wanderer
Number of posts : 142 Location : Europese Unie Registration date : 2010-09-24
| Subject: 'Klimaatverandering erger dan 20 jaar geleden voorspeld' Tue Aug 07, 2012 9:57 pm | |
| 'Klimaatverandering erger dan 20 jaar geleden voorspeld'De klimaatverandering door toedoen van de mens is verantwoordelijk voor de toename in frequentie van zeer hete zomers. De situatie is ernstiger dan twintig jaar geleden werd voorspeld. Dat zegt de Amerikaanse wetenschapper James Hansen in de Washington Post. Hansen, directeur van het Goddard instituut voor ruimtevaartwetenschappen van de NASA, bevestigt dat de 'sombere' voorspellingen over de gevolgen van de opwarming van de aarde, die in 1988 voorgelegd werden aan de Senaat in de VS, nu al overtroffen zijn. 'Ik moet wat opbiechten, ik was te optimistisch', aldus de Amerikaanse klimatoloog, een van de eerste wetenschappers die in de jaren tachtig waarschuwden voor de gevaren van de klimaatverandering. 'Mijn verwachtingen over een verhoging van de temperatuur wereldwijd zijn waarheid geworden. Maar ik ben er niet in geslaagd om te bestuderen met welke snelheid de gemiddelde temperatuurstijging zou leiden tot extreme weersomstandigheden.' http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/article/detail/3296760/2012/08/05/Klimaatverandering-al-erger-dan-20-jaar-geleden-werd-verwacht.dhtml | |
|