perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: WAT IS CONFEDERALISME Wed Jun 16, 2010 7:49 pm | |
| - Belgica wrote:
- Een confederatie is dus geen staat. Het handvol confederaties dat ooit bestonden, hebben allen gefaald. Bovendien zie ik niet in hoe een confederatie de vele nadelen van het taalfederalisme gaat oplossen. Integendeel. Het is alleen een cadeau aan de nationalisten.
Zwitserland is begonnen als confederatie. | |
|
BFE
Number of posts : 1312 Age : 36 Location : Namuren Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: WAT IS CONFEDERALISME Wed Jun 16, 2010 8:04 pm | |
| - perikles wrote:
- Belgica wrote:
- Een confederatie is dus geen staat. Het handvol confederaties dat ooit bestonden, hebben allen gefaald. Bovendien zie ik niet in hoe een confederatie de vele nadelen van het taalfederalisme gaat oplossen. Integendeel. Het is alleen een cadeau aan de nationalisten.
Zwitserland is begonnen als confederatie. Juist, maar een confederatie werkt niet. Ze evolueert naar een federale staat (Zwitserland dus) of ze vernietigd hemzelf (Bosnië). | |
|
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: WAT IS CONFEDERALISME Wed Jun 16, 2010 11:49 pm | |
| - perikles wrote:
- Belgica wrote:
Zwitserland is begonnen als confederatie. Inderdaad, en het heeft ook twee burgeroorlogen gekend. Waarmee ik niet wil zeggen dat er een burgeroorlog moet komen, alleen dat elk land voeg of laat in zijn geschiedenis geconfronteerd wordt met spanningen en conflicten, en dat dit in de meeste gevallen 's lands eenheid versterkt heeft. Laten we bv. denken aan de Amerikaanse, de Ierse, de Griekse en de Spaanse burgeroorlogen... | |
|
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: WAT IS CONFEDERALISME Thu Jun 17, 2010 12:13 am | |
| - Diogène wrote:
- perikles wrote:
- Belgica wrote:
Zwitserland is begonnen als confederatie. Inderdaad, en het heeft ook twee burgeroorlogen gekend. Waarmee ik niet wil zeggen dat er een burgeroorlog moet komen, alleen dat elk land voeg of laat in zijn geschiedenis geconfronteerd wordt met spanningen en conflicten, en dat dit in de meeste gevallen 's lands eenheid versterkt heeft. Laten we bv. denken aan de Amerikaanse, de Ierse, de Griekse en de Spaanse burgeroorlogen... Een correcte vaststelling ! | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: WAT IS CONFEDERALISME | |
| |
|