Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Tue Jul 13, 2010 11:30 am | |
| Cela devient franchement violent. Het wordt stilaan gewelddadig. NIEUWSBLAD Miss BHV met wapen tegen Vlaamse leeuw is 'grapje'
* dinsdag 13 juli 2010 * * Auteur: (TDL)
Candice Bibauw (22) is in alle stilte verkozen tot Miss BHV. Op een 'ludieke' foto richt ze een wapen op een kandidate met een Vlaamse leeuw.
In Roemenië was de verkiezing van Miss Brussel-Halle-Vilvoorde op tv te zien, maar in België heeft er geen haan naar gekraaid. Het was een ludieke verkiezing die door de actualiteit is ingehaald: door de communautaire windstilte ligt niemand nog wakker van het BHV-dossier. Communautaire windstilte? Waar halen ze het, die grapjassen van het Nieuwsblad. Maar ze hebben gedeeltelijk gelijk: niemand heeft ooit van BHV wakker gelegen.
Winnares Candice Bibauw werd via het internet verkozen. Ze is 22, komt uit Sint-Genesius-Rode en studeert Germaanse in Antwerpen. Candice is Franstalig maar haar grootouders waren Vlamingen. De foto waarop ze de tweetalige kandidate Fanny Verstappen uit Linkebeek viseert, noemt ze ludiek: 'Om duidelijk te maken dat je met nationalisme niet moet overdrijven. Fanny is een heel goede vriendin, het was een grapje.'
Organisator Grégory Goethals zegt dat de foto dateert van de paasvakantie: 'Toen waren alle Franstalige partijen tegen de Vlaamse gekant. Wij wilden daar een plezante knipoog van maken. Ik denk dat het wapen echt was, maar niemand is gewond.' | |
|
Admin Admin
Number of posts : 283 Registration date : 2008-11-13
| Subject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Tue Jul 13, 2010 11:52 am | |
| | |
|
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Tue Jul 13, 2010 2:31 pm | |
| Très marrant, avec un petit clin d'oeil à Reservoir Dogs il me semble...
Pour ma part, je ne vois pas pourquoi on ne pourrait pas railler le nationalisme en Belgique et ses dérives, alors qu'on se moque (parfois à juste titre) des institutions ou du Roi! | |
|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Tue Jul 13, 2010 2:34 pm | |
| D'un côté, c'est choquant d'utiliser une arme, d'un autre côté cela symbolise les dangers du nationalisme. Je pense que c'est cela que cette jeune dame voulait démontrer. | |
|
BFE
Number of posts : 1312 Age : 36 Location : Namuren Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Tue Jul 13, 2010 2:40 pm | |
| - Diogène wrote:
- Très marrant, avec un petit clin d'oeil à Reservoir Dogs il me semble...
Pour ma part, je ne vois pas pourquoi on ne pourrait pas railler le nationalisme en Belgique et ses dérives, alors qu'on se moque (parfois à juste titre) des institutions ou du Roi! Tout à fait: on se moque sans arrêt du mouvement belge mais jamais du nationalisme régional. Pourtant, il le mérité bien plus. | |
|
PC
Number of posts : 486 Location : Antwerpen Registration date : 2010-07-02
| Subject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Wed Jul 14, 2010 10:49 am | |
| - BFE wrote:
- Diogène wrote:
- Très marrant, avec un petit clin d'oeil à Reservoir Dogs il me semble...
Pour ma part, je ne vois pas pourquoi on ne pourrait pas railler le nationalisme en Belgique et ses dérives, alors qu'on se moque (parfois à juste titre) des institutions ou du Roi! Tout à fait: on se moque sans arrêt du mouvement belge mais jamais du nationalisme régional. Pourtant, il le mérité bien plus. Le "mouvement Belge", c'est quoi? Je n'ai jamais entendu parler d'un mouvement Belge. | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible | |
| |
|