Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Piraterij en Belgische militairen

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

Piraterij en Belgische militairen Empty
PostSubject: Piraterij en Belgische militairen   Piraterij en Belgische militairen EmptyThu Apr 30, 2009 7:44 pm

PS en VB op dezelfde lijn: Smile

30/04 Piraterie : le Groupe PS demande la tenue d’un débat sur l’envoi de militaires belges pour sécuriser notre flotte marchande (en lisant l'article, le PS n'est pas contre, mais demande le coût de l'opération).

30/04 Vlaams Belang steunt mogelijke aanwezigheid van militairen op koopvaardijschepen.
Back to top Go down
kyrios

kyrios

Number of posts : 309
Registration date : 2008-12-13

PostSubject: Re: Piraterij en Belgische militairen   Piraterij en Belgische militairen EmptyFri May 01, 2009 11:28 pm

Minister van landsverdediging verlaagd daarmee het Belgisch leger tot een huurlingenleger.

Verkeerdelijk denkt Pieter De crem(bo) blijkbaar dat hij minister is van oorlog in plaats van minister van defensie.
In vredestijd voert het Belgisch leger sinds jaar en dag humanitaire opdrachten uit. Dat heeft ons land al veel respect en bijval opgeleverd. Groot was mijn verbazing dan ook toen hij het eerder blijkbaar nodig vond om te verklaren dat hij niet aan het hoofd van een humanitaire organisatie stond. Het leger zou volgens onze defensieminister in de toekomst de VSA gaan bijstaan voor bombardementsopdrachten boven Afghanistan. Nu vraag ik u wat de taak is van het ministerie van landsverdediging ? Volgens mij is dat simpelweg de verdediging van het land (of dat van zijn bondgenoten) op zich nemen wanner dit onder aanval ligt. Zijn Afghaanse troepen dan ons land binnen gevallen ? Neen denk ik dan zo, ze zijn zelfs nergens te bekennen op Amerikaanse bodem. En toch wil Minister De Crem dat ons land- België, het kleine opdondertje- het grootste en machtigste leger ter wereld bijstand gaat gaan verlenen door bommenwerpers los te laten boven Afghaans grondgebied.
Hij wil ons met andere woorden meesleuren in een avontuurlijk partijtje oorlog spelen, alleen betreft het hier een echte oorlog, met echte doden.
Welke Belg heeft hier om gevraagd ? Wie denkt deze man eigenlijk dat hij vertegenwoordigt ? Interesseren hem eigenlijk wel de belangen van België en zijn bevolking, of dient hij nu de belangen van Uncle Sam.

We moeten toch niet wachten tot de body-bags met “onze jongens” erin terugkeren van De Crems partijtje oorlogje spelen om dan pas een verontwaardigde houding aan te nemen.

Back to top Go down
kyrios

kyrios

PostSubject: Re: Piraterij en Belgische militairen   Piraterij en Belgische militairen EmptyFri May 01, 2009 11:30 pm

Verlaagt natuurlijk ...
Back to top Go down
Diogène

Diogène

Number of posts : 1611
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: Piraterij en Belgische militairen   Piraterij en Belgische militairen EmptySat May 02, 2009 10:59 pm

kyrios wrote:
Verkeerdelijk denkt Pieter De crem(bo) blijkbaar dat hij minister is van oorlog in plaats van minister van defensie. [...] Groot was mijn verbazing dan ook toen hij het eerder blijkbaar nodig vond om te verklaren dat hij niet aan het hoofd van een humanitaire organisatie stond. Het leger zou volgens onze defensieminister in de toekomst de VSA gaan bijstaan voor bombardementsopdrachten boven Afghanistan. Nu vraag ik u wat de taak is van het ministerie van landsverdediging? Volgens mij is dat simpelweg de verdediging van het land (of dat van zijn bondgenoten) op zich nemen wanner dit onder aanval ligt
De aanval is soms de beste verdediging Laughing , en zoals u zelf aanhaalt, België is een bodngenoot van de USA en Afghanistan is een kiemhaard van moslimfundamentalisme en islamitisch extremisme. Het is onze plicht om daar een halt aan toe te roepen.

Veel erger vind ik het feit dat de reders moeten betalen voor bescherming van het Belgische leger, dat verlaagt hen werkelijk tot het niveau van huurlingen.
Back to top Go down
kyrios

kyrios

PostSubject: Re: Piraterij en Belgische militairen   Piraterij en Belgische militairen EmptySun May 03, 2009 12:22 pm

Ik zou er ook niets iets op tegen hebben indienwe onze bondgenoten gaan bijstaan indien zij zich onder aanval van vijandige legers bevinden. Dit militair bondgenootschap zegt echter niets over de betrokkenheid bij interne conflicten zoals die in Afghanistan voorkomen.

Indien het onze plicht zou zijn om te gaan bijspringen overal waar het volgens onze visie verkeerd loopt in de wereld dan zou wellicht ieder Belg onder de wapens moeten.

Waar het de reders betreft, daar heb ik een meer genuanceerde mening. Het leger is er om het land en zijn burgers te beschermen. Op die schepen die het slachtoffer zijn van piraterij zijn er Belgische burgers aanwezig en die verdienen bescherming. Door echter tegen betaling fysiek op de schepen van rederijen aanwezig te zijn verlaagt men het Belgisch leger in de feiten tot een huurlingenleger die zijn diensten aanbiedt aan commerciële ondernemingen.
Militaire bescherming dus die voorbehouden is voor diegenen die er voor betalen. Het leger bestaat dank zij de inkomsten die de staat zijn burgers oplegt via de belastingen. Alle Belgische burgers moeten dus kosteloos op die dienstverlening kunnen rekenen zonder onderscheid des persoons. Volgens mij kan men beter schepen van de Belgische marine inzetten om bepaalde routes op geregelde tijdstippen te gaan beveiligen en waar alle Belgische zeevarenden kunnen bij aansluiten indien ze een beveiligde doorgang willen genieten.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Piraterij en Belgische militairen   Piraterij en Belgische militairen Empty

Back to top Go down

Piraterij en Belgische militairen
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Belgische meerjarenbegroting is ongeloofwaardig
» DE BELGISCHE PARADOX
» BDW over de Belgische politiek
» Belgische monarchie
» HET BELGISCHE TAALFEDERALISME =