Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Taalrel in "Mijn restaurant"

Go down 
+8
tiboo
Gustaaf Mixer
Gonda
jp
Bruno
perikles
Diogène
Belgica
12 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyFri Mar 05, 2010 2:54 pm

De flamingantjes weer eens op de zere teentjes getrapt !

En wie zegt dat de inwoners van Halle "Vlaams-gezind" zijn? Is er een enquête geweest? Halle ligt niet eens in Vlaanderen !


DE STANDAARD

Taalrel in "Mijn restaurant" BBC2_GM22N0R61.1+FC_BBCHalle.jpg.275. foto VTM

Taalrel in 'Mijn restaurant'

* vrijdag 05 maart 2010
*
* Auteur: Jan CLAEYS

Ludovic en Jurgen trappen op zere tenen in het Vlaamsgezinde Halle. De twee kozen een Franstalige naam voor hun restaurant: Les Deux.

Hans-Maarten POST

Ludovic en Jurgen, de twee homo's die in Halle een restaurant uit de grond stampen, hebben hun huiswerk niet goed gedaan. Want anders hadden ze geweten dat het stadsbestuur zéér Vlaamsgezind is. En dan hadden ze ongetwijfeld niet voor 'Les Deux' gekozen als naam voor hun restaurant op de Grote Markt. Die naam lijkt nu voor een stevige taalrel te zorgen in Halle. Eerstdaags zullen Ludovic en Jurgen aangemaand worden de naam van hun zaak alsnog te veranderen, en te kiezen voor een Vlaamse naam.

'Er is geen wettelijk verbod op anderstalige namen voor handelszaken', zei burgemeester Dirk Pieters (CD&V/N-VA) toen we hem gisteravond confronteerden met de naam van het restaurant dat in zijn stad komt. 'Maar we hebben met het schepencollege wel een Vlaams manifest goedgekeurd. Daarin staat dat we het Nederlands in het straatbeeld zoveel mogelijk willen bevorderen.' Praktisch wil dat zeggen dat elke handelszaak die zich in Halle vestigt, wordt aangeschreven of aangesproken door iemand van het schepencollege. 'We willen mensen ontmoedigen andere talen te gebruiken. We hebben in onze stad liever een kapsalon dan een coiffeur, en liever een ijssalon dan een crèmerie.' Pieters beklemtoont wel dat zijn stad redelijk is. 'Handelszaken die al jarenlang in Halle gevestigd zijn, laten we met rust. En internationale ketens die naar hier komen, daar kunnen we ook weinig tegen beginnen. Maar onze vraag aan beginners wordt zeer goed opgevolgd. Zo is er een Grieks restaurant dat eerst Au Bon Coeur heette, maar nu hangt er Het Goed Hart aan de muur.'

Ludovic en Jurgen kunnen nu kiezen. Ofwel behouden ze het goede contact met het stadsbestuur en veranderen ze alsnog de naam van hun restaurant, ofwel houden ze het been stijf. Maar dan lijkt de relatie tussen de twee partijen nog voor Mijn Restaurant goed en wel begonnen is al meteen verzuurd.

Volgens de burgemeester zullen de twee mannen met de naam 'Les Deux' ook in hun eigen vel snijden. 'Het staat niet alleen haaks op het imago van onze stad, maar misschien zullen ze met die naam ook Vlaamse klanten afschrikken. Veel Vlamingen zullen er zich aan ergeren. In Halle ligt zoiets gevoelig.'


Ongelooflijk ! Multinationals worden met rust gelaten, maar kleine zelfstandigen moeten inbinden voor de eisen van de Vlaams-nationalisten !! Wat is dat hier allemaal !? Dat is de Sovjet-Unie of nazi-Duitsland, naar keuze !
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyFri Mar 05, 2010 5:13 pm

Jongens, jongens, hebben ze daar in Halle niets beters te doen dan de burgers ontmoedigen om andere talen te gebruiken?

Misschien moet men ook overwegen om Geert Bourgeois of Jan Jambon te vervlaamsen in Geert Burger en Jan Hesp?

Wat is de volgende stap: het weren uit het Nederlands van alle woorden die van anderstalige oorsprong zijn?

Verder vraag ik me af of de gemeente Hallo ook zo gereageerd zou hebben indien het een nightshop betrof met Turkse of Arabische opschriften?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySat Mar 06, 2010 2:37 pm

Diogène wrote:
Jongens, jongens, hebben ze daar in Halle niets beters te doen dan de burgers ontmoedigen om andere talen te gebruiken?

Misschien moet men ook overwegen om Geert Bourgeois of Jan Jambon te vervlaamsen in Geert Burger en Jan Hesp?

Wat is de volgende stap: het weren uit het Nederlands van alle woorden die van anderstalige oorsprong zijn?

Verder vraag ik me af of de gemeente Hallo ook zo gereageerd zou hebben indien het een nightshop betrof met Turkse of Arabische opschriften?

De stad Halle sponsort dat programma met 25000 Euro en is er geen Vlaams spreekwoord dat zegt: wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySat Mar 06, 2010 8:27 pm

Staat er in de spelregels dat Franstalige namen niet mogen?
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySat Mar 06, 2010 8:32 pm

Bruno wrote:
Staat er in de spelregels dat Franstalige namen niet mogen?

niemand heeft die twee iets verplicht of verboden, halle heeft alleen maar gevraagd of ze hun restaurant toch geen nederlandse naam willen geven.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySat Mar 06, 2010 9:07 pm

jp wrote:
Bruno wrote:
Staat er in de spelregels dat Franstalige namen niet mogen?

niemand heeft die twee iets verplicht of verboden, halle heeft alleen maar gevraagd of ze hun restaurant toch geen nederlandse naam willen geven.

Er is een verschil tussen "vragen" en "aanmanen".
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySat Mar 06, 2010 9:44 pm

Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Staat er in de spelregels dat Franstalige namen niet mogen?

niemand heeft die twee iets verplicht of verboden, halle heeft alleen maar gevraagd of ze hun restaurant toch geen nederlandse naam willen geven.

Er is een verschil tussen "vragen" en "aanmanen".

Heeft het gemeentebestuur aangemaand? Neen toch, blijft de vraag of al die hiesa wel goed is voor hun restaurant dat meespeelt in een programma dat het moet hebben van tele voting.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySat Mar 06, 2010 9:50 pm

perikles wrote:
Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Staat er in de spelregels dat Franstalige namen niet mogen?

niemand heeft die twee iets verplicht of verboden, halle heeft alleen maar gevraagd of ze hun restaurant toch geen nederlandse naam willen geven.

Er is een verschil tussen "vragen" en "aanmanen".

Heeft het gemeentebestuur aangemaand? Neen toch, blijft de vraag of al die hiesa wel goed is voor hun restaurant dat meespeelt in een programma dat het moet hebben van tele voting.

Quote :
Eerstdaags zullen Ludovic en Jurgen aangemaand worden de naam van hun zaak alsnog te veranderen, en te kiezen voor een Vlaamse naam.
Back to top Go down
Gonda




Number of posts : 377
Location : Chez Laurette, c'était chouette
Registration date : 2009-09-30

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySun Mar 07, 2010 1:24 am

Quote :
en liever een ijssalon dan een crèmerie.
Depuis quand een ijssalon signifie une crèmerie ? Vous achetez du Camembert dans un ijssalon ?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySun Mar 07, 2010 1:54 am

Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Staat er in de spelregels dat Franstalige namen niet mogen?

niemand heeft die twee iets verplicht of verboden, halle heeft alleen maar gevraagd of ze hun restaurant toch geen nederlandse naam willen geven.

Er is een verschil tussen "vragen" en "aanmanen".

Er is eveneens een verschil tussen ernstige maatschappelijke kwesties aankaarten en doorbomen over een onnozel tv-spelletje.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySun Mar 07, 2010 2:47 pm

Als niet in Halle wonende mens, vind ik deze hetse er toch ook een beetje over. Men moet beschermen wat beschermd moet worden, maar een naam van een restaurant :s.

Wel enkele opmerkingen:
-als mensen in Halle dit gevoelig vinden, kan dat door plaatselijke problemen
-diens brood men eet, diens woord men spreekt (niet alleen gemeentebestuur, ook de klanten zullen afhaken vermoed ik).
-ik ben geen voorstander van al die Franse namen voor restaurants. Het Nederlands is rijk genoeg om eigen namen te verzinnen. Ik erger me evengoed aan alle Engelse namen en flyers voor zaken waar in principe toch geen anderstaligen op afkomen. Elke fuif wordt tegenwoordig in het Engels aangekondigd: free entrance, happy-hour...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptySun Mar 07, 2010 6:14 pm

tiboo wrote:
Als niet in Halle wonende mens, vind ik deze hetse er toch ook een beetje over. Men moet beschermen wat beschermd moet worden, maar een naam van een restaurant :s.
[...]
-ik ben geen voorstander van al die Franse namen voor restaurants. Het Nederlands is rijk genoeg om eigen namen te verzinnen. [...]
Volledig eens met u, maar is het geen grondwettelijke vrijheid dat men vrij mag kiezen welke naam men geeft aan een horecazaak?

Wat zal de volgende stap zijn? De mensen verbieden om op straat en in privékring een andere taal dan het Nederlands te spreken...?

De houding van de gemeente Halle bewijst dat sommige taalnationalisten hun gezond verstand verliezen en dat hun strijd voor het behoud van het Nederlands ontaardt in een francofobie of anglofobie...

Dergelijke maatregelen ontaarden in de praktijk in een soort selectieve heksenjacht, omdat de gemeente en groeperingen zoals Voorpost, TAK enz. protesteren tegen de aanwezigheid van anderstalige (lees: in het Frans en in het Engels) opschriften en aankondigingen in Vlaanderen, maar nooit ofte nimmer protesteren tegen de vele theehuizen, nightshops en horecazaken met Turkse of Arabische opschriften en aankondigingen.

Als je consequent wil zijn, moet je iedereen even hard aanpakken, of anders iedereen met rust laten...
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 1:00 am

Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Staat er in de spelregels dat Franstalige namen niet mogen?

niemand heeft die twee iets verplicht of verboden, halle heeft alleen maar gevraagd of ze hun restaurant toch geen nederlandse naam willen geven.

Er is een verschil tussen "vragen" en "aanmanen".

Er is eveneens een verschil tussen ernstige maatschappelijke kwesties aankaarten en doorbomen over een onnozel tv-spelletje.

Taalrel in "Mijn restaurant" Naziterror--Deutsche-kauft-nicht-bei-Juden--Tietz-Berlin

Is dit ook "onnozel"?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 1:22 am

Uw arsenaal aan argumenten is niet bijster uitgebreid, zie ik, als u voor dit soort banaliteiten al de nazi's van stal moet halen. Zoals perikles al kwam aan te geven, krijgen de deelnemers van Mijn Restaurant aanzienlijke financiële steun van de betrokken steden. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat deze waar voor hun geld vragen.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 1:33 am

Gustaaf Mixer wrote:
Zoals perikles al kwam aan te geven, krijgen de deelnemers van Mijn Restaurant aanzienlijke financiële steun van de betrokken steden. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat deze waar voor hun geld vragen.
Centennationalisme dus... Shocked
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 2:00 am

Gustaaf Mixer wrote:
Uw arsenaal aan argumenten is niet bijster uitgebreid, zie ik, als u voor dit soort banaliteiten al de nazi's van stal moet halen. Zoals perikles al kwam aan te geven, krijgen de deelnemers van Mijn Restaurant aanzienlijke financiële steun van de betrokken steden. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat deze waar voor hun geld vragen.

Geld in ruil voor nationalistische loyauteit?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 2:22 am

Nee, om reclame te maken. Blijkbaar bent u niet vertrouwd met het concept 'commerciële televisie'.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 4:46 pm

Straf ! En dan moeten de Belgen nog braaf buigen voor die flaminganten ! Wie denkt die maffiabende wel dat ze is? Evil or Very Mad

DE STANDAARD

De harde woorden van burgemeester Dirk Pieters (CD&V/ N-VA) van Halle hebben hun effect niet gemist bij Ludovic en Jurgen, de deelnemers van Mijn restaurant die binnenkort een zaak openen op de Grote Markt. Pieters liet eerder verstaan dat anderstalige woorden niet welkom zijn in het straatbeeld van Halle. En dus stappen de twee kandidaten af van de naam 'Les Deux' voor hun zaak. 'We houden rekening met de mening van het stadsbestuur. Omdat we ons vestigen in een Vlaamse stad zullen we kiezen voor een Vlaamse naam', zegt Jurgen. 'Welke? Daar zijn we nog niet uit.'

Halle is géén Vlaamse stad, maar een Brabantse !
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 5:28 pm

Belgica wrote:
Straf ! En dan moeten de Belgen nog braaf buigen voor die flaminganten ! Wie denkt die maffiabende wel dat ze is? Evil or Very Mad

Een burgemeester en schepenen een maffiabende noemen, getuigt van bitter weinig gezond verstand. En ook van weinig fatsoen, maar dat is natuurlijk de typische BUB-stijl.

Quote :
Halle is géén Vlaamse stad, maar een Brabantse !

Jaja, dat hebt u nu al duizend keer gezegd, en ik zal u desnoods nog duizend keer zeggen dat dat misschien in de middeleeuwen zo was, maar vandaag niet meer.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 7:11 pm

http://www.hln.be/hln/nl/6437/Mijn-Restaurant/article/detail/1076697/2010/03/07/Ludovic-en-Jurgen-uit-Mijn-Restaurant-geven-toe-aan-politieke-druk.dhtml#reactions

80% van de lezers vindt deze maatregel belachelijk, bekrompen en zelfs racistisch. Hoe durven ze het gezag van de Vlaamsse overheid zo in twijfel te trekken!!!
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 7:17 pm

Bruno wrote:
http://www.hln.be/hln/nl/6437/Mijn-Restaurant/article/detail/1076697/2010/03/07/Ludovic-en-Jurgen-uit-Mijn-Restaurant-geven-toe-aan-politieke-druk.dhtml#reactions

80% van de lezers vindt deze maatregel belachelijk, bekrompen en zelfs racistisch. Hoe durven ze het gezag van de Vlaamsse overheid zo in twijfel te trekken!!!
iedereen heeft recht op zijn mening, trouwens het is geen maatregel, het werd hen alleen maar "gevraagd" om toch een andere naam te pakken.
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 7:22 pm

Bruno wrote:
http://www.hln.be/hln/nl/6437/Mijn-Restaurant/article/detail/1076697/2010/03/07/Ludovic-en-Jurgen-uit-Mijn-Restaurant-geven-toe-aan-politieke-druk.dhtml#reactions

80% van de lezers vindt deze maatregel belachelijk, bekrompen en zelfs racistisch. Hoe durven ze het gezag van de Vlaamsse overheid zo in twijfel te trekken!!!

Steekproefje gedaan, Yammine? U had beter het artikel gelezen ipv uw statistische kunsten te beproeven, dan had u geweten dat de vraag (dus niet de maatregel) afkomstig is van het Halse stadsbestuur, niet van de Vlaamse overheid.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 7:34 pm

Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
http://www.hln.be/hln/nl/6437/Mijn-Restaurant/article/detail/1076697/2010/03/07/Ludovic-en-Jurgen-uit-Mijn-Restaurant-geven-toe-aan-politieke-druk.dhtml#reactions

80% van de lezers vindt deze maatregel belachelijk, bekrompen en zelfs racistisch. Hoe durven ze het gezag van de Vlaamsse overheid zo in twijfel te trekken!!!

Steekproefje gedaan, Yammine? U had beter het artikel gelezen ipv uw statistische kunsten te beproeven, dan had u geweten dat de vraag (dus niet de maatregel) afkomstig is van het Halse stadsbestuur, niet van de Vlaamse overheid.

Ah, en de gemeente Halle - wiens maatregel uitgespuwd wordt - ressorteert niet onder de Vlaamsse overheid, noch kaderen zijn acties binnen het Vlaamsse regeerprogramma?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 7:39 pm

Er staan leuke commentaren op HLN, zoals deze:

Angus Young, Steenokkerzeel

Arm vlaanderen is zijn eigen graf aan 't delven. Doe zo voort en bravo aan de Hallenaren. Moest ik in Halle wonen, ik zou speciaal frans praten...


Waar zijn die flaminganten toch mee bezig, zeg? Rolling Eyes
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" EmptyMon Mar 08, 2010 7:44 pm

Belgica wrote:
Er staan leuke commentaren op HLN, zoals deze:

Angus Young, Steenokkerzeel

Arm vlaanderen is zijn eigen graf aan 't delven. Doe zo voort en bravo aan de Hallenaren. Moest ik in Halle wonen, ik zou speciaal frans praten...


Waar zijn die flaminganten toch mee bezig, zeg? Rolling Eyes

Prachtig toch: lees vooral het opiniestuk van Devos op De Redactie ... conclusie de NVA wordt slapen rijk van zoveel kunde.
Back to top Go down
Sponsored content





Taalrel in "Mijn restaurant" Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" Empty

Back to top Go down
 
Taalrel in "Mijn restaurant"
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» FLATER VAN PAUS / BOURDE DU PAPE: "zijn geboorteland, Vlaanderen" / "son pays natal, la Flandre"
» l'autorité "flamande" se rend elle-même inutile - "Vlaamse" overheid maakt zichzelf overbodig
» "Les Flamands paient plus d'impôts que les Wallons" (sic) - "Vlamingen betalen meer belastingen dan Walen" (sic)
» "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles"
» LE SOIR & DS: "Rand verfranst weer" - "La périphérie se francise davantage"

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: