Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

'Klimaatverandering erger dan 20 jaar geleden voorspeld'

Go down 
AuthorMessage
wanderer

Number of posts : 142
Registration date : 2010-09-24

'Klimaatverandering erger dan 20 jaar geleden voorspeld' Empty
PostSubject: 'Klimaatverandering erger dan 20 jaar geleden voorspeld'   'Klimaatverandering erger dan 20 jaar geleden voorspeld' EmptyTue Aug 07, 2012 9:57 pm

De klimaatverandering door toedoen van de mens is verantwoordelijk voor de toename in frequentie van zeer hete zomers. De situatie is ernstiger dan twintig jaar geleden werd voorspeld. Dat zegt de Amerikaanse wetenschapper James Hansen in de Washington Post.

Hansen, directeur van het Goddard instituut voor ruimtevaartwetenschappen van de NASA, bevestigt dat de 'sombere' voorspellingen over de gevolgen van de opwarming van de aarde, die in 1988 voorgelegd werden aan de Senaat in de VS, nu al overtroffen zijn.

'Ik moet wat opbiechten, ik was te optimistisch', aldus de Amerikaanse klimatoloog, een van de eerste wetenschappers die in de jaren tachtig waarschuwden voor de gevaren van de klimaatverandering. 'Mijn verwachtingen over een verhoging van de temperatuur wereldwijd zijn waarheid geworden. Maar ik ben er niet in geslaagd om te bestuderen met welke snelheid de gemiddelde temperatuurstijging zou leiden tot extreme weersomstandigheden.'

http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/article/detail/3296760/2012/08/05/Klimaatverandering-al-erger-dan-20-jaar-geleden-werd-verwacht.dhtml
Back to top Go down
http://germanicrealm.informe.com/forum/

Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» JL DEHAENE OVER VOLKSGEMEENSCHAPPEN, 10 JAAR GELEDEN
» EDDY MERCKX IL Y A 40 ANS - 40 JAAR GELEDEN
» IL Y A 100 ANS / 100 JAAR GELEDEN: LES BELGES SUR LE TITANIC ET LA FIN D'UNE EPOQUE - DE BELGEN OP DE TITANIC EN HET EINDE VAN EEN TIJDPERK
» Il y a 30 ans mourut Hergé - 30 jaar geleden stierf Hergé - Hergé ist vor 30 Jahre gestorben
» 20 JAAR VTM