Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"

Go down 
4 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptySun Nov 23, 2008 11:01 pm

http://www.gemeenschapisleuk.be/

Zijn die mensen nu niet ronduit belachelijk? Kleine kinderen. albino
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptySun Nov 23, 2008 11:39 pm

Racisme in een vrolijke verpakking.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyTue Nov 25, 2008 1:16 pm

Quote :
Racisme in een vrolijke verpakking
Iemand onterecht van racisme beschuldigen is haatzaaierij. Indien u dit racistisch vindt, ga naar de rechtbank. Voor racisme zijn er wetten en jullie hebben zelf gezegd dat België een rechtstaat is... Veel plezier!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyTue Nov 25, 2008 8:23 pm

tiboo wrote:
Quote :
Racisme in een vrolijke verpakking
Iemand onterecht van racisme beschuldigen is haatzaaierij. Indien u dit racistisch vindt, ga naar de rechtbank. Voor racisme zijn er wetten en jullie hebben zelf gezegd dat België een rechtstaat is... Veel plezier!

Helaas is taalracisme de staatsideologie in het gefederaliseerde België.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 1:38 pm

Gebruik van veel moeilijke woorden om iets helemaal fout te zeggen... Een kunst als een ander ;-).

Of het nu een staatsdoctrine is of niet: als u er problemen mee heeft, ga naar de rechtbank. Of weet u niet dat sinds laat ons zeggen een 250 tal jaar de ideologie van trias politica wordt gehanteerd: scheiding der machten??!! Dus indien u de staatsdoctrine racistisch vindt, kan de rechtbank daar vrij en ongebonden over oordelen.

Nogmaals: veel succes!
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 1:50 pm

En tant que citoyen du monde, je récuse toute forme de nationalisme, de discrimination ou de racisme! Les Vlaamse Progressieven adhèrent au nationalisme linguistique, même s'ils sont plus pragmatiques et modérés que leurs semblables du FDF ou de la N-VA.

Je me suis "amusé" à lire certains passages de ce parti qui me semble en plus en phase terminale depuis les frasques et la démission de sa présidente, voici mes remarques:

1. je ne vois pas ce qu'il y a de raciste dans leur exposé: où parlent-ils d'une quelconque supériorité raciale ou linguistique?

2. les VP comparent la Belgique à un mariage en crise, cette image est, je l'avoue, assez amusante, mais elle est un peu simpliste. En outre, le "mariage" belge n'implique pas deux partenaires, mais il s'agirait plutôt d'un "ménage à trois", voire à quatre, puisque notre pays compte une minorité germanophone et Bruxelles... Par contre, j'apprécie le fait que les VP ne visent pas la fin de la Belgique, ce qui n'aurait pas de sens dans une Europe unie!

3. le confédéralisme pourrait s'appliquer à la Belgique s'il n'y avait pas le problème de Bruxelles ou du Rand. En outre, l'introduction à Bruxelles du principe de sous-nationalité, même si ce n'est pas dit dans ces termes, est aberrante!
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 1:59 pm

Brussel is inderdaad het struikelblok, anders leefden we volgens mij al in een confederale staat.

Ikzelf zie Brussel als eigen entiteit: de hoofdstad van overal (Vla, Wal, EU, België...) en de Brusselse burgers noemen zich ook hoe langer hoe meer 'Brusselaar'. Daarom zie ik brussel functioneren als een soort Washington DC, met de steun weliswaar van Vlaanderen (en Wallonië?).

Wat betreft de rand, is er geen probleem, maar wordt er een probleem gemaakt. Vlamingen hebben zich in het verleden aangepast (en doen dit nog altijd) wanneer ze in Wallonië gingen wonen. Een beetje solidariteit maakt dat de Franstaligen hetzelfde doen.

U zegt dat in een verenigde EU een onfhankelijk Vla en Wal geen zin heeft. Maar heeft u de omgekeerde denkoefening ook al gemaakt? Heeft België nog zin in de EU?
Vroeger was er het voordeel van de grotere markt, de eenheidsmunt (de Belgische Frank)... Nu heeft de EU al deze voordelen overgenomen. Ik kijk naar Europa, en naar Vlaanderen. Wat België daar nog doet, is voor mij in de weg staan. Men moet compromissen zoeken voor elke beslissing, wat een enorme heterogeniteitskost (term van Spolaore) met zich meebrengt...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 2:04 pm

tiboo wrote:
U zegt dat in een verenigde EU een onfhankelijk Vla en Wal geen zin heeft. Maar heeft u de omgekeerde denkoefening ook al gemaakt? Heeft België nog zin in de EU?
Als wereldburger en tegenstander van elk vorm van nationalisme of discriminatie ga ik ervan uit dat de Staat ten dienste staat van de mensen en niet omgekeerd. En als authentieke democraat vind ik dat het aan de Belgen zelf is om zich uit te spreken over hoe zij hun land willen organiseren.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 4:33 pm

Groot gelijk.
En in Vlaanderen is 80% voor een staatshervorming...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 4:40 pm

tiboo wrote:
En in Vlaanderen is 80% voor een staatshervorming...
Rolling Eyes

Het zou juister zijn te stellen dat die 80% gestemd heeft voor partijen die een grote staatshervorming willen, dat wil nog niet daarom zeggen dat die 80% daadwerkelijk een staatshervorming willen. Communautaire overwegingen spelen niet echt een rol bij het stemgedrag, tenzij bij 10 à 15% van de Vlamingen.

Mijns inziens zou de vraag aan de bevolking per referendum voorgelegd moeten worden, waarna de politieke partijen hun zienswijze en invulling van de Belgische Staat kunnen communiceren.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 6:20 pm

Ik heb het over peilingen, niet over stemgedrag.

En zeggen dat slechts 10-15% het communautaire laat meetellen in zijn stemgedrag, klopt niet. Bij 10-15% staat het op de eerste plaats...
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 6:22 pm

Quote :
Natuurlijk willen de Vlaamse kiezers niet enkel een staatshervorming. CD&V ook niet. Maar dat zowel de Vlaamse politici als de Vlaamse kiezers bij herhaling voor meer Vlaamse autonomie hebben gekozen staat buiten kijf. Met peilingen moeten we voorzichtig omspringen, maar de grote lijnen van enkele recente bevragingen zijn erg duidelijk. Op 24 augustus stelt een VTM-peiling vast dat 58 % van de Vlamingen vindt dat een staatshervorming een crisis waard is. Op 19 september wordt dat beeld bevestigd in een peiling van Het Laatste Nieuws: 77% van de Vlamingen vindt de staatshervorming de absolute prioriteit, 85,5% wil dat de Vlamingen het been stijf houden

Standaard 21 september
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 6:49 pm

Op zich is er niets mis met een staatshervorming zolang daar een democratische basis voor is, ikzelf ben ook voorstander van een staatshervorming want ik ben het beu in Absurdistan te leven, de staatsstructuren zijn te ingewikkeld geworden. Men kan even goed voor een ander model dan het confederalisme kiezen. Zeggen dat al die kiezers het eens zijn met een confederaal België is een andere zaak, vaak weten diezelfde kiezers niet eens wat het confederalisme juist inhoudt Neutral
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyWed Nov 26, 2008 10:16 pm

Flamingant (dat zie je aan de taalfouten) over "Spirit" op Politics. Ik vind het wel grappig. Smile

"De tussenstap van Vlaams Progressieven was kort en nutteloos.

De afslanking van Geert Lambert staat simbolisch voor hetgeen zijn partijtje meemaakt; alleen, het partijtje slankt af tot de grootte van een zandvlo.

Gennez the butcher met haar slagersmes slachtte ze af met één haal.

Bertjen den Bleiter zag het al jaaaren aankomen, ah ja, waarom bleitte ie anders heel den tijd.

Wat zullen de gevolgen zijn op politiek vlak?
Niks volgens mij; ze waren al te klein om te wegen op de aktualiteit.

Hoe lang gaat het duren eer Bertjen den Bleiter vervangen wordt als minister?
Wellicht minder dan een week?"


Het lot van de voetbalbond indachtig is dat te hopen !
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyFri Nov 28, 2008 2:06 pm

één fout en één keer oude spelling gebruikt. Het is al goed, elke keer als u een fout maakt, zal ik het aangeven. Lees de brief naar Anciaux mss een keertje na, er bevindt zich ook een fout in, auwtsj ;-).

Quote :
Men kan even goed voor een ander model dan het confederalisme kiezen. Zeggen dat al die kiezers het eens zijn met een confederaal België is een andere zaak, vaak weten diezelfde kiezers niet eens wat het confederalisme juist inhoudt
U heeft gelijk dat niet iedereen weet wat confederalisme is. Maar de staatshervorming gaat wel degelijk over méér bevoegdheden naar de gemeenschappen, mss dat daar onduidelijkheid over bestaat in mijn korte quote...
Tot 80 procent wil bepaalde bevoegdheden overgeheveld zien. Andere bevoegdheden die de partijen op hun 'wit papier' ;-) hebben staan, schommelen tussen 62 en 82 als ik het mij goed herinner.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyFri Nov 28, 2008 2:10 pm

Ik kan me best verzoenen met het idee dat er meer bevoegdheden naar de gefedereerde entiteiten gaan en dat dit het voorwerp is van de huidige onderhandelingen, maar wat ik niet begrijp is waarom het overhevelen van bepaalde materies naar de federale staat ONbespreekbaar is ondanks sommige beloften!
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyFri Nov 28, 2008 2:19 pm

U denkt aan...

Uiteraard is het moeilijk om bepaalde zaken waar men in het verleden een hoge prijs voor betaald heeft, om die nu terug over te hevelen...

Persoonlijk ben ik ook voor een onafhankelijk Vlaanderen, dusja, ik ben daar niet echt voor te vinden ;-). Maar indien er een democratische meerderheid (in beide delen van het land) is, moet daarover gesproken kunnen worden...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyFri Nov 28, 2008 2:46 pm

tiboo wrote:
Uiteraard is het moeilijk om bepaalde zaken waar men in het verleden een hoge prijs voor betaald heeft, om die nu terug over te hevelen...
Ik kan gemakkelijk dat argument ontkrachten: de eenmaking van Duitsland, de ontmanteling van de USSR, de afschaffing van de apartheid,... die processes waren van korte duur in vegelijking met hun globale duurtijd!
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyFri Nov 28, 2008 4:48 pm

Nog een leuke reactie op forum DS:

Nu dat we toch geschiedenis aan het lezen zijn (Pieter Smout - 28/11/2008)

splits dan Vlaanderen ook maar op, want da's ook historisch gezien een serieus verdeeld gebied: Hertogdom Brabant, Graafschap Vlaanderen en Hertogdom Limburg. En allemaal terug wat lakens verkopen, schilderen en polyfone muziek schrijven. En ieder zijn dialect hé! En durf niet te trouwen met een meisje of jongen van over 't water!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptySat Nov 29, 2008 1:34 am

@ TIBOO: Een confederale staat, dat kan niet, een confederatie IS geen staat !
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptySun Nov 30, 2008 8:17 pm

DS zondag 30 november 2008 | Bron: BELGA, ds

Ook Koen T'Sijen stapt uit Vl.Pro
Ook ondervoorzitter Ahidar verlaat partij


belga

Uit het archief29/11/08: Bert Anciaux beslist nog deze week over toekomst

26/11/08: Volksunie-scenario voor VlaamsProgressieven
21/11/08: Opslorping nakend voor VlaamsProgressieven

BRUSSEL - Fouad Ahidar neemt ontslag als ondervoorzitter van VlaamsProgressieven en zegt de partij vaarwel. Ook Koen T'Sijen stapt uit de partij. De burgemeester van Boechout neemt meteen zijn hele lokale afdeling mee.

Zowel Ahidar als T'Sijen stappen op omdat ze zich er niet mee kunnen verzoenen dat Vl.Pro de samenwerking met kartelpartner SP.A opblaast. Ze zijn bovendien niet te spreken over de houding van de nieuwe voorzitter Nelly Maes.

Ondervoorzitter Ahidar neemt naar eigen zeggen met pijn in het hart afscheid van de partij, maar zal voor de sociale ideeën van VlaamsProgressieven onverminderd verder vechten. 'Maar mijn hart en mijn verstand zeggen me dat we dit moeten doen met gelijkgezinden in andere progressieve partijen.'

Hij erkent dat men had kunnen verwachten dat hij zich als ondervoorzitter schikt naar de democratische beslissing van de partijraad. 'Ik weet en voel echter dat vele leden eerder kiezen voor een nieuwe progressieve samenwerking. Ze willen meewerken aan een nieuw sociaal en democratisch project dat terug kan wegen op de politieke besluitvorming. Daar wil ik me voor inzetten', aldus nog Ahidar.

T'Sijen

De burgemeester van Bouchout besliste om uit Vl.Pro te stappen nadat hij zjin lokaal bestuur en leden heeft geraadpleegd. Schepen Rudi Goyvaerts, gemeenteraadsleden Stine Bertels en Ilse Neirynck en ocmw-raadslid Lieve Bryon-Geerinck, evenals het volledige lokale bestuur van VlaamsProgressieven Boechout-Vremde steunen unaniem de beslissing van hun burgemeester. Zij stappen eveneens uit de partij VlaamsProgressieven.

'Sinds de start van het kartel SP.A-Spirit pleit ik consequent voor progressieve samenwerking, om op een vooruitstevende manier met gelijkgezinden de problemen in onze maatschappij aan te pakken. Ik blijf dit principe trouw. Progressieve samenwerking is absoluut noodzakelijk om op de politieke besluitvorming te kunnen wegen. De beslissing van de partijraad leidt de facto tot nog meer versnippering van het politieke landschap. Dit is nefast om een goed beleid voor de mensen te kunnen voeren.'

Koen T’Sijen was jarenlang politiek woordvoerder in de Wetstraat, eerst van de Volksunie, vervolgens van Vlaams minister van Cultuur Bert Anciaux en dan van spirit. Bij spirit was hij ook een jaar politiek directeur en drie jaar volksvertegenwoordiger in de Kamer (2004-2007). Nu is hij burgemeester in Boechout en nog steeds eerste opvolger voor de Senaat.

Kritiek op Nelly Maes

Ahidar haalt ook uit naar zijn interim-voorzitter Nelly Maes die via de media 'hoge druk legt op vele vrienden om inderhaast een keuze te maken: in of uit de partij'.

Gelijkaardige woorden bij Koen T'Sijen. 'De manier waarop mevrouw Maes nu ook nog eens mensen die jarenlang met hart en ziel voor de partij hebben gewerkt onder druk zet om op te stappen, alleen omdat die mensen blijven geloven in progressieve samenwerking, doet helemaal de deur dicht. Zo herken ik mijn partij niet meer.'

Maes had zaterdag Bert Anciaux tot maandag de tijd gegeven om te beslissen of hij in de partij blijft. 'Men heeft die mogelijkheid niet. Ik laat mij niet het mes op de keel zetten', reageerde de Vlaamse minister zondag in De Zevende Dag.

Maes ontgoocheld

Maes, die samen met Ahidar aan het hoofd van de partij kwam te staan na het ontslag van Bettina Geysen, reageert ontgoocheld op het vertrek van Ahidar.

'Ik vind het ontzettend jammer. Fouad is een fidele, warme man. Ik denk dat hij verscheurd werd tussen zijn vriendschap voor Bert (Anciaux, nvdr) en zijn loyaliteit voor de partij.'

Lambert: 'Ahidar blijft medestander' Ook Geert Lambert betreurt het vertrek van Fouad Ahidar als ondervoorzitter, maar wenst hem, net als andere leden en mandatarissen die al lieten weten dat hun engagement bij VlaamsProgressieven ten einde loopt, het allerbeste met de keuze die hij vandaag maakt.

'Ik wil Fouad bedanken voor de jarenlange inzet voor Spirit/VlaamsProgressieven. Ik heb zijn authentieke stijl en zijn oprechte bekommernis voor de gewone Brusselaar altijd erg geapprecieerd', aldus Lambert in een persmededeling. 'Ik zal Fouad in de toekomst blijven beschouwen als een medestander in het streven naar een samenleving met minder ongelijkheid, onveiligheid en onverdraagzaamheid, ook al koos hij een andere weg om die idealen te verwezenlijken.'


Het uiteenvallen van het piepkleine "Spirit" of "VlaamsProgressieven" is het beste bewijs van het feit dat "progressiviteit" en Vlaams-nationalisme tegengestelden zijn. Vlaams-nationalisten leven immers in het verleden en zijn niet in staat een solidaire en dus niet-racistische toekomst uit te bouwen omdat zij alleen solidair willen zijn met "volksgenoten".
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptySun Nov 30, 2008 11:28 pm

Quote :
Het uiteenvallen van het piepkleine "Spirit" of "VlaamsProgressieven" is het beste bewijs van het feit dat "progressiviteit" en Vlaams-nationalisme tegengestelden zijn. Vlaams-nationalisten leven immers in het verleden en zijn niet in staat een solidaire en dus niet-racistische toekomst uit te bouwen omdat zij alleen solidair willen zijn met "volksgenoten"

En zelfs met hun eigen volksgenoten kunnen ze niet eens één partij vormen. En dan zeggen die hypocriete racisten dat ze met "de Walen" geen Belgische partijen kunnen heroprichten.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyMon Dec 01, 2008 11:14 am

Il semble que ce parti, qui est si prompt à encourager les scissions, s'est décidé à donner l'exemple en s'autosupprimant. Bravo! Laughing
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyMon Dec 01, 2008 2:32 pm

Opgeruimd staat netjes. En nu de volgende: het VB? Smile
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" EmptyMon Dec 01, 2008 8:27 pm

Diogène wrote:
Il semble que ce parti, qui est si prompt à encourager les scissions, s'est décidé à donner l'exemple en s'autosupprimant. Bravo! Laughing

Laughing exactement.
Back to top Go down
Sponsored content





SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty
PostSubject: Re: SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"   SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee" Empty

Back to top Go down
 
SPIRIT / VL. PRO.: "gemeenschap is leuker met twee"
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Twee maten en twee gewichten
» FLATER VAN PAUS / BOURDE DU PAPE: "zijn geboorteland, Vlaanderen" / "son pays natal, la Flandre"
» l'autorité "flamande" se rend elle-même inutile - "Vlaamse" overheid maakt zichzelf overbodig
» "Les Flamands paient plus d'impôts que les Wallons" (sic) - "Vlamingen betalen meer belastingen dan Walen" (sic)
» "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles"

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: