Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Open brief aan BUB

Go down 
+4
Bruno
kyrios
Belgica
Olivier
8 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
Wolf




Number of posts : 54
Location : Herent
Registration date : 2008-12-14

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 9:21 pm

Bruno wrote:
Zijn er nog voorbeelden van landen met zulk een systeem, of zelfs bij iets dat erin de buurt komt?

Moet dat dan?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:11 pm

Wolf wrote:
Bruno wrote:
Zijn er nog voorbeelden van landen met zulk een systeem, of zelfs bij iets dat erin de buurt komt?

Moet dat dan?

Heb ik dat gezegd?
Back to top Go down
Wolf




Number of posts : 54
Location : Herent
Registration date : 2008-12-14

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:47 pm

Bruno wrote:
Wolf wrote:
Bruno wrote:
Zijn er nog voorbeelden van landen met zulk een systeem, of zelfs bij iets dat erin de buurt komt?

Moet dat dan?

Heb ik dat gezegd?

Waarom vraag je het anders?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyMon Feb 16, 2009 10:48 pm

Japie wrote:
Bruno wrote:
Japie wrote:
Bruno wrote:
Japie wrote:


Omdat dit onmogelijk is (zelfs jij zou dat moeten beseffen Rolling Eyes ) zoeken we naar het best werkbare systeem. En naast het federale systeem , moet men dan op zoek gaan naar de grootste gemene deler (in dit geval dus de taalgemeenschappen) en op basis daarvan een bestuursniveau creëren.

Ik wist niet dat er een Brusselse taalgemeenschap was.

Wie zegt er dat Brussel een taalgemeenschap is? confused

Ik vind dat Brussel - als Belgische en Europese hoofdstad - best een apart stadsgewest vormt. Dat heeft niks te maken met taal, maar louter met realiseerbaar bestuur...

Eerst zeg je dat de taalgemeenschappen de basis moeten zijn van het bestuursniveau. Nu moet Brussel weer een "apart stadsgewest" vormen. Speelt taal daar geen rol dan, of zijn de twee grote taalgemeenschappen niet aanwezig in Brussel?

Het is duidelijk te moeilijk voor u. Eens zien of ik het bevattelijk kan maken:

BESTUUR BELGIË

- Federale regering (grootste deel van de bevoegdheden ligt hier)
- Twee beleidsniveaus waarvan het gebied afgebakend is op basis van de dominante taal (Vlaanderen en Wallonië) + Een Brussels Stadsgewest (dat nog wel enige uitbreiding moet krijgen) dat op zich niks te maken heeft met taal, maar meer moet fungeren als een soort Washington DC
- Steden en gemeenten

Snappie???

Waarom ontsnapt Brussel in uw systeem aan het taalregime? Zijn Brusselaars speciale mensen dan? Wat onderscheidt hen van de andere Belgen?

Hoe zal uw systeem de huidige noord-zuid-spanningen oplossen?
Back to top Go down
Guest
Guest




Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 6:00 pm

Belgica wrote:
Japie wrote:
Bruno wrote:
Japie wrote:
Bruno wrote:
Japie wrote:


Omdat dit onmogelijk is (zelfs jij zou dat moeten beseffen Rolling Eyes ) zoeken we naar het best werkbare systeem. En naast het federale systeem , moet men dan op zoek gaan naar de grootste gemene deler (in dit geval dus de taalgemeenschappen) en op basis daarvan een bestuursniveau creëren.

Ik wist niet dat er een Brusselse taalgemeenschap was.

Wie zegt er dat Brussel een taalgemeenschap is? confused

Ik vind dat Brussel - als Belgische en Europese hoofdstad - best een apart stadsgewest vormt. Dat heeft niks te maken met taal, maar louter met realiseerbaar bestuur...

Eerst zeg je dat de taalgemeenschappen de basis moeten zijn van het bestuursniveau. Nu moet Brussel weer een "apart stadsgewest" vormen. Speelt taal daar geen rol dan, of zijn de twee grote taalgemeenschappen niet aanwezig in Brussel?

Het is duidelijk te moeilijk voor u. Eens zien of ik het bevattelijk kan maken:

BESTUUR BELGIË

- Federale regering (grootste deel van de bevoegdheden ligt hier)
- Twee beleidsniveaus waarvan het gebied afgebakend is op basis van de dominante taal (Vlaanderen en Wallonië) + Een Brussels Stadsgewest (dat nog wel enige uitbreiding moet krijgen) dat op zich niks te maken heeft met taal, maar meer moet fungeren als een soort Washington DC
- Steden en gemeenten

Snappie???

Waarom ontsnapt Brussel in uw systeem aan het taalregime? Zijn Brusselaars speciale mensen dan? Wat onderscheidt hen van de andere Belgen?

Hoe zal uw systeem de huidige noord-zuid-spanningen oplossen?

Omdat Brussel de Europese en Belgische hoofdstad is en omdat binnen afzienbare tijd het Arabisch in Brussel de dominante taal zal zijn.

De noord-zuidspanningen zullen niet wegebben met een nieuw politiek systeem. Niet met mijn bedenksel, niet met uw unitarisme...
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 7:47 pm

Quote :
Omdat Brussel de Europese en Belgische hoofdstad

Dus als Straatsburg de Europese hoofdstad zou zijn, zou u pleiten voor een Straatsburgs stadsgewest?
Back to top Go down
Guest
Guest




Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 8:15 pm

Bruno wrote:
Quote :
Omdat Brussel de Europese en Belgische hoofdstad

Dus als Straatsburg de Europese hoofdstad zou zijn, zou u pleiten voor een Straatsburgs stadsgewest?

Uireraard niet, aangezien het niet aan mij - als Belg - is om de Fransen te gaan vertellen hoe ze hun staat moeten inrichten.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 8:18 pm

Japie wrote:
Bruno wrote:
Quote :
Omdat Brussel de Europese en Belgische hoofdstad

Dus als Straatsburg de Europese hoofdstad zou zijn, zou u pleiten voor een Straatsburgs stadsgewest?

Uireraard niet, aangezien het niet aan mij - als Belg - is om de Fransen te gaan vertellen hoe ze hun staat moeten inrichten.

En is het dan aan een Antwerpenaar om te zeggen wat de Brusselaars moeten doen? Smile
Back to top Go down
Guest
Guest




Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 8:23 pm

Belgica wrote:
Japie wrote:
Bruno wrote:
Quote :
Omdat Brussel de Europese en Belgische hoofdstad

Dus als Straatsburg de Europese hoofdstad zou zijn, zou u pleiten voor een Straatsburgs stadsgewest?

Uireraard niet, aangezien het niet aan mij - als Belg - is om de Fransen te gaan vertellen hoe ze hun staat moeten inrichten.

En is het dan aan een Antwerpenaar om te zeggen wat de Brusselaars moeten doen? Smile

Euhm scratch

Ik weet niet of u al op de hoogte bent van het feit dat Antwerpen en Brussel wel degelijk in één en hetzelfde land liggen. Namelijk België...

Wel een rare hersenkronkel voor een unitarist. U wil het hele land weer onder één regering brengen, maar iemand uit Antwerpen mag niks zeggen over Brussel. Beetje vreemd quoi? Shocked

U ondergraaft met dit ene zinnetje uw hele theorie over unitarisme. Dus alweer een zoveelste bewijs:

BUB = jocolor
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyTue Feb 17, 2009 8:39 pm

Bijlange niet. Ik volgde even uw redenering. U bent misschien geen Europeaan? Als wereldburger mag ik trouwens over alle landen een mening hebben. En vooral: ik probeer consequent te zijn.

Wel raar dat u niet betwist Antwerpenaar te zijn. Smile
Back to top Go down
Guest
Guest




Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyThu Feb 19, 2009 11:54 am

Belgica wrote:
Bijlange niet. Ik volgde even uw redenering. U bent misschien geen Europeaan? Als wereldburger mag ik trouwens over alle landen een mening hebben. En vooral: ik probeer consequent te zijn.

Wel raar dat u niet betwist Antwerpenaar te zijn. Smile

U mag gerust over elk land een mening hebben. Dat staat u vrij. Alleen staat deze redenering haaks op uw eerdere redenering en in citeer:

En is het dan aan een Antwerpenaar om te zeggen wat de Brusselaars moeten doen?

Hiermee geeft u aan dat een Antwerpenaar zich niet heeft te moeien in Brussel.

Beetje moeilijk om consequent te blijven, quoi? Twisted Evil

Waarom zou ik moeten betwisten een Antwerpenaar te zijn? Ik woon daar samen met pakweg 1 miljoen andere mensen. Wat is uw punt nu? Rolling Eyes
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyThu Feb 19, 2009 12:03 pm

Je trouve que le niveau de la présente discussion a sensiblement baissé Evil or Very Mad
Back to top Go down
Guest
Guest




Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyThu Feb 19, 2009 12:43 pm

Diogène wrote:
Je trouve que le niveau de la présente discussion a sensiblement baissé Evil or Very Mad

Tja, u bent niet verplicht deze discussie te lezen...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyThu Feb 19, 2009 12:50 pm

En effet, rien ne m'oblige à lire cette discussion, et rien ne vous oblige non plus à être courtois Wink

J'ai parfois l'impression que deux trolls s'affrontent dans cette discussion Evil or Very Mad
Back to top Go down
Guest
Guest




Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyThu Feb 19, 2009 1:05 pm

Diogène wrote:
En effet, rien ne m'oblige à lire cette discussion, et rien ne vous oblige non plus à être courtois Wink

J'ai parfois l'impression que deux trolls s'affrontent dans cette discussion Evil or Very Mad

Dus Belgica = Troll???
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyThu Feb 19, 2009 1:38 pm

U legt me woorden in de mond die ik zelfs niet denk (ook een eigenschap van trolls). Ik heb gewoon gezegd dat deze discussie verworden is tot een potje bekvechten.

U hebt kritiek geleverd op de B.U.B. (met sommige punten ben ik het eens, andere niet), Belgica heeft in naam van de B.U.B. erop geantwoord. Wat baat de discussie als iedereen overtuigd is van zijn eigen grote gelijk?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyFri Feb 20, 2009 5:54 am

Wat die discussie baat? Alles.

Anders heeft een forum niet veel zin lijkt mij. Een partijvoorzitter zou in principe op de vragen moeten antwoorden, aanvullende interessante commentaar moeten geven, of nog: nieuwe gedachtengangen.

Meer dan frustratie en kortzichtige meningen vind ik echter niet terug in zijn reacties...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 EmptyFri Feb 20, 2009 10:53 am

Er is wel een "internetwet" die stelt dat zodra een forumdiscussie vervalt in welles-nietes-ruziemaken, deze beter stopgezet wordt... Wink

Ik denk dat in deze thread de voornaamste protagonisten hun standpunten duidelijk hebben verwoord, aan de forumbezoeker nu om uit te maken wie gelijk heeft!
Back to top Go down
Sponsored content





Open brief aan BUB - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Open brief aan BUB   Open brief aan BUB - Page 3 Empty

Back to top Go down
 
Open brief aan BUB
Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Open VLD en SP.a verraden de Koning - L'Open VLD et le SP.a trahissent le Roi
» Open VLD - VIVANT
» OPEN VLD: een staatsgevaarlijke schurkenpartij
» Hoe Belgischgezind is OPEN VLD in werkelijkheid?
» Open VLD voor referendum over voorbije staatshervormingen?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: