Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Geert Bourgeois Wed Jan 07, 2009 8:25 pm | |
| durft zich blijkbaar geen separatist meer te noemen:
DS 07.01.2009
Separatist
‘Ik beweer in elk geval niet dat ik een separatist ben’, zegt Vlaams parlementslid Geert Bourgeois (N-VA) in Knack. ‘Wij willen noch de band met Brussel noch de internationale positie van Vlaanderen verliezen. Bovendien zie ik niets in een scenario waarbij België wordt voortgezet zonder Vlaanderen. Met andere woorden: wellicht zullen we in een minimaal confederaal model met Wallonië blijven samenwerken.’ | |
|
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Geert Bourgeois Wed Jan 07, 2009 11:54 pm | |
| Ik had het bericht ook gelezen en wilde er al op reageren. Bart De Wever zegde overigens ook al iets gelijkaardigs: - Quote :
- Onafhankelijkheid is ook voor separatist Bart De Wever geen fetisj. Luc Van der Kelen (Het Laatste Nieuws), die De Wever onlangs ondervroeg op de RTBf, onthulde dat De Wever hem in een off the record-gesprek had gezegd dat het voor hem niet nodig is dat België verdwijnt als Vlaanderen zich in België vrij kan ontwikkelen. De Wever was boos om deze onthulling, maar ontkende ze niet (DS, 10 okt).
| |
|