Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Nutteloze regering met nutteloze ministers

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

Nutteloze regering met nutteloze ministers Empty
PostSubject: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers EmptyWed Jul 15, 2009 2:20 pm

Zou de Vlaamse regering zelf snappen dat ze nutteloos is nu ze ook mensen tot minister benoemen die zelf beweren niks van hun functie af te weten? Very Happy

Kunstenaars halen uit naar Schauvliege

Woensdag 15 Juli 2009 | 5 u. | powered by Belga

(Belga) Vlaams minister van Natuur en Cultuur Joke Schauvliege (CD&V) heeft met haar debuutinterview als minister in Terzake een beroerde eerste indruk gemaakt op de kunstensector. Willen de grote koepelverenigingen zich liever nog niet uitspreken, dan schieten enkele spraakmakende kunstenaars in De Morgen meteen met scherp.

Kunstenaars halen uit naar Schauvliege "Een cultuurminister mag van toeten noch blazen weten", oordeelt schrijver Tom Lanoye. "Alsof je van een minister van Economie zou aanvaarden dat hij het verschil tussen inflatie en deflatie niet kent." Erwin Mortier stelt in een opiniestuk in de krant dat de cultuurwereld in dit land "het gevoel krijgt dat ze op de lokale tombola van de KWB weer eens dat eeuwige blik bonen in tomatensaus van Marie Thumas gewonnen hebben." Schauvliege bekende in Terzake zich niet te kunnen herinneren wat het laatste boek was dat ze had gelezen. Het laatste toneelstuk dat ze bijwoonde, betrof een opvoering van een amateurgezelschap. (BEH)
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion

Number of posts : 290
Registration date : 2009-07-02

PostSubject: Re: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers EmptyWed Jul 15, 2009 2:33 pm

Belgica wrote:
Zou de Vlaamse regering zelf snappen dat ze nutteloos is nu ze ook mensen tot minister benoemen die zelf beweren niks van hun functie af te weten? Very Happy

Kijk, mocht ik nu overwegen om voor BUB te stemmen, dan zou ik me afvragen: zou het met een Bubber beter zijn? En dan herinner ik me weer talloze forumconversaties, die erop neerkwamen dat enkel de terugkeer naar het unitarisme telde, en de rest van de legislatuur zouden we nog wel zien, want van alles behalve kappen op Vlaams-nationalisten en 'nutteloze' regeringen heeft BUB naar eigen zeggen geen kaas gegeten. Het ene lid toetert "alle macht aan het volk!", het andere wil forumleden bannen voor majesteitsschennis. Met andere woorden: hoe moet cultuur volgens jullie dan wel ingevuld worden? We nemen gemakshalve even aan dat België unitair is, dat is al een dooddoener minder. Maar dan, wat is de visie van BUB op cultuur?
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers EmptyWed Jul 15, 2009 6:08 pm

De Franstalige Gemeenschap en het Waalse Gewest kunne misschien Michel Daerden sturen, man kent die iets van economie?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers EmptyWed Jul 15, 2009 6:31 pm

Niet zeveren, hè. Daerden is bedrijfsrevisor en weet dus meer van economie dan "le commun des mortels". Ik ben zeker geen fan van hem, maar je moet nu ook niet overdrijven. Zelfs ik beweer niet dat Kris Peeters incompetent is voor zijn functie. Hij is gewoon overbodig en heeft een contra-productieve functie.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans

Number of posts : 394
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers EmptyWed Jul 15, 2009 7:08 pm

Belgica wrote:
Niet zeveren, hè. Daerden is bedrijfsrevisor en weet dus meer van economie dan "le commun des mortels". Ik ben zeker geen fan van hem, maar je moet nu ook niet overdrijven. Zelfs ik beweer niet dat Kris Peeters incompetent is voor zijn functie. Hij is gewoon overbodig en heeft een contra-productieve functie.
Daarentegen heeft de Vlaamse Regering wel blijven doorwerken, terwijl de federale sinds 07 niets meer doet. Je zou je voor minder vragen gaan stellen...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers EmptyWed Jul 15, 2009 7:21 pm

Zegt men. Het staatsblad dikt toch nog wel elke dag aan met federale besluiten en wetten. Wat men eigenlijk zegt, is dat de federale regering geen pro-flamingantische of pro-wallingantische beslissingen neemt, maar dat kunnen we alleen maar goedkeuren. Wink

Voor de rest is de federale regering geblokkeerd door het federalisme en de particratie.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans

Number of posts : 394
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers EmptyWed Jul 15, 2009 7:24 pm

Belgica wrote:
Zegt men. Het staatsblad dikt toch nog wel elke dag aan met federale besluiten en wetten. Wat men eigenlijk zegt, is dat de federale regering geen pro-flamingantische of pro-wallingantische beslissingen neemt, maar dat kunnen we alleen maar goedkeuren. Wink

Voor de rest is de federale regering geblokkeerd door het federalisme en de particratie.

En vergeet de egotripperij niet van enkelen die de boel gijzelen én de onbekwaamheid van enkelen die er zitten. Ik wijs niemand met de vinger, maar het is wel zo!
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Sponsored content

PostSubject: Re: Nutteloze regering met nutteloze ministers   Nutteloze regering met nutteloze ministers Empty

Back to top Go down

Nutteloze regering met nutteloze ministers
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Nieuwe nutteloze regering
» Nutteloze minister voert circus op
» Nutteloze (?) regionale overheden scoren goed!
» Lambertz: De eerste nutteloze "minister-president" is geïnstalleerd
» Nutteloze "VlaWalloBru"-regeringen