Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !

Go down 
+7
Diogène
perikles
Free Belgium
Pleimion
kyrios
Cedric Vloemans
Belgica
11 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptySun Jul 12, 2009 6:00 pm

Ik heb jullie niet horen tekeer gaan toen DS of de VRT berichten over Belgavox.

Een idee: als er toh zoveel unitaristen zijn, geef dan een nationale krant uit, benader Luc van der Kelen als hoofdredacteur ... dat gaat lopen als een trein, maar stop op onzin in de wereld te spuien
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptySun Jul 12, 2009 10:25 pm

Pleimion wrote:
Wat denk je dat er gebeurt met mensen die een leeuwenvlag meenemen naar de 21 juliviering? Sorry, maar dat is erom vragen, net als die idioot die het nodig vond om op de IJzerwake de belgicist te gaan uithangen.
Sorry dat ik laat reageer, maar ik vind deze redenering belachelijk. 21 juli is het feest van alle Belgen, op zich heb ik niets tegen iemand die met een Vlaamse Leeuw zou zwaaien, mits hij geen separatist is n het de officiële zwart-geel-rode leeuwenvlag is, niet de zwart-gele van de Vlaams-nationalisten. Mensen die op België kakken hebben die dag niets te zoeken.

Andersom is 11 juli het feest van alle Belgische Nederlandstaligen, en onder die Nederlandstaligen zijn er maar 10 à 15% separatisten. Waarom zou het fout zijn om die dag op de Grote Markt met Leeuwenvlag en Belgische vlag te zwaaien, of hebben TAK en de andere extreem-rechtse groeperingen het monopolie van 11 juli?

Ik stel voor dat volgend jaar in grote getallen afzakken naar de Grote Markt, met de officiële Vlaamse Leeuw, de Belgische driekleur en ook de vlaggen van de Nederlandstalige provincies!
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptySun Jul 12, 2009 10:33 pm

Pleimion wrote:
Van kop tot teen beschilderd in de Belgische driekleur een toegangsticket kopen, de weide betreden en op het podium springen, en dan achteraf de toevallige voorbijganger uithangen? Dat is niet alleen dom, maar ook belachelijk. En dat heet uitlokking, ja. Vergelijk het met een Clubsupporter die plaatsneemt in het Anderlechtvak. Als hij daar rammel krijgt, moet hij ook niet komen janken.
Beste Pleimion,

U raaskalt. Of bent u vergeten dat enkele jaren geleden TAK'ers, of alleszins Vlaams-nationalisten, een vreedzame Belgische betoging verstoorden, idem voor een B Plus manifestatie in Antwerpen, waar Vlaams-nationalisten een een familiale happening bedreigden.

Wat de versie van Cedric betreft, TVBrussel heeft in het verleden gelijkaardige incidenten gefilmd (of ze die ook hebben uitgezonden is een andere kwestie). Hem van leugens beschuldigen is oneerlijk!


Last edited by Diogène on Sun Jul 12, 2009 11:15 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptySun Jul 12, 2009 10:38 pm

Kan je hier even de link naar die beelden van TVBrussel plaatsen ?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptySun Jul 12, 2009 11:16 pm

kyrios wrote:
Kan je hier even de link naar die beelden van TVBrussel plaatsen ?
Op de website kan ik geen archieven vinden Rolling Eyes
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 12:51 am

Diogène wrote:
U raaskalt. Of bent u vergeten dat enkele jaren geleden TAK'ers, of alleszins Vlaams-nationalisten, een vreedzame Belgische betoging verstoorden, idem voor een B Plus manifestatie in Antwerpen, waar Vlaams-nationalisten een een familiale happening bedreigden.

Daar gaat het hier niet over.

Quote :
Wat de versie van Cedric betreft, TVBrussel heeft in het verleden gelijkaardige incidenten gefilmd (of ze die ook hebben uitgezonden is een andere kwestie). Hem van leugens beschuldigen is oneerlijk!

Ik beschuldig niemand, ik stel alleen vast dat er geen pv is opgesteld en dat wij dus verplicht zijn om Cedric op zijn woord te geloven.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 12:57 am

Diogène wrote:
Mensen die op België kakken hebben die dag niets te zoeken.

Net zomin als mensen die op Vlaanderen kakken, iets op de 11 juliviering te zoeken hebben. Ik heb het hier over Cedric, die aanvankelijk nog deed alsof hij zijn driekleur had meegenomen om respectvol mee te vieren, maar vervolgens ontstak in een vlammende tirade tegen "dat achterlijk inhoudsloos dagje", en zich verkneukelt in het feit dat hij naar eigen zeggen erin geslaagd is om wat TAK'ers te provoceren. Wat, dat is intussen wel duidelijk, de enige bedoeling was van zijn vlaggengezwaai met de driekleur.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 1:21 am

Pleimion wrote:
Diogène wrote:
Mensen die op België kakken hebben die dag niets te zoeken.

Net zomin als mensen die op Vlaanderen kakken, iets op de 11 juliviering te zoeken hebben. Ik heb het hier over Cedric, die aanvankelijk nog deed alsof hij zijn driekleur had meegenomen om respectvol mee te vieren, maar vervolgens ontstak in een vlammende tirade tegen "dat achterlijk inhoudsloos dagje", en zich verkneukelt in het feit dat hij naar eigen zeggen erin geslaagd is om wat TAK'ers te provoceren. Wat, dat is intussen wel duidelijk, de enige bedoeling was van zijn vlaggengezwaai met de driekleur.

Er was een tijd dat de Vlaamse Beweging opriep om op 11 juli de driekleur uit te hangen.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 1:25 am

Alsof jou dat wat kan schelen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 1:35 am

Pleimion wrote:
Alsof jou dat wat kan schelen.

Jazeker, het kan me 'wat schelen'.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 4:14 am

Pleimion wrote:
Free Belgium wrote:
Pleimion wrote:
Cedric Vloemans wrote:
Herinner u de klacht tegen de nazi's met de ijzerwake. Daar zijn zelfs tv-beelden van gemaakt, en toch haalde ze niets uit.

Uitlokking, kent u dat?

Dus een Belgische vlag opsteken staat gelijk aan een aframmeling krijgen, Straffeloos geweld, want uitgelokt Shocked

Van kop tot teen beschilderd in de Belgische driekleur een toegangsticket kopen, de weide betreden en op het podium springen, en dan achteraf de toevallige voorbijganger uithangen? Dat is niet alleen dom, maar ook belachelijk. En dat heet uitlokking, ja. Vergelijk het met een Clubsupporter die plaatsneemt in het Anderlechtvak. Als hij daar rammel krijgt, moet hij ook niet komen janken.

Altoos sport als vergelijkend voorbeeld bij politiek halen. Is dat niet een beetje goedkoop?
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 4:20 am

Pleimion wrote:
kyrios wrote:
[font=Verdana][color=darkblue][size=12]Enfin Cedric, wat die types zoals pleimion bedoelen is dat als er geen PV is opgemaakt een voorval nooit voorgevallen is.

Wat ik bedoel, is dat het niet netjes is om mensen van allerlei zaken te beschuldigen, zonder die beweringen te staven. In tegenstelling tot de inbraak in jouw auto, kyrios, biedt dit incident Cedric immers de gedroomde gelegenheid om van leer te trekken tegen die vreselijke Vlaams-nationalisten. Hij vindt het dan ook helemaal niet erg dat hem dit overkomen is, integendeel: het stemt hem vrolijk dat zijn provocerende stunt geslaagd is. Zeg nu zelf, mocht ik hier opeens zitten beweren dat ik vandaag ben afgetroefd door een bende razende belgicisten, zouden jullie mij dan op mijn woord geloven?

Zelfs al wil je daarna triomferen, ik zal u zeggen dat ik dit niet zou gedurfd hebben. Al was het maar omdat ik dit relativeringsvermogen niet heb, dus Pamplona zou erbij verbleken als meerderen met Belgische vlaggen opdaagden.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 10:03 am

Pleimion wrote:
Ik heb het hier over Cedric, die aanvankelijk nog deed alsof hij zijn driekleur had meegenomen om respectvol mee te vieren, maar vervolgens ontstak in een vlammende tirade tegen "dat achterlijk inhoudsloos dagje", en zich verkneukelt in het feit dat hij naar eigen zeggen erin geslaagd is om wat TAK'ers te provoceren. Wat, dat is intussen wel duidelijk, de enige bedoeling was van zijn vlaggengezwaai met de driekleur.
Twee gewichten en twee maten...

Als TAK, Voorpost en aanverwznte organisaties ergens keet kunnen schoppen, dan zijn ze daar ook fier op!
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 12:39 pm

Sprakeloos wrote:
Altoos sport als vergelijkend voorbeeld bij politiek halen. Is dat niet een beetje goedkoop?

Ik vond het nochtans een toepasselijke metafoor. Als je een toegangsbewijs koopt, hetzij voor de IJzerwake, hetzij voor een voetbalmatch, word je verondersteld op de hoogte te zijn van wat zo'n manifestatie inhoudt. In het geval van een voetbalmatch is dat het feit dat je in de mate van het mogelijke bij supporters van je eigen ploeg gaat zitten. Wie naar de IJzerwake gaat, verbindt zich ertoe geen andere vlaggen dan Vlaamse mee te brengen. Zo staat het in het reglement, en wie een ticket koopt verklaart zich akkoord met dat reglement. Andy Vermaut en co hebben dus geen poot om op te staan wanneer ze beweren dat ze als toevallige voorbijgangers 'opeens' werden aangevallen, integendeel: ze hebben zich schuldig gemaakt aan ordeverstoring.


Last edited by Pleimion on Mon Jul 13, 2009 1:07 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 12:41 pm

Diogène wrote:
Pleimion wrote:
Ik heb het hier over Cedric, die aanvankelijk nog deed alsof hij zijn driekleur had meegenomen om respectvol mee te vieren, maar vervolgens ontstak in een vlammende tirade tegen "dat achterlijk inhoudsloos dagje", en zich verkneukelt in het feit dat hij naar eigen zeggen erin geslaagd is om wat TAK'ers te provoceren. Wat, dat is intussen wel duidelijk, de enige bedoeling was van zijn vlaggengezwaai met de driekleur.
Twee gewichten en twee maten...

Als TAK, Voorpost en aanverwznte organisaties ergens keet kunnen schoppen, dan zijn ze daar ook fier op!

Ik weet niet of Cedric het zal appreciëren dat u hem op één lijn stelt met TAK en Voorpost.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 1:06 pm

Ik zie trouwens niet in wat de BUB op de ijzerwake gaat doen? Haalt ze het nieuws met die aktie? Haalt ze kiezers weg van het VB? Ik kan de actie van Cedric misschien nog begrijpen, de Vlaamse Beweging is onstaan uit de Belgische Beweging ... de mythe van de Guldensporenslag is in feite mee geschreven door Leopold (hij sponsorde) ... ik denk dat iemand als HC vandaag zijn ogen niet zo geloven als hij zag waar we vandaag staan.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyMon Jul 13, 2009 1:36 pm

Pleimion wrote:
Ik weet niet of Cedric het zal appreciëren dat u hem op één lijn stelt met TAK en Voorpost.
Ik had het over het provocerend-ludiek gehalte van politieke (tegen)betogingen. Hoe u het ook draait of keert, provocatie maakt wezenlijk deel uit van het politieke landschap.

perikles wrote:
Ik zie trouwens niet in wat de BUB op de ijzerwake gaat doen? Haalt ze het nieuws met die aktie? Haalt ze kiezers weg van het VB?
Zie mijn commentaar hierboven. Wel vreemd dat men op dit forum zich terecht ergert aan een provocatie van BUB'ers op een Vlaams-nationalistische manifestatie, maar in alle talen zwijgt over de rellen op de IJzerbedevaart in 1996...


Last edited by Diogène on Tue Jul 14, 2009 9:39 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
RADIKAAL




Number of posts : 270
Location : BELGISTAN
Registration date : 2008-11-23

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyTue Jul 14, 2009 12:32 am

Deze schanddaad mag niet ongewroken blijven. Deze potentiële moordenaars moeten opgepakt en berecht worden, en minstens tien jaar de gevangenis in! Een moordpoging op een goede Belg en een tienjarig kind is een weerzinwekkende misdaad en de Vlaams-nationale kopstukken zijn minstens deels verantwoordelijk. De N-VA (waar deze walgelijke schoften vermoedelijk lid van zijn) moet zich dan ook verontschuldigen aan het Belgische volk voor het financieren en bewapenen van de anti-Belgische knokploegen die mijnheer Vloemans halfdood sloegen.

Mijnheer Vloemans zal vanaf nu van een heldenstatus binnen de Belgische Beweging kunnen genieten. Wij feliciteren hem voor zijn moedig weerstaan aan deze moordaanslag.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyTue Jul 14, 2009 10:07 am

Quote :
[quote="Pleimion"]
Sprakeloos wrote:
Altoos sport als vergelijkend voorbeeld bij politiek halen. Is dat niet een beetje goedkoop?

Ik vond het nochtans een toepasselijke metafoor.

Ja hoogstwaarschijnlijk wel! Maar daarom is ze net een beetje goedkoop.

Tegenwoordig vergelijken meer en meer politici zich als deelnemers van wielerploegen; heel begrijpelijke taal, dat wel, maar geen eersterangspoliticus waardig.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyWed Jul 15, 2009 7:18 pm

PATRIOT wrote:
Deze schanddaad mag niet ongewroken blijven. Deze potentiële moordenaars moeten opgepakt en berecht worden, en minstens tien jaar de gevangenis in! Een moordpoging op een goede Belg en een tienjarig kind is een weerzinwekkende misdaad en de Vlaams-nationale kopstukken zijn minstens deels verantwoordelijk. De N-VA (waar deze walgelijke schoften vermoedelijk lid van zijn) moet zich dan ook verontschuldigen aan het Belgische volk voor het financieren en bewapenen van de anti-Belgische knokploegen die mijnheer Vloemans halfdood sloegen.

Mijnheer Vloemans zal vanaf nu van een heldenstatus binnen de Belgische Beweging kunnen genieten. Wij feliciteren hem voor zijn moedig weerstaan aan deze moordaanslag.

Ik wil een standbeeld op de Grote Markt van Brussel aub, uiteraard met een (onverwijderbare) tricolore. Verder is het toegelaten mij te groeten, met een diepe buiging en de zoom van mijn toga te kussen ;-)

Verder geestige post Patriot!
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyWed Jul 15, 2009 7:50 pm

Cedric Vloemans wrote:
PATRIOT wrote:
Deze schanddaad mag niet ongewroken blijven. Deze potentiële moordenaars moeten opgepakt en berecht worden, en minstens tien jaar de gevangenis in! Een moordpoging op een goede Belg en een tienjarig kind is een weerzinwekkende misdaad en de Vlaams-nationale kopstukken zijn minstens deels verantwoordelijk. De N-VA (waar deze walgelijke schoften vermoedelijk lid van zijn) moet zich dan ook verontschuldigen aan het Belgische volk voor het financieren en bewapenen van de anti-Belgische knokploegen die mijnheer Vloemans halfdood sloegen.

Mijnheer Vloemans zal vanaf nu van een heldenstatus binnen de Belgische Beweging kunnen genieten. Wij feliciteren hem voor zijn moedig weerstaan aan deze moordaanslag.

Ik wil een standbeeld op de Grote Markt van Brussel aub, uiteraard met een (onverwijderbare) tricolore. Verder is het toegelaten mij te groeten, met een diepe buiging en de zoom van mijn toga te kussen ;-)

Verder geestige post Patriot!

Eerst een onhoofding, Egmont en Hoorn hebben het ook niet gratis gekregen ... als zij niet onthoofd waren, wist niemand wie die twee heren waren.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyWed Jul 15, 2009 8:23 pm

perikles wrote:
Cedric Vloemans wrote:
PATRIOT wrote:
Deze schanddaad mag niet ongewroken blijven. Deze potentiële moordenaars moeten opgepakt en berecht worden, en minstens tien jaar de gevangenis in! Een moordpoging op een goede Belg en een tienjarig kind is een weerzinwekkende misdaad en de Vlaams-nationale kopstukken zijn minstens deels verantwoordelijk. De N-VA (waar deze walgelijke schoften vermoedelijk lid van zijn) moet zich dan ook verontschuldigen aan het Belgische volk voor het financieren en bewapenen van de anti-Belgische knokploegen die mijnheer Vloemans halfdood sloegen.

Mijnheer Vloemans zal vanaf nu van een heldenstatus binnen de Belgische Beweging kunnen genieten. Wij feliciteren hem voor zijn moedig weerstaan aan deze moordaanslag.

Ik wil een standbeeld op de Grote Markt van Brussel aub, uiteraard met een (onverwijderbare) tricolore. Verder is het toegelaten mij te groeten, met een diepe buiging en de zoom van mijn toga te kussen ;-)

Verder geestige post Patriot!

Eerst een onhoofding, Egmont en Hoorn hebben het ook niet gratis gekregen ... als zij niet onthoofd waren, wist niemand wie die twee heren waren.

Als het dat maar is... maar mag dat op krediet? Nu mijn standbeeld, over vijftig jaar mijn decapitulatie...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyTue Jul 21, 2009 12:07 pm

Ik vind dat een Belgische vlag op Vlaams feest moet kunnen, indien die er met respect gedragen wordt (en niet provocerend --> wat ik vermoed).

Hoe dan ook, omgekeerd gebeuren evenveel schandalen. Ik zal als voorbeeld de vreedzame, groene en Vlaamsgetinte Gordel nemen waar jaarlijks spijkers gestrooid worden, doodsbedreigingen aan het adres van De Wever, of ontelbare voorbeelden uit eigen ervaringen, of...

Quote :
de mythe van de Guldensporenslag is in feite mee geschreven door Leopold

Nogmaals: dit is geen mythe. Het boek van Conscience geeft een gekleurde versie. Maar ontkennen dat Guldensporenslag een zééér belangrijke slag was, is dom.

-Slag heeft voorkomen dat Graafschap Vlaanderen bij de Kroon van Frankrijk gevoegd werd, en dus FRANS gebied werd. Graafschap Vlaanderen werd enkele jaren later verslagen, maar de INZET was toen ANDERS. Enkel sommige gebieden werden bij het Kroondom van Frankrijk gevoegd, gebeiden die nu FRANS zijn.
-In deze slag wordt voor eerste keer een ridderleger verslagen door een boerenleger in West-Europa (in Noord-Italië was dit al eerder gebeurd). Het gevolg was dat de cavalerie werd opgesplitst in 3 eenheden, en het invoeren van flankaanvallen. Een zeer grote verandering in de krijgs'kunst' zeg maar.
-En een derde punt: de mythe heeft ook haar waarde. Conscience heeft met zijn verhaal vele mensen tot lezen gezet en heeft mee geholpen om een Vlaams bewustzijn de creëren.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyTue Jul 21, 2009 12:10 pm

Ik zat overigens in het buitenland, dus kan niet veel over concert zelf zeggen. Als muziek slecht was, kan best zijn, maar wat maakt dat eigl uit? Vind ik eerder een kleingeestige reactie die uit onverdraagzaamheid voorkomt. Ik weet niet wat er vandaag te doen is, maar ik kan ook een post opstarten dat ik het allemaal maar zéér slecht vond. Hou mij liever niet met zulke zaken bezig echter.

Ik zou trouwens ook niet op concert geweest zijn. Vrienden van mij (niet-Vlaams-gezind) organiseerden een bike en run met BBQ om Feestdag te vieren. Mooi initiatief!!!
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 EmptyWed Jul 22, 2009 3:38 pm

tiboo wrote:
Ik vind dat een Belgische vlag op Vlaams feest moet kunnen, indien die er met respect gedragen wordt (en niet provocerend --> wat ik vermoed).

Nadat ik werd aangevallen? Uiteraard, direct een nieuw gaan halen. Voordien had ik me respectvol én bescheiden achteraan gezet.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Sponsored content





Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !   Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe ! - Page 4 Empty

Back to top Go down
 
Concert 11 juli op Grote Markt: een catastrofe !
Back to top 
Page 4 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» DS: Politiek is geen vrije markt
» Grote kuis?
» Catastrofe taalfederalisme is levensgevaarlijk
» Grote hervorming justitie
» 11 juli 2010

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: