Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Frans als enige officiële taal in België?

Go down 
+5
Belgica
BFE
perikles
jp
Bruno
9 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 1:45 pm

Bruno wrote:
Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
Frans- en Zeeuws-Vlaanderen maken samen met de Belgische provincies O/W-Vlaanderen "Vlaanderen" uit.

Graag kreeg ik van u enkele wetenschappelijke referenties die deze definitie onderbouwen en onomstotelijk aantonen dat men in een hedendaagse context met "Vlaanderen" dat gebied bedoelt waarover u spreekt, en niet het Nederlandstalige deel van België. Bij gebrek aan sluitende bewijzen zal ik moeten concluderen dat u uit uw nek kletst.

Wat zijn Frans- en Zeeuws-VLAMINGEN dan voor u? Limburgers Rolling Eyes ?

Geen referenties dus, dat dacht ik al.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 2:43 pm

En toen gaf bruno ons een soloslim in de Harten in de handen. Merci bruno, merci! Wink

Ik heb altijd afgestreden dat taalracisme een woord is, maar nu toont u aan wat de inhoudelijke betekenis van dit woord zou kunnen zijn.

Als vurig voorstander van referenda, stel ik voor dat we hier dan ook een referendum over houden? Persoonlijk ben ik geen voorstander hiervan, ik hoop dat de Franstaligen in Wallonië hun taal als voertaal mogen behouden. Maar als we dan toch moeten kiezen voor ééééén taal, referendum aub Smile.

De vorige vergadering van de UB (kortom: het vorige theekransje tussen B & B) heeft blijkbaar iets nieuw gevonden: wat als we nu eens belachelijk gaan doen over Frans-VLAANDEREN. Heb je hem? Vlaanderen komt erin voor, dus kunnen we extra ambetant doen. Wat is de volgende stap? IJveren voor een verscheping van de indianen naar India?
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 4:57 pm

Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Diogène wrote:
Bruno wrote:
Taal blijkt bijzonder gevoelig te liggen. België barst zeggen, dàt mag. Maar een eentalige staat (nb wat de Vlaams-nationalisten - zij het op een ander niveau - willen) niét?
Bruno, je bent misschien een briljante historicus en ik wens je veel succes met het behalen van je doctoraat, maar van de taalgevoeligheden in België en Vlaanderen het Nederlandstalig gebied snap je blijkbaar geen bal!

De Vlaamse Beweging was altijd een minoritaire beweging. Jean Stengers - toch niet de minste - schreef nog in 2002 dat de Belgische Nederlandstaligen de zogezegde dominantie van het Frans steeds kritiekloos aanvaard hebben. Wat is er zo belangrijk aan taal? Gaan we ongelukkig zijn als morgen België viertalig (Nederlands-Frans-Duits-Arabisch...) is of als het Nederlands de enige landstaal is? Wat te denken van oud-kolonies waar het Engels overal de officiële taal is?

zogezegd???ontkent u nu nog dat het frans de overheersende taal was in belgie? En zelfs bijna opperen dat nederlandstaligen daar zelf voor gekozen hadden? jonge toch

De Nederlandstalige burgerij die er bewust voor koos om Frans te spreken.
dus de nederlandstalige burgerij zou represantief moeten zijn voor heel de nederlandstalige bevolking ofwa, komaan ni zevere hé, is er ooit een referendum geweest waar de bevolking mocht beslissen over de officiele taal? ik dacht het niet. dus dan is de conclusie dat nederlandstaligen niet konden kiezen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 8:12 pm

Gaan we ook een referendum in Brussel of de randgemeenten houden (of in BHV) over de voorkeurstaal? Rolling Eyes
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 8:15 pm

Quote :
De vorige vergadering van de UB (kortom: het vorige theekransje tussen B & B) heeft blijkbaar iets nieuw gevonden: wat als we nu eens belachelijk gaan doen over Frans-VLAANDEREN. Heb je hem? Vlaanderen komt erin voor, dus kunnen we extra ambetant doen. Wat is de volgende stap? IJveren voor een verscheping van de indianen naar India?

De Frans-Vlamingen zijn dus geen Vlamingen? Rolling Eyes
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 8:16 pm

Quote :
Heeft het frans een grotere uitstraling? Het had een grotere uitstraling, maar het gaat overal acheruit

Gaat het Nederlands er op vooruit?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 8:22 pm

Bruno wrote:
Quote :
De vorige vergadering van de UB (kortom: het vorige theekransje tussen B & B) heeft blijkbaar iets nieuw gevonden: wat als we nu eens belachelijk gaan doen over Frans-VLAANDEREN. Heb je hem? Vlaanderen komt erin voor, dus kunnen we extra ambetant doen. Wat is de volgende stap? IJveren voor een verscheping van de indianen naar India?

De Frans-Vlamingen zijn dus geen Vlamingen? Rolling Eyes

U hebt nog steeds geen voorbeeld gegeven van een citaat waarin Vlamingen en Vlaanderen in de betekenis worden gebruikt die u eraan geeft.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 9:04 pm

Wel, het bekendste voorbeeld dat het Vlaams-nationalisme overleefd heeft, gaat binnenkort van start: de RONDE VAN VLAANDEREN !
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 9:20 pm

Belgica wrote:
Wel, het bekendste voorbeeld dat het Vlaams-nationalisme overleefd heeft, gaat binnenkort van start: de RONDE VAN VLAANDEREN !

De Ronde van Vlaanderen rijdt bij mijn weten niet door Frans-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen, en doet meestal zelfs een stukje Henegouwen aan. En dan nog is het een waardeloos voorbeeld: rijdt de Ronde van Frankrijk soms door heel Frankrijk? Ik vroeg dan ook om een citaat, waaruit ondubbelzinnig blijkt dat Vlaanderen en Vlaming anno 2010 gebruikt worden in de betekenis die u eraan geeft.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 11:09 pm

Bruno wrote:
Quote :
Heeft het frans een grotere uitstraling? Het had een grotere uitstraling, maar het gaat overal acheruit

Gaat het Nederlands er op vooruit?

Wat ik wil zeggen dat de rol van Frankrijk in onze wereld steeds kleiner wordt, Sarkozy staat bijvoorbeeld lager op de lijst van meest invloedrijke mensen in de wereld dan Blair, Brown, Merkerl en Baroso. Waarom? Omdat de man geen engels kan, vandaag is er een president van Frankrijk die niet kan communiceren met de rest van Europa. Toen Blair het Franse parlement toesprak deed hij dat in de taal van Moliere.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptySun Mar 07, 2010 11:55 pm

perikles wrote:
Bruno wrote:
Quote :
Heeft het frans een grotere uitstraling? Het had een grotere uitstraling, maar het gaat overal acheruit

Gaat het Nederlands er op vooruit?

Wat ik wil zeggen dat de rol van Frankrijk in onze wereld steeds kleiner wordt, Sarkozy staat bijvoorbeeld lager op de lijst van meest invloedrijke mensen in de wereld dan Blair, Brown, Merkerl en Baroso. Waarom? Omdat de man geen engels kan, vandaag is er een president van Frankrijk die niet kan communiceren met de rest van Europa. Toen Blair het Franse parlement toesprak deed hij dat in de taal van Moliere.

Kende heel de Opperste Sovjet Engels? Of het Chinese Politburo?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 12:55 am

Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
Quote :
De vorige vergadering van de UB (kortom: het vorige theekransje tussen B & B) heeft blijkbaar iets nieuw gevonden: wat als we nu eens belachelijk gaan doen over Frans-VLAANDEREN. Heb je hem? Vlaanderen komt erin voor, dus kunnen we extra ambetant doen. Wat is de volgende stap? IJveren voor een verscheping van de indianen naar India?

De Frans-Vlamingen zijn dus geen Vlamingen? Rolling Eyes

U hebt nog steeds geen voorbeeld gegeven van een citaat waarin Vlamingen en Vlaanderen in de betekenis worden gebruikt die u eraan geeft.

U ontwijkt telkens opnieuw mijn vraag.

Goed, andere vraag dan. Zijn Amerikaanse kleurlingen geen kleurlingen meer omdat ze niet meer in Afrika wonen?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 12:56 am

jp wrote:
Bruno wrote:
Frans- en Zeeuws-Vlaanderen maken samen met de Belgische provincies O/W-Vlaanderen "Vlaanderen" uit. Belg is iedereen die een Belgische identiteitskaart heeft.
klein kind

Is dat uw béste tegenargument?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 1:17 am

Bruno wrote:
U ontwijkt telkens opnieuw mijn vraag.

Goed, andere vraag dan. Zijn Amerikaanse kleurlingen geen kleurlingen meer omdat ze niet meer in Afrika wonen?

Ik heb geen idee wat de kleurlingen hier komen doen, behalve de aandacht afleiden van het feit dat u nog steeds geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag. Dat antwoord zou nochtans meer dan welkom zijn, aangezien uw definitie ingaat tegen wat bijvoorbeeld van Dale en verschillende encyclopedieën onder de term Vlaanderen verstaan. Op welk gezag steunt u uw beweringen als zouden zij het bij het verkeerde eind hebben?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 1:20 am

Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Frans- en Zeeuws-Vlaanderen maken samen met de Belgische provincies O/W-Vlaanderen "Vlaanderen" uit. Belg is iedereen die een Belgische identiteitskaart heeft.
klein kind

Is dat uw béste tegenargument?

Ik wacht nog altijd op uw argument dat dit wel degelijk is wat men met Vlaanderen bedoelt.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 2:02 am

Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Frans- en Zeeuws-Vlaanderen maken samen met de Belgische provincies O/W-Vlaanderen "Vlaanderen" uit. Belg is iedereen die een Belgische identiteitskaart heeft.
klein kind

Is dat uw béste tegenargument?

Ik wacht nog altijd op uw argument dat dit wel degelijk is wat men met Vlaanderen bedoelt.

Zijn Zeeuws-Vlamingen nu Vlamingen of niet?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 2:03 am

Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
U ontwijkt telkens opnieuw mijn vraag.

Goed, andere vraag dan. Zijn Amerikaanse kleurlingen geen kleurlingen meer omdat ze niet meer in Afrika wonen?

Ik heb geen idee wat de kleurlingen hier komen doen, behalve de aandacht afleiden van het feit dat u nog steeds geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag. Dat antwoord zou nochtans meer dan welkom zijn, aangezien uw definitie ingaat tegen wat bijvoorbeeld van Dale en verschillende encyclopedieën onder de term Vlaanderen verstaan. Op welk gezag steunt u uw beweringen als zouden zij het bij het verkeerde eind hebben?

Op de logica die dicteert dat Vlamingen (Zeeuws, Frans-, Oost-, West-) inwoners van Vlaanderen zijn.
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 2:20 am

Bruno wrote:
Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
U ontwijkt telkens opnieuw mijn vraag.

Goed, andere vraag dan. Zijn Amerikaanse kleurlingen geen kleurlingen meer omdat ze niet meer in Afrika wonen?

Ik heb geen idee wat de kleurlingen hier komen doen, behalve de aandacht afleiden van het feit dat u nog steeds geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag. Dat antwoord zou nochtans meer dan welkom zijn, aangezien uw definitie ingaat tegen wat bijvoorbeeld van Dale en verschillende encyclopedieën onder de term Vlaanderen verstaan. Op welk gezag steunt u uw beweringen als zouden zij het bij het verkeerde eind hebben?

Op de logica die dicteert dat Vlamingen (Zeeuws, Frans-, Oost-, West-) inwoners van Vlaanderen zijn.

Waarom definieert van Dale Vlaanderen dan als "het deel van België waar Nederlands gesproken wordt"? Waarom definieert de Encyclopaedia Britannica Flanders als "region that constitutes the northern half of Belgium"? Beide naslagwerken zijn geschreven door mensen met kennis van zaken. Om hun juistheid te betwisten zult u met betere argumenten voor de dag moeten komen dan die 'logica' van u, die in feite neerkomt op selectieve blindheid: u weigert in te zien dat er naast een historisch graafschap Vlaanderen ook zoiets bestaat als een hedendaags Vlaanderen. En u volhardt met zoveel koppigheid in uw fout, dat het mij voorkomt alsof u gewoon niet ernstig genomen wilt worden.
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 4:18 am

Bruno wrote:
jp wrote:
Bruno wrote:
Frans- en Zeeuws-Vlaanderen maken samen met de Belgische provincies O/W-Vlaanderen "Vlaanderen" uit. Belg is iedereen die een Belgische identiteitskaart heeft.
klein kind

Is dat uw béste tegenargument?
gedraag u er dan niet naar.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 7:12 pm

Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
U ontwijkt telkens opnieuw mijn vraag.

Goed, andere vraag dan. Zijn Amerikaanse kleurlingen geen kleurlingen meer omdat ze niet meer in Afrika wonen?

Ik heb geen idee wat de kleurlingen hier komen doen, behalve de aandacht afleiden van het feit dat u nog steeds geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag. Dat antwoord zou nochtans meer dan welkom zijn, aangezien uw definitie ingaat tegen wat bijvoorbeeld van Dale en verschillende encyclopedieën onder de term Vlaanderen verstaan. Op welk gezag steunt u uw beweringen als zouden zij het bij het verkeerde eind hebben?

Op de logica die dicteert dat Vlamingen (Zeeuws, Frans-, Oost-, West-) inwoners van Vlaanderen zijn.

Waarom definieert van Dale Vlaanderen dan als "het deel van België waar Nederlands gesproken wordt"? Waarom definieert de Encyclopaedia Britannica Flanders als "region that constitutes the northern half of Belgium"? Beide naslagwerken zijn geschreven door mensen met kennis van zaken. Om hun juistheid te betwisten zult u met betere argumenten voor de dag moeten komen dan die 'logica' van u, die in feite neerkomt op selectieve blindheid: u weigert in te zien dat er naast een historisch graafschap Vlaanderen ook zoiets bestaat als een hedendaags Vlaanderen. En u volhardt met zoveel koppigheid in uw fout, dat het mij voorkomt alsof u gewoon niet ernstig genomen wilt worden.

Ik ga het nog eens herhalen zijn Zeeuws-Vlamingen Vlamingen?

Of nog, zijn Nederlands-Limburgers Limburgers?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 7:27 pm

Het zijn geen inwoners van Vlaanderen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 7:35 pm

Gustaaf Mixer wrote:
Het zijn geen inwoners van Vlaanderen.

Vlamingen zijn dus geen inwoners van Vlaanderen?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 7:42 pm

Bruno wrote:
Gustaaf Mixer wrote:
Het zijn geen inwoners van Vlaanderen.

Vlamingen zijn dus geen inwoners van Vlaanderen?

Ik kijk uit naar uw beroemd boek, waarin u haarfijn gaat uitleggen dat Vlaanderen in feite niet Vlaanderen is, maar het oude graafschap Vlaanderen en België in feite niet België is maar het gebied dat de romeinen met die naam benoemden. Alleen een absolute nitwit kan hier over doordrammen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 2:34 am

perikles wrote:
Bruno wrote:
Gustaaf Mixer wrote:
Het zijn geen inwoners van Vlaanderen.

Vlamingen zijn dus geen inwoners van Vlaanderen?

Ik kijk uit naar uw beroemd boek, waarin u haarfijn gaat uitleggen dat Vlaanderen in feite niet Vlaanderen is, maar het oude graafschap Vlaanderen en België in feite niet België is maar het gebied dat de romeinen met die naam benoemden. Alleen een absolute nitwit kan hier over doordrammen.

Persoonlijk worden zal u niet redden. Zeker niet wanneer u ons gaat uitleggen hoe het kan dat Vlamingen geen inwoners van Vlaanderen zijn.
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 12:45 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
Gustaaf Mixer wrote:
Het zijn geen inwoners van Vlaanderen.

Vlamingen zijn dus geen inwoners van Vlaanderen?

Ik kijk uit naar uw beroemd boek, waarin u haarfijn gaat uitleggen dat Vlaanderen in feite niet Vlaanderen is, maar het oude graafschap Vlaanderen en België in feite niet België is maar het gebied dat de romeinen met die naam benoemden. Alleen een absolute nitwit kan hier over doordrammen.

Persoonlijk worden zal u niet redden. Zeker niet wanneer u ons gaat uitleggen hoe het kan dat Vlamingen geen inwoners van Vlaanderen zijn.

Frans-vlaanderen hoort niet meer bij vlaanderen, anders had men het woordje frans er niet voor gezet, dat is toch logisch zou ik zo denken.
Back to top Go down
Sponsored content





Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Frans als enige officiële taal in België?   Frans als enige officiële taal in België? - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Frans als enige officiële taal in België?
Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Gebrekkige kennis van Frans in Noord-België / Mauvaise connaissance du français en Belgique du Nord
» Frans rapport over België - Rapport français sur la Belgique
» Nederlands tweede / derde / vierde taal in Wallonië
» GASPILLAGE - VERSPILLING
» TAAL OF LAND ?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: