| DE WEVER INFORMATEUR ! | |
|
+9tiboo VikingMaekel perikles Diogène Loik BFE Jo Bruno Belgica 13 posters |
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Tue Jun 29, 2010 2:20 pm | |
| Qu'en pensent les derniers flamingants (passage en gras)?
LA LIBRE BELGIQUE
De Wever espère une proposition de coalition pour le week-end
Belga
Mis en ligne le 29/06/2010 Dans son rapport final, Bart De Wever a l'intention d'esquisser les contours d'un accord et de la coalition du futur gouvernement.
* De Wever rencontre les représentants des mutualités * "Lier les soins et les revenus" * La mission XXL de Reynders * Forum: Qu’est-ce qu’être belge aujourd’hui ? * Politic Twist, le blog politique décalé
L'informateur Bart De Wever se rendra pour la quatrième fois au palais vendredi. Il devrait faire à cette occasion son dernier rapport intermédiaire au Roi. Il espère en effet terminer sa mission ce week-end et remettre son rapport final. Celui-ci devrait comporter les contours d'un accord et esquisser l'éventuelle future coalition, a-t-on appris de sources N-VA. Après sa rencontre avec les représentants des mutualités mardi, M. De Wever verra ceux des syndicats mercredi. Comme prévu, jeudi et vendredi, il rencontrera les présidents des partis politiques. Il se limitera à ceux qui entrent en ligne de compte pour une éventuelle coalition. C'est ainsi qu'il ne verra pas les présidents du Vlaams Belang, de la Lijst Dedecker et du Parti Populaire.
De Wever recevra les partis dans l'ordre croissance, des plus petits vers les plus grands. Il commencera jeudi avec les écologistes d'Ecolo et Groen!. Il verra ensuite le cdH, puis l'Open Vld, le sp.a et CD&V. Vendredi, il rencontrera les présidents du MR et du PS.Dans l'après-midi, il fera un rapport intermédiaire au roi Albert II. Il commencera ensuite la rédaction de son rapport final. L'informateur n'exclut pas qu'il devra voir une deuxième fois les présidents de parti. Il veut en tout cas terminer sa mission d'information le prochain week-end ou au début de la semaine prochaine.
Dans son rapport final, Bart De Wever a l'intention d'esquisser les contours d'un accord et de la coalition du futur gouvernement. Si tout se passe commen prévu, il pourrait alors transmettre le flambeau au formateur.A la N-VA on dit encore espérer un nouveau gouvernement pour la rentrée parlementaire soit à la mi-octobre. Il semble en effet qu'il faudra de deux à trois mois pour arriver à constituer un gouvernement, ajoute-t-on.
Quant à la proposition de répartir entre 70pc d'économies et 30pc de recettes nouvelles l'effort qui doit permettre de revenir à l'équilibre budgétaire en 2015, il s'agit d'une idée N-VA qui n'a pas encore fait l'objet de discussion avec d'autres partis, précise-t-on chez les nationalistes flamands. "Vu le taux d'imposition déjà élevé dans notre pays, l'accent doit être mis sur les économies mais celles-ci ne suffiront pas pour atteindre le résultat demandé", souligne-t-on à la N-VA. | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Tue Jun 29, 2010 3:21 pm | |
| Die drie partijen die hij uitsluit vertegenwoordigen wel een 3/4 miljoen kiezers. | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Tue Jun 29, 2010 3:26 pm | |
| En hoeveel zogenaamde "Vlamingen" zitten daar niet bij !!! | |
|
| |
VikingMaekel
Number of posts : 166 Location : Vlaanderen Registration date : 2010-03-23
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Tue Jun 29, 2010 4:11 pm | |
| Realiteitszin? VB treed nooit toe tot een regering indien daar niet de splitsing van België gerealiseerd word. LDD heeft 1 zetel, weegt dus niet PP heeft 1 zetel, weegt dus niet
Het gaat hier om een regering te vormen hé. Niet om de partijen hunstandpunt te kennen. Die kent De Wever namelijk wel.
Je hoort in Nederland de informateur toch ook niet spreken met de Partij voor de Dieren of met de SGP? | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Tue Jun 29, 2010 4:16 pm | |
| De Wever is tegen de splitsing van België? Dat is nieuw, zeg ! | |
|
| |
BFE
Number of posts : 1312 Age : 36 Location : Namuren Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Tue Jun 29, 2010 6:52 pm | |
| | |
|
| |
VikingMaekel
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 12:36 pm | |
| - Belgica wrote:
- De Wever is tegen de splitsing van België? Dat is nieuw, zeg !
In deze legislatuur wel, ja. De Wever, en de N-VA bij uitbreiding zal, nooit of te nimmer het Belgisch Leger opheffen, dit moet immers Europees worden. Je moet ook eens nuance leren, De Wever, en de N-VA bij uitbreiding, vragen niet de opsplitsing van België in deze legislatuur iets anders hebben ze nooit beweerd. Trouwens zullen een aantal zaken Belgisch blijven tot ze op termijn opgaan in Europa, en vanaf dan bestaat België de facto niet meer. Remember with a whisper, not a bang? | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 12:38 pm | |
| Humor hebt u wel, hè. Volgens uw spitsbroeders van de N-VA, die zich blijkbaar graag en soms zelfs uitsluitend in de taal van Voltaire en Molière uitdrukken, is het gewoon een kwestie van tijd: « L'objectif de la N-VA est identique à celui de son prédécesseur: donner corps au nationalisme flamand, d’une manière moderne et démocratique.
Sur le plan politique, la N-VA milite en faveur d’une république flamande, état membre d'une Confédération européenne démocratique. C’est la conviction profonde de notre parti que la meilleure manière de répondre aux défis du 21ième siècle est de disposer de communautés fortes d’une part, et d’une coopération internationale bien développée d'autre part. Le niveau gouvernemental belge se dissoudra entre ces deux niveaux, lui pour qui les principes de bonne gouvernance semblent d’ores et déjà hors de portée. » Pour les Flamands la même chose? Ik moet het jullie wel meegeven: jullie worden grappiger met de dag. Misschien is Hollywood nog wel geïnteresseerd in uw dikke fantast. | |
|
| |
VikingMaekel
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 12:51 pm | |
| En wat is het verschil met wat ik zei?
Daar staat toch klaar en duidelijk dat België zal ontbinden ten voordele van het Europees en Regionaal niveau?
Ik zeg toch ook dat het een kwestie van tijd is? Het Belgisch leger zal verdwijnen ten voordele van een Europees leger, idem Buitenlands Beleid. Ik heb nergens gezegd dat deze Belgisch zullen blijven tot het einde der tijden.
Wat ik wel zeg is dat we die zaken niet gaan splitsen omdat we ze willen toekennen aan Europa op termijn (=kwestie van tijd)
Trouwens is dat uit het Manifest of de Beginselverklaring van de N-VA. Dat de N-VA niet België wil opheffen, ik herhaal tot in den treure, in deze legislatuur is waar ze mee naar de verkiezingen 2010 gegaan zijn.
Lange termijn doelen, korte termijn doelen. Evolutie geen Revolutie. Rome is ook niet op één dag gebouwd.
Jullie worden gewoon hardhoriger, of moet ik zeggen, hardlezeriger met de dag | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 1:57 pm | |
| Er bestaat niet eens een Europees leger. | |
|
| |
VikingMaekel
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 2:01 pm | |
| *zucht*
Heb ik dat dan gezegd? Wat ik zeg is dat het Belgisch leger mag blijven bestaan tot er een Europees leger komt, dan gaat ze daarin op en bestaat het 'ABL' niet meer.
Jullie moeten echt leren begrijpend lezen. | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 2:08 pm | |
| En waarom moet er een Europees leger komen? Zijn er op Europees vlak dan geen taalverschillen? | |
|
| |
VikingMaekel
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 2:24 pm | |
| Heb ik dan misschien gezegd dat er taalproblemen zijn in het leger? Zelfs in uw topic over "Wat is nu eigenlijk het probleem" noem ik dat we in een on-land met drie talen leven niet als het probleem. Anders zou ik navenant een probleem hebben met een confederaal Europa met nog méér talen, niet? Misschien moet je je eigen topic eens herlezen om te zien wat een niet exhaustieve lijst is van problemen die ik met den Belziek heb.
Waarom er een Europees leger moet komen, goh: schaalvoordeel. | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 2:26 pm | |
| - VikingMaekel wrote:
- Heb ik dan misschien gezegd dat er taalproblemen zijn in het leger?
Zelfs in uw topic over "Wat is nu eigenlijk het probleem" noem ik dat we in een on-land met drie talen leven niet als het probleem. Anders zou ik navenant een probleem hebben met een confederaal Europa met nog méér talen, niet? Misschien moet je je eigen topic eens herlezen om te zien wat een niet exhaustieve lijst is van problemen die ik met den Belziek heb.
Waarom er een Europees leger moet komen, goh: schaalvoordeel. Een mondiaal leger zou een zelfs nog groter schaaldeel opleveren. Een leger van een confederatie, betekent trouwens dat de kleinste lidstaat over een vetorecht beschikt voor militaire operaties. | |
|
| |
VikingMaekel
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 2:35 pm | |
| - VikingMaekel wrote:
- Tja, waarom installeren we geen wereldregering, de regen valt even hard in de VSA als hier.
En laat mij duidelijk zijn, in mijn leven hoop ik nog een sterk verenigd Europa te zien voor de globale grote zaken, met sterke regionale overheden voor de zaken dicht bij de mensen. Daaruit vloeit natuurlijk in zeer, zéér verre toekomstperspectieven een wereldregering uit voort.
Je moet écht leren lezen Bruno. Ik herhaal ook nog eens, Rome is niet op één dag gebouwd. | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 3:21 pm | |
| We hebben nood aan politieke satire, niet alleen over de Koning zoals hier, maar ook en vooral over de politici ! Maar mag dat wel van de nationalistische particratie? LA LIBRE BELGIQUE | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 4:22 pm | |
| Begrijpend lezen en nuance: twee begrippen die de UB niet kent.
Dat ze niet begrijpen wat u zegt, vikingMaekel, zegt veel over de basis van de partij UB... Een eerlijke discussie is hier simpelweg onmogelijk, maar wordt zoals steeds afgeblokt door slogans, retorische vragen, bewust misinterpreteren en zelfs leugens.
Elke keer dat ik nog eens op dit forum kom kijken, stel ik hetzelfde vast: nog niets veranderd met de vorige keer, namelijk geen zinnig wederwoord te noteren (soms uitzondering van bv. Diogène).
| |
|
| |
Belgica Admin
| |
| |
BFE
Number of posts : 1312 Age : 36 Location : Namuren Registration date : 2008-11-21
| |
| |
Democraat
Number of posts : 30 Location : Hasselt Registration date : 2010-01-18
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 7:42 pm | |
| - tiboo wrote:
- Begrijpend lezen en nuance: twee begrippen die de UB niet kent.
Dat ze niet begrijpen wat u zegt, vikingMaekel, zegt veel over de basis van de partij UB... Een eerlijke discussie is hier simpelweg onmogelijk, maar wordt zoals steeds afgeblokt door slogans, retorische vragen, bewust misinterpreteren en zelfs leugens.
Elke keer dat ik nog eens op dit forum kom kijken, stel ik hetzelfde vast: nog niets veranderd met de vorige keer, namelijk geen zinnig wederwoord te noteren (soms uitzondering van bv. Diogène).
Wat ik hier - als Vlaamsgezinde - lees van Vlaams-nationalisten is anders vaak ook niet erg fraai. Ik begrijp die primaire afkeer van België niet. | |
|
| |
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 8:21 pm | |
| - Democraat wrote:
- tiboo wrote:
Wat ik hier - als Vlaamsgezinde - lees van Vlaams-nationalisten is anders vaak ook niet erg fraai. Ik begrijp die primaire afkeer van België niet. Ik denk niet dat er een primaire afkeer van belgië is, wel is het zo dat de BUB keer op keer een aantal definities in vraag stelt: waar is Vlaanderen, wat is een Vlaming ... extreme reacties lokken extreme reacties uit. | |
|
| |
Democraat
Number of posts : 30 Location : Hasselt Registration date : 2010-01-18
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 9:32 pm | |
| - perikles wrote:
- Democraat wrote:
- tiboo wrote:
Wat ik hier - als Vlaamsgezinde - lees van Vlaams-nationalisten is anders vaak ook niet erg fraai. Ik begrijp die primaire afkeer van België niet. Ik denk niet dat er een primaire afkeer van belgië is, wel is het zo dat de BUB keer op keer een aantal definities in vraag stelt: waar is Vlaanderen, wat is een Vlaming ... extreme reacties lokken extreme reacties uit. Dat kan zijn. Maar we moeten toch ook beseffen dat het anti-belgicisme bij sommigen met de paplepel ingegoten wordt. | |
|
| |
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Wed Jun 30, 2010 10:52 pm | |
| - perikles wrote:
- Ik denk niet dat er een primaire afkeer van belgië is, wel is het zo dat de BUB keer op keer een aantal definities in vraag stelt: waar is Vlaanderen, wat is een Vlaming ... extreme reacties lokken extreme reacties uit.
En u trapt telkens in die val. Kleine raad: ga er gewoon niet op in! | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Thu Jul 01, 2010 11:44 am | |
| Komt BDW wel genoeg op TV? Is 10 keer per dag voldoende, flaminganten? Moeten jullie geen klacht indienen wegens discriminatie in de media? Hier nog een toffe cartoon die jullie wel zal plezieren: En inderdaad, waarom moet Noord-België "Vlaanderen" heten en niet "Brabant" of "Limburg"? Dat is een heel goede vraag ! | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! Thu Jul 01, 2010 3:35 pm | |
| Dit is grappig: BDW met de Belgische vlag en let op de terechte kritiek van hun flamingantische spitsbroeders. Dit wordt nog grappig. Ik zou zeggen: "weinig respect voor de zogenaamde "Vlaming". DE STANDAARD 'De Wever mikt nog steeds op maandag'
* donderdag 01 juli 2010, 12u02 * Bron: belga * Auteur: loa, svh
photo news
BRUSSEL - Twee weken nadat hij informateur werd, spreekt Bart De Wever vanaf vandaag voor het eerst officieel met de partijvoorzitters.
De groenen waren de eersten die bij De Wever mochten langsgaan. Groen!-voorzitter Wouter Van Besien meldde na afloop van zijn gesprek dat de informateur nog steeds op maandag zijn opdracht hoopt te volbrengen en met een rapport naar de koning wil. Tegen dan wil hij weten met welke partijen hij rond de onderhandelingstafel gaat zitten. Van Besien herhaalde nog dat hij het lot van Groen! aan dat van Ecolo verbindt.
Voor Ecolo-voorzitter Jean-Michel Javaux is dat geen absolute voorwaarde. Het adagium van Van Besien, 'samen uit, samen thuis', sprak Javaux niet uit. Groen! is wel de eerste partner van Ecolo en er zullen volgens hem wel goede argumenten nodig zijn om de twee groene partijen uit elkaar te halen, maar een conditio sine qua non is het niet, bleek duidelijk uit zijn verklaring.
Van Besien benadrukte dat De Wever zeer concrete voorstellen op tafel heeft gelegd en over de staatshervorming een aantal ideeën heeft afgetoetst. Voor Ecolo-covoorzitter Jean-Michel Javaux is het nog te vroeg om zich uit te spreken over coalities. 'De situatie is te moeilijk om alles snel te regelen, klinkt het. 'Misschien is er wel een tweede ronde met de partijen nodig', zegt Javaux, die zelfs opperde dat het rapport van De Wever misschien maar een tussentijds rapport zal zijn. Javaux sprak meer dan een uur met De Wever.
Geen LDD, PP en VB
Na Van Besien komen Ecolo-voorzitter Jean-Michel Javaux en CDH-voorzitster Joëlle Milquet langs. Ook voor hen is telkens een uur uitgetrokken.
Om 14.00 uur pikt De Wever de draad weer op en komen Open VLD-voorzitter Alexander De Croo, zijn SP.A-collega Caroline Gennez en CD&V-interimvoorzitter Wouter Beke langs. Zij mogen anderhalf uur blijven.
PS en MR spreken vrijdag met De Wever.
Zoals bekend staan Lijst Dedecker, de Parti populaire van zakenadvocaat Mischaël Modrikamen en Vlaams Belang niet op het lijstje genodigden. Dat zijzelf geen uitnodiging in de bus kreeg, getuigt volgens die laatste partij van weinig respect voor de parlementaire democratie. 'De Wever past het cordon sanitaire strikt toe', luidt het.
| |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: DE WEVER INFORMATEUR ! | |
| |
|
| |
| DE WEVER INFORMATEUR ! | |
|