Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB

Go down 
+7
Bruno
Diogène
myckilem
Jo
Loik
BFE
Belgica
11 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 3:40 pm

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Dyn010_original_519_700_jpeg_2526183_92fbc817dd0e993e17267fd5437f4bc7

Er is / was een zogenaamd "cordon sanitaire" rond het Vlaams Blok / Belang omdat deze partij racistisch was en is. De andere partijen wouden er niet mee samenwerken of onderhandelen. Maar wat is nu het fundamentele verschil tussen VB en N-VA? Is de N-VA niet racistisch t.o.v. de Franstalige Belgen? Herinner u de actie van de N-VA met de bestelwagens vol vals geld in Henegouwen in 2005 om duidelijk te maken dat de Zuid-Belgen volgens de N-VA profiteurs zijn. Waarom is er dan ook geen cordon sanitaire rond de N-VA?

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Fk06012005f.jpg.275 foto, photo Belga

Il y a / avait une sorte de cordon sanitaire autour du Vlaams Blok / Belang parce que ce parti était / est raciste. Les autres partis ne voulaient pas collaborer ou négocier avec eux. Mais quelle est la différence fondamentale entre le VB et la N-VA ? La N-VA n'est-il pas raciste vis-à-vis des Francophones de Belgique? Rappelez-vous l'action de la N-VA avec les camionnettes pleines d'argent contrefait dans le Hainaut en 2005 pour rendre clair que les Belges du sud sont, selon la N-VA, des profiteurs. Pourquoi n'y a-t-il donc pas de cordon sanitaire autour de la N-VA ?
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 3:55 pm

La N-VA n'est pas officiellement extrémiste, et sur ce volet, ils nient tout lien avec le VB. à vrai dire, ils dépensent beaucoup d'énergie à se débarrasser de l'image extrémiste qui leur colle à la peau par divers moyen, par exemple en disant que "la wallonie à quelque chose à gagner d'une scission", "on ne vivra pas comme des ennemis mais comme des bons voisins", "la fin de la Belgique ne signifie pas la rupture du dialogue", etc... Cela dit dans d'autres pays, le terme nationaliste désigne les partis d'extrême droite, or lui n'est pas considéré comme tel.


Last edited by belgeetfierdeletre on Mon Jun 14, 2010 11:05 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 3:59 pm

Adolf Hitler n'était pas non plus considéré comme un extrémiste par la plupart des Allemands en 1933. Les gens se répètent parce qu'ils ne connaissent pas l'Histoire !
Back to top Go down
Loik

Loik


Number of posts : 183
Age : 40
Location : Brussels
Registration date : 2010-05-10

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 4:13 pm

Belgica wrote:
Adolf Hitler n'était pas non plus considéré comme un extrémiste par la plupart des Allemands en 1933. Les gens se répètent parce qu'ils ne connaissent pas l'Histoire !

Vous avez tout a fait raison mais le probleme c'est que la NVA se cache dérriere les drapeaux européens pour dire "regardé on est pas si mauvais que ca en faite..." mais attention aux faux-semblant de BDW et de son parti ;-)
Back to top Go down
http://loic1983music.skyrock.com
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 6:02 pm

Belgica wrote:
Adolf Hitler n'était pas non plus considéré comme un extrémiste par la plupart des Allemands en 1933. Les gens se répètent parce qu'ils ne connaissent pas l'Histoire !

L'unitariste belgiciste Léon Degrelle n'était pas non plus considéré comme un fasciste par la plupart des électeurs francophones en 1936. Comme les dirigeants de la BUB il rêvait de faire un coup d'état pour annuler les chiffres des urnes et donner un pouvoir autoritaire au roi.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 6:02 pm

Je compte sur ce qui est en gras (commentaire sur LLB):

* jb361939 - Assebroek
*
* 14.06.10 | 16h24

* 4 votes favorables
* Voter pour ce commentaire

Il faudra quand même vous y faire. BDW n'est pas un néo-nazi, ce n'est pas un raciste c'est un homme de droite et nationaliste, avec un programme social qui me heurte et me choque mais il n'y a aucune raison de faire un cordon sanitairfe autour de lui (d'ailleurs on manque d'effectifs pour le faire).
Je n'ai pas voté pour lui mais je le trouve bon dans le débat, humoristique et détendu. Un homme qui tranche par sa personalité dans la classe politique. Hier il a fait des déclarations apaisantes et fait un appel au dialogue. Il se rend compte qu'il devra faire des concessions. Le danger pour lui reside dans une partie de son arrière ban qui a une tradition de rigueur doctrinale.
Di Rupo lui aussi m'a fait grande impression, un homme d'état. Espérons qu'ils s'en sortent.


Espérons que ces fascistes restent fidèles à leur doctrine. Wink
Back to top Go down
myckilem
Admin



Number of posts : 331
Location : Liège
Registration date : 2009-05-31

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 7:53 pm

Je n'arreterais pas de le dire l'histoire est un cycle et seull'avenir nous dira ce que vaut De wever...
Back to top Go down
http://Myckilem.over-blog.com
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 10:33 pm

Jo wrote:
L'unitariste belgiciste Léon Degrelle n'était pas non plus considéré comme un fasciste par la plupart des électeurs francophones en 1936. Comme les dirigeants de la BUB il rêvait de faire un coup d'état pour annuler les chiffres des urnes et donner un pouvoir autoritaire au roi.
Vous oubliez un détail important: Léon Degrelle n'a jamais été vénéré par les courants belgicains traditionnels, ni par les instances francophones, uniquement par l'extrême-droite, à l'inverse d'autres collaborateurs...
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 10:34 pm

Si BDW tombe sur ce forum, il va porter plainte contre nous.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 10:57 pm

belgeetfierdeletre wrote:
Si BDW tombe sur ce forum, il va porter plainte contre nous.

Cool Very Happy
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 11:03 pm

Je ne voudrais pas me faire l'avocat de BDW, mais ressortir cette photo d'il y a autant d'années, je trouve que c'est un aveu d'impuissance face à BDW et ses idées.

Il m'est aussi arrivé d'assister à des colloques avec Filip Dewinter. Cela ne veut pas pour autant dire que je suis un sympathisant du VB.
Back to top Go down
gladiator




Number of posts : 18
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-06-14

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: vlaanderen...?   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 11:28 pm

Waarom wordt opnieuw n-va afgeschilderd als fascistisch of nazistisch?
Kan men nu werkelijk niet meer relativeren de dag van vandaag?
Het spijt me, maar ik ben n-va'er, en ik wil helemaal geen genocide opstarten of een nieuwe wereldoorlog ontketenen, en nog minder een dictatuur opstarten! En dat is nu juist wat dat fascisme, waar jullie zo gretig mee omspringen, voor staat!!!
ik heb veel respect voor Wallonië, en ga er graag heen want de mensen zijn daar gastvrij en buitengewoon vriendelijk.
Waarom beschuldigt men ons er dan van conservatief te zijn? Sorry, maar het zijn jullie, niet ik die hier het meest conservatieve standpunt innemen...

Bedankt!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 11:31 pm

gladiator wrote:
Waarom wordt opnieuw n-va afgeschilderd als fascistisch of nazistisch?
Kan men nu werkelijk niet meer relativeren de dag van vandaag?
Het spijt me, maar ik ben n-va'er, en ik wil helemaal geen genocide opstarten of een nieuwe wereldoorlog ontketenen, en nog minder een dictatuur opstarten! En dat is nu juist wat dat fascisme, waar jullie zo gretig mee omspringen, voor staat!!!
ik heb veel respect voor Wallonië, en ga er graag heen want de mensen zijn daar gastvrij en buitengewoon vriendelijk.
Waarom beschuldigt men ons er dan van conservatief te zijn? Sorry, maar het zijn jullie, niet ik die hier het meest conservatieve standpunt innemen...

Bedankt!

Wordt het verenigen van mensen in Zuid-Afrika, het midden-oosten of de VSA CONSERVATIEF genoemd? Shocked
Back to top Go down
gladiator




Number of posts : 18
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-06-14

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: toch niet   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyMon Jun 14, 2010 11:40 pm

Ik vrees dat u me niet helemaal begrijpt.
waar ik op opteer is niet dat jullie België samen willen houden, maar als u spreekt over wederzijds respect, en het bannen van rechts in Vlaanderen, en het onmiddellijk bestempelen als fascist ervan vind ik conservatief.
Conservatief, want wij mogen niets zeggen over wallonië, als Wallonië dat over ons doet moeten wij dat allemaal slikken. U zegt van België te houden, en dat geloof ik steevast, maar denkt u dat de Waalse partijen dat ook menen?
Zij verschuilen zich achter het naamkaartje 'België', maar zijn eigenlijk gewoon voor de Waalse zaak! Men zegt wel eens: Vlaanderen tegen België. Ik zeg u waar het werkelijk om gaat: Vlaanderen tegen Wallonië! Als het erop aankomt gaat iedereen partij trekken voor zichzelf, ongeacht welke taal! Wallonie voor de Walen, Vlaanderen voor de Vlamingen!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 12:33 am

gladiator wrote:
Ik vrees dat u me niet helemaal begrijpt.
waar ik op opteer is niet dat jullie België samen willen houden, maar als u spreekt over wederzijds respect, en het bannen van rechts in Vlaanderen, en het onmiddellijk bestempelen als fascist ervan vind ik conservatief.!

Quid?

Quote :
Conservatief, want wij mogen niets zeggen over wallonië, als Wallonië dat over ons doet moeten wij dat allemaal slikken.

Wij hebben altijd geijverd voor nationale partijen, nationale tweetalige politici, een Brabantse en een nationale kieskring

Quote :
U zegt van België te houden, en dat geloof ik steevast, maar denkt u dat de Waalse partijen dat ook menen?Zij verschuilen zich achter het naamkaartje 'België', maar zijn eigenlijk gewoon voor de Waalse zaak!!

Ja, uiteraard.

Quote :
Men zegt wel eens: Vlaanderen tegen België. Ik zeg u waar het werkelijk om gaat: Vlaanderen tegen Wallonië! Als het erop aankomt gaat iedereen partij trekken voor zichzelf, ongeacht welke taal! Wallonie voor de Walen, Vlaanderen voor de Vlamingen!

Dat is politiek nationalisme.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 5:24 am

Het VB beweert een Vlaamse partij te zijn, dat is het verschil.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 6:03 am

Sprakeloos wrote:
Het VB beweert een Vlaamse partij te zijn, dat is het verschil.

quid?
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 11:19 am

De BUB'ers zeggen dat ze kiezen voor "België". Maar als puntje bij paaltje komt - bijvoorbeeld in de kwestie BHV, in de kwestie van de benoeming van de drie burgemeesters - kiezen ze voor het standpunt van de Franstalige partijen die ze zelf als "nationalistisch" bestempelen. Politieke hypocrisie die ook bij niet-nationalistische Vlamingen vragen over het nut van België oproept!
Back to top Go down
gladiator




Number of posts : 18
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-06-14

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: idd   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 1:25 pm

inderdaad, dat is net wat ik ook zei! groot gelijk!!
Back to top Go down
mimo




Number of posts : 193
Location : Mechelen
Registration date : 2009-08-10

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 2:59 pm

Het verschil tussen VB en NVA is rechtlijnigheid. VB zegt duidelijk waar het op staat, Vlaamse onafhankelijkheid, en de enige onderhandelingen zijn de finale onderhandelingen, met finale toegevingen.

Overigens, proficiat aan BDW en alle NVA'ers, ik hoop ten stelligste dat Vlaanderen en Wallonie hier beter van worden !

Doch een bemerking :
Kan iemand mij antwoorden of de Vlaamse regering nog steeds de Maddensdoctrine zal toepassen (voor zover dat dit het geval nu al is) als BDW extra budgettaire inspanningen vraagt aan Vlaanderen om de 22 miljard weg te werken ? Gaat de Vlaamse regering, zoals afgesproken in het Vlaams regeerakkoord, een belangenconflict inroepen ?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 3:07 pm

mimo wrote:
Het verschil tussen VB en NVA is rechtlijnigheid. VB zegt duidelijk waar het op staat, Vlaamse onafhankelijkheid, en de enige onderhandelingen zijn de finale onderhandelingen, met finale toegevingen.

Overigens, proficiat aan BDW en alle NVA'ers, ik hoop ten stelligste dat Vlaanderen en Wallonie hier beter van worden !

Doch een bemerking :
Kan iemand mij antwoorden of de Vlaamse regering nog steeds de Maddensdoctrine zal toepassen (voor zover dat dit het geval nu al is) als BDW extra budgettaire inspanningen vraagt aan Vlaanderen om de 22 miljard weg te werken ? Gaat de Vlaamse regering, zoals afgesproken in het Vlaams regeerakkoord, een belangenconflict inroepen ?

Uiteraard, maar wat men gaat doen is nog eenvoudiger. Men gaat bevoegdheden overhevelen aan de deelstaten zonder de financiering. De deelstaten zullen op dat ogenblik verantwoordelijk zijn voor hun eigen belastinginning.

Wij moeten ook naar homogene bevoegdheden: gezin, werk, economie enz. kunnen gesplitst worden
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 3:29 pm

Jo wrote:
De BUB'ers zeggen dat ze kiezen voor "België". Maar als puntje bij paaltje komt - bijvoorbeeld in de kwestie BHV, in de kwestie van de benoeming van de drie burgemeesters - kiezen ze voor het standpunt van de Franstalige partijen die ze zelf als "nationalistisch" bestempelen. Politieke hypocrisie die ook bij niet-nationalistische Vlamingen vragen over het nut van België oproept!

Doe eens niet onnozel. Wij hebben altijd gepleit voor een Brabantse en nationale kieskring en voor de herfederalisering van de gemeente- en provinciewet en nooit voor iets anders.
Back to top Go down
gladiator




Number of posts : 18
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-06-14

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Vlaams   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 5:29 pm

Sorry, maar BHV moet gesplitst worden. Vlaamse gemeenten Vlaams, Waalse gemeenten Vlaams...
Back to top Go down
mimo




Number of posts : 193
Location : Mechelen
Registration date : 2009-08-10

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 6:08 pm

perikles wrote:
Uiteraard, maar wat men gaat doen is nog eenvoudiger. Men gaat bevoegdheden overhevelen aan de deelstaten zonder de financiering. De deelstaten zullen op dat ogenblik verantwoordelijk zijn voor hun eigen belastinginning.

Wij moeten ook naar homogene bevoegdheden: gezin, werk, economie enz. kunnen gesplitst worden

Ik ben niet zo zeker dat
Quote :
Men gaat bevoegdheden overhevelen aan de deelstaten zonder de financiering.
automatisch leidt naar
Quote :
De deelstaten zullen op dat ogenblik verantwoordelijk zijn voor hun eigen belastinginning.
Ze zullen eerder verantwoordelijk zijn voor hun eigen uitgaven, maar de inkomsten,... die zullen nog steeds via de federale verdeelsleutel passeren.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar vrees ervoor.
Back to top Go down
gladiator




Number of posts : 18
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-06-14

VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: nva= great   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB EmptyTue Jun 15, 2010 7:19 pm

Ik denk dat het systeem zeker zal slagen als iedereen bereid is te praten en te handelen op een verantwoordelijke manier. Zeker de franstaligen als ze België willen behouden, zoniet valt hun masker af van Waals-nationalist te zijn...
Ik hoop dat dat NVA-confederalisme er komt...
Back to top Go down
Sponsored content





VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty
PostSubject: Re: VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB   VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB Empty

Back to top Go down
 
VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» WAT IS HET VERSCHIL
» Différence / verschil VB - N-VA
» Préformation: clash entre De Wever et Onkelinx
» Wat is het verschil tussen federalisme en confederalisme?
» FUSION ENTRE FORTIS ET DEXIA?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: