Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Belgen gaan niet graag stemmen

Go down 
+6
RADIKAAL
Jean de Nivelles
Bruno
perikles
kyrios
Belgica
10 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptySat Jul 11, 2009 3:36 pm

Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
perikles wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Belgica wrote:
Die eerste paragraaf is juist, maar hoe verzoen je die met de tweede? scratch

Ik denk dat het systeem dat wordt voorgesteld niet fout is.

Er is zo ook nood aan een federale kieskring, niet voor geheel het parlement, maar voor een deel gekozenen (neem nu 50 parlementsleden) die door de ganse bevolking worden gekozen, en een deel per kieskring (uiteraard geen provincies, want die heb ik reeds afgeschaft wegens te duur en overbodig Wink). Verder stel ik me trouwens de vraag of de senaat nog nuttig is in onze tijd. Bikamerstelsel is meer en meer achterhaald...(kwestie van een stok in het hoenderhok te gooien)

Maar waarom maar voor 50 parlementsleden? Waarom niet voor de volledige kamer?


Omdat het dan lastig wordt om de lokale band te behouden met de kiezer. Deze is voor een groot stuk reeds om zeep met de provinciale kieskringen in plaats van de arrondissementiele van vroeger.

Ja, vreselijk, de VSA daar zijn de deelstaten wel iets groter dan de provincies, niwaar Rolling Eyes ?

het is er ook een iets anders systeem hé Bruno, niet achterlijk gaan doen alsjeblieft.

Ah, ontken je nu al dat de deelstaten in de VSA centraal bestuurd worden?

het KIESsysteem, Bruno, het KIESsysteem, of bedoel je dat de Amerikanen op dezelfde manier kiezen als de Belgen?

Het is toch interessant dat een deelstaat als Californië of - in Europa - Beieren centraal te besturen is.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptySat Jul 11, 2009 3:49 pm

Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
perikles wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Belgica wrote:
Die eerste paragraaf is juist, maar hoe verzoen je die met de tweede? scratch

Ik denk dat het systeem dat wordt voorgesteld niet fout is.

Er is zo ook nood aan een federale kieskring, niet voor geheel het parlement, maar voor een deel gekozenen (neem nu 50 parlementsleden) die door de ganse bevolking worden gekozen, en een deel per kieskring (uiteraard geen provincies, want die heb ik reeds afgeschaft wegens te duur en overbodig Wink). Verder stel ik me trouwens de vraag of de senaat nog nuttig is in onze tijd. Bikamerstelsel is meer en meer achterhaald...(kwestie van een stok in het hoenderhok te gooien)

Maar waarom maar voor 50 parlementsleden? Waarom niet voor de volledige kamer?


Omdat het dan lastig wordt om de lokale band te behouden met de kiezer. Deze is voor een groot stuk reeds om zeep met de provinciale kieskringen in plaats van de arrondissementiele van vroeger.

Ja, vreselijk, de VSA daar zijn de deelstaten wel iets groter dan de provincies, niwaar Rolling Eyes ?

het is er ook een iets anders systeem hé Bruno, niet achterlijk gaan doen alsjeblieft.

Ah, ontken je nu al dat de deelstaten in de VSA centraal bestuurd worden?

het KIESsysteem, Bruno, het KIESsysteem, of bedoel je dat de Amerikanen op dezelfde manier kiezen als de Belgen?

Het is toch interessant dat een deelstaat als Californië of - in Europa - Beieren centraal te besturen is.

appelen en peren
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptySat Jul 11, 2009 3:56 pm

Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:
perikles wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Belgica wrote:
Die eerste paragraaf is juist, maar hoe verzoen je die met de tweede? scratch

Ik denk dat het systeem dat wordt voorgesteld niet fout is.

Er is zo ook nood aan een federale kieskring, niet voor geheel het parlement, maar voor een deel gekozenen (neem nu 50 parlementsleden) die door de ganse bevolking worden gekozen, en een deel per kieskring (uiteraard geen provincies, want die heb ik reeds afgeschaft wegens te duur en overbodig Wink). Verder stel ik me trouwens de vraag of de senaat nog nuttig is in onze tijd. Bikamerstelsel is meer en meer achterhaald...(kwestie van een stok in het hoenderhok te gooien)

Maar waarom maar voor 50 parlementsleden? Waarom niet voor de volledige kamer?


Omdat het dan lastig wordt om de lokale band te behouden met de kiezer. Deze is voor een groot stuk reeds om zeep met de provinciale kieskringen in plaats van de arrondissementiele van vroeger.

Ja, vreselijk, de VSA daar zijn de deelstaten wel iets groter dan de provincies, niwaar Rolling Eyes ?

het is er ook een iets anders systeem hé Bruno, niet achterlijk gaan doen alsjeblieft.

Ah, ontken je nu al dat de deelstaten in de VSA centraal bestuurd worden?

het KIESsysteem, Bruno, het KIESsysteem, of bedoel je dat de Amerikanen op dezelfde manier kiezen als de Belgen?

Het is toch interessant dat een deelstaat als Californië of - in Europa - Beieren centraal te besturen is.

appelen en peren

Verklaar u nader.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptySat Jul 11, 2009 3:58 pm

Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:


appelen en peren

Verklaar u nader.

Wel, ik heb het over het kiessysteem, en jij komt steeds terug op de staatsorganisatie. Daarenboven kun je de VS en de EU al evenmin met elkaar vergelijken Smile
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptyWed Jul 15, 2009 7:35 pm

Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:


appelen en peren

Verklaar u nader.

Wel, ik heb het over het kiessysteem, en jij komt steeds terug op de staatsorganisatie. Daarenboven kun je de VS en de EU al evenmin met elkaar vergelijken Smile

... Bruno?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptyWed Jul 15, 2009 7:47 pm

Waarom kunnen staten niet met elkaar vergeleken worden? De finaliteit van een staat is immers overal dezelfde (of zou dat toch moeten zijn): het collectief belang van de staat en zijn inwoners ondersteunen en promoten. Al die staten zijn verenigd in de Verenigde Naties of de UNO.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptyWed Jul 15, 2009 8:22 pm

Belgica wrote:
Waarom kunnen staten niet met elkaar vergeleken worden? De finaliteit van een staat is immers overal dezelfde (of zou dat toch moeten zijn): het collectief belang van de staat en zijn inwoners ondersteunen en promoten. Al die staten zijn verenigd in de Verenigde Naties of de UNO.

Juist, maar de EU is geen staat, de VS wel. De EU is een politieke samenwerking tussen staten...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 EmptyMon Jul 20, 2009 3:17 pm

Cedric Vloemans wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Bruno wrote:
Cedric Vloemans wrote:


appelen en peren

Verklaar u nader.

Wel, ik heb het over het kiessysteem, en jij komt steeds terug op de staatsorganisatie. Daarenboven kun je de VS en de EU al evenmin met elkaar vergelijken Smile

... Bruno?

... Bruno?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Sponsored content





Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Belgen gaan niet graag stemmen   Belgen gaan niet graag stemmen - Page 3 Empty

Back to top Go down
 
Belgen gaan niet graag stemmen
Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Eén op de drie Brusselaars wil niet gaan stemmen
» 11,5 MILJOEN BELGEN IN 2020 - 11,5 MILLIONS DE BELGEN EN 2020
» Dehaene raadt aan niet op kleine partijen te stemmen
» Alle Belgen niet gelijk?
» Vb niet alleen tegen vreemdelingen, maar ook tegen Belgen in buitenland !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: