Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010

Go down 
+4
tiboo
Free Belgium
VikingMaekel
Belgica
8 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 11:52 am

"Il y a un risque que la société civile se révolte contre les politiciens."

Et pour cause !

"Er is een risico dat de maatschappij in opstand komt tegen de politici."

En terecht !
Back to top Go down
VikingMaekel

VikingMaekel


Number of posts : 166
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-23

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 12:20 pm

Eyskens is al jaren compleet aan het doordraaien.
Als er een opstand komt is het omdat de politiekers Vlaanderen nogmaals eens zouden verknechten ten gunste van de franstalige bourgeoisie.

Trouwens uit al uw betogen die u recent maakt, u hebt toch toevallig geen partijkaart van het FDF?
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 12:34 pm

VikingMaekel wrote:
Eyskens is al jaren compleet aan het doordraaien.
Als er een opstand komt is het omdat de politiekers Vlaanderen nogmaals eens zouden verknechten ten gunste van de franstalige bourgeoisie.

Trouwens uit al uw betogen die u recent maakt, u hebt toch toevallig geen partijkaart van het FDF?

Ik denk eerder dat de mensen op straat zullen komen omdat ze het BHV-geneuzel van N-VA, CD&V en Open VLD meer dan spuugzat zijn in tijden dat iedereen zich 's ochtends moet afvragen og hij/zij nog wel een job gaat hebben tegen de avond.
Back to top Go down
VikingMaekel

VikingMaekel


Number of posts : 166
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-23

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 12:38 pm

Hebt u daar een bron voor?
Ik vind namelijk nogaal enorm veel die het tegendeel aantoont. Van commentaren tot en met de kiesoverwegingen voor de regio's in 2009
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 12:50 pm

Quote :
Ik denk eerder dat de mensen op straat zullen komen omdat ze het BHV-geneuzel van N-VA, CD&V en Open VLD meer dan spuugzat zijn in tijden dat iedereen zich 's ochtends moet afvragen og hij/zij nog wel een job gaat hebben tegen de avond.
Het volgen van een gerechterlijke beslissing die volledig in lijn ligt met de logica van dit land (namelijk kieskringen die overeenkomen met gewesten), is logisch. Diegenen die een probleem maken zijn de Franstaligen, niet de Vlaamse partijen. In een normaal land zou de ene partij (hier Franstaligen) deze logica aanvaarden en toegeven dat een splitsing het eerlijkste is. In België echter...
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 12:53 pm

VikingMaekel wrote:
Hebt u daar een bron voor?
Ik vind namelijk nogaal enorm veel die het tegendeel aantoont. Van commentaren tot en met de kiesoverwegingen voor de regio's in 2009

Ik zie u hier vooral harde woorden op het net slingeren, maar daar bitter weinig bronnen voor geven.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 1:03 pm

tiboo wrote:
Quote :
Ik denk eerder dat de mensen op straat zullen komen omdat ze het BHV-geneuzel van N-VA, CD&V en Open VLD meer dan spuugzat zijn in tijden dat iedereen zich 's ochtends moet afvragen og hij/zij nog wel een job gaat hebben tegen de avond.
Het volgen van een gerechterlijke beslissing die volledig in lijn ligt met de logica van dit land (namelijk kieskringen die overeenkomen met gewesten), is logisch. Diegenen die een probleem maken zijn de Franstaligen, niet de Vlaamse partijen. In een normaal land zou de ene partij (hier Franstaligen) deze logica aanvaarden en toegeven dat een splitsing het eerlijkste is. In België echter...

Vanuit de zijde van de franstaligen is hun logica nochtans gerechtvaardigd. Zij wonen in een landsgedeelte en zouden verplicht worden te moeten stemmen voor politici met wie ze geen affiniteit hebben. Het is toch absurd dat je in Dilbeek niet kan stemmen voor MR, PS of CDh!
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 1:36 pm

Free Belgium wrote:
tiboo wrote:
Quote :
Ik denk eerder dat de mensen op straat zullen komen omdat ze het BHV-geneuzel van N-VA, CD&V en Open VLD meer dan spuugzat zijn in tijden dat iedereen zich 's ochtends moet afvragen og hij/zij nog wel een job gaat hebben tegen de avond.
Het volgen van een gerechterlijke beslissing die volledig in lijn ligt met de logica van dit land (namelijk kieskringen die overeenkomen met gewesten), is logisch. Diegenen die een probleem maken zijn de Franstaligen, niet de Vlaamse partijen. In een normaal land zou de ene partij (hier Franstaligen) deze logica aanvaarden en toegeven dat een splitsing het eerlijkste is. In België echter...

Vanuit de zijde van de franstaligen is hun logica nochtans gerechtvaardigd. Zij wonen in een landsgedeelte en zouden verplicht worden te moeten stemmen voor politici met wie ze geen affiniteit hebben. Het is toch absurd dat je in Dilbeek niet kan stemmen voor MR, PS of CDh!

Waarom hoor ik diezelfde partijen dan niet pleiten voor één federale kieskring zonder bescherming van wie dan ook.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 1:38 pm

Free Belgium wrote:
tiboo wrote:
Quote :
Ik denk eerder dat de mensen op straat zullen komen omdat ze het BHV-geneuzel van N-VA, CD&V en Open VLD meer dan spuugzat zijn in tijden dat iedereen zich 's ochtends moet afvragen og hij/zij nog wel een job gaat hebben tegen de avond.
Het volgen van een gerechterlijke beslissing die volledig in lijn ligt met de logica van dit land (namelijk kieskringen die overeenkomen met gewesten), is logisch. Diegenen die een probleem maken zijn de Franstaligen, niet de Vlaamse partijen. In een normaal land zou de ene partij (hier Franstaligen) deze logica aanvaarden en toegeven dat een splitsing het eerlijkste is. In België echter...

Vanuit de zijde van de franstaligen is hun logica nochtans gerechtvaardigd. Zij wonen in een landsgedeelte en zouden verplicht worden te moeten stemmen voor politici met wie ze geen affiniteit hebben. Het is toch absurd dat je in Dilbeek niet kan stemmen voor MR, PS of CDh!

Ik had toen ik in engeland woonde de eerste jaren ook geen affiniteit met de lokale politici, maar ik heb me vrij snel aangepast aan het Britse systeem. Waarom passen die franstaligen zich dan niet aan: er is geen enkele Waalse partij die geen zusterpartij heeft in Vlaanderen.
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 1:49 pm

Mijn zus en sinds en haar man wonen al 20 jaar aan de Costa Brava (Catalonië). Zij zijn Spaanse burgers geworden, spreken de taal van het land (Catalaans!) en volgen er gigeneboeid de lokale politiek!

Ontbreekt het de Franstaligen van Dilbeek wellicht aan de intellectuele vaardigheid om zich aan te passen aan en zich te integreren in een omgeving waar ze graag willen wonen?
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 2:13 pm

perikles wrote:
Free Belgium wrote:
tiboo wrote:
Quote :
Ik denk eerder dat de mensen op straat zullen komen omdat ze het BHV-geneuzel van N-VA, CD&V en Open VLD meer dan spuugzat zijn in tijden dat iedereen zich 's ochtends moet afvragen og hij/zij nog wel een job gaat hebben tegen de avond.
Het volgen van een gerechterlijke beslissing die volledig in lijn ligt met de logica van dit land (namelijk kieskringen die overeenkomen met gewesten), is logisch. Diegenen die een probleem maken zijn de Franstaligen, niet de Vlaamse partijen. In een normaal land zou de ene partij (hier Franstaligen) deze logica aanvaarden en toegeven dat een splitsing het eerlijkste is. In België echter...

Vanuit de zijde van de franstaligen is hun logica nochtans gerechtvaardigd. Zij wonen in een landsgedeelte en zouden verplicht worden te moeten stemmen voor politici met wie ze geen affiniteit hebben. Het is toch absurd dat je in Dilbeek niet kan stemmen voor MR, PS of CDh!

Waarom hoor ik diezelfde partijen dan niet pleiten voor één federale kieskring zonder bescherming van wie dan ook.

Omdat zij de minderheid uitmaken tiens. Het is niet meer dan normaal dat een in land dat grosso modo uit twee grote taalgroepen bestaat, elk van deze groepen evenredig vertegenwoordigd is. Dat voorkomt (de schijn van) discriminatie.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 2:15 pm

perikles wrote:
Free Belgium wrote:
tiboo wrote:
Quote :
Ik denk eerder dat de mensen op straat zullen komen omdat ze het BHV-geneuzel van N-VA, CD&V en Open VLD meer dan spuugzat zijn in tijden dat iedereen zich 's ochtends moet afvragen og hij/zij nog wel een job gaat hebben tegen de avond.
Het volgen van een gerechterlijke beslissing die volledig in lijn ligt met de logica van dit land (namelijk kieskringen die overeenkomen met gewesten), is logisch. Diegenen die een probleem maken zijn de Franstaligen, niet de Vlaamse partijen. In een normaal land zou de ene partij (hier Franstaligen) deze logica aanvaarden en toegeven dat een splitsing het eerlijkste is. In België echter...

Vanuit de zijde van de franstaligen is hun logica nochtans gerechtvaardigd. Zij wonen in een landsgedeelte en zouden verplicht worden te moeten stemmen voor politici met wie ze geen affiniteit hebben. Het is toch absurd dat je in Dilbeek niet kan stemmen voor MR, PS of CDh!

Ik had toen ik in engeland woonde de eerste jaren ook geen affiniteit met de lokale politici, maar ik heb me vrij snel aangepast aan het Britse systeem. Waarom passen die franstaligen zich dan niet aan: er is geen enkele Waalse partij die geen zusterpartij heeft in Vlaanderen.

U woonde dan ook in het buitenland
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 2:16 pm

Jo wrote:
Mijn zus en sinds en haar man wonen al 20 jaar aan de Costa Brava (Catalonië). Zij zijn Spaanse burgers geworden, spreken de taal van het land (Catalaans!) en volgen er gigeneboeid de lokale politiek!

Ontbreekt het de Franstaligen van Dilbeek wellicht aan de intellectuele vaardigheid om zich aan te passen aan en zich te integreren in een omgeving waar ze graag willen wonen?

Wederom zelfde stramien: zij zijn in het buitenland gaan wonen. Een wereld van verschil...
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 2:25 pm

De logica van de Belgische grondwet en van de taalwetgeving is dat de verschillende taalgebieden wat het ambtelijk taalgebruik betreft voor elkaar buitenland zijn!
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 2:27 pm

Jo wrote:
De logica van de Belgische grondwet en van de taalwetgeving is dat de verschillende taalgebieden wat het ambtelijk taalgebruik betreft voor elkaar buitenland zijn!

Tuurlijk niet, want de hoofdstad is nog steeds de facto tweetalig
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 3:01 pm

Free Belgium wrote:
Jo wrote:
De logica van de Belgische grondwet en van de taalwetgeving is dat de verschillende taalgebieden wat het ambtelijk taalgebruik betreft voor elkaar buitenland zijn!

Tuurlijk niet, want de hoofdstad is nog steeds de facto tweetalig

Ambtelijk... als je geluk hebt. De facto... nauwelijks!
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 4:51 pm

Jo wrote:
Free Belgium wrote:
Tuurlijk niet, want de hoofdstad is nog steeds de facto tweetalig
Ambtelijk... als je geluk hebt. De facto... nauwelijks!
U komt waarschijnlijk niet vaak in Brussel...
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 4:54 pm

Diogène wrote:
Jo wrote:
Free Belgium wrote:
Tuurlijk niet, want de hoofdstad is nog steeds de facto tweetalig
Ambtelijk... als je geluk hebt. De facto... nauwelijks!
U komt waarschijnlijk niet vaak in Brussel...

Ik werk er al 22 jaar!
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 5:04 pm

Jo wrote:
Diogène wrote:
Jo wrote:
Free Belgium wrote:
Tuurlijk niet, want de hoofdstad is nog steeds de facto tweetalig
Ambtelijk... als je geluk hebt. De facto... nauwelijks!
U komt waarschijnlijk niet vaak in Brussel...

Ik werk er al 22 jaar!
Dan zou u er ook moeten wonen, Brussel beperkt zich niet tot het traject station-werkplaats!
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 5:14 pm

Diogène wrote:
Jo wrote:
Diogène wrote:
Jo wrote:
Free Belgium wrote:
Tuurlijk niet, want de hoofdstad is nog steeds de facto tweetalig
Ambtelijk... als je geluk hebt. De facto... nauwelijks!
U komt waarschijnlijk niet vaak in Brussel...

Ik werk er al 22 jaar!
Dan zou u er ook moeten wonen, Brussel beperkt zich niet tot het traject station-werkplaats!

Op grond van welk beginsel zou ik MOETEN wonen in een stad waar ik me niet happy voel?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyThu Apr 22, 2010 11:43 pm

Jo wrote:
Op grond van welk beginsel zou ik MOETEN wonen in een stad waar ik me niet happy voel?
Al was het maar om eerlijke en genuanceerde uitspraken te doen over de bereidheid om Nederlands te spreken in Brussel.

Ik woon er al meer dan 30 jaar en de laatste 15-20 jaar is er veel vooruitgang geboekt (al kan het nog altijd beter uiteraard). Wie dat ontkent, is ofwel blind, ofwel van slechte wil.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptyFri Apr 23, 2010 11:01 am

Diogène wrote:
Jo wrote:
Op grond van welk beginsel zou ik MOETEN wonen in een stad waar ik me niet happy voel?
Al was het maar om eerlijke en genuanceerde uitspraken te doen over de bereidheid om Nederlands te spreken in Brussel.

Ik woon er al meer dan 30 jaar en de laatste 15-20 jaar is er veel vooruitgang geboekt (al kan het nog altijd beter uiteraard). Wie dat ontkent, is ofwel blind, ofwel van slechte wil.

Ik ben het met u eens dat er een heel aantal Walen bereid zijn om Nederlands te leren, maar zou het niet beter zijn als het politiek establisment dat nu ook een institutionaliseert. Waarom is de tweede taal in het Franstalig onderwijs niet Nederlands?
Back to top Go down
czam

czam


Number of posts : 7
Location : Brussels
Registration date : 2009-06-01

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptySat Apr 24, 2010 12:35 am

inderdaad, en omgekeerd!

en overal zoals in Brussel vanaf jonge leeftijd!
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptySat Apr 24, 2010 1:17 pm

Quote :
Ik woon er al meer dan 30 jaar en de laatste 15-20 jaar is er veel vooruitgang geboekt (al kan het nog altijd beter uiteraard). Wie dat ontkent, is ofwel blind, ofwel van slechte wil.
Ik heb een inventaris gemaakt van de sportinfrastructuur in Brussel (verantwoordelijk voor Oudergem, SLW, SPW, Anderlecht, Koekelberg) afgelopen zomer. Uiteraard ben ik op elk gemeentehuis geweest. Conclusie: 3 van de 5 (aan de balie!!!) wilden geen Nederlands spreken, 2/5 hebben geprobeerd (maar konden het niet). Als dit vooruitgang is, vraag ik mij af hoe het er 20 jaar geleden aan toeging.

Uiteraard zijn er uitzonderingen (verantwoordelijken van bijvoorbeeld een minigolfterrein, petanque, enkele sporthalverantwoordelijken...), maar diegenen die Nederlands MOETEN kunnen, konden het blijkbaar niet.

Overigens, op tafel van BHV ligt een versoepeling van de tweetaligheid in Brussel, dus veel verbeteren zie ik het niet...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 EmptySat Apr 24, 2010 5:42 pm

tiboo wrote:
Ik heb een inventaris gemaakt van de sportinfrastructuur in Brussel (verantwoordelijk voor Oudergem, SLW, SPW, Anderlecht, Koekelberg) afgelopen zomer. Uiteraard ben ik op elk gemeentehuis geweest. Conclusie: 3 van de 5 (aan de balie!!!) wilden geen Nederlands spreken, 2/5 hebben geprobeerd (maar konden het niet). Als dit vooruitgang is, vraag ik mij af hoe het er 20 jaar geleden aan toeging.

Uiteraard zijn er uitzonderingen (verantwoordelijken van bijvoorbeeld een minigolfterrein, petanque, enkele sporthalverantwoordelijken...), maar diegenen die Nederlands MOETEN kunnen, konden het blijkbaar niet.

Overigens, op tafel van BHV ligt een versoepeling van de tweetaligheid in Brussel, dus veel verbeteren zie ik het niet...
Tiboo, ik heb ook niet beweerd dat alles peis en vree is in Brussel, maar dat het scenario van een Vlaamsonvriendelijke of -onkundige stad genuanceerd dient.

Ik zou je bezorgdheid delen, ware het niet dat er taalwetten zijn en dat die toegepast moeten worden, ook door FDF-bastions zoals Oudergem, SLW en SPW! Er bestaat zoiets als het Vast Comité voor Taaltoezicht en dergelijke toestanden kan u dan daar aangeven.

Persoonlijk zou ik u heel veel tegenvoorbeelden kunnen geven van beambten of particulieren die (verrassend) wel Nederlands praatten, maar u zou die dan kunnen ontkrachten door tegen-tegenvoorbeelden enz.

Dit neemt niet weg dat de Vlaamse minderheid (max. 15%) in Brussel zeer goed beschermd is (misschien een van de beste beschermde minderheden in de wereld).
Back to top Go down
Sponsored content





Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty
PostSubject: Re: Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010   Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010 Empty

Back to top Go down
 
Mark Eyskens (CD&V) à la / op de RTBF 22.04.2010
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Mark Eyskens pleit voor separatisme
» Mark Eyskens pour une fusion entre Chambre et Sénat
» Dixit Eyskens
» Eyskens spreekt (eindelijk !) eens over unitarisme
» MANIF - BETOGING VRT- RTBF

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: