| Het falen van het federaal niveau | |
|
|
|
Author | Message |
---|
Charles Foster Kane
Number of posts : 134 Location : Xanadu Registration date : 2009-12-19
| Subject: Re: Het falen van het federaal niveau Wed Jan 13, 2010 9:51 pm | |
| Blijkbaar hebt u geen documenten nodig om te concluderen dat Vluchtelingenwerk Vlaanderen "Vlaams-nationalistische propaganda" verspreidt. Zeg dan gewoon meteen dat het u niet interesseert of dat u er geen verstand van hebt, dat bespaart ons een hoop tijd. Is het werkelijk zo moeilijk om ergens een mening over te hebben? | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Het falen van het federaal niveau Wed Jan 13, 2010 11:45 pm | |
| - Charles Foster Kane wrote:
- Blijkbaar hebt u geen documenten nodig om te concluderen dat Vluchtelingenwerk Vlaanderen "Vlaams-nationalistische propaganda" verspreidt. Zeg dan gewoon meteen dat het u niet interesseert of dat u er geen verstand van hebt, dat bespaart ons een hoop tijd. Is het werkelijk zo moeilijk om ergens een mening over te hebben?
Mijn mening is dat dit Vlaams-nationalistische propaganda is, tot bewijs van het tegendeel. Ze kunnen veel zeggen. | |
|
| |
Charles Foster Kane
Number of posts : 134 Location : Xanadu Registration date : 2009-12-19
| Subject: Re: Het falen van het federaal niveau Thu Jan 14, 2010 12:15 am | |
| - Bruno wrote:
- Charles Foster Kane wrote:
- Blijkbaar hebt u geen documenten nodig om te concluderen dat Vluchtelingenwerk Vlaanderen "Vlaams-nationalistische propaganda" verspreidt. Zeg dan gewoon meteen dat het u niet interesseert of dat u er geen verstand van hebt, dat bespaart ons een hoop tijd. Is het werkelijk zo moeilijk om ergens een mening over te hebben?
Mijn mening is dat dit Vlaams-nationalistische propaganda is, tot bewijs van het tegendeel. Ze kunnen veel zeggen. Dit is belachelijk. Waar haalt u dat toch uit? Hoe komt iemand met zo'n stompzinnig wereldbeeld toch op het waanidee dat hij in de wieg is gelegd voor politiek? Denkt u nu echt dat u met die houding ook maar één stem zult winnen? Als u van plan bent om in eventuele tv-optredens ook zo'n onzin uit uw botten te slaan, dan gaat u zich hopeloos belachelijk maken. En met u de hele belgicistische beweging, want ik kan me niet voorstellen dat iemand met enig fatsoen of kennis van zaken de beweringen van Vluchtelingenwerk Vlaanderen zou durven afdoen als nationalistische propaganda. En het ironische is dan nog dat dit bij uitstek een kwestie is waarin u wel iets zinnigs zou kunnen zeggen over de bokkesprongen van het federalisme. Immers, vluchtelingen krijgen een verschillende behandeling al naargelang de taalrol waarop hun zaak ingeschreven staat. Maar eens te meer blijkt dat zelfs op haar favoriete terrein de retoriek van BUB nooit de slogantaal overstijgt. U ontbeert elk inzicht in de problemen waarmee ons land te kampen heeft, hebt geen idee hoe politiek werkt en geen flauw benul van wat er in de maatschappij omgaat. | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Het falen van het federaal niveau Thu Jan 14, 2010 2:29 am | |
| - Charles Foster Kane wrote:
- Bruno wrote:
- Charles Foster Kane wrote:
Mijn mening is dat dit Vlaams-nationalistische propaganda is, tot bewijs van het tegendeel. Ze kunnen veel zeggen. Dit is belachelijk. Waar haalt u dat toch uit? Hoe komt iemand met zo'n stompzinnig wereldbeeld toch op het waanidee dat hij in de wieg is gelegd voor politiek? Denkt u nu echt dat u met die houding ook maar één stem zult winnen? Als u van plan bent om in eventuele tv-optredens ook zo'n onzin uit uw botten te slaan, dan gaat u zich hopeloos belachelijk maken. En met u de hele belgicistische beweging, want ik kan me niet voorstellen dat iemand met enig fatsoen of kennis van zaken de beweringen van Vluchtelingenwerk Vlaanderen zou durven afdoen als nationalistische propaganda. En het ironische is dan nog dat dit bij uitstek een kwestie is waarin u wel iets zinnigs zou kunnen zeggen over de bokkesprongen van het federalisme. Immers, vluchtelingen krijgen een verschillende behandeling al naargelang de taalrol waarop hun zaak ingeschreven staat. En net DAT laat toe om taalnationalische vergelijkingen te maken zoals Vluchtelingenwerk Vlaanderen nu doet. | |
|
| |
Renaat
Number of posts : 832 Location : Brugge Registration date : 2009-08-25
| Subject: Re: Het falen van het federaal niveau Thu Jan 14, 2010 10:32 am | |
| Hervorming justitie zit in het slop Professor Brice De Ruyver De Gentse veiligheidsexpert Brice De Ruyver vreest dat er geen grootschalige hervorming van de Belgische justitie komt. "Door de vele compromissen is de hervorming verwaterd tot een onwerkbaar gedrocht", zegt professor De Ruyver. "Sommigen redeneren misschien 'beter iets dan niets', maar niets is beter dan dit." "De eerste minister, het kernkabinet en de partijvoorzitters zouden de justitiehervorming naar zich moeten trekken", aldus De Ruyver. "Ik heb echter weinig hoop dat dit zal gebeuren. Het momentum voor de justitiehervorming is voorbij." Cruciaal in de hervorming is de oprichting van een eenheidsrechtbank, die een einde moet maken aan de versnippering van magistraten en middelen over tientallen rechtscolleges. Die centrale eerstelijnsrechtbank komt er echter niet. Men durft nog altijd niet aan de heilige huisjes en verworven rechten te raken. "Als men een bedrijf in moeilijkheden herstructureert, houdt men toch ook geen rekening met alle bestaande gevoeligheden en zal men afdelingen niet ontzien", vindt De Ruyver. (belga/adv) 14/01/10 08u06 | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: Het falen van het federaal niveau Thu Jan 14, 2010 2:51 pm | |
| - Renaat wrote:
- Hervorming justitie zit in het slop
Professor Brice De Ruyver De Gentse veiligheidsexpert Brice De Ruyver vreest dat er geen grootschalige hervorming van de Belgische justitie komt. "Door de vele compromissen is de hervorming verwaterd tot een onwerkbaar gedrocht", zegt professor De Ruyver. "Sommigen redeneren misschien 'beter iets dan niets', maar niets is beter dan dit." "De eerste minister, het kernkabinet en de partijvoorzitters zouden de justitiehervorming naar zich moeten trekken", aldus De Ruyver. "Ik heb echter weinig hoop dat dit zal gebeuren. Het momentum voor de justitiehervorming is voorbij." Cruciaal in de hervorming is de oprichting van een eenheidsrechtbank, die een einde moet maken aan de versnippering van magistraten en middelen over tientallen rechtscolleges. Die centrale eerstelijnsrechtbank komt er echter niet. Men durft nog altijd niet aan de heilige huisjes en verworven rechten te raken. "Als men een bedrijf in moeilijkheden herstructureert, houdt men toch ook geen rekening met alle bestaande gevoeligheden en zal men afdelingen niet ontzien", vindt De Ruyver. (belga/adv) 14/01/10 08u06 Is dit nu een antwoord op mijn eerdere opmerking? | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Het falen van het federaal niveau | |
| |
|
| |
| Het falen van het federaal niveau | |
|