijk, waar u politiek incorrect ben...
4) ik vond de BUB een oartij met een potentieel, maar de huidige BUB is nog slechts een schim van wat het geweest is, bij gebrek aan beters stem ik niet (meer) voor belgicistische partijen...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:39 pm

Voor wat stemt ge dan? Vlaams Belang ? Laughing
Back to top Go down
Gustaaf Mixer

Number of posts : 87
Registration date : 2010-03-07

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:41 pm

Belgica wrote:
klagen en zagen, maar zelf geen poot uitsteken.

BUB ten voeten uit dus.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:47 pm

Diogène wrote:
bij gebrek aan beters stem ik niet (meer) voor belgicistische partijen...

Waarmee je dus impliciet de vernietiging van België steunt? Of zijn volgens jou de traditionele partijen - die allemaal min of meer het discours van het VB overnemen - de goede Belgische democraten?
Back to top Go down
perikles

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 1:51 pm

Bruno wrote:
Diogène wrote:
bij gebrek aan beters stem ik niet (meer) voor belgicistische partijen...

Waarmee je dus impliciet de vernietiging van België steunt? Of zijn volgens jou de traditionele partijen - die allemaal min of meer het discours van het VB overnemen - de goede Belgische democraten?

Als alleen de BUB de ontbinding van België tegenhoudt zou België toch allang gesplitst zijn.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 2:22 pm

Diogène wrote:
[

Stoer.

Dit gezegd zijnde, is het dan de vraag in welke mate je volgende voorstellen van B Plus 'goed voor het belgicisme' vindt: regionalisering arbeidsmarkt (dixit Tony Mary op "Bracke", d.d. 12 februari 2010), splitsing BHV, stemadvies voor regionalisten en nationalisten (http://bplus-acties-actions.skynetblogs.be/archive-month/2009-06, let bv. op de naam Isabelle Van Laethem, LDD, die openlijk verklaarde voor Vlaamse onafhankelijkheid te zijn), een oproep tot het bevorderen van de autonomie en de responsabilisering van de gewesten (http://www.bplus.be/NL/B_plus_reageert-145.php), een aanzet om "zonder taboe te praten over verdere regionaliseringen" ?

En wat te denken van uitspraken en daden van eminente B Plussers, naast voorzitter Mary, bv.
- Luc VD Kelen (http://www.vvb.org/actueel/141/27756), (http://www.vlaamsbelang.org/55/406/), geregeld gehuldigd door taalnationalisten owv zijn "straffe Vlaamse" retoriek?
- Wilfried Martens met zijn herhaaldelijke pleidooien voor verdere regionaliseringen (http://animostugent.be/avanti/avanti0809_2.pdf) (en dan zwijgen we nog over zijn 'staatshervormingen', 1980-1988...)
- C. Vloem. die op dit forum n.b. kwam verklaren dat hij de uitspraak "met België als het kan, zonder als het moet", onderschreef
- Olivier de Clippele, MR-Senator die de splitsing van buitenlandse handel, ontwikkelingssamenwerking, wapenhandel, landbouw, de gemeentewet en de provinciewet mee goedkeurde
- Denis Clijsters, mede-ondertekenaar van o.a. het manifest over de uitbouw van een toekomstige Vlaamse natiestaat (http://berlijnsereflecties.blogspot.com/2008/09/zwitserland-als-model-voor.html, andere ondertekenaar: Koenraad Elst, medewerker aan het Brussels Journal een zeer Vlaams-nationalistische blog)
- Tony VDC en Luc Ryckaert die een pleidooi houden voor "integraal federalisme", met bijkomende regionaliseringen, responsabilsering van en (verdere) autonomie voor de deelstaten (http://85.119.217.66/bplus.be/Documents/DS-BPlusopiniestukLuk-Tony.pdf)?
En zo kan men blijven doorgaan.

Zeg dus eens hoe dit het belgicisme dient?
Back to top Go down
tiboo

Number of posts : 1160

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 2:26 pm

Quote :
Ik denk dat vooral jij, Diogène, probeert de B.U.B. en het Belgisch unitarisme (dat is hetzelfde)
Haha, super. Dus de voorstanders van Belgisch Unitarisme zijn welgeteld 500 mensen? Mooi mooi, we staan er nog beter voor dan ik verwacht had ;-).

De UB stelt niets voor, en met jullie (B&B) aan de top (de top van weliswaar niets, dus de top is meteen ook de basis) zal de UB nooit vooruit gaan.
Back to top Go down
BFE

BFE

Number of posts : 1312

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyThu Mar 11, 2010 2:29 pm

@ Belgica en Diogène

Geen ruzie, aub, dat vervuilt het forum.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! EmptyFri Mar 12, 2010 1:02 am

belgeetfierdeletre wrote:
@ Belgica en Diogène

Geen ruzie, aub, dat vervuilt het forum.
Vous pourriez faire la même remarque à Bruno, car je crois savoir que c'est lui qui détient ce triste record...

Ceci étant dit, je crois que quand on veut faire de la vraie politique, il faut pouvoir encaisser la critique, qu'elle soit juste ou non, et la refuter de manière posée en se basant sur des faits, pas sur des insinuations.

Mais je prends bonne note de l'avertissement que j'ai reçu de Belgica (où est en fait le modérateur?)!
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! Empty

Back to top Go down

Een land voor de Vlamingen!
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» 49,78% van van Vlamingen wil meer bevoegdheden voor de deelstaten.
» N-VA: Koningshuis moet weg, maar ze moeten hun goederen houden voor het land...
» Voor wanneer een gemeenschap voor de Belgische moslims?
» VRT wil nu ALLE "Vlamingen" bereiken
» Mening van een Nederlander over de "Vlamingen"