Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !

Go down 
+7
Diogène
perikles
Free Belgium
Pleimion
kyrios
Cedric Vloemans
Belgica
11 posters
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 11:45 am

Ik heb enkele "muzikale" passages van het concert op de Grote Markt te Brussel ter ere van de "Vlaamse" feestdag van gisteren kunnen opvangen. Het was om van te huilen. Zeer slechte kwaliteit. Nog veel slechter dan een Eurovisiesongfestival. Muziek die je alleen maar "lawaai" kan noemen. De kwaliteit was vroeger beter. Boycotten de Belgisch-gezinde zangers (terecht) dit door de Vlaams-nationalisten gerecupereerde feest van de Nederlandstalige gemeenschap in België?

Ik vind dat spijtig omdat dit het imago van het Nederlands t.o.v. de Franstalige Belgen en de buitenlanders geen goed doet. Zelf ben ik een grote voorstander van de toenadering tussen de Nederlandstalige en Franstalige cultuur, maar dit soort catastrofes doet die toenadering geen goed, integendeel.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 11:47 am

Belgica wrote:
Ik heb enkele "muzikale" passages van het concert op de Grote Markt te Brussel ter ere van de "Vlaamse" feestdag van gisteren kunnen opvangen. Het was om van te huilen. Zeer slechte kwaliteit. Nog veel slechter dan een Eurovisiesongfestival. Muziek die je alleen maar "lawaai" kan noemen. De kwaliteit was vroeger beter. Boycotten de Belgisch-gezinde zangers (terecht) dit door de Vlaams-nationalisten gerecupereerde feest van de Nederlandstalige gemeenschap in België?

Ik vind dat spijtig omdat dit het imago van het Nederlands t.o.v. de Franstalige Belgen en de buitenlanders geen goed doet. Zelf ben ik een grote voorstander van de toenadering tussen de Nederlandstalige en Franstalige cultuur, maar dit soort catastrofes doet die toenadering geen goed, integendeel.


Ik vind het jammerder dat er geen enkele belgische vlag aanwezig was. Toen ik dit euvel oploste, werd ik aangevallen door het Taal Aktie Komitee, de stok werd na een klein gevechtje uit mijn handen gerukt en op mijn rug kapot geslagen. De vlag verscheurd...

Gevolg: vier mensen, waaronder ik, een nieuwe Belgische vlag gaan kopen, en ermee waaien. Komt er een (franstalige) security naar mij: meneer, wil u alsjublieft - voor uw eigen veiligheid - deze vlag wegdoen?

Mooi, neen?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 11:55 am

Schandalige intolerantie die nog veel minder het imago van het "open Vlaanderen" goed doet.
Je bent toch van plan om klacht in te dienen voor het toebrengen van slagen en verwondingen hoop ik. Dit is erg, heel erg. Ik denk dat je er zo ook nog diefstal en vernieling aan kunt toevoegen.

Is tak het nieuwe VMO, wanneer komen de bomaanslagen ?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 11:57 am

Moedige actie, Cedric, die alleen maar bewijst hoe gerecupereerd dit feestje is door de Vlaams-nationalisten.

Het concert was een even grote kakofonie als het anti-Belgische federalisme vandaag.


Last edited by Belgica on Sun Jul 12, 2009 11:59 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 11:58 am

kyrios wrote:
Schandalige intolerantie die nog veel minder het imago van het "open Vlaanderen" goed doet.
Je bent toch van plan om klacht in te dienen voor het toebrengen van slagen en verwondingen hoop ik. Dit is erg, heel erg. Ik denk dat je er zo ook nog diefstal en vernieling aan kunt toevoegen.

Is tak het nieuwe VMO, wanneer komen de bomaanslagen ?

Wel, ik zei het vriendelijk aan die mannen dat ik mijn vlag en mast terugwilde omdat dat diefstal was. Hun antwoord was dus om klacht in te dienen, waarop ik hun dus hun naam vroeg. toen besloten ze om de feiten nog te verzwaren, en dus de stok op mij stuk te slaan. Gezien er een kind van tien bij mij was, kon ik moeilijk iets terug doen, uit schrik dat ze het kind zouden raken...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 11:59 am

Belgica wrote:
Moedige actie, Cedric, die alleen maar bewijst hoe gerecupereerd dit feestje is door de Vlaams-nationalisten.

Wel jammer dat ik alleen was met een Belgische vlag...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:00 pm

Je moet de B.U.B. op voorhand contacteren. Anders kunnen we het niet weten.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:03 pm

Belgica wrote:
Je moet de B.U.B. op voorhand contacteren. Anders kunnen we het niet weten.

Ik sta daar al van 2003 jaarlijks met Belgische vlaggen, BUB zou het standaard moeten doen, vast stramien in het jaar, maar swat, geen blijvend letsel, alleen moeilijk beweegbaar vandaag en een vlagske minder, maar dat overleven we wel Smile
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:05 pm

overigens: de muziek wàs slecht, dat er nog bij!
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:29 pm

Slecht is een eufemisme, hoor... Embarassed
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:35 pm

Belgica wrote:
Slecht is een eufemisme, hoor... Embarassed


Vooral de miskleun van "ik wil deze nacht in de straten verdwalen"... Wannes - en niet Pieter Breughel den Ouwe - zou moeten opstaan uit de dood!
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:53 pm

kyrios wrote:
Schandalige intolerantie die nog veel minder het imago van het "open Vlaanderen" goed doet.
Je bent toch van plan om klacht in te dienen voor het toebrengen van slagen en verwondingen hoop ik. Dit is erg, heel erg. Ik denk dat je er zo ook nog diefstal en vernieling aan kunt toevoegen.

Is tak het nieuwe VMO, wanneer komen de bomaanslagen ?

Wat denk je dat er gebeurt met mensen die een leeuwenvlag meenemen naar de 21 juliviering? Sorry, maar dat is erom vragen, net als die idioot die het nodig vond om op de IJzerwake de belgicist te gaan uithangen. Hoe staat het eigenlijk nog met de klacht na die laffe moordaanslag, want ik vind dat topic niet meer terug. Very Happy
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:57 pm

Maar jullie hebben nog de Ijzerwake en de Ijzerbedevaart om jullie imago wat te verbeteren. rabbit Waarom dienen jullie geen aanvraag in bij de UNESCO om die relikwieën te beschermen? De Ijzerwake, de laatste fascistische bijeenkomst in Europa. Het zou toeristen lokken. Wink
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 12:58 pm

Pleimion wrote:
kyrios wrote:
Schandalige intolerantie die nog veel minder het imago van het "open Vlaanderen" goed doet.
Je bent toch van plan om klacht in te dienen voor het toebrengen van slagen en verwondingen hoop ik. Dit is erg, heel erg. Ik denk dat je er zo ook nog diefstal en vernieling aan kunt toevoegen.

Is tak het nieuwe VMO, wanneer komen de bomaanslagen ?

Wat denk je dat er gebeurt met mensen die een leeuwenvlag meenemen naar de 21 juliviering? Sorry, maar dat is erom vragen, net als die idioot die het nodig vond om op de IJzerwake de belgicist te gaan uithangen. Hoe staat het eigenlijk nog met de klacht na die laffe moordaanslag, want ik vind dat topic niet meer terug. Very Happy

Wel, er is nog nooit iemand aangevallen op 21 juli, en TAK loopt daar ook. Daarnaast krijgt VB, VOORPOST en de rest van die bende separatistische neofascisten zelfs tijd om hun vlaamse leeuw te zingen op de herdenkingen van de Merode.

Ben jij voor zulk een engeestig Vlaanderen, dat andere meningen met geweld gezuiverd dienen te worden? Dan is de term neofascist niet voldoende vrees ik...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:00 pm

Een Belgische driekleur op 11 juli is een provocatie, geen mening.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:01 pm

Jullie zijn gewoon intolerant en dat komt omdat jullie weten dat jullie ongelijk hebben en dat jullie gaan verliezen.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:02 pm

Belgica wrote:
Jullie zijn gewoon intolerant en dat komt omdat jullie weten dat jullie ongelijk hebben en dat jullie gaan verliezen.

Van een partij die nergens een mening over heeft? De Wever siddert vast al.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:03 pm

Pleimion wrote:
Een Belgische driekleur op 11 juli is een provocatie, geen mening.

Een belgische driekleur op de grote markt van Brussel, hoofdstad van België, is tonen dat de Belgen geen enkel probleem hebben met Vlamingen, en mee samen en open wensen te feesten.

U neemt het op als een provocatie, ik zie het als een open hand. U spuwt in die hand, ik veeg de hand af, maar ik zal er terug staan, want ik geloof dat uw soort verdwijnt, zoals dat ook gebeurde in '45, maar het zullen de tolerante mensen zijn, die verder gaan, niet de engeestige neofascisten die jij op dit forum blijkbaar vertegenwoordigen wil.

En ik hoor niet bij deze partij hier, overigens.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:05 pm

Pleimion wrote:
Een Belgische driekleur op 11 juli is een provocatie, geen mening.

Tuurlijk is dat een mening, er zijn ook mensen die op 21 juli hun Vlaamse leeuw uithangen. Zij krijgen ook geen rotte eieren of molotovs naar hun huis gegooid
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:07 pm

Cedric Vloemans wrote:
Een belgische driekleur op de grote markt van Brussel, hoofdstad van België, is tonen dat de Belgen geen enkel probleem hebben met Vlamingen

Vlamingen kunnen dus geen Belgen zijn? Dat is heel tolerant, moet ik zeggen.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:09 pm

Pleimion wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Een belgische driekleur op de grote markt van Brussel, hoofdstad van België, is tonen dat de Belgen geen enkel probleem hebben met Vlamingen

Vlamingen kunnen dus geen Belgen zijn? Dat is heel tolerant, moet ik zeggen.

Jawel, maar ze willen het niet zijn (diegenen die anderen aanvallen toch niet). Ik respecteer dat, en wil hen dus niet "Belg" noemen Smile
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:11 pm

Cedric Vloemans wrote:
Pleimion wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Een belgische driekleur op de grote markt van Brussel, hoofdstad van België, is tonen dat de Belgen geen enkel probleem hebben met Vlamingen

Vlamingen kunnen dus geen Belgen zijn? Dat is heel tolerant, moet ik zeggen.

Jawel, maar ze willen het niet zijn (diegenen die anderen aanvallen toch niet). Ik respecteer dat, en wil hen dus niet "Belg" noemen Smile

Ik zou het op prijs stellen mocht u niet alle Vlamingen over dezelfde kam willen scheren. En toon uw respect door uw driekleur thuis te laten.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:13 pm

Pleimion wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Pleimion wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Een belgische driekleur op de grote markt van Brussel, hoofdstad van België, is tonen dat de Belgen geen enkel probleem hebben met Vlamingen

Vlamingen kunnen dus geen Belgen zijn? Dat is heel tolerant, moet ik zeggen.

Jawel, maar ze willen het niet zijn (diegenen die anderen aanvallen toch niet). Ik respecteer dat, en wil hen dus niet "Belg" noemen Smile

Ik zou het op prijs stellen mocht u niet alle Vlamingen over dezelfde kam willen scheren. En toon uw respect door uw driekleur thuis te laten.

Ik kom uit respect met mijn driekleur. De Vlaamsgezinden die niet zo aggresief zijn, zouden hun hondsdolle soortgenoten beter thuis laten, dan kan dat een heel gezellig feest zijn.

Maar wat ik nu heb begrepen is dat in het Vlaanderen van morgen geen vrijheid van meningsuiting meer mag zijn, echter wel ongestraft geweldsgebruik. De overheid verliest hierin haar monopolie op geweld (allicht worden er vrijkorpsen opgericht?), en de burger de vrijheid van mening en gedachte.

Kunt u me uitleggen waarom een Nederlandse vlag wél kan?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:15 pm

Zegt u eerst eens welke mening uw vlag uitdrukt, voor u met dure woorden begint te goochelen.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! EmptySun Jul 12, 2009 1:15 pm

Cedric Vloemans wrote:



Kunt u me uitleggen waarom een Nederlandse vlag wél kan?


Dat heeft te maken met de Anschluss Smile
Back to top Go down
Sponsored content





Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! Empty

Back to top Go down
 
Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !
Back to top 
Page 1 of 5Go to page : 1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» DS: Politiek is geen vrije markt
» Grote kuis?
» Catastrofe taalfederalisme is levensgevaarlijk
» De grote Maurice De Wilde
» 11 juli 2010

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: