Zijn jullie een politieke partij, die met de opkomende verkieizingen verkiesbaar zullen zjn in heel het land?
Ik vraag dit omdat ik in het huidige federale bestel geen heil meer zie. De democratie wordt er op schandalige manier geschonden: een meerderheid die zich moet onderwerwerpen aan de minderheid als je het over heer probleem A gaat (splitsing BHV) en er zijn dan zaken B (moties in de fasciliteitengemeenten) waarbij de minderheid (vlamingen) zich moet onderwerpen aan de meerderheid franstalingen) aangaanden de benoeming van burgermeesters in vlaanderen. Met andere woorden met de democratie wordt gekneed tot ze in het voordeel van de franstaligen uitdraait. Dit moet stopppen!!
Met een partij als BUB moet de democratie correct toegepast worden!
met het huidigre federale mechanisme gaan de problemen nooit opgelost raken. Ik sta achter jullie punten om 1 grote kieskring te organiseren;iedereen in dit land heeft het recht om op gelijk wie in dit land te stemmen. De pezrsoon met de meeste stemmen wordt onze premier!, iedere stem moet gelijk zijn, gedaan met een vlaamse stem die minder waard is dan een franstalige!
Alle documenten in de 3 landstalen, nog beter, engels erbij voor de vele internationale gasten die we hebben
Het strikt laten naleven van de taalwetten, geen uitzonderingen, iedere openbare ambtenaar kent zn 3 landstalen
Brussel is niet vlaams, brussel is niet waals, maar brussel is multilinguistiek en zou daar ook het engels als standaard moeten dienen
Mochten jullie naar de verkieizingen stappen hebben jullie mijn stem