Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !

Go down 
+7
Diogène
perikles
Free Belgium
Pleimion
kyrios
Cedric Vloemans
Belgica
11 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5
AuthorMessage
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyWed Jul 22, 2009 10:37 pm

Dan is dat een spijtige zaak, van die enkele Vlaamse extremisten (zoals er in elke groep wel extremisten zijn).

Zolang er maar niet veralgemeend wordt.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyWed Jul 22, 2009 11:40 pm

Over het muzikale aspect van het 11juliconcert wil ik me niet uitspreken: les goûts et les couleurs... Laughing

Trouwens, ik vond ook dat het Belgisch concert (www.balnational.be) ook niet veel voorstelde.

Ik denk dat de meeste mensen naar zulke evenementen gaan voor de sfeer.

Dit gezegd zijnde heb ik toch enkele vragen of bedenkingen:
- als het 11-juliconcert een officiële aangelegenheid is, te weten georganiseerd door de Vlaamse Gemeenschap, hoe komt het dat de vlaggen die uitgedeeld worden de vlaggen van de Vlaamse Beweging zijn, nl. de zwart-gele (en dus niet van de Vlaamse Gemeenschap, de zwart-geel-rode)?
- waarom zijn vb. Baskische en Bretoense vlaggen op de Grote markt toegelaten, maar geen Belgische?
- waarom is er naast de officiële security een onofficiële bestaande uit TAK'ers, Voorposters en andere extremistische groeperingen onder het waakzame oog van Bert Laeremans (VB)?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyThu Jul 23, 2009 2:33 am

Als Bretoense vlaggen zijn toegestaan, lijkt het mij ook logisch dat de VB haar Vlaggen mag dragen, niet? Bovendien is heel dat vlaggengedoe (rode klauwen of niet) een misverstand. Vele Vlamingen verkiezen de zwarte versie, omdat rode versie een foute overname is uit het verleden.

Voor rest, al vaak gezegd: er zijn extremesten, spijtig genoeg. Zoals er in de Belgische beweging ook verschillende zijn (waaronder twee prominente leden van de UB).
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyThu Jul 23, 2009 9:07 am

Quote :
Als Bretoense vlaggen zijn toegestaan, lijkt het mij ook logisch dat de VB haar Vlaggen mag dragen, niet?

Bretagne hoort in potentie een tweetalig gebied te zijn. Vlaanderen verwerpt dit.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyThu Jul 23, 2009 9:08 am

Quote :
waarom zijn vb. Baskische en Bretoense vlaggen op de Grote markt toegelaten, maar geen Belgische?

België is een natiestaat.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyThu Jul 23, 2009 12:49 pm

Sprakeloos wrote:
Quote :
Als Bretoense vlaggen zijn toegestaan, lijkt het mij ook logisch dat de VB haar Vlaggen mag dragen, niet?

Bretagne hoort in potentie een tweetalig gebied te zijn. Vlaanderen verwerpt dit.

Natuurlijk, Vlaanderen heeft daar veel in te zeggen. Rolling Eyes Er is trouwens maar 1 officiële taal in Frankrijk, dus niks tweetalig gebied. En dan nog, Bretagne telt twee regiolecten, Bretoens en Gallo, dus dan zou het een drietalig gebied moeten zijn. Maar zo ver laat Parijs het niet komen.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyThu Jul 23, 2009 12:59 pm

Pleimion wrote:
Sprakeloos wrote:
Quote :
Als Bretoense vlaggen zijn toegestaan, lijkt het mij ook logisch dat de VB haar Vlaggen mag dragen, niet?

Bretagne hoort in potentie een tweetalig gebied te zijn. Vlaanderen verwerpt dit.

Natuurlijk, Vlaanderen heeft daar veel in te zeggen. Rolling Eyes Er is trouwens maar 1 officiële taal in Frankrijk, dus niks tweetalig gebied. En dan nog, Bretagne telt twee regiolecten, Bretoens en Gallo, dus dan zou het een drietalig gebied moeten zijn. Maar zo ver laat Parijs het niet komen.

Eens met het Gallo, maar is dat geen dialect van de Franse taal (in tegenstelling tot Waals)?
Ik moet dit natrekken, het is volgens mij geen aparte tak, noch binnen de Romaanse,
en zeker niet binnen de Indo-Europese taalfamilies. Zo toch, dan inderdaad drietalig.

Ik schrijf over Bretagne: 'hoort in potentie te zijn'
Dat is heel wat anders dan wat is.

Men is het er wel ruim over eens dat het Bretoens moet terugkomen,
zonder de huidige landstaal te verwerpen.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 EmptyThu Jul 23, 2009 1:05 pm

Sprakeloos wrote:
Eens met het Gallo, maar is dat geen dialect van de Franse taal (in tegenstelling tot Waals)?
Ik moet dit natrekken, het is volgens mij geen aparte tak, noch binnen de Romaanse,
en zeker niet binnen de Indo-Europese taalfamilies. Zo toch, dan inderdaad drietalig.

Gallo heeft net als het Frans zijn wortels in de langue d'oïl.

Quote :
Men is het er wel ruim over eens dat het Bretoens moet terugkomen,
zonder de huidige landstaal te verwerpen.

Wie bedoel je met "men"? Er bestaan wel scholen waar de lessen in het Bretoens verlopen, maar die krijgen geen staatssteun, net zomin als initiatieven als het Huis van het Nederlands in de Franse Westhoek subsidies krijgen. Het is onrealistisch om te verwachten dat het Bretoens ooit op gelijke voet met het Frans zal staan, als de overheid niet meewil. Hoogstens wordt het meer thuis en bij familie gesproken.
Back to top Go down
Sponsored content





Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 5 Empty

Back to top Go down
 
Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !
Back to top 
Page 5 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5
 Similar topics
-
» DS: Politiek is geen vrije markt
» Grote kuis?
» Catastrofe taalfederalisme is levensgevaarlijk
» Grote hervorming justitie
» 11 juli 2010

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: