Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Interessante commentaren op krantenfora

Go down 
+5
BFE
Admin
Sprakeloos
Belgica
Bruno
9 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
AuthorMessage
Guest
Guest

Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptySun Mar 01, 2009 7:28 pm

Belgica wrote:
Met hoeveel man is Aernoudt? Met hoeveel man is Geert Wilders (NL)? Met hoeveel man was Pim Fortuyn?

Ik denk dat je een voorbijgestreefde idee hebt van politiek.

Niet de massa telt, wel de media-aandacht. Smile

Eerlijk gezegd denk ik dat jij je wat blind staart op het op TV komen. Niet dat zoiets niet helpt, dat spreek ik niet tegen. Maar een partij begint of met een sterk idee waar je een aantal mensen kan rond verzamelen, of met een sterke persoonlijkheid die de nodige aandacht, middelen en mensen naar zich toe kan trekken (genre LDD, Fortuyn,...). Maar de BUB heeft geen van beide I'm afraid.

Nu ja, u volgt uw idee maar hoor. Maar in een hoekje zitten sniffelen omdat die stoute hoofdredacteurs en journalisten jullie geen forum willen geven helpt niet hoor. alien
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptySun Mar 01, 2009 9:34 pm

Guest wrote:
Belgica wrote:
Met hoeveel man is Aernoudt? Met hoeveel man is Geert Wilders (NL)? Met hoeveel man was Pim Fortuyn?

Eerlijk gezegd denk ik dat jij je wat blind staart op het op TV komen. Niet dat zoiets niet helpt, dat spreek ik niet tegen. Maar een partij begint of met een sterk idee waar je een aantal mensen kan rond verzamelen, of met een sterke persoonlijkheid die de nodige aandacht, middelen en mensen naar zich toe kan trekken (genre LDD, Fortuyn,...). Maar de BUB heeft geen van beide I'm afraid.

Nu ja, u volgt uw idee maar hoor. Maar in een hoekje zitten sniffelen omdat die stoute hoofdredacteurs en journalisten jullie geen forum willen geven helpt niet hoor. alien

Ja, Dedecker, dàt is een sterke persoonlijkheid Laughing Laughing Laughing Hebt ge een plaats op zijn lijst, walvis?
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Mar 02, 2009 12:40 pm

Belgica wrote:

Nonsens, een partij (of een organisatie) wordt gemaakt door het voetvolk, hoeveel leden hebben organisaties als Greenpeace of het Vlaams Belang. Relatief weinig, maar Greenpeace leden gaan door het vuur als het er op aan komt en in mijn gemeente houden Vlaams belang militanten al jarenland een café open, dat druk beklant wordt.

Als de BUB 40 leden zou vinden die dag en nacht zouden plakken voor belgie zou iedereen weten waarvoor jullie staan. Op 17 mei organiseert de Vlaamse Volksbeweging een verkiezingscampagne "Ik kies voor Vlaanderen" wanneer komen jullie eens uit jullie salon????
Back to top Go down
Diogène

Diogène

Number of posts : 1611
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Mar 02, 2009 1:32 pm

Ik kan ten dele akkoord gaan met uw stelling, maar ik blijf erbij dat niet alleen de motivatie telt, maar ook de financiële middelen en de media-aandacht, al kan in het laatste geval dat altijd "geforceerd" worden.
Back to top Go down
tiboo

Number of posts : 1160
Registration date : 2008-11-21

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Mar 02, 2009 4:05 pm

Quote :
Niet de massa telt, wel de media-aandacht.

Media-aandacht verdien je. Pers komt niet naar saaie besprekingen, 'open brieven', betogingen met 5 man en een paardenkop.

De media komt naar in het oog springende acties. De kampioen op dit gebied is de N-VA (geldcamions met de transferts, de gedurfde campagne over de verstrikking, de anonieme actie in Wallonië...). Overtijd had deze partij een economische persconferentie, met een economisch plan voor de herlancering van de economie. Uitgewerkt door vakmensen (economen), voormalige bedrijfsleiders (Jan Jambon) en dossiervreters (+- heel de N-VA). Het aantal aanwezige journalisten? Op één hand te tellen.

En jullie verwachten dat de BUB aandacht krijgt voor saaie, kleinschalige acties. Van uitgerekend een partij met 10 000 stemmen.

Pim Fortyn, Haeder, De Decker, Wilders... weten hoe het moet. Om van een nobody een grote partij te worden in hun land. Om de aandacht naar zich toe te zuigen.

De BUB verstopt zich achter een complottheorie van alle media. Nochtans, het is énorm eenvoudig: de media komt waar er INTERESSANT nieuws te rapen valt. Nieuws dat goed is voor de kijkcijfers. En of dat nu de BUB of De Partij Voor Belachelijke Kapsels is, goed nieuws trekt aandacht.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptySun Aug 23, 2009 11:53 pm

Hieronder wat reacties vanop fora (HLN en DS) die ons enorme potentieel nogmaals bevestigen:

Karl Marx, Westvleteren

Ordnung muss sein. . Zo lees ik de reacties op dit forum. . Triestige flaminganten. Nooit iets van wereld gezien, nooit met andere culturen in aanraking gekomen en ook nog veel dt-fouten maken. . Morel hebben ze op kosten van de sociale zekerheid gezond gemaakt. Had dat krapuul bij mij ipv een Leuvense collega gekomen...'k had ze geen therapie gegeven...Hoogstens laten inslapen.

ikke ikke, Oostende

Alléé,5000 jongetjes hebben weer een dag kunnen dromen en mogen vanaf morgen weer een jaar zitten klagen en zagen in hun zetel.Van zieligheid gesproken

Kevin Jacobs, Geraardsbergen

zielige mensen. hoe verder van het probleem hoe meer mensen zich er mee bemoeien... wij, de mensen aan de taalgrens, hebben GEEN problemen met Walen.

Jose xxx, Antwerpen

Veel reactie's doen me denken aan de stoere taal van de ZA afrikaners vroeger die het ook beter wisten.De begoeden zijn geemmigreerd naar buitenland hun taal wordt door een klein aantal arme mensen gesproken.Zakentaal is vandaag Engels en dat wordt het in Europa ook.Mijn baas heeft beslist de zaak niet uit te breiden hier en zet een nieuw bedrijf op in buitenland waar de sociale zekerheid niet met een leeuwendeel gaat lopen. Bye bye vlaanderen.

go tan, Brussel

In de plaats van alles op de 'politiekers' te schuiven zouden jullie beter eens in eigen boezem kijken. De franstaligen uit Wallonië die in Bxl komen werken zoeken een woonplaats in Brussel of in de rand(ook de Vlaamse dus). De Vlamingen blijven daarentegen onder de kerktoren wonen. Resultaat, Brussel is al verfranst en de rand rond Bxl binnen 25-50 jaar.Franstaligen hebben Charleroi al Brussels South genoemd, de Vlamingen geven daar ook al veel geld uit naar t'schijnt, en knijpen Zaventem dood.

p tolliver, Sint-Pieters-Woluwe

stelletje loozers ... nog altijd klaar om te gaan marcheren bij het zingen van beduchte 40-er liedjes... laat voor mijn part vlaanderen dan maar apart gaan, aan dit soort mensen heb ik echt geen behoefte.. leve Brussel onafhankelijk :-) (joke vooraleer dit weer als extremist gezien wordt) ik ben Belg, gewoon en in tweede plaats nederlandstalig niet vlaams nationalist ... ergens verdienen ze medelijden toch ?

Ben Het Beu, Brussel

Ik ben beschaamd nederlandstalig te zijn ...

Stefaan Samain, Gent

Weet je wie we moeten loslaten, dat zijn die Vlaamse zeurpieten. Als ze niet tevreden zijn met de huidige situatie, dat ze allemaal hun valies opmaken en naar Holland verhuizen. Brussel loslaten? En wat nog allemaal? Alle randgemeenten die hoofdzakelijk Franstalig zijn? En wie gaan we dan afschudden? Antwerpen? Hasselt?

Lieve Cochoul, Evere

5000 Vlaamsche schreeuwers-dat is toch te verwaarlozen nietwaar. . Mogen de Brusselaars misschien ook nog zelf eens beslissen hoe en door wie ze geregeerd zullen worden? Je zou nog raar kunnen opkijken! . Ik ben het als Brusselaar meer dan beu hoe mensen uit Hasselt(en ik vraag me af hoe lang het geleden is dat ze Brus. nog eens bezochten) en andere Vlaamse steden altijd alles beter weten over hoe het leven hier is. Brussel is prachtige stad met inderdaad de + en - van elke wereldstad.

Tom Aat, Brussel

Ik zie alleen maar marginalen op de foto die waarschijnlijk alleen maar dialect Vlaams praten,nooit Brussel hebben bezocht en wss Brussel ook op de kaart niet kunnen aanduiden. Vlaanderen wordt met de dag nog meer bekrompen dan dat het al is. Al een geluk dat ze een cordon hebben aangelegd bij deze mensen.

VET KLEP,

5000 vlaamse extremisten op een bevolking van hoeveel, 5 miljoen Vlamingen ?? Moeten we daar echt rekening mee houden ? volgens mij is dit slechts een randgebeuren , een fait divers . goed nieuws om de komkommertijd mee op te vullen .

Sylvie Jenet, Sint-Pieters-Leeuw

hoeveel van die losers zijn er al ooit in Brussel geweest? zo een mooie stad, vol cultuur en geschiedenis, leuke cafétjes, leuke mensen... nee, de meesten denken dat Brussel een stad is met alleen allochtonen die ruzie zoeken! Fout! Trouwens heel België is mooi, waarom splitsen? Denken jullie misschien dat het alleen in België is dat één deel van het land geld geeft aan een ander? Dat er alleen in België azielzoekers zijn? Ik ben fier om Belg te zijn!

Jean-Louis Michel, Gent

die mensen zijn gek

pierre H., Gent

En binnekort ligt vlaanderen onder de zeespiegel en kunnen ze allemaal aziel vragen in wallonie! lol

Jose xxx, Antwerpen

Dat zijn er toch allemaal die al lang op pensioen zijn.Leven nog met vooroorlogse gedachtengoed.Hebben nog nooit van verenigd Europa gehoord met de Europese hoofdstad Brussel.

Guy Malfait, Londen

Zo'n marginaal gebeuren ... was het geen komkommertijd, geen kat die er naar omkeek.

jo jojo, Izegem

5000 oude,zieke en zonder toekomst

Bart Van Broeckhoven, Diksmuide

Laat ze maar lekker verder dromen de nationalisten,daar is niets mis mee. . Brussel loslaten?Tuurlijk dat,een stad met slechts 5% Vlamingen Very Happy

Michel De Wilde, Bredene

Brussel loslaten? Als een bende geslagen honden? Wat een bende zieleknijpers zijn dat eigenlijk? Brussel is een bijzondere stad, en die blijft mijn hoofdstad. Het Vlaams gedachtengoed zit bol van de dommigheden. Hoe kan je nu in zoiets geloven?

le coq flamand, Neeroeteren

volgens mij nog allemaal collaborateurs, zo aan hun leeftijd te zien...

Marleen Daeleman, Aalst

kijk eens wat een verwrongen, boze gezichten allemaal. Ik ben blij dat ik dààr niet tussen sta!

ben hln, Gent

Hoeveel kaakslagen hebben ze nu weer aan elkaar gegeven? . En ja, die Nederlandse vlag vind ik werkelijk de max. Hallo, onafhankelijk Vlaanderen??

Nog Echtere Vlaming, Ichtegem

Grappig, die Nederlandse vlaggen.

Op 23 augustus 2009 omstreeks 22u15, zei Frans Denissen:

Als flaminganten nu eens zouden proberen om correct Nederlands te spellen (oefening baart kunst) en niet schrijven dat België niets meer voorstelD, zouden ze de Vlaamse zaak misschien meer vooruithelpen dan met ellenlange lezersbrieven.

Op 23 augustus 2009 omstreeks 21u50, zei Bernard Claeys:

Hoe sterk 'Vlaamse onafhankelijkheid' leeft merk je vooral op de IJzerwake en volgende week op de IJzerbedevaart en om voor LDD te stemmen zijn er wel andere dan flamingantische motieven, neem het effect van showman De Wever weg en NVA komt aan 10 % echte flaminganten. Vlaams Belang trekt vooral stemmen door zijn racisme.

Op 23 augustus 2009 omstreeks 21u20, zei Jan Janssens:

Hoeveel van de DS-lezers met een grote mond over Brussel wonen er eigenlijk ook? Aan de reacties te zien niet te veel. Hier wordt een beeld van Brussel in de jaren 60 geschetst. Natuurlijk zijn er altijd die het niet willen, net zoals er Vlamingen in Brussel pertinent weigeren een woord Frans over hun lippen te krijgen. Maar tegenwoordig doen de Franstaligen heus hun best hoor. De ironie is dan nog dat de extremisten (cf FDF) aan Franstalige kant vooral verfranste Vlamingen zijn - die overigens de voeling met de werkelijheid totaal kwijt zijn (er hangen hier handgeschreven briefjes in de buurt met 'plus que 65% de la Belgique est francophone! Knokke, Anvers, Gand!'). Maar goed, als Nederlandstalige Brusselaar (geen Vlaming, dat heeft zo'n donkerbruin-zwarte connotatie) heb ik misschien wat meer voeling met de realiteit dan met de doorsnee lezer uit, pakweg, Bachten De Kupe die ook zijn mening over Brussel heeft.

Op 23 augustus 2009 omstreeks 20u30, zei Lieve Cochoul:

Beste meneer Claessens ik woon in Brussel en ik kan u verzekeren dat ik niet elke dag uitgescholden wordt of vies bekeken omdat ik Nederlands spreek. Wanneer ik 's morgen De Standaard ga kopen bij mij Turkse krantenverkoper doet hij zijn uiterste best om mij in het Nederlands te helpen en ik begroet hem met een 'goeie morgen' in het Turks. Wij proberen hier met ongeveer 55 verschillende nationaliteiten samen te leven en ik geeft toe dat dit soms met vallen en opstaan is maar we zijn tenminste geen engerds en hebben een open kijk op de wereld. Trouwens steeds meer Franstaligen sturen hun kinderen naar het Ned. onderwijs omdat ze inzien dat tweetaligheid van groot belang is.

Bernard Claeys:

Leuk dat jaarlijks soort Bokrijkfeest, van een uitstervende soort. Dat heimat-onder-onsje zorgt ervoor dat we niet vergeten dat de goede Vlamingen tijdens Wereldoorlog II Duits blaften. Auf wiedersehen. Deutsch ist schöner dan Französisch!

(...) Op 23 augustus 2009 omstreeks 20u45, zei Lieven Van Nieuwenhuyze:

Leuk dat ook minder ontwikkelden een mening hebben en denken die te moeten delen
.

Op 23 augustus 2009 omstreeks 21u22, zei Paul Pietermaat:

gelukkig dat u het toelaat om aan 'minder ontwikkelenden' ook een eigen mening te hebben, geestesgenoten uwer denkwijze vonden een gaskamer voor dat soort mensen een betere oplossing prettige avond nog

Op 23 augustus 2009 omstreeks 20u02, zei Paul Pietermaat:

meer dan 100.000 (jonge) mensen op Pukkelpop. slechts 5.000 (oude) mensen op de ijzerwake. la grenouille se prend pour un boeuf (de la fontaine) is dit de 'zwijgende' meerderheid van Vlaanderen, of slechts een handvol kwakende kikkers?))?

Op 23 augustus 2009 omstreeks 21u57, zei Frans Denissen:

Ik ben (volgens de huidige wetgeving) Vlaming (en volgens wetgevingen uit onplezieriger tijden 100% Ariër), en ik hoop me me bewust te zijn van mijn identiteit: in feite ben ik in deze volgorde: 1) Nederlandstalige; 2) Brabander (wat mijn 'moedertaal' betreft, dus noch Limburger noch West-Vlaming; 3) Belg; 4) EU-burger. Het woord 'Vlaming' roept alleen in bestuurlijke zin iets bij me op (ik leef gedeeltelijk onder de wetgeving van het Vlaams gewest). Ik moet dus wel uw grootste vijand zijn.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Aug 24, 2009 12:01 am

Als ik zoiets lees, heb ik steeds meer de indruk dat de nationalistische particratie aan onze laatste verkiezingsuitslag heeft zitten knoeien. Evil or Very Mad Het ergste is dat er nog geen middel is om dit zeker te weten. Hertellingen zijn hier immers zo goed als onmogelijk.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion

Number of posts : 290
Registration date : 2009-07-02

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Aug 24, 2009 12:08 am

Bruno wrote:
Karl Marx, Westvleteren

Ordnung muss sein. . Zo lees ik de reacties op dit forum. . Triestige flaminganten. Nooit iets van wereld gezien, nooit met andere culturen in aanraking gekomen en ook nog veel dt-fouten maken. . Morel hebben ze op kosten van de sociale zekerheid gezond gemaakt. Had dat krapuul bij mij ipv een Leuvense collega gekomen...'k had ze geen therapie gegeven...Hoogstens laten inslapen.

Ik heb geen zin om hier een ellenlange bloemlezing van te maken, dus heb ik de goorste reactie maar genomen. Meen je dat nu, Bruno, dat uit dit soort wreedaardige commentaren (iemand met zoveel woorden dood wensen) een enorm potentieel spreekt voor de BUB? Willen jullie maw een vergaarbak zijn voor alles wat platvloers, beledigend, bruut en toevallig ook anti-Vlaams is? Mij niet gelaten, maar dit is vast een klap voor verstandige belgicisten die hun keuze liever beargumenteren dan hun tegenstander onder de gordel te slaan.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Aug 24, 2009 1:03 am

De Belgische staat had die kleine Vlaams-nationale en Waals-nationale belangengroepen nooit macht mogen geven. Het is zoals staatsmacht geven aan de kerk, de moslims of de vrijmetselarij. Je doet het gewoon niet. Nu ze ons - onterecht - vertrouwen ernstig beschaamd hebben, moet België alle machten onmiddellijk terugnemen. De speeltijd is gedaan. Tijd voor ernstigere zaken en mensen.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion

Number of posts : 290
Registration date : 2009-07-02

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Aug 24, 2009 12:58 pm

Belgica wrote:
De Belgische staat had die kleine Vlaams-nationale en Waals-nationale belangengroepen nooit macht mogen geven.

Klein? Heb je jezelf al eens goed bekeken? En verder is het natuurlijk de kiezer die de partijen van zijn keuze een mandaat geeft, niet de staat. Vanwaar haalt die staat anders de macht?

Quote :
Het is zoals staatsmacht geven aan de kerk, de moslims of de vrijmetselarij. Je doet het gewoon niet.

Rare uitspraak voor iemand die terugverlangt naar la Belgique à papa, toen het land geregeerd werd door de katholieke partij, die een rechtstreekse band had met het episcopaat, en de liberale partij (maw de loge).

Quote :
Nu ze ons - onterecht - vertrouwen ernstig beschaamd hebben, moet België alle machten onmiddellijk terugnemen. De speeltijd is gedaan. Tijd voor ernstigere zaken en mensen.

Wat een megalomane prietpraat is dit nu weer? De partij die nergens een standpunt over heeft, gaat de problemen eens oplossen. En wie zijn die "ons"? Weegt de onbeduidendheid van je partijtje zo zwaar, dat je andermans pluimen nu ook al op je hoed moet steken?
Back to top Go down
Bruno

Bruno

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Aug 24, 2009 6:48 pm

Pleimion wrote:
Bruno wrote:
Karl Marx, Westvleteren

Ik heb geen zin om hier een ellenlange bloemlezing van te maken, dus heb ik de goorste reactie maar genomen. Meen je dat nu, Bruno, dat uit dit soort wreedaardige commentaren (iemand met zoveel woorden dood wensen) een enorm potentieel spreekt voor de BUB? Willen jullie maw een vergaarbak zijn voor alles wat platvloers, beledigend, bruut en toevallig ook anti-Vlaams is? Mij niet gelaten, maar dit is vast een klap voor verstandige belgicisten die hun keuze liever beargumenteren dan hun tegenstander onder de gordel te slaan.

Ik heb die commentaar niet geschreven he Rolling Eyes Ik ben het er ook niet mee eens (had die zin niet gelezen).
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 EmptyMon Aug 24, 2009 6:57 pm

Wat vindt Pleimion van de proza op de Ijzerwake?

DS 24.08.2009:

Wat al die mensen lokt? Soms 'trouw'. Heel vaak: erbij zijn. Ze komen omdat ze sommige dingen graag horen. En wat willen ze horen? Het meest applaus was er voor dit:

'Een onafhankelijk Vlaanderen en één Groot-Nederlandse Natie.'

'We leven in een apenland.'

'Koning Albert, die de hebzucht van banken laakt, kocht een jacht van 4,6 miljoen euro.'

'We moeten Vlaanderen op de kaart zetten en daarvoor is het nodig België eraf te schoppen.' (En vele varianten, zoals 'Zonder België omdat het moet.')

'Als CD&V, N-VA, Vlaams Belang en LDD samenspannen, hebben ze de meerderheid in Vlaanderen.'

'Wij buigen voor geen vreemden. Gisteren niet, vandaag niet, nooit.'

Het woordgeweld zit bij de flaminganten ingebakken. Kom dan ook niet zagen als een quidam dezelfde toer op gaat tégen jullie. Wij doen dit alvast niet.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Interessante commentaren op krantenfora   Interessante commentaren op krantenfora - Page 4 Empty

Back to top Go down

Interessante commentaren op krantenfora
Back to top 
Page 4 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Le ptb, une alternative intéressante ?
» Interessante uitspraken van VLD-ers
» Interessante peiling
» Interessante taalstudie
» Interessante tekst op Politics.be